Tobias Kainz

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Tobias Kainz

Bericht door Gekko »

Jeugdspeler Kainz tekent contract
04 november 2008
sc Heerenveen heeft de Oostenrijkse jeugdspeler Tobias Kainz vastgelegd. De 16-jarige centrale middenvelder is afkomstig van Austria Wien. Tobias Kainz gaat met ingang van januari 2009 spelen voor sc Heerenveen. Hij tekende een contract tot de zomer van 2011.

bron: sc-heerenveen.nl
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Benieuwd of hij meegaat naar Wolfsburg en dan 'out of the blue' in de basis gezet wordt door Sollied.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Flying Frisian schreef:Benieuwd of hij meegaat naar Wolfsburg en dan 'out of the blue' in de basis gezet wordt door Sollied.
Zou wel bijzonder zijn een 16 jarige jeugdspeler die pas in januari 2009 komt en dan nu al gaat spelen tegen Wolfsburg. Sterker nog ik zou het heel bijzonder vinden.
Spijt heb je morgen maar!
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Het lijkt me voorlopig interessanter te weten aan welke positie(s) we bij hem moeten denken.
Daar zegt het bericht namelijk niets over.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Gokje: een kruising tussen Prager en Svec.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Googlen levert deze informatie op:

Naam: Kainz
Voornaam: Tobias
Geboortedatum: 31.10.1992
Leeftijdsgroep: 1992
Nationaliteit: Oostenrijk
Positie: Middenvelder
Club: Austria Wien
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Hallo! even wakker worden graag, hij is nu 16, denk je nou echt dat de club een speler van 16 aan trekt om even in de basis te gaan staan?
Als het volgens jou geen nut heeft om jeugd spelers te hebben kunnen we net zo goed de jeugdopleiding stoppen zeker?
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Als het volgens jou geen nut heeft om jeugd spelers te hebben kunnen we net zo goed de jeugdopleiding stoppen zeker?
Idd, je doet aan een jeugdopleiding of doet dat niet en steekt die 3 miljoen die er jaarlijks ingestoken wordt in de zak. Als je wél ervoor kiest (zoals Heerenveen) dan moet je er ook serieus mee bezig zijn. Volgens mij zijn ze dat ook wel. Aan halve talenten heb je namelijk niks.

Zelf zou ik trouwens ook altijd kiezen voor een jeugdopleiding. Als een paar spelers echt doorbreken dan heb je de kosten er al lang uit. Bovendien hoef je met een goed werkende jeugdopleiding weinig breedteaankopen meer te doen omdat de wat betere talenten daarvoor al zorgen. Als er dan bepalende spelers vertrekken dan hoef je bovendien niet altijd een vervanger te halen omdat je er ook voor kan kiezen een jeugdspeler door te schuiven (als die voldoende niveau heeft).

Ik snap ook wel dat ze spelers uit het buitenland halen want in Noord Nederland zit nu eenmaal weinig toptalent, is nu eenmaal zo. Voor de rest weet ik weinig van deze Österreicher, wie weet zien we hem over 3/4 jaar terug in het eerste elftal...
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Tobias Kainz kehrt zum SK Sturm zurück
Der SK Puntigamer Sturm Graz schlug am Freitag erneut auf dem Transfermarkt zu: Tobias Kainz (19) verlässt den niederländischen Erstligisten SC Heerenveen und wechselt ablösefrei an die Mur. Der Mittelfeldmann, dessen Vertrag in Holland noch bis 2013 gelaufen wäre, unterschrieb einen Kontrakt über zwei Jahre plus Option auf eine weitere Saison. „Wir hatten Tobias schon längere Zeit auf dem Radar und sind froh, den Deal jetzt ins Trockene gebracht zu haben“, so Cheftrainer Peter Hyballa.

Ex-Blacky kehrt nach Graz zurück
Für Kainz ist es eine Rückkehr an seine alte Wirkungsstätte. Zwischen 2004 und 2007 trug er bereits einmal das Dress des SK Sturm, ehe er in den Nachwuchs der Wiener Austria wechselte. Ein Jahr später wagte der gebürtige Feldbacher den Schritt zum SC Heerenveen nach Holland. 2011 rückte er in den Profikader auf und feierte im Frühjahr sein Debüt in der höchsten niederländischen Spielklasse.

Wenige Monate später wurde er von U20-Teamchef Andreas Heraf in das Aufgebot für die WM 2011 in Kolumbien berufen und bestritt alle drei Gruppenspiele. Insgesamt hält der Steirer bei 37 Partien für diverse ÖFB-Nachwuchs-Nationalteams und gilt als Mittelfeldstratege mit gutem Blick für den Mitspieler.

„Wollte unbedingt zum SK Sturm zurück“
„Tobias hat die holländische Nachwuchsschule durchlaufen und passt perfekt zu unserem Spielstil. Er ist im Mittelfeld vielseitig einsetzbar und wird deswegen sehr wertvoll für uns werden. Auch vom Typ her passt er super zur Mannschaft. Er brennt auf seine neue Aufgabe, davon hab‘ ich mich in mehreren Gesprächen überzeugen können“, so Peter Hyballa.

Beim Spieler selbst regiert die Vorfreude auf seinen neuen Verein: „Ich wollte unbedingt zum SK Sturm zurück. Der Klub hat große Ambitionen, tolle Fans und mit Peter Hyballa und Ayhan Tumani ein hervorragendes Trainergespann. Ein weiterer Pluspunkt war sicher das Konzept der Karriereplattform. Das hat mich überzeugt“, so Kainz, der die Rückennummer 26 erhalten wird.

Zur Mannschaft wird der 19-Jährige nach der Länderspielpause stoßen. Zuvor stehen für ihn noch zwei Partien mit der U21-Nationalmannschaft (Niederlande/7. September; Schottland/10. September) auf dem Programm.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Jammer, maar waarschijnlijk voor die jongen maar beter. Hij staat hier al 2 jaar stil in zijn ontwikkeling. Jammer maar helaas.
Flamingo
Invaller
Berichten: 370
Lid geworden op: 12-11-2008 10:28

Bericht door Flamingo »

Ik vind dit heel erg jammer, ik snap dat de ontwikkeling iets stil staat, maar deze jongen komt er wel.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Hij is nog maar 19, gaat nu naar een behoorlijke club in eigen land. Hij heeft nog alle tijd en spelen op niveau zal hem goed doen. We halen geregeld Oostenrijkse spelers al jong op, jammer dat het tot nu net-niet blijkt te zijn.
The two most powerful warriors are patience and time.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Kainz speelt nu regelmatig bij Graz, goede zaak. Ik heb het idee dat er wel meer in had gezeten bij Tobias maar dat hij eigenlijk nooit echt een kans heeft gehad.
Bij de beloftes speelde men direct voetbal waardoor hij samen met Pele het moeilijk had op het middenveld. En dus kon hij zich daardoor niet goed ontwikkelen.
Plaats reactie