Tieme Klompe

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Tieme gaat volgens RTV Noord aan de slag als assistent-trainer van de B-junioren van Heerenveen.
Gebruikersavatar
davp
Wereldspeler
Berichten: 1595
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Kan hij de jeugd het vak dat 'verdedigen' heet mooi leren :D Hij is toch een van de betere man-dekkers geweest van Heerenveen. (wanneer hij niet geblesseerd was :roll: )
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Tieme Klompe keert terug bij sc Heerenveen

Tieme Klompe keert terug bij sc Heerenveen. Klompe speelde van 1996 tot 2004 voor sc Heerenveen. Een hardnekkige blessure maakte een einde aan zijn voetbalcarrière. Tieme Klompe gaat aan de slag als trainer en wordt assistent bij de B-junioren van sc Heerenveen.Klompe begon zijn loopbaan bij VV Roden en maakte in 1996 zijn debuut in de hoofdmacht van sc Heerenveen.. Na een langdurige blessure speelde hij in het seizoen 2004/05 nog twee wedstrijden voor RKC Waalwijk. Als amateur speelde hij een seizoen later nog eenmaal voor FC Groningen. Zijn carrière beëindigde hij gedurende dat seizoen. In totaal speelde hij 148 wedstrijden in het betaalde voetbal.

De inmiddels 33-jarige Klompe ging nadat hij een punt achter zijn carrière had gezet, eerst uitgebreid op vakantie. ,,Ik ben in onder andere Australië, Afrika en op de Malediven geweest. Het hoofd moest ‘leeg’. Dat was goed. Ik kon het voetbal achter me laten en leerde dat er meer was dan voetbal. Als voetballer ben je maar met één ding bezig. Je leeft in een klein wereldje. Die wereld heb ik wat groter gemaakt.’’

Tieme Klompe speelde van 1996 tot 2004 voor sc Heerenveen. De afgelopen jaren verzorgde Tieme Klompe voetbalanalyses van FC Groningen voor RTV Noord. Een prima ervaring, aldus de oud-speler van sc Heerenveen. ,,Je leert hoe je je moet presenteren en goed formuleren. Bovendien sloot het aan bij mijn grote passie, voetbal. Het was een leuke en leerzame tijd.’’

Na een wedstrijdje met oud-Heerenveen raakte Tieme Klompe in gesprek met hoofd opleidingen Jan de Jonge van sc Heerenveen. Hij gaf te kennen graag het trainersvak te willen leren en van het een kwam het ander. ,,Ik heb vervolgens een gesprek met Yme Kuiper gehad en dat heeft ertoe geleid dat ik komend seizoen assistent wordt bij de B1. Ik ga aan de slag om mijn papieren voor TC 3 en 2 te halen en kan bij Heerenveen praktijkervaring opdoen.’’ Tieme Klompe ziet een toekomst als trainer helemaal zitten. ,,Ik ben gek van voetbal. Kan avonden over voetbal praten en discussiëren. Bij Heerenveen ben ik aan het juiste adres. Hier werken bevlogen en ervaren mensen. Of mijn toekomst in het voetbal ligt? De praktijk moet uitwijzen of ik geschikt ben voor dit vak, maar ik ga er volledig voor en ik denk en hoop dat het bij me past.’’
bron: clubsite

Een goede tweede assistent voor Jan de Jonge, naast Henk Herder voor volgend seizoen. :wink:
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

HEERENVEEN - Tieme Klompe is per direct aangesteld als assistent-trainer bij SC Heerenveen.

De oud-verdediger is toegevoegd aan de technische staf van de eerste selectie op verzoek van hoofdtrainer Marco van Basten, die extra assistentie wilde.

De directie heeft dit verzoek, mede na overleg met de andere twee assistenten (Henk Herder en Jan de Jonge), ingewilligd.

Klompe was trainer van de B-junioren. Die functie wordt overgenomen door Jeffrey Talan.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Verdedigen en mentaliteit tonen, dat was Thieme. Hij ging door een muur en wilde iedere tegenstander slopen. Laat dat nu net hetgeen zijn dat er in de huidige selectie helemaal niet in zit.

