Kenneth Otigba

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Kenneth Otigba

Berichtdoor Superfries88' » 29-07-2013 09:27

Fouten zijn inherent aan de voetballerij. Oudere spelers maken ook fouten, dus het is krom om jonge spelers zoiets kwalijk te nemen. Maar het moet wel tot op zekere hoogte zo zijn. Niemand heeft er iets aan wanneer we na vijf wedstrijden onderin bungelen omdat Otigba fout op fout stapelt. Ook een jonge speler hoort een basisniveau te halen waarmee je op Eredivisie-niveau vooruit kan. Tegen Osasuna vond ik hem daarin iets beter dan de voorgaande wedstrijden, maar ik vond Gouweleeuw in zijn eerste duels voor de A-selectie echt een stuk verder.

Dat neemt niet weg dat Otigba een eerlijke kans hoort te krijgen. Dus hopelijk gaat het stap voor stap beter en neemt hij de twijfel weg.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Kenneth Otigba

Berichtdoor Knipecity » 29-07-2013 11:12

Duidelijk mag zijn dat je er tov Gouweleeuw behoorlijk op achteruit gaat in eerste instantie. Deze jongen kan misschien uitgroeien tot een betere verdediger, maar voetballend lever je enorm in.
Toch verdient deze jongen een eerlijke kans. Mijn zorg is meer dat hij naast zich in Kruiswijk een degelijke, oudere speler heeft, maar natuurlijk allerminst een topper. Met deze verdediging kan je zomaar weer 50+ tegengoals te verwerken krijgen omdat ook Pele nog niet een super indruk maakt, evenmin als Nordfeldt.
Mag van mij nog wel een klasbak centraal bij. Maar goed, daar heb je wel een beetje geluk en een goede scouting voor nodig. Sinds Hansson is het allemaal een beetje behelpen geweest.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Kenneth Otigba

Berichtdoor Heerenveen rules » 29-07-2013 11:33

Tien keer liever de felle, harde Otigba dan de passieloze Gouweleeuw. Daar had ik helemaal niets mee.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Kenneth Otigba

Berichtdoor AllardP » 29-07-2013 11:55

Tja, we kunnen wel 'klasbakken' willen, maar vooralsnog staan er vier verdedigers met A-salaris in de boeken (Kruiswijk, Zomer, Raitala, Kum). En als je al afkoerst op een operationeel verlies van 4 miljoen, dan kun je daar niet zomaar een half miljoen bij opkletsen.

Bovendien heb ik alle vertrouwen in Otigba. Hij zal tactisch nog het een en ander moeten leren, maar hij brengt wel kracht en snelheid mee die we vorig jaar achterin misten. Qua opbouw zal er meer moeten komen van de backs en de verdedigende middenvelder; daar is nog wel wat werk aan de winkel, zo bleek zaterdag. Laten we trouwens de opbouwende kwaliteiten van Gouweleeuw niet gaan verheerlijken: ik herinner me vooral veel dribbels met de bal aan de voet en levensgevaarlijk balverlies. Hij was meer met zichzelf bezig dan met het team en ik mis hem totaal niet.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Kenneth Otigba

Berichtdoor Knipecity » 29-07-2013 12:02

Naar mijn idee laat je je dan teveel leiden doordat Gouweleeuw naar AZ wilde. Gouweleeuw was voor ons niveau na Hansson de beste centrale verdediger die we gehad hebben naar mijn idee, het totaalpakket bekeken. Had even iets mindere periode door conflict met Marco, maar buiten dat een prima speler. Jammer dat hij weg is. Schijnt zaterdag ook goed gespeeld te hebben tegen Ajax en dat kan je helaas van geen van onze verdedigers zeggen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Kenneth Otigba

Berichtdoor fuotbalgek » 29-07-2013 12:06

Ach gouweleeuw liep hier sinds de eerste onderhandelingen waren afgeketst als een ontevreden stuk stront te voetballen. Slap verdedigingen, nonchalant voetballend. Natuurlijk heeft hij veel meer talent, maar zijn mentaliteit was ruk.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Kenneth Otigba

Berichtdoor Eric » 29-07-2013 12:33

Naar mijn idee laat je je dan teveel leiden doordat Gouweleeuw naar AZ wilde. Gouweleeuw was voor ons niveau na Hansson de beste centrale verdediger die we gehad hebben naar mijn idee, het totaalpakket bekeken. Had even iets mindere periode door conflict met Marco, maar buiten dat een prima speler. Jammer dat hij weg is. Schijnt zaterdag ook goed gespeeld te hebben tegen Ajax en dat kan je helaas van geen van onze verdedigers zeggen.


