Kenneth Otigba

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Podium3
Invaller
Berichten: 342
Lid geworden op: 07-11-2008 15:25

Bericht door Podium3 »

Otigba wordt op twitter gelinkt aan Ferencvaros..

Ik zou het toch jammer vinden als hij weggaat, maar ik begrijp het wel met zoveel centrale verdedigers.

"Otigba and Tozser big gets for Ferencvaros"
pes5
Beheerder
Berichten: 2983
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Mooi verkopen en een middenvelder en vleugelspits halen. Dan zijn we klaar.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

We hebben inmiddels veel opties en daarbij is het met Otigba niet veel beter geworden de afgelopen tijd. Hij is nu iets van 5e optie centraal... Op een gegeven moment kun je er dan een punt achter zetten.
The two most powerful warriors are patience and time.
Gebruikersavatar
Sjoerdbokje
Invaller
Berichten: 482
Lid geworden op: 17-02-2010 10:26

Bericht door Sjoerdbokje »

Wat mij betreft zaterdag nog maar in het centrum. Bijker kan beter op de linkerflank.
Maarten de Jong, de kalkvreter!
hhage
Basisspeler
Berichten: 928
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Verkopen lijkt mij de beste optie voor alle partijen, een basisplaats zal die hier niet meer krijgen.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Als je m verkoopt dan wel een extra middenvelder of vleugelaanvaller erbij. Voor minder dan 800.000 ook niet weg doen.
pes5
Beheerder
Berichten: 2983
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Heerenveen wil 'm alleen verhuren.
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

pes5 schreef:Heerenveen wil 'm alleen verhuren.
Opzich ook wel weer logisch, zij zien ook dat het snel gaat met st.Juste. Die kan zomaar vertrekken aan het einde van het seizoen, dan heb je dan Otigba weer terug met extra ervaring. Dat lijkt me niet verkeerd.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2500
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Verhuren zou een domme keuze zijn, deze jongen zal nooit een basisklant worden.
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Er is duidelijk een stagnatie in zijn ontwikkeling zichtbaar. Jonge spelers dien je wat langer de kans te geven, zeker wanneer ze met name qua fysiek nog kunnen groeien. Otigba moet het juist van zijn fysiek hebben maar lijkt tactisch wat te kort te komen. De vraag is of hij dit nog aanleert. De afgelopen drie jaar heeft hij wat dát betreft maar kleine stapjes gemaakt. Ik betwijfel steeds meer of hij echt een goede voorstopper op subtop niveau kan worden. Het verhuren van Otigba zou op zich niet raar zijn nu Van Aken en Buijs weer terug zijn op korte termijn, maar mijn voorkeur gaat dan uit naar een andere club in de Nederlandse competitie. Bij Ferencvaros is maar weer de vraag of hij tactisch beter wordt.
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Toch niet vertrokken dus? Momenteel geen overbodige luxe!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Jazz schreef:Verhuren zou een domme keuze zijn, deze jongen zal nooit een basisklant worden.
Dat is die al geweest :wink: en daar komt die nog steeds voor in aanmerking. Een speler die net 23 is en al 66 wedstrijden in de eredivisie heeft gespeeld kan natuurlijk nooit een vaste kracht worden? Als St.Juste weg is speelt hij volgend jaar hier gewoon basis. Ieder z'n voorkeur natuurlijk. Maar objectief bekeken kan Otigba prima meekomen in de eredivisie en zou bij heel wat teams gewoon in de basis staan. Sterker nog ik durf te stellen dat alleen op Ajax, PSV en Feyenoord na hij voor elk team van toegevoegde waarde - zo niet een aanwinst is. Dat trainers hier in de eredivisie eerder geneigd zijn te kiezen voor een voetballers is alleen zijn manco. Bij AZ staat naast Gouweleeuw een van der Linden die voor geen meter kan verdedigen. Bij Vitesse een Leerdam of Kruiswijk, bij Zwolle een Lam en Marcellis en bij Twente en Utrecht loopt er ook niks beters rond.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2500
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Rick schreef: Dat is die al geweest :wink: en daar komt die nog steeds voor in aanmerking. Een speler die net 23 is en al 66 wedstrijden in de eredivisie heeft gespeeld kan natuurlijk nooit een vaste kracht worden? Als St.Juste weg is speelt hij volgend jaar hier gewoon basis. Ieder z'n voorkeur natuurlijk. Maar objectief bekeken kan Otigba prima meekomen in de eredivisie en zou bij heel wat teams gewoon in de basis staan. Sterker nog ik durf te stellen dat alleen op Ajax, PSV en Feyenoord na hij voor elk team van toegevoegde waarde - zo niet een aanwinst is. Dat trainers hier in de eredivisie eerder geneigd zijn te kiezen voor een voetballers is alleen zijn manco. Bij AZ staat naast Gouweleeuw een van der Linden die voor geen meter kan verdedigen. Bij Vitesse een Leerdam of Kruiswijk, bij Zwolle een Lam en Marcellis en bij Twente en Utrecht loopt er ook niks beters rond.
Hij kan wel een vaste kracht worden, alleen niet bij Heerenveen. Otigba zal niet een jaar lang willen banken, dus dit betekent dat hij komende zomer weg wil (of in de winter al). St.Juste zal komende zomer verkocht worden, samen met Van Aken. Buijs zal dan in de basis komen te staan, samen met misschien Gartenmann (of een andere aankoop)?

