Lukáš Mareček

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor pes5 » 04-10-2012 12:24

Kums en Marecek doorwisselden? Heb je überhaupt gezien op welke positie Kums stond afgelopen zaterdag? En Marecek niet doorschuiven? Waar heb ik dat gezegd dan? Lees die eerste paar zinnen nog eens terug en dan zie je wat voor wartaal je spreekt. Marecek de doormomende man opvangen? Als dat zo was (Luijckx) dan is hem dat niet echt gelukt... Jij vindt Marecek positioneel heel sterk, ik vind dat juist één van zijn verbeterpunten. Dan kun je wel zeggen dat ik een heel andere wedstrijd gezien hebben en steun zoeken bij anderen (die ik trouwens nog moet vinden hier), maar volgens mij moet jij de wedstrijd nog eens gaan kijken op televisie. Als we het trouwens toch op die manier doen, check ook nog even de cijfers van VI/Telesport en EredivisieLive sidekick.. Dan zie je gelijk dat ik niet de enige ben die het op deze manier zag.

Ook ik vind hem momenteel beter dan De Roon en Kums, maar ik vind hem met deze spelers om zich heen nog te kwetsbaar als controleur. Redenen heb ik al genoemd. Matig in de communicatie, positioneel nog niet zo sterk (juist tegen de 10 man van Ajax viel dit heel erg op) en nog te vaak naar voren rennend om aan te vallen. Ik zie daar op dit moment liever een echte controleur/mannetjesputter. Onze aanval is niet balvast genoeg, ons middenveld nog te kwetsbaar. Daar past m.i. meer een slot op deur op '6'. Dan kan Marecek lekker doen waar ie goed in is. Spel verdelen en meters maken.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Wizard » 05-10-2012 13:16

pes5 schreef: Als we het trouwens toch op die manier doen, check ook nog even de cijfers van VI/Telesport en EredivisieLive sidekick.. Dan zie je gelijk dat ik niet de enige ben die het op deze manier zag.
Matig in de communicatie, positioneel nog niet zo sterk (juist tegen de 10 man van Ajax viel dit heel erg op) en nog te vaak naar voren rennend om aan te vallen.

Ik moet toch even lachen om jouw post (sorry). Prima dat je letterlijk kijkt naar de duels en de positie waar Marecek speelt op 't moment waar de bal is, maar je vergeet 't allerbelangrijkste, namelijk de veldbezetting en het spelen op lijnen wanneer je de bal niet hebt. Cruijff vergelijkt 't positiespel wel eens met schaken, je moet bepaalde lijnen controleren. Dat is ook wat ik terugzie in 't spel en systeem van Van Basten. Als je wilt vragen welke lijnen, stuur je me maar een pb.
Matig in de communicatie. Heb jij Van Basten gesproken hierover? Positioneel nog niet zo sterk. Lees es de scoutingsrapporten zou ik zeggen. Kijk maar eens hoe goed hij kijkt naar de positiebezetting tijdens een wedstrijd tov Djuricic en Kums. Naar voren rennen kan prima, wanneer z'n positie goed wordt overgenomen. Ligt dat dan aan Marecek of degene die hem moet overnemen. Volgens mij zijn de voetbalregels hierin heel helder.
En dan, jouw mening vergelijken met stats uit EL en VI. Erg grappig; deze rapporteren namelijk op basis van een aantal criteria en dus niet over positiespel, het overnemen van een mannetje, het dichtlopen van lijnen, de veldbezetting, etc. Nee, hier zitten scholieren/stagiaires die simpel het aantal gewonnen duels bijhouden, schoten op doel, etc. Vraag maares aan een medewerker van een professionele voetbalclub naar hun mening over deze ratings. Raitala en Zomer (maar ook Kums) kregen laatste tijd prima cijfers, terwijl deze 3 de laatste wedstrijd (en laatstgenoemde 2 de laatste wedstrijden) de zwakste schakels waren. Je kunt als verdediger 8 van de 10 duels winnen, maar 2 essentiële fouten maken waaruit gescoord wordt. Bij EL krijg je dan nog steeds een voldoende wanneer je wat schoten op doel hebt geleverd en hoog percentage succesvolle passes op 2 meter afstand.
En over de wedstrijd, nee die heb ik live gezien. Ik vond 't niveau en spektakel te laag dat ik em nog een keer ga zien.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor pes5 » 05-10-2012 15:10