Dan doe je Tieme Klompe toch echt tekort.

Ik kan me wel in de mening van HR vinden. Liever jonge gasten met passie op het veld die iets minder zijn, dan spelers die zichzelf beter vinden dan de rest van het team.

Van mij hoeft Heerenveen dit seizoen ook niet meer te investeren. Misschien een beetje lullig voor Van Basten en Eikrem, maar onze financiële positie is even belangrijker op dit moment. Dan maar nog een jaartje middenmoot, ik heb er vrede mee. De beloften moeten maar gaan tonen waarom ze afgelopen seizoen kampioen zijn geworden.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Kenneth Otigba

Berichtdoor Otsje P » 29-07-2013 12:48

Ik weet niet zeker, maar ik denk dat Knipe bedoeld in de periode na Hansson.

Als hij op Hansson na bedoelde, dan doet hij Tieme inderdaad te kort.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Kenneth Otigba

Berichtdoor Voorstopper » 30-07-2013 10:12

Tieme Klompe en Petter Hansson, twee echt goede centrale verdedigers in een jaar of 13? Dat houdt natuurlijk niet over. We hebben wel een aantal spelers gehad die een prima subtopniveau hebben gehaald, maar echte toppers zijn er niet meer geweest (al zie ik in Gouweleeuw nog wel iemand die het een aardig eindje kan schoppen).

Ik ben wel gecharmeerd van Otigba, vooral gecharmeerd van zijn duelkracht. Eindelijk weer eens iemand die in de lucht vrijwel alles wint. Een verademing ten opzichte van die anderen die met de handjes op de rug van de tegenstander kansloos toekijken. Dat hij aan de bal veel fouten zal maken is nu eenmaal zo, een wondervoetballer zal het niet worden, maar met de tijd kan hij toch echt wel uitgroeien tot een behoorlijke stopper denk ik. De vraag is hoeveel tijd hij zal krijgen en of we het gebrek aan voetballend vermogen een gemis vinden. In Nederland is dat nu eenmaal altijd belangrijk.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Kenneth Otigba

Berichtdoor 1983 » 30-07-2013 10:24

Heerenveen rules schreef:Tien keer liever de felle, harde Otigba dan de passieloze Gouweleeuw. Daar had ik helemaal niets mee.

fuotbalgek schreef:Ach gouweleeuw liep hier sinds de eerste onderhandelingen waren afgeketst als een ontevreden stuk stront te voetballen. Slap verdedigingen, nonchalant voetballend. Natuurlijk heeft hij veel meer talent, maar zijn mentaliteit was ruk.

Tsja, misschien is het wel inherent aan de hedendaagse voetballerij, dat je zo wordt wanneer je een beetje opvalt. Over Gouweleeuw zijden we ongeveer 2 jaar geleden soortgelijke dingen als nu over Otigba. Jonge gasten erin, passie, duels winnen, een verademing etc. Lees het begin van zijn topic nog maar eens. Maar afwachten of Otigba dat nieuwe elan en zijn passie kan vasthouden. Het kan hard gaan.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Kenneth Otigba

Berichtdoor Lardy » 03-08-2013 22:31

OtigBaas. Op zo'n verdediger heb ik lang gewacht bij Heerenveen. Ik ben nu al fan.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Kenneth Otigba

Berichtdoor Flying Tilster » 03-08-2013 23:30

Superfries88' schreef: Maar het moet wel tot op zekere hoogte zo zijn. Niemand heeft er iets aan wanneer we na vijf wedstrijden onderin bungelen omdat Otigba fout op fout stapelt. Ook een jonge speler hoort een basisniveau te halen waarmee je op Eredivisie-niveau vooruit kan.


Dan nog liever dat Otigba die bepaalde fouten maakt dan een wekelijks falende Ramon Zomer, waarvan je al zeker weet dat die minimaal 5 fouten per wedstrijd maakt.