Ben het wel met je eens dat we in Nederland meer eisen van CB's, daarentegen maakt Otigba nog steeds teveel fouten bij het verdedigen. Hij staat al 2 jaar stil in zijn ontwikkeling...
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Lodeweges speelt inderdaad altijd met een rechtspoot en een linkspoot. Otigba is bij ons derde keus voor rechts, dus zelfs als St Juste én van Aken vertrekken zit ie nog op de bank. Een basisplaats is derhalve ver weg en een vertrek uiteindelijk logisch. Dat het nu niet is gebeurd is jammer voor hem maar voor de club komt het nu wel even goed uit met de blessures. In de winter een nieuwe kans.
The two most powerful warriors are patience and time.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Ben het wel met je eens dat we in Nederland meer eisen van CB's, daarentegen maakt Otigba nog steeds teveel fouten bij het verdedigen. Hij staat al 2 jaar stil in zijn ontwikkeling...
Teveel fouten bij het verdedigen? Kijk de statistieken er op na en oordeel dan nog eens:
Re: Statistieken
Postby Zwart Schoeisel » 10-06-2015 07:07

Als je tijd hebt, zou ik wel graag willen weten over welke wedstrijden Otigba defensieve fouten heeft gemaakt.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Otiga staat te vaak verkeerd gepositioneerd ten opzichte van de spits van de tegenstander, dat zou je zelf ook gezien kunnen hebben Rick.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

fuotbalgek schreef:Otiga staat te vaak verkeerd gepositioneerd ten opzichte van de spits van de tegenstander, dat zou je zelf ook gezien kunnen hebben Rick.
Staat St Juste helaas ook.
Otigba heeft echter daarnaast ook nog te veel overtredingen nodig.
Samen maken we de club sterk.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

fuotbalgek schreef:Otiga staat te vaak verkeerd gepositioneerd ten opzichte van de spits van de tegenstander, dat zou je zelf ook gezien kunnen hebben Rick.
Dat is wel zo maar waar was St Juste in de laatste twee wedstrijden bij de tegengoals van De Jong en Veldwijk?
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Daar heb je gelijk in, en dat heb ik destijds ook aangestipt. St Juste heeft qua leeftijd en ervaring echter nog een grotere ontwikkeling te maken dan Otigba, en dit gecombineerd met zijn talent maakt dat ik meer vertrouwen heb dat hij die ontwikkeling gaat maken dan dat Otigba die gaat maken. Otigba loopt al wat langer mee en maakt deze fouten nog steeds.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Sowieso de uitwedstrijd tegen Heracles. Zijn grootste blunder was de uitwedstrijd tegen Groningen twee jaar geleden. Na 70 minuten sta je confortabel met 0-3 voor en tegen 10 man. Dan komt er een lange bal, schat die verkeerd in en pakt de doorgebroken De Leeuw vast. Dan ben je niet de slimste
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Otigba is gewoon geen verdediger voor de Nederlandse competitie. Otigba zijn grootste zwakte in het bespelen van ruimtes, wanneer doordekken en wanneer niet. Spitsen die ruimte achter hem induiken, en hij aan de noodrem moet trekken. Ik denk dat hij in de Engelse competitie perfect past. St. Juste is wendbaarder en kan dus makkelijker een spits volgen, en met zijn snelheid en acceleratie kan je ver van je goal af spelen. Otigba kan je op dit moment perfect gebruiken voor de slotfase, zowel verdedigend als aanvallend.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Zijn grootste blunder was de uitwedstrijd tegen Groningen twee jaar geleden. Na 70 minuten sta je confortabel met 0-3 voor en tegen 10 man. Dan komt er een lange bal, schat die verkeerd in en pakt de doorgebroken De Leeuw vast. Dan ben je niet de slimste[/quote]