Wizard schreef:Ik moet toch even lachen om jouw post (sorry). Prima dat je letterlijk kijkt naar de duels en de positie waar Marecek speelt op 't moment waar de bal is, maar je vergeet 't allerbelangrijkste, namelijk de veldbezetting en het spelen op lijnen wanneer je de bal niet hebt. Cruijff vergelijkt 't positiespel wel eens met schaken, je moet bepaalde lijnen controleren. Dat is ook wat ik terugzie in 't spel en systeem van Van Basten. Als je wilt vragen welke lijnen, stuur je me maar een pb.
Matig in de communicatie. Heb jij Van Basten gesproken hierover? Positioneel nog niet zo sterk. Lees es de scoutingsrapporten zou ik zeggen. Kijk maar eens hoe goed hij kijkt naar de positiebezetting tijdens een wedstrijd tov Djuricic en Kums. Naar voren rennen kan prima, wanneer z'n positie goed wordt overgenomen. Ligt dat dan aan Marecek of degene die hem moet overnemen. Volgens mij zijn de voetbalregels hierin heel helder.
En dan, jouw mening vergelijken met stats uit EL en VI. Erg grappig; deze rapporteren namelijk op basis van een aantal criteria en dus niet over positiespel, het overnemen van een mannetje, het dichtlopen van lijnen, de veldbezetting, etc. Nee, hier zitten scholieren/stagiaires die simpel het aantal gewonnen duels bijhouden, schoten op doel, etc. Vraag maares aan een medewerker van een professionele voetbalclub naar hun mening over deze ratings. Raitala en Zomer (maar ook Kums) kregen laatste tijd prima cijfers, terwijl deze 3 de laatste wedstrijd (en laatstgenoemde 2 de laatste wedstrijden) de zwakste schakels waren. Je kunt als verdediger 8 van de 10 duels winnen, maar 2 essentiële fouten maken waaruit gescoord wordt. Bij EL krijg je dan nog steeds een voldoende wanneer je wat schoten op doel hebt geleverd en hoog percentage succesvolle passes op 2 meter afstand.
En over de wedstrijd, nee die heb ik live gezien. Ik vond 't niveau en spektakel te laag dat ik em nog een keer ga zien.



Lachen is gezond zegt men. Ik moet vooral lachen om de manier waarop je mijn posts leest en daaruit de stukjes gebruikt die precies in je straatje passen.. Iets wat me vaker opvalt aan jouw manier van discussiëren. En als ik de grote kenner Wizard nog niet helemaal begrijp moet ik maar even een pb sturen voor een spoedcursus veldbezetting.. Lachwekkend inderdaad.
Volgens mij zeg ik nergens dat Marecek de hele tijd op zijn plaats moet blijven en dat hij een vaste man moet dekken. Iets wat je me nu wel probeert aan te praten. Juist in de dingen waaraan jij nu refereert, vind ik dat Marecek nog moet verbeteren. Die lijn eruit halen ging namelijk helemaal niet zo geweldig als jij wilt doen voorkomen. Het gebeurde namelijk vaak genoeg dat de bal naar Schalk makkelijk gegeven kon worden en dat er mensen door de as opkwamen.
Veldbezetting is inderdaad het belangrijkste. Tegen Ajax ging na de rode kaart van Serero Marecek veel te ver naar voren spelen, waardoor de veldbezetting juist niet meer goed was. Ik heb bovendien altijd geleerd dat je eerst moet kijken naar wat je achterlaat, voordat je vanuit een positie vertrekt. Die overnames zijn bij Heerenveen problematisch. Je bent het dan toch wel met me eens dat dit aan de communicatie moet liggen? Daar begint het mee. Niet dat ik Marecek dat alleen kwalijk neem, ook anderen zijn daar debet aan. Ik zie veel te vaak in wedstrijden spelers naar elkaar kijken en van elkaar denken het wel op te lossen. Ervaring wil in dat opzicht nogal helpen. Het herkennen van situaties, weten wanneer waar uit te stappen en wanneer weg te blijven. Bovendien had jij het over de rol van Kums. Nogmaals mijn vraag, heb je gezien vanuit welke rol Kums speelde? Hoe kun je dan melden dat hij en Marecek afwisselden? En als je de lijn van Van Basten zo duidelijk ziet, dan zou je ook moeten zien dat in balbezit Gouweleeuw, maar bij balverlies juist Zomer in moet stappen om een komende man op te vangen.