Speelde vanavond een degelijke pot met zijn (ook goed spelende) kompaan Arnold Kruiswijk!
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Kenneth Otigba

Berichtdoor topcoach » 04-08-2013 08:29

hele goede opmerking! Dat vind ik ook onbegrijpelijke wissels. Volgende week zal MVB toch zeker ook Kum gaan gebruiken op Lback ? Krijswijk en Otigba moeten vast centraal.
topcoach
Nieuw talent
 
Berichten: 123
Geregistreerd op: 17-02-2013 18:31

Re: Kenneth Otigba

Berichtdoor Superfries88' » 04-08-2013 08:54

Van Basten vertelde bij Omrop Fryslân zijn bedenkingen te hebben gehad bij de ontwikkeling van Otigba. Dat herken ik wel, maar eerlijk is eerlijk: na zo'n avond rept niemand daar verder over. Hij speelde inderdaad een goede wedstrijd. Hopelijk zet hij deze lijn voort.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Kenneth Otigba

Berichtdoor GeraldSibon35 » 04-08-2013 08:57

Hij speelde opbouwend sterker dan tegen Osasuna, ook die rush was mooi in de 2de helft!
Alleen moet hij wat minder aan zijn tegestander zitten.
Maar voor de rest is deze jongen een verademing ten opzichte van Zomer die trouwens niet slecht inviel maar dat kwam omdat we met de kont tegen de 16 speelden op het laatst
GeraldSibon35
Selectiespeler
 
Berichten: 497
Geregistreerd op: 18-06-2013 12:31

Re: Kenneth Otigba

Berichtdoor Boffy » 04-08-2013 09:03

Superfries88' schreef:Van Basten vertelde bij Omrop Fryslân zijn bedenkingen te hebben gehad bij de ontwikkeling van Otigba. Dat herken ik wel, maar eerlijk is eerlijk: na zo'n avond rept niemand daar verder over. Hij speelde inderdaad een goede wedstrijd. Hopelijk zet hij deze lijn voort.


Hij speelde gister een prima pot. Misschien heeft hij toch de echte spanning nodig van een echte wedstrijd. In de voorbereiding vond ik hem nog niet overtuigen. Maar dat was ook het geval met Pele en Nordfeldt, die gisteren ook beide goed speelden en met name Pele speelde erg sterk. In de voorbereiding vond ik hem maar heel matig.
Boffy
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 10-06-2013 16:42

Re: Kenneth Otigba

Berichtdoor Lardy » 10-08-2013 21:49

Wat een heerlijke speler, hij kan erg hoog springen en keihard koppen. Hij wordt nog veel beter als de tegenstander met een echte 9 gaan spelen. Genot :)
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Kenneth Otigba

Berichtdoor Grimo » 10-08-2013 23:34

Otigba foutloos vanavond. Won volgens mij elk duel! Goed sober duo met Kruiswijk.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Kenneth Otigba

Berichtdoor Heerenveen rules » 11-08-2013 08:17

Tijdens de voorbereiding hoorde ik geluiden dat Otigba geen basisspeler zou moeten worden en dat Streutker meer niveau zou hebben...... Maar Otigba heeft twee hele solide potten afgeleverd en er staat iemand. Een verdediger die enorm goed kan koppen, hard is en snel. Gewoon een topverdediger in spé kan dit worden. Wat een verademing tov Gouweleeuw, we zijn er enorm op vooruit gegaan.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Kenneth Otigba

Berichtdoor Erwin4ever » 11-08-2013 08:45

Best wel lekker om weer eens de 0 te houden achterin. Prima wedstrijd gister inderdaad van het centrum!
De goede opleiding begint meer en meer zn vruchten af te werpen.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Kenneth Otigba

Berichtdoor Lipton » 11-08-2013 08:50

Speelt wel opvallend goed eigenlijk, vooral heel leuk voor die jongen. Want hij heeft de afgelopen jaren veel pech gehad met blessures.

Van mij mag hij nog wel meer opdringen in de 16 van de tegenstanders met corners en vrijetrappen. In het verleden wist hij heel vaak te scoren uit standaard situaties.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Kenneth Otigba

Berichtdoor vincentdelbos » 11-08-2013 08:53

Heerenveen rules schreef:Tijdens de voorbereiding hoorde ik geluiden dat Otigba geen basisspeler zou moeten worden en dat Streutker meer niveau zou hebben...... Maar Otigba heeft twee hele solide potten afgeleverd en er staat iemand. Een verdediger die enorm goed kan koppen, hard is en snel. Gewoon een topverdediger in spé kan dit worden. Wat een verademing tov Gouweleeuw, we zijn er enorm op vooruit gegaan.