Ik weet niet waar jij naar hebt zitten kijken maar toen kruisten ze ongelukkig en valt de Leeuw daardoor. Otigba deed daar iig niets met zijn handen.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

https://www.youtube.com/watch?v=szMYRD6rsFI
Hier de samenvatting van die wedstrijd (ff nagenieten :D ) Ik wil Otigba helemaal niet als een kluns neerzetten, maar net wat Lardy zegt is hij geschikt voor de Engelse competitie, want bij het Nederlandse voetbal komt hij voetballend tekort
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Feanfan 1 schreef:https://www.youtube.com/watch?v=szMYRD6rsFI
Hier de samenvatting van die wedstrijd (ff nagenieten :D ) Ik wil Otigba helemaal niet als een kluns neerzetten, maar net wat Lardy zegt is hij geschikt voor de Engelse competitie, want bij het Nederlandse voetbal komt hij voetballend tekort
Leuk team hadden we toen :) .
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

fuotbalgek schreef:Otiga staat te vaak verkeerd gepositioneerd ten opzichte van de spits van de tegenstander, dat zou je zelf ook gezien kunnen hebben Rick.
Ik weet dat dit zijn zwakke punt is, dat is namelijk typisch iets van de Nederlandse school. Wij verdedigen hier in de zone waardoor het positioneren heel belangrijk is. Toch blijkt al jaren dat dit erg moeilijk uitvoerbaar is. Zonder Otigba werden wij bijvoorbeeld in de wedstrijd tegen Go Ahead thuis volledig uitgespeeld omdat van Aken, van Anholt, Buijs en Marzo totaal verkeerd stonden opgesteld. De spelers van Go Ahead konden gewoon tot 3x aan toe 30 meter vrij doorlopen naar de keeper omdat de linie te hoog stond, verdedigers te traag waren en persoonlijke duels niet werden gewonnen waardoor iedereen verkeerd stond gepositioneerd. In die wedstrijd leken Schalk, Kolder en nog iemand gewoon goeie spelers omdat iedereen positioneel verkeerd stond.

Als je gewoon mandekking zou spelen en met van Anholt/Bijker en Otigba/St Juste/Van Aken en van Aken/Buijs/St.Juste als laatste man gebruikt dan zou je een erg goede verdediger hebben die in zijn kracht wordt gebruikt. Eigenlijk een perfecte verdediger voor de Engelse competitie of Italiaanse. Echter, is het wel begrijpelijk dat je niet voor 1 speler een behoorlijk tactische aanpassing doet en zeker niet voor iemand die momenteel nog bankspeler is. Maar zou dit niet veel makkelijker uitvoerbaar zijn en zorgen voor minder tegendoelpunten?

Je als Nederlandse club eens moeten onderzoeken waarom wij defensief altijd zo kwetsbaar zijn. Zie quote Stefan de Vrij van een jaar geleden: “Het gaat er in Italië heel anders aan toe dan in Nederland. Vooral de manier van spelen is even wennen. In Nederland zijn we gewend de back rugdekking te geven als die een tegen een staat, maar in Italië willen ze dat de centrale verdediger in het midden blijft om het doel te verdedigen”, geeft De Vrij te kennen aan de NOS.

In Italië is dus opzet heel helder; je directe tegenstander uitschakelen! Met die mentaliteit vraag je de verdedigers om een situatie in eerste instantie zelf op te lossen.

Wat vinden jullie?
winterzzz85
Selectiespeler
Berichten: 711
Lid geworden op: 09-10-2008 13:47
Locatie: Zeist

Bericht door winterzzz85 »

Het staat verdedigend op dit moment toch juist redelijk goed? Op Ajax na het minst aantal tegendoelpunten...

Volgens mij is de laatste linie wel de laatste linie waaraan gesleuteld moet worden, laat staan om Otigba een plekje te kunnen geven terwijl we voor zijn positie een aantal anderen hebben die dit beter in vullen.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Ik denk niet dat wij voor Otigba het systeem moeten omgooien inderdaad, het staat nu redelijk goed en St Juste is gewoon een betere speler. Voorlopig zal hij in de rol van stormram/slot op de deur zijn minuten moeten maken.

Volgens mij valt het overigens wel mee met de onduidelijkheid wie welke tegenstander oppakt. Wanneer je pure mandekking in wilt voeren ontwricht je de positionele bezetting onevenredig veel tegen een bewegelijke voorhoede. Dat het nu vanuit de zone niet altijd goed gaat vind ik niet zo raar, gezien de leeftijd en ervaring van onze verdedigers en de wisselingen in het team. Wanneer Van Aken terug is en de wisselwerking van Branco en het centrum wat beter loopt hebben we een betere verdediging staan dan we in lange tijd hebben gehad,
bennieeee
Invaller
Berichten: 360
Lid geworden op: 02-02-2015 10:51

Bericht door bennieeee »

Otigba heeft gisteren als spits gespeeld bij de beloften.
Hij vond het nog leuk ook. Natuurlijk weten we dat die aardig kan koppen maar vind het wel een mooie move.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Wat was de reden van dit "experiment" ? Loopt er dan geen spits meer rond bij de beloften of zo.
Samen maken we de club sterk.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Ik geloof er wel in. Kenny in de spits. Is pijlsnel, kan goed koppen en behoorlijk sterk. Kan vast beter een bal vasthouden en afspelen dan Veerman en tevrede en wie weet heeft die nog gevoel voor ruimte ook.
Plaats reactie