Nog even over die cijfers. Die moet je nu niet op een verkeerde manier gaan gebruiken. Jij begon over dat je slechts 2 foute passes van Marecek hebt gezien en dat veel anderen (ik moet ze nog steeds ontdekken) het met jou eens waren. Dan refereer ik aan beoordelingen (Of is een 5 goed dan?) in de VI en Telegraaf en keiharde cijfers van EL dat Marecek dus niet zo geweldig was als jij doet voorkomen.

Maar goed, ik begrijp dat jij korte lijntjes met de trainer hebt plus inzage in alle scoutingsrapporten, dus verder discussiëren is zinloos vrees ik. Marecek kan een prima speler worden voor Heerenveen, doet heel veel goed en heeft potentie, maar dat lyrische gedoe vind ik ronduit overdreven, that's all.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor TORCIDA » 06-10-2012 09:15

dat jij de cijfers van de vi en de telegraaf serieus neemt vind ik laten we zeggen typisch.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor pes5 » 06-10-2012 09:55

TORCIDA schreef:dat jij de cijfers van de vi en de telegraaf serieus neemt vind ik laten we zeggen typisch.


Chapeau Torcida, ga vooral inhoudelijk in op een post!
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor TORCIDA » 06-10-2012 14:22

pes5 schreef:Chapeau Torcida, ga vooral inhoudelijk in op een post!


Moet ik je eigen bericht quoten of lees je je eigen berichten niet terug. Het zijn je eigen woorden en voor iemand met zoveel inzicht over wat een ander mist qua voetbalinzicht vind ik het typisch dat je waarde hecht aan cijfers van de vi en telegraaf.
Wat is er niet inhoudelijk aan dan? Dus chapeau voor jezelf!
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor pes5 » 06-10-2012 15:53

TORCIDA schreef:Moet ik je eigen bericht quoten of lees je je eigen berichten niet terug. Het zijn je eigen woorden en voor iemand met zoveel inzicht over wat een ander mist qua voetbalinzicht vind ik het typisch dat je waarde hecht aan cijfers van de vi en telegraaf.
Wat is er niet inhoudelijk aan dan? Dus chapeau voor jezelf!



Volgens mij lees je mijn posts juist niet en snap je dus ook niet waarom ik die cijfers erbij haalde..
Geeft verder niet, want dat ben ik hier wel gewend, maar kom dan niet met zo'n goedkope oneliner.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Ebiede » 06-10-2012 19:24

pes5 schreef: want dat ben ik hier wel gewend,


Want jouw waarheid is de waarheid. bah..
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Skopperij » 06-10-2012 20:44

Marecek speelde uitstekend vandaag. Vooral in de omschakeling is hij heel handig. Dat gaat net een tikje sneller, directer en dynamischer dan bij onze andere middenvelders.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor pes5 » 06-10-2012 21:57

Inderdaad een goede wedstrijd. Begon wat slordig, maar werd steeds belangrijker met zijn intercepties en snelheid in de omschakeling.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Wizard » 07-10-2012 13:10

TORCIDA schreef:
pes5 schreef:Chapeau Torcida, ga vooral inhoudelijk in op een post!