Laten we hopen dat hij ze hierin op de één of andere manier op het juiste spoor kan zetten.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Tieme was wel een echte vent in het veld, hopelijk kan hij wat over kan brengen al vrees ik het ergste bij deze makke lammen.
Flamingo
Invaller
Berichten: 370
Lid geworden op: 12-11-2008 10:28

Bericht door Flamingo »

Wat een geweldig nieuws. Een echte verdediger, een echte clubman, een trainer die zijn mannen weet te motiveren. Een man die zichzelf ook nog steeds 100% inzet. Geweldig nieuws.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Nou, sorry hoor. Maar ik kan er eigenlijk alleen maar om lachen. Hoeveel trainers moeten er eigenlijk wel niet op de bank erbij komen zitten ? :lol:
Nu zitten er toch al MbB, Herder, vSleen, deJonge en ook nog Klompe ?
Hou toch op.
Samen maken we de club sterk.
Duo Maxwell
Selectiespeler
Berichten: 512
Lid geworden op: 18-05-2008 21:19

Bericht door Duo Maxwell »

Hou zelf op zeikwijf. Wat is hier mis mee? De verdediging kan wel wat coaching gebruiken.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

BK2007 schreef:Nou, sorry hoor. Maar ik kan er eigenlijk alleen maar om lachen. Hoeveel trainers moeten er eigenlijk wel niet op de bank erbij komen zitten ? :lol:
Nu zitten er toch al MbB, Herder, vSleen, deJonge en ook nog Klompe ?
Hou toch op.
Waar staat dat hij op de bank komt te zitten? Hij komt gewoon de staf versterken op het trainingsveld. Wat ik wel overbodig vind is een keeperstrainer op de bank. Dat nut ontgaat bij een beetje.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Die moet de keeper intrappen als de ander geblesseerd is oid?

Jan de Jonge zit in ieder geval al niet meer op de bank. Ben benieuwd, bij de B's waren ze geloof ik wel tevreden over hem, ondanks (of misschien dankzij) dat hij de jongens nog wel eens flink onder druk kon zetten.
Corruption is everywhere, fight it!
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Klompe zat dus tegen VVV op de bank.
Hier heb ik geen woorden voor
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Kan me niet voorstellen dat het hier nou echt beter van wordt, maar goed, er zal wel een reden voor zijn. Misschien gewoon meer aandacht voor de verdedigers.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Dat is de bedoeling knipecity
Hier heb ik geen woorden voor
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

haha, heb je gelijk in. Tsja, sorry ik ben niet zo'n Tieme Klompe als trainer, fan. Is overigens niet heel sterk onderbouwd in dit geval, meer op basis van wat je een keer hoort.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Hij zat inderdaad op de bank bij de wedstrijd tegen VVV. Kunnen we de hand van Tieme echter al terug zien in het spel ?
We speelden wel iets anders in elk geval. Alsof de spelers voorzichtiger waren en meer vanuit een discipline met opdracht op een bepaalde manier te spelen rondliepen. Er zat in elk geval meer een gedachte achter wat ze deden. Wat mij betreft een vooruitgang. Ik zie Tieme overigens nog wel doorgroeien tot een vaste assistent voor het eerste.
Samen maken we de club sterk.
Raider
Basisspeler
Berichten: 885
Lid geworden op: 06-12-2002 22:59
Locatie: Damwoude

Bericht door Raider »

