Kenneth Otigba

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

TCK
Bankzitter
Berichten: 198
Lid geworden op: 15-03-2010 20:00

Bericht door TCK »

Deze jonge moet dit jaar gewoon spelen! Het zou echt zonde zijn als je ouwe bokken als Zomer en Kruiswijk laat spelen en zo de ontwikkeling van Otigba ( waar veel potentie in zit ) remt.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Hij heeft niet voor niks nummer 2 gekregen. Hij zal zeker in de plannen voorkomen dit seizoen.
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Ben ik de enige die zich altijd verbaast over de rugnummers van Heerenveen? Otigba met nummer twee, terwijl dat het nummer voor de rechtsback is. Kruiswijk met nummer 8, Kums met nummer 10, waar slaat dat op? Zit daar een achterliggende gedachte achter?
Heerenveen till I die!
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Hinkelpikke schreef:Ben ik de enige die zich altijd verbaast over de rugnummers van Heerenveen? Otigba met nummer twee, terwijl dat het nummer voor de rechtsback is. Kruiswijk met nummer 8, Kums met nummer 10, waar slaat dat op? Zit daar een achterliggende gedachte achter?
Nummer 9 is nog vrij trouwens. Misschien voor 'de nieuwe Djuricic'?
TCK
Bankzitter
Berichten: 198
Lid geworden op: 15-03-2010 20:00

Bericht door TCK »

Hinkelpikke schreef:Ben ik de enige die zich altijd verbaast over de rugnummers van Heerenveen? Otigba met nummer twee, terwijl dat het nummer voor de rechtsback is. Kruiswijk met nummer 8, Kums met nummer 10, waar slaat dat op? Zit daar een achterliggende gedachte achter?
Je bent niet de enige, ik verbaas me al jaren over de kromheid van de rugnummers. Je zou toch verwachten dat een centrale verdediger (Otigba in dit geval) nr. 3 krijgt? Misschien dat ze dit nummer achterhouden voor een aankomende versterking? En geld dat ook voor de rest van de (lage, basis) nummers.
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Bubbe schreef:Commercieel heel interessant, omdat de best verkopende shirtjes een cijfertje extra moeten hebben. :mrgreen:
Daar zat ik ook al aan te denken ja. Dan maar een shirt met "Kum 4". ;)
Heerenveen till I die!
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Otigba snelste sprinter van de selectie dus :D.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Neymar schreef:Otigba snelste sprinter van de selectie dus :D.
En niet zo wendbaar... Puntje van aandacht.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Ik ben benieuwd wat ze met Otigba en Streutker gaan doen. Een van de twee zal sowieso weinig tot geen speeltijd krijgen verwacht ik (als Kruiswijk en Kum blijven en Zomer bijvoorbeeld vertrekt wordt het misschien anders), terwijl ze gewoon te goed zijn voor de beloften. In dat opzicht is het misschien verstandig een van de twee te verhuren. Of zeg ik nu iets raars?
Corruption is everywhere, fight it!
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Gezien de breedte van de selectie en de vertrekwens van Zomer wanneer van Basten (hopelijk) niet voor hem kiest in het centrum zit je dan niet heel breed in je verdedigers. Als je rekent dat Kum ook back-up is voor van Anholt, zou ik geen van beide verhuren. Gewoon zo veel mogelijk minuten laten maken, of dit nou in het eerste of de beloften is.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Zit inderdaad wat in, maar in de breedte heb je ook Aktaou al, en Dijks loopt ook rond. Gezien de devaluering van de beloftencompetitie doordat PSV, Ajax en Twente eruit zijn en we nu ook tegen bv Fortuna Sittard spelen, denk ik dat het voor de ontwikkeling beter is om te verhuren dan dat ze voornamelijk in de beloftencompetitie spelen.
Corruption is everywhere, fight it!
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Dan zal er denk ik toch echt eerst iemand bij moeten, zeker indien zomer vertrekt. Nu heb je eigenlijk acht spelers die klaar zijn voor dit niveau:

v Anholt - Otigba - Kruiswijk - Dijks
Kum - Streutker - Zomer - Raitala

Natuurlijk hangt er nog wel wat achter, maar is dit al klaar voor het grote werk? Wanneer zomer vertrekt hij je er nog zeven over, dan is al minimaal. Een verdediger pakt nog wel eens een kaart, en Kum, Kruiswijk en Raitala zijn afgelopen jaar regelmatig geblesseerd geweest. Dan kun je Otigba en Streutker echt niet missen, het seizoen is nog lang.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Ik denk dat je Aktaou aan dat lijstje toe kunt voegen, verder wel met je eens. Maar toch moet je er denk ik rekening mee houden dat sowieso een van de talenten zeer weinig aan spelen toe komt, en deze beter verhuurd kan worden dan nog een jaar in een gedevalueerde beloftencompetitie te spelen waar ze vorig jaar al bovenuit staken. Voor ontwikkeling heb je ook een stukje uitdaging nodig.
Corruption is everywhere, fight it!
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Klopt, het liefst was je met deze groep doorgestroomd de jupiler league in, zoals PSV het invult hadden wij ook wel de organisatie voor die wedstrijden rond kunnen krijgen :lol:

Nu heb je kans dat ze er tussen in vallen, en is het inderdaad voor de ontwikkeling van deze spelers gewenst er minimaal één te verhuren. Dan had je beter schmidt een jaar als back-up kunnen houden. Maar het geld is er niet meer om en te verhuren en de bezetting op peil te houden helaas. Dus moeten er keuzes worden gemaakt.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

fuotbalgek schreef: Dus moeten er keuzes worden gemaakt.
En één daarvan is Dijks huren lijkt mij. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen, Otigba of Streutker een jaar bijna alleen in de beloften en af toe invallen is in mijn ogen niet wenselijk.
Corruption is everywhere, fight it!
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

Waar slat dat nou weer op met die rugnummers bij Heerenveen, wat een bende. Otigba met 2, Dijks met 3 en Van Anholt met 5. Lijkt me voor iedereen duidelijk hoe de nummers echt moeten zijn.
Proudman
Jeugdspeler
Berichten: 40
Lid geworden op: 30-08-2012 19:08

Bericht door Proudman »

Ondanks zijn fout gister waar de tegengoal uit kwam, zie ik hem wel basisspeler worden. Word gewoon een hele goede verdediger.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Otigba: "Voel adrenaline door mijn lichaam gieren"

Kenny Otigba beleefde dinsdag een lastige avond tegen OH Leuven (2-1 zege). De centrale verdediger maakte in de openingsfase een fout waardoor Maia Douglas de Belgische ploeg op voorsprong bracht. Dat zag ook trainer Marco van Basten.

"Kenny heeft zichzelf geen goede dienst bewezen", vertelde Van Basten na afloop tegenover de Leeuwarder Courant. Toch ziet de trainer perspectief in de rechtsbenige verdediger. "Kenny kan gewoon goed verdedigen, maar moet nog veel leren. Dat maakt niet uit. Hij is nog jong. In dat perspectief moet je zijn spel beoordelen."

Volgens collega Arnold Kruiswijk maakt Otigba zo'n fout 'nooit meer'. De hoofdrolspeler zelf: "Gelukkig overkomt het me nu en is de competitie nog niet begonnen. Ik moet laten zien dat ik hier iets van opsteek. Over de hele voorbereiding mag ik tot nu toe niet klagen. Ik ben verder dan ik een jaar geleden had gedacht dat ik zou zijn en erg hongerig."

"Natuurlijk voel ik druk, maar nog meer voel ik de adrenaline door mijn lijf gieren. Op dit moment ben ik eerste keus, maar niets is zeker. Ramon (Zomer, red.) heeft ervaring, kent het spel als geen ander, terwijl ik bijvoorbeeld opbouwend nog veel kan leren. Dat besef ik heel goed", besloot Otigba.
FeanFan
haroldbloempit
Jeugdspeler
Berichten: 8
Lid geworden op: 18-07-2013 10:57

Bericht door haroldbloempit »