Moet ik je eigen bericht quoten of lees je je eigen berichten niet terug. Het zijn je eigen woorden en voor iemand met zoveel inzicht over wat een ander mist qua voetbalinzicht vind ik het typisch dat je waarde hecht aan cijfers van de vi en telegraaf.
Wat is er niet inhoudelijk aan dan? Dus chapeau voor jezelf!


Precies daar moest ik ook al om grinniken.
Jammer dat er nog steeds posters hier zijn die denken dat je eerst moet roepen dat je naar voren loopt voor de communicatie. Het is geen zaterdag 2e klasse met alle respect. Wanneer een speler naar voren loopt, op een bepaalde positie in het veld, is het afgesproken dat de andere de centrale lijn (en dus opkomende middenvelder) overneemt. Dat heeft niks te maken met communicatie, dat heeft te maken met standaard situaties in besprekingen = afspraken nakomen.
De juiste dingen eruit halen? Welnee, misschien komt dat zo over (mijn dank), maar het is puur het doortrekken van naar mijn mening kansloze opmerkingen. Communicatie is het probleem? Prima dat jij dat vindt, maar ik vind het belachelijk.

Marecek speelde gisteren wederom een uitstekende wedstrijd. Lyrisch ben ik over deze gast!
Tempoversnellingen, balcirculatie omhoog, kiest vaak de juiste man in de aanval/omschakeling, dreigend voorin en verdedigend ruimt hij goed op..
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Erwin4ever » 07-10-2012 19:16

Lukáš speelde gister weer een prima pot, gaan we nog veel lol aan beleven deze jongeman!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor vries153 » 08-10-2012 03:55

Als hij zich blijft ontwikkelen en spelen zoals nu dan zeg ik snel lichten die optie tot koop gewoon geweldig om naar te kijken.
vries153
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 23-07-2003 18:48
Woonplaats: gorredijk

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor pes5 » 22-10-2012 12:50

Als Marecek zo'n geweldigde controleur is, waarom wil Van Basten er dan zo graag en sterke controleur bij? Ik denk dat ook hij Marecek te licht vindt voor deze positie en hem liever iets daarvoor zet. Ik vond gister ook weer dat Marecek samen met Kums vooral voor rust in fysiek opzicht werd afgetroefd. Bovendien grossierde hij in balverlies . Na rust veel beter en meer rust aan de bal. Toch blijf ik ons middenveld enorm kwetsbaar vinden in zowel de omschakeling als in fysiek opzicht.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Lardy » 22-10-2012 12:56

pes5 schreef:Als Marecek zo'n geweldigde controleur is, waarom wil Van Basten er dan zo graag en sterke controleur bij? Ik denk dat ook hij Marecek te licht vindt voor deze positie en hem liever iets daarvoor zet. Ik vond gister ook weer dat Marecek samen met Kums vooral voor rust in fysiek opzicht werd afgetroefd. Bovendien grossierde hij in balverlies . Na rust veel beter en meer rust aan de bal. Toch blijf ik ons middenveld enorm kwetsbaar vinden in zowel de omschakeling als in fysiek opzicht.