Ik was één van die mensen. Op mij maakte hij toen regelmatig een twijfelende indruk, maar de eerste twee wedstrijden speelt hij gewoon geweldig. Gister onklopbaar, tegen AZ ook ijzersterk. Ik zie in hem enorm veel potentieel, iets minder de handen gebruiken :)
vincentdelbos
Basisspeler
 
Berichten: 520
Geregistreerd op: 03-02-2007 13:11
Woonplaats: Joure

Re: Kenneth Otigba

Berichtdoor Boffy » 11-08-2013 09:03

En ik was ook één van die mensen. Al heb ik niet gezegd dat Streutker moest spelen. Maar Otigba doet het vooralsnog fantastisch. Misschien heeft hij net even die echte wedstrijdspanning nodig om scherp te zijn. In de oefenwedstrijden vond ik het allemaal net niet. Tegen AZ was hij goed en ook gister speelde hij een prima wedstrijd.
Boffy
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 10-06-2013 16:42

Re: Kenneth Otigba

Berichtdoor Superfries88' » 11-08-2013 09:43

Tijdens de voorbereiding heb ik een handvol wedstrijden en een handvol trainingen bekeken. Otigba was één van de weinigen die me negatief opviel. Kreeg veel adviezen aangereikt, maar had nogal eens een zwak weerwoord en liet tijdens de duels nogal eens wat steekjes vallen. Van Basten beaamde na AZ serieus te hebben getwijfeld. Maar vanaf Osasuna is er een stijgende lijn zichtbaar. Hopelijk zet zich dat voort en ontpopt hij zich tot een onomstreden basisspeler. Op dit moment is er in elk geval weinig/geen aanleiding om hem te passeren.

Overigens ga ik niet mee in termen als 'verademing' ten opzichte van Gouweleeuw. Een jaar of twee á drie geleden werd Gouweleeuw soortgelijke kreten toegestopt. In die vorm blijft hij een uitstekende verdediger, die op zijn eigen wijze niet onder hoeft te doen voor Otigba.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Kenneth Otigba

Berichtdoor Stiffie » 11-08-2013 10:14

Ogtiba heeft tot nu toe 2 keer degelijk gespeeld. Hij doet wat hij moet doen, de spits afstoppen.
Voetballend kan het nog wel wat beter.
Hij heeft kopkracht en snelheid, moet nu zorgen dat hij zijn handjes niet nodig heeft of het zo doen dat de scheidsrechter het niet ziet.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Kenneth Otigba

Berichtdoor Frisian Viking » 11-08-2013 10:16

Het is zonde dat deze jongen vorig seizoen niet wat meer speeltijd heeft gekregen zo nu en dan. Hij is al bijna 21 en nog nauwelijks ervaring. Hij had al veel verder kunnen zijn dan dat hij nu al is.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Kenneth Otigba

Berichtdoor Lipton » 11-08-2013 10:18

Frisian Viking schreef:Het is zonde dat deze jongen vorig seizoen niet wat meer speeltijd heeft gekregen zo nu en dan. Hij is al bijna 21 en nog nauwelijks ervaring. Hij had al veel verder kunnen zijn dan dat hij nu al is.


Hij heeft ongelofelijk veel blessures gehad de afgelopen jaren. In zijn eerste jaar dat hij bij sc Heerenveen kwam speelde hij volgens mij geen eens 5 wedstrijden.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Kenneth Otigba

Berichtdoor Blizzard » 11-08-2013 11:40

Ik word wel blij als ik hem zie spelen. Eindelijk weer eens een echte verdediger: groot, sterk, redelijk snel en keihard. Iemand waar je als spits niet graag tegenover staat. Schroomt er ook niet voor om een bal de tribune in te rossen als het moment in de wedstrijd daar om vraagt.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Kenneth Otigba

Berichtdoor Otsje P » 11-08-2013 12:01

Blizzard schreef: redelijk snel


Vervang dat redelijk snel maar door ontzettend snel. Tijdens de testen in de voorbereiding was hij de snelste in de sprint in rechte lijn. Dus ook sneller dan Slagveer, en geloof me, dan ben je snel.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Kenneth Otigba

Berichtdoor Knipecity » 12-08-2013 07:54

Toch klein complimentje aan opleiding, voor wat het waard is; Otigba en Gouweleeuw in Telegraaf gebroederlijk naast elkaar in elftal vd week.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 46 gasten