Van mij had Tieme Klompe ook weggemogen. Is hij niet gehaald voor de verdedigers? Zo geweldig is het al jaren niet achterin.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Hij gaat volgend seizoen wel beginnen aan een cursus coach betaald voetbal. Klompe heeft dus ambitie en zal bij Heerenveen graag wil bijleren. Van wat ik van hem heb meegekregen is het ook een topkerel, iemand die ook graag met de jeugd werkt, dus ik zou niet weten waarom hij weg zou moeten.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Toch bijzonder dat Herder het uiteindelijk niet heeft gered. Was in de jeugd een toptrainer en werd met alle teams kampioen van Nederland. Was een tijdje de kroonprins bij Heerenveen, moest een stap terug na ontslag Sollied, kwam weer terug, maar er was geen geloof in hem blijkbaar. Klompe heeft nog niks gepresteerd bij jeugdteams, maar blijkbaar ziet men nu meer toekomst in hem. Ik ben niet zo'n fan van hem.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Herder vind ik ook wel bijzonder inderdaad. Daar zullen we misschien ooit nog wel een achterliggend verhaal over te horen krijgen.
Sowieso lijkt mij dat Vonk zijn keuzes moet maken puur op basis van influisteringen van anderen. En van de 'anderen' zal Foppe een heel groot deel vertolken denk ik.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Op basis waarvan ben jij niet gecharmeerd van Klompe Knipe? Jij ziet wel eens trainingen? Herder kwam slecht uit het VI artikel onlangs. Een assistent die nooit iets heeft toegevoegd want elke hoofdtrainer boven hem speelde verdedigend.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ik vind Tieme geen echt voetbaldier. Ik weet uit zijn tijd als speler dat hij zo'n speler was die zelf geen voetbal keek. Ook wist hij na het voetbal lange tijd niet dat hij trainer zou worden en uiteindelijk is hij dat maar geworden. Hij is geen voetbaldier.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Als je geen voetbaldier bent dan kun je nog een prima trainer zijn. Ga eens naar trainingen kijken zou ik zeggen. Klompe straalt 1 en al passie uit. En dat voor een niet voetbaldier.......
Raider
Basisspeler
Berichten: 885
Lid geworden op: 06-12-2002 22:59
Locatie: Damwoude

Bericht door Raider »

Knipe niet alleen, ik heb ook geen trainingen van de man gezien. maar als hij voor de verdedigers is gehaald,wat heeft hij dan toegevoegd. Dan kan ik dat ook wel voor minder geld. Hij was in mij ogen een redelijke verdediger maar geen top,dus zal hij dat ook wel over brengen op de spelers.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Heerenveen rules schreef:Als je geen voetbaldier bent dan kun je nog een prima trainer zijn. Ga eens naar trainingen kijken zou ik zeggen. Klompe straalt 1 en al passie uit. En dat voor een niet voetbaldier.......
Heb geen tijd om trainingen te bezoeken maar wellicht heb je gelijk. Was meer mijn gevoel over Klompe.
Rdv
Jeugdspeler
Berichten: 5
Lid geworden op: 02-10-2013 22:12

Bericht door Rdv »

Tieme was als speler eind jaren 90 en het begin van deze eeuw toch 1 van de grote helden van het publiek. Met Tieme konden we erg goed 1 op 1 spelen, iets wat met de huidige verdedigers gewoon niet mogelijk is. Met zijn snelheid en inzet kon hij nog wel eens een foutje wegpoetsen. Als ik het de laatste tijd goed volg is Tieme als trainer ook vol passie aanwezig. Daarnaast was Tieme als speler ook na een slechte pot, en die waren er in die tijd ook echt wel, nooit te beroerd om zich bij het publiek te verontschuldigen en ook nog de pers te woord te staan.

Laat dit soort types met een echt clubhart een kans krijgen om te helpen onze club er weer bovenop te krijgen.

Tieme, Tieme .......Klompe, Klompe

Door iedereen meegezongen in die tijd
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Knipecity schreef: Heb geen tijd om trainingen te bezoeken maar wellicht heb je gelijk. Was meer mijn gevoel over Klompe.
Ik heb wel een aantal trainingen bekeken dit seizoen.
Klompe is daar de man die de boel verzorgd.
Van Basten en Herder staan er bij.
Klompe doet het woord.
Komt op mij wel goed over.
Zeg maar niks!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Raider schreef:Hij was in mij ogen een redelijke verdediger maar geen top,dus zal hij dat ook wel over brengen op de spelers.
Er zijn genoeg voorbeelden van trainers die nooit op een hoog niveau gespeeld hebben die het prima over kunnen brengen. Van Gaal is een aardig voorbeeld. Foppe ook.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Heerenveen rules schreef:
Er zijn genoeg voorbeelden van trainers die nooit op een hoog niveau gespeeld hebben die het prima over kunnen brengen. Van Gaal is een aardig voorbeeld. Foppe ook.
Van Gaal heeft gewoon in de eredivisie gespeeld hoor. Foppe inderdaad slechts op amateurniveau.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Klompe heeft ook gewoon op eredivisie niveau gespeeld dus te vergelijken met van Gaal. Dat bedoelde ik.
Plaats reactie