Totaal onnodig om nog iemand voor het middenveld te halen. Kums en Maracek fungeren prima, zowel in balbezit als bij balverlies. Als je de bal verliest is het zaak om snel druk te zetten op man met de bal, ze worden inderdaad kwetsbaar als je vanuit de omschakeling je tegenstander laat voetballen. In een gewone opbouwsituatie van de tegenstander kan je best inzakken, maar bij balverlies moet je gewoon even jagen met je team. Kost bovendien niet heel veel kracht.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor pes5 » 22-10-2012 13:01

Lardy schreef:
pes5 schreef:Als Marecek zo'n geweldigde controleur is, waarom wil Van Basten er dan zo graag en sterke controleur bij? Ik denk dat ook hij Marecek te licht vindt voor deze positie en hem liever iets daarvoor zet. Ik vond gister ook weer dat Marecek samen met Kums vooral voor rust in fysiek opzicht werd afgetroefd. Bovendien grossierde hij in balverlies . Na rust veel beter en meer rust aan de bal. Toch blijf ik ons middenveld enorm kwetsbaar vinden in zowel de omschakeling als in fysiek opzicht.


Totaal onnodig om nog iemand voor het middenveld te halen. Kums en Maracek fungeren prima, zowel in balbezit als bij balverlies. Als je de bal verliest is het zaak om snel druk te zetten op man met de bal, ze worden inderdaad kwetsbaar als je vanuit de omschakeling je tegenstander laat voetballen. In een gewone opbouwsituatie van de tegenstander kan je best inzakken, maar bij balverlies moet je gewoon even jagen met je team. Kost bovendien niet heel veel kracht.



Van Basten werkt iedere dag met die jongens, dus ik ga ervanuit dat hij best weet wat er nodig is. Ik vind ons tot dusver in elk duel wat we in 433 hebben gespeeld hebben erg kwetsbaar. Dat druk zetten komt er sowieso. Heerenveen slaagt er zelden in de tegenstander echt vast te zetten. Ik ben het met je eens dat het de beste oplossing is, maar dat kost tijd om dat te trainen, de comunicatie moet top zijn en je moet veel loopvermogen en duelkracht hebben. Dat vind ik bij ons nog ondermaats, dus dan is het soms makkelijker om eerst in te zakken of om je middenrif te versterken (352)
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Lardy » 22-10-2012 13:06

pes5 schreef:Van Basten werkt iedere dag met die jongens, dus ik ga ervanuit dat hij best weet wat er nodig is. Ik vind ons tot dusver in elk duel wat we in 433 hebben gespeeld hebben erg kwetsbaar. Dat druk zetten komt er sowieso. Heerenveen slaagt er zelden in de tegenstander echt vast te zetten. Ik ben het met je eens dat het de beste oplossing is, maar dat kost tijd om dat te trainen, de comunicatie moet top zijn en je moet veel loopvermogen en duelkracht hebben. Dat vind ik bij ons nog ondermaats, dus dan is het soms makkelijker om eerst in te zakken of om je middenrif te versterken (352)


Druk zetten hoeft van mij niet zo, het gaat er meer om op het moment dat je de bal verliest je de tegenstander onder druk zet. Juist dan is een tegenstander kwetsbaar en staan spelers van hun nog niet in positie. En jij wilt 4-4-2 spelen maar zegt nu dan je het loopvermogen en duelkracht nog niet goed vindt. Als er één formatie is waarbij je conditie nodig hebt dan is het wel de 4-4-2, je buitenste middenvelders moeten longen als een paard hebben.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Wizard » 22-10-2012 13:15

Lardy schreef: En jij wilt 4-4-2 spelen maar zegt nu dan je het loopvermogen en duelkracht nog niet goed vindt. Als er één formatie is waarbij je conditie nodig hebt dan is het wel de 4-4-2, je buitenste middenvelders moeten longen als een paard hebben.