tha boelie schreef:Waar slat dat nou weer op met die rugnummers bij Heerenveen, wat een bende. Otigba met 2, Dijks met 3 en Van Anholt met 5. Lijkt me voor iedereen duidelijk hoe de nummers echt moeten zijn.
Inderdaad, ik zou van Anholt met 2 doen, Otigba met 3 en Dijks met 5.
Forza SCH <3
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Proudman schreef:Ondanks zijn fout gister waar de tegengoal uit kwam, zie ik hem wel basisspeler worden. Word gewoon een hele goede verdediger.
Na weer een jaar bij de beloftes en nog steeds dezelfde kritiek van Jan de Jonge te hebben gehoord ben ik daar nog niet zo zeker van. Hij maakt keer op keer dezelfde fouten. Nog steeds.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Persoonlijk heb ik hogere verwachtingen van Streutker dan van Otigba. Op dit moment heeft Otigba het voordeel dat hij fysiek al volwassener is dan Streutker, maar verder is Streutker in bijna alles verder (techniek, tactisch inzicht, coaching, etc.).
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Het is wel opvallend dat uitgerekend Otigba nu in de basis lijkt te komen. Jan de Jonge haalde echt een schipvol aan buitelandse spelers naar sc Heerenveen, ongeveer 20 jongens uit ongeveer 10 verschillende landen kwamen in de jeugdopleiding te spelen.
En van die 20 jongens gaatalleen hij dus doorbreken zoals het nu lijkt.
Otigba is over de jaren heen altijd geblesseerd geweest, maar als hij speelde deed hij het wel aardig.
De afgelopen 2 jaren bij de beloftes deed hij het volgens mij wel prima, maar ondanks dat was hij wel wisselvallig.
Overigens is er over de jaren heen veel interesse voor hem geweest van andere clubs.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Lipton schreef:Het is wel opvallend dat uitgerekend Otigba nu in de basis lijkt te komen. Jan de Jonge haalde echt een schipvol aan buitelandse spelers naar sc Heerenveen, ongeveer 20 jongens uit ongeveer 10 verschillende landen kwamen in de jeugdopleiding te spelen.
En van die 20 jongens gaatalleen hij dus doorbreken zoals het nu lijkt.
Otigba is over de jaren heen altijd geblesseerd geweest, maar als hij speelde deed hij het wel aardig.
De afgelopen 2 jaren bij de beloftes deed hij het volgens mij wel prima, maar ondanks dat was hij wel wisselvallig.
Overigens is er over de jaren heen veel interesse voor hem geweest van andere clubs.
Hij is pas 20 toch?
nou nou
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ik meende dat destijds ook Liverpool interesse had in deze jongen, dus dat er talent bij hem zit is wel duidelijk.
Spijt heb je morgen maar!
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Superfries1996 schreef: Hij is pas 20 toch?
Hij is bijna 21.
Ebiede schreef:Ik meende dat destijds ook Liverpool interesse had in deze jongen, dus dat er talent bij hem zit is wel duidelijk.
Ja maar dat zijn clubs die aan elke speler trekken die tegen een bal aan kan trappen.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Goh, ik wist niet dat Liverpool ooit belangstelling heeft gehad voor Breuer en Elm.......
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Heerenveen rules schreef:Goh, ik wist niet dat Liverpool ooit belangstelling heeft gehad voor Breuer en Elm.......
Ze wilden Valpoort, Kainz, en Mitrovic ook graag hebben. Waar spelen die drie spelers nu? Liverpool haalt altijd jeugdspelers die een beetje kunnen voetballen.
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

Vond deze jongen helaas ook weinig overtuigend gister. In de eerste helft ging er nogal wat mis in de opbouw (eerste vier breedtepasses gingen de tribune in), ook verdedigend een paar keer helemaal de mist in (twee grote kansen van Osasuna, waar hij zijn man uit de rug liet weglopen).

Herstelde zich overigs wel enigszins:)
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Ik lees zo hier en daar toch wel wat kritiek op het functioneren van Otigba. Het is beslist nog niet 100% overtuigend, dat ziet iedereen. Zo'n jongen zal echter ook gewoon wat tijd moeten krijgen om te wennen. Kum is onze andere rechtsbenige centrale verdediger, en die maakt ondanks zijn ervaring net zo veel, of misschien zelfs wel meer fouten.

Otigba is een ander type verdediger dan we lange tijd gehad hebben. Zijn fysiek en zijn kop kracht is iets wat me mijns inziens goed kunnen gebruiken. Bovendien hebben we nu met Pele, Otigba en Dijks drie echt snelle kerels achterin die met die snelheid een fout kunnen herstellen of een doorgebroken spits kunnen achterhalen.

Ja, Kenny maakt nog fouten en hij moet nog veel rustiger worden aan de bal. Maar ik heb wel het idee, dat hij met een paar maanden ervaring al een stuk verder is. En die ervaring kan hij alleen opdoen door te spelen. Jongelingen mogen fouten maken, als ze maar van die fouten leren.
Sumzor
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 03-03-2011 14:32

Bericht door Sumzor »

Ik zie liever Otigba in de basis dan bv Zomer. De tweede maakt ook vaak fouten. Otigba moet nog veel leren, maar denk wel dat ie het gaat redden. Zoals anderen ook al zeiden valt zijn kopkracht wel erg op!
Plaats reactie