Juist, daarom is wiskundig gezien 4-3-3 ook de beste speelwijze. Je hebt dan de minste ruimte tussen de linies cq speelvlakken in het veld. Ik snap ook niet waarom wij 442 zouden moeten spelen. Met Gouweleeuw als inschuivende verdediger, aanvallende backs en een dynamisch middenveld is er geen enkele aanleiding om ons middenveld te versterken.
In de 2e helft bleek overduidelijk dat ons middenveld het Groninger middenveld overklaste, waardoor er kansen voorin kwamen. Wanneer De Ridder wat meer passte, en VLP wat meer de eromheen komende Raitala had gezocht, waren er nog veel meer kansen gekomen.
Lukas speelde mijns inziens wederom een uitstekende wedstrijd. Samen met Pelé wat mij betreft de beste man.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor pes5 » 22-10-2012 23:01

Wizard schreef:
Lardy schreef: En jij wilt 4-4-2 spelen maar zegt nu dan je het loopvermogen en duelkracht nog niet goed vindt. Als er één formatie is waarbij je conditie nodig hebt dan is het wel de 4-4-2, je buitenste middenvelders moeten longen als een paard hebben.

Juist, daarom is wiskundig gezien 4-3-3 ook de beste speelwijze. Je hebt dan de minste ruimte tussen de linies cq speelvlakken in het veld. Ik snap ook niet waarom wij 442 zouden moeten spelen. Met Gouweleeuw als inschuivende verdediger, aanvallende backs en een dynamisch middenveld is er geen enkele aanleiding om ons middenveld te versterken.
In de 2e helft bleek overduidelijk dat ons middenveld het Groninger middenveld overklaste, waardoor er kansen voorin kwamen. Wanneer De Ridder wat meer passte, en VLP wat meer de eromheen komende Raitala had gezocht, waren er nog veel meer kansen gekomen.
Lukas speelde mijns inziens wederom een uitstekende wedstrijd. Samen met Pelé wat mij betreft de beste man.


Ik pleit nergens voor 4-4-2. Ik vind alleen dat de 3-5-2 of 5-3-2 formatie op dit moment beter bij dit elftal past.

Dan kunnen onze middenvelders wisselend aansluiten, heb je door het goede kantelen en de drie centrale verdedigers altijd rugdekking en hebben Finnbogason en Djuricic de ruimte om de hoeken in te duiken en hun loopacties te maken.

Marecek speelde inderdaad weer heel behoorlijk. Mag alleen van mij wel aan zijn lange crosspass werken. Die komen nog te vaak niet aan doordat er te weinig lengte in zit. Dat leverde ook zijn hoge aantal foutieve passes op.
Na rust was er meer beweging om hem heen en kon hij vaker voor de simpele oplossing zoeken.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor pes5 » 29-10-2012 09:29

Marecek deelde in de malaise gister. Kwam totaal niet uit de verf tegen de veel bewegende Overtoom.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Calimero » 29-10-2012 19:59

pes5 schreef:Marecek deelde in de malaise gister. Kwam totaal niet uit de verf tegen de veel bewegende Overtoom.

Ik vond het juist een van de weinige die wel een redelijk niveau haalde. Ben dan ook benieuwd waaruit jij deze conclusie haalt?
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor pes5 » 29-10-2012 23:45

Calimero schreef:
pes5 schreef:Marecek deelde in de malaise gister. Kwam totaal niet uit de verf tegen de veel bewegende Overtoom.

Ik vond het juist een van de weinige die wel een redelijk niveau haalde. Ben dan ook benieuwd waaruit jij deze conclusie haalt?


Eerste helft zat ie vaak goed, maar na rust gaf ie Overtoom veel te veel ruimte en was ie meer met aanvallen bezig dan met zijn taak als controleur. De as lag vaak open. Mede omdat Djuricic niet meeverdedigde, maar ook omdat Marecek uit positie liep. Bovendien was Overtoom na Gouriye de grote man aan Almelose kant en laat dat nu net de man zijn die Marecek in principe moest uitschakelen.

Vorige week prima tegen De Leeuw, zondag een stuk minder tegen Overtoom.

Nog een vraag voor jou. Waarom vond jij hem wel een redelijk niveau halen dan?
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Calimero » 30-10-2012 18:07

pes5 schreef:Nog een vraag voor jou. Waarom vond jij hem wel een redelijk niveau halen dan?

Ik vond juist dat Overtoom eigenlijk barweinig te zien was. Eerste helft gewoon onzichtbaar en de momenten die hij de tweede helft wel opviel (en dan niet eens heel groot) was het omdat Marecek de fout van Djuricic probeerde te herstellen, zoals je zelf ook al aangeeft. Mijn analyse is gebaseerd op mijn waarnemingen vanuit het uitvak, misschien dat jij het op tv hebt gezien en dus anders ziet? Ik vond het in ieder geval goed meevallen en zeker in vergelijking met anderen stak hij er toch wel met kop en schouders bovenuit. Geen 9, maar toch zeker wel een voldoende.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor pes5 » 18-11-2012 00:47

Prima controleur hoor.. Laat me niet lachen man. Waar was hij vandaag in godsnaam mee bezig? Eerste goal laat ie zijn man zo het middenveld oversteken en grossierde in balverlies.. Leuk hoor die korte passjes over 10 meter, maar het is totaal geen aanvulling op onze selectie. Van Basten het hem al een stukje meer vooruit geschoven, maar ook daar imponeert hij allerminst. E
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Hielke » 18-11-2012 10:38

Van mij mag Maracek geslachtofferd worden, hij loopt nu vooral de veel creatievere Kums in de weg.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor TORCIDA » 18-11-2012 12:24

Volgens mij verzuipen beide heren op het middenveld. Dat is het manco. Zodra ze de bal diep willen spelen en bijsluiten zijn ze voorin de bal alweer kwijt. Waarom, de ridder kan niets en doet niets met de bal en loopt alles dicht, djuricic speelt alleen maar naar voren en loopt zich continu vast, van la parra sterft ook altijd in schoonheid en finbogasson is niet balvast en kan alleen maar vooruit voetballen en niet met de rug naar de goal. Dan een verdediging die loopt te schutteren en grossiert in foute passing. Vervolg is dat ze in de omschakeling continue achter de feiten aanlopen en niet meer durfen en weten wat ze moeten.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor TORCIDA » 18-11-2012 12:27

De eerste goal, volgens mij laat kum josefzoon uit z'n rug weglopen en wordt er op rechts bij Heerenveen slecht verdedigd. Ze worden er in drie passings uitgetikt en de bal komt erg gemakkelijk voor. En had ik het idee dat VDB deze bal had kunnen onderscheppen maar hij blijft staan. Ik zie niet in wat Marcel hier fout doet.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor pes5 » 18-11-2012 12:56

TORCIDA schreef:De eerste goal, volgens mij laat kum josefzoon uit z'n rug weglopen en wordt er op rechts bij Heerenveen slecht verdedigd. Ze worden er in drie passings uitgetikt en de bal komt erg gemakkelijk voor. En had ik het idee dat VDB deze bal had kunnen onderscheppen maar hij blijft staan. Ik zie niet in wat Marcel hier fout doet.

'
Het begon eerder.. Hij laat op het middenveld die nummer 16 gewoon lopen, daardoor heeft RKC een mannetje meer en speelt het simpel uit. Dat er daarna nog meer verkeerd gaat is een feit, maar het begint bij Marecek die weer eens zijn defensieve taken verwaarloost.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor TORCIDA » 18-11-2012 13:08

Tja zo lust ik ze ook. Hij leed balverlies omdat hij de bal niet kwijt kon. Precies wat ik schreef. Daarna gaat de aanval van RKC nog over drie tot vier schijven....
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor casper » 18-11-2012 14:38

Flauwe kul om die eerste goal in de schoenen van Marecek te schuiven.
Die voorzet van Boukhari had er simpel uitgehaald kunnen worden door van Anholt.
casper
Selectiespeler
 
Berichten: 307
Geregistreerd op: 23-06-2011 21:55

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten