Lukáš Mareček

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Wizard » 18-11-2012 14:59

casper schreef:Flauwe kul om die eerste goal in de schoenen van Marecek te schuiven.
Die voorzet van Boukhari had er simpel uitgehaald kunnen worden door van Anholt.


Vind 't ook niet fair om die goal aan Mareceks falen toe te schrijven.
Die voorzet kan er komen (had beter verdedigd kunnen worden), maar werd enorm slecht verdedigd door Kum en slecht gekeept door VdB.
Vond dit overigens Mareceks slechte wedstrijd in ons shirt. Geen pass die aankwam (vaak balverlies) en erg statisch. Of Kums of hij zal toch meer controlerend moeten spelen, anders krijg je gaten in je lijnen. Volgende wedstrijd maar een ander.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Otsje P » 19-11-2012 10:55

Wizard schreef:Vond dit overigens Mareceks slechte wedstrijd in ons shirt. Geen pass die aankwam (vaak balverlies) en erg statisch. Of Kums of hij zal toch meer controlerend moeten spelen, anders krijg je gaten in je lijnen. Volgende wedstrijd maar een ander.


Ben het met je eens. Dit was beslist onder de maat. Ik denk toch dat de Roon of van Anholt op het midden moet komen te spelen, voor het betere bikkelwerk.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Otsje P » 26-11-2012 16:25

Feanatieke schreef:Ik sta er helemaal achter om De Roon in te brengen voor Marecek. Marecek doet het niet heel slecht, maar ik denk dat De Roon het minimaal net zo goed doet en waarschijnlijk nog wel beter. Geef De Roon het vertrouwen en hij kan eerder een meerwaarde zijn voor dit sc Heerenveen dan deze Marecek.


Moet zeggen dat ik Marecek zich heel aardig vond herstellen van het dramatische optreden van vorige week. Ik vond hem zaterdag 1 van de beteren.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Knipecity » 26-11-2012 16:27

Ik zie bij Marecek dat hij op zich wel kan voetballen, maar ik zie de meerwaarde nauwelijks. Hij scoort niet, is weinig dreigend en het is ook niet dat hij veel assists zal verzorgen. Van mij mag De Roon ook wel een kans krijgen. Die beviel me prima. Pappa erbij en dan naar 2 spitsen (Finn en Djuricic).
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Heerenveen rules » 26-11-2012 17:02

Marecek en Kums is teveel van hetzelfde. De Roon is ook wel wat hetzelfde type. En toch vind ik Marecek beter dan Kums op dit moment. Die is wel erg kleurloos en slap. Dan zou ik Kums eruit halen en de Roon erin zetten.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor pes5 » 26-11-2012 18:23

Zoals ik hier al veel eerder meldde. Marecek, op zich een aardige voetballer, maar blinkt nergens in uit. Bovendien loopt hij nogal vaak uit de organisatie en is hij al helemaal geen controleur. Ik zou lekker De Roon naast Kums zetten. Meer loopvermogen, meer tactische discipline en meer duelkracht.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 26-11-2012 18:27

pes5 schreef:Zoals ik hier al veel eerder meldde. Marecek, op zich een aardige voetballer, maar blinkt nergens in uit. Bovendien loopt hij nogal vaak uit de organisatie en is hij al helemaal geen controleur. Ik zou lekker De Roon naast Kums zetten. Meer loopvermogen, meer tactische discipline en meer duelkracht.


Sluit ik me volledig bij aan , bijkomend voordeel is dat hij niet gehuurd word !! Is Marecek nou een klasse beter dan zou ik voor Marecek gaan , maar tot op heden is dat nog niet gebleken. Vooral het feit dat de Roon meer loopvermogen en duelkracht heeft zijn in mijn optiek doorslaggevend. Kums en Marecek is in mijn oiptiek een beetje teveel van hetzelfde.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Calimero » 26-11-2012 18:49

Bijkomend voordeel is dat hij niet gehuurd wordt? Volgens mij hebben wij 'gewoon' een optie tot koop dus als hij bij ons wel een vaste waarde wordt, dan kan hij alsnog ingelijfd worden. Drogreden dus.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor TORCIDA » 26-11-2012 19:38

Vond marecek opvallend aanwezig tegen VVV. Was vaak en veel aanspeelbaar en in balbezit. Helaas weinig aansluiting met de aanval. Ik zou de Roon naast hem zetten. Kums is het helaas even kwijt en loopt vaak in de weg.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Squerrel » 27-11-2012 08:42

Marecek is een ras voetballertje, hele fijne trap, goede techniek en wel een goed overzicht maar het komt er op 1 of andere manier niet uit. Alles beetje teveel op hetzelfde tempo, loopt regelmatig uit positie, mist een beetje het heilige vuur (zoals zovelen overigens), het gaat allemaal wat te makkelijk. Toen ik hem voor het eerst zag voetballen dacht ik, woow een prima voetballer maar het valt mij nu allemaal behoorlijk tegen.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor TWR22 » 27-11-2012 09:28

Ik ben dat niet met je eens. Ik vind Maracek echt dé positieve uitzondering op de grijze massa binnen de selectie. Heerlijk werkpaard, fanatiek, de olie tussen de radartjes, Svec in zijn beste dagen.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Knipecity » 27-11-2012 10:03

TWR22 schreef:Ik ben dat niet met je eens. Ik vind Maracek echt dé positieve uitzondering op de grijze massa binnen de selectie. Heerlijk werkpaard, fanatiek, de olie tussen de radartjes, Svec in zijn beste dagen.

Svec speelde echt als controleur, dat doet deze jongen niet. Hij valt mij nauwelijks op.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor TWR22 » 27-11-2012 10:11

Meen je dat nou? Zaterdag uit bij VVV speelde hij echt uitstekend. Ga maar eens op m letten.

Over Svec waren velen ook negatief, dat is die rol. Over Elm velen negatief maar we missen hem wel, kijk maar wat er nu met Kums gebeurt.

Maracek maar snel overnemen van Anderlecht, optie tot (betaalbare) koop zit in zijn contract.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor TORCIDA » 27-11-2012 10:13

ik ben het met twr eens, marecek was tegen VVV zoals ik als schreef iemand die juist opviel
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Otsje P » 27-11-2012 12:02

TORCIDA schreef:ik ben het met twr eens, marecek was tegen VVV zoals ik als schreef iemand die juist opviel


Tegen VVV absoluut. Maar thuis tegen RKC was hij de slechtste man van het veld. Toen had je hem na 20 minuten al kunnen wisselen. Hij was tegen VVV zuiver in zijn aannames en zijn passing, dat maakt het duel thuis tegen RKC zo'n vreemd verhaal.

Ik heb het idee dat de spelers een beetje een ALS complex krijgen. De druk van het kritische publiek maakt dat ze verkrampt gaan voetballen. En als er dan een lucky goal valt, zoals tegen Groningen, dan kunnen ze het ineens wel.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Lardy » 27-11-2012 13:58

Otsje P schreef:Ik heb het idee dat de spelers een beetje een ALS complex krijgen. De druk van het kritische publiek maakt dat ze verkrampt gaan voetballen. En als er dan een lucky goal valt, zoals tegen Groningen, dan kunnen ze het ineens wel.


Volgende thuiswedstrijd gaan de mensen weer fluiten bij de eerste de beste kutbal. Kan me daar echt kapot aan ergeren.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 27-11-2012 18:09

Laten we niet overdrijven, het is meestal doodstil in ons stadion, en juist in zo'n doodstil stadion hebben we al eens CL-voetbal gehaald.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Wizard » 28-11-2012 10:25

pes5 schreef:Zoals ik hier al veel eerder meldde. Marecek, op zich een aardige voetballer, maar blinkt nergens in uit. Bovendien loopt hij nogal vaak uit de organisatie en is hij al helemaal geen controleur. Ik zou lekker De Roon naast Kums zetten. Meer loopvermogen, meer tactische discipline en meer duelkracht.


Het punt is dat hij te vaak naar voren loopt en dat het gat in de as niet wordt opgevangen door Kums of een inschuivende verdediger (wanneer de verdedigers dat wel doen, zijn ze vaak te laat).
Persoonlijk zou ik de dit teleurstellend spelende Kums wisselen voor of De Roon of Van Anholt. Met 1 van deze 2 krijg je meer controle op de as, een middenvelder die met mate naar voren loopt en met Pelé iemand die de counters eruit haalt.
De Roon is beter in de passing, Pelé een betere stofzuiger.

Marecek vind ik prima spelen (slechte pot was tegen RKC), maar heeft teveel drang naar voren, terwijl zijn schot niet fantastisch is. Van Basten zal juist moeten sleutelen aan het middenveld en niet het accent (Klompe) op de verdediging leggen. Gouweleeuw doorschuiven naar het middenveld is essentieel, maar kan pas wanneer de mensen op 't middenveld elkaar kunnen vinden.

Met een balvaste linksbuiten zou je wel met Marecek en Kums kunnen spelen. Echter zou je dan Djuricic op de positie van VLP moeten laten spelen. En dat laatste zie ik niet zo snel gebeuren (door Van Basten).
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor TORCIDA » 30-11-2012 19:21

Marecek op de bank tegen w2. De Roon er in. Wonderlijk had eerder verwacht dat Kums op de bank zou moeten beginnen. Ben benieuwd.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Knipecity » 30-11-2012 19:37

TORCIDA schreef:Marecek op de bank tegen w2. De Roon er in. Wonderlijk had eerder verwacht dat Kums op de bank zou moeten beginnen. Ben benieuwd.

Kums speelt de laatste tijd wel weer wat beter en is toch meer verdeler dan Marecek.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Neymar » 30-11-2012 20:35

Je kan beter Kums laten spelen zodat hij zijn vorm terug vindt in plaats van huurling Marecek. We moeten niet vergeten hoe goed Kums vorig jaar was. Het zit in hem, moet er alleen even uitkomen dit seizoen. Het is nou ook niet zo dat Marecek het geweldig doet, hij is oké maar daar blijft het bij.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Erwin4ever » 30-11-2012 22:01

Het kan verkeren; wat waren we met z'n allen ( bijna iig ) positief na zn eerste wedstrijden!!!!
Echter snel weg gezakt, moeilijk om dat de directie aan te rekenen.....
Hopelijk haalt hij snel zn niveau weer!!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Wizard » 04-12-2012 23:52

TORCIDA schreef:Marecek op de bank tegen w2. De Roon er in. Wonderlijk had eerder verwacht dat Kums op de bank zou moeten beginnen. Ben benieuwd.

Dat had ik inderdaad ook verwacht. Vreemde keuze van Van Basten.
Je moet nu juist de spelers opstellen die gemiddeld een voldoende halen.
Onzin om spelers, die vorig jaar goed en nu onvoldoende spelen, op te stellen. Dan heb je alleen maar stagnatie.
Samenhang op 't middenveld herstellen, dat is de basis. Je kunt wel sleutelen aan je defensie, maar met 532 haal je Europees voetbal.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor TORCIDA » 05-12-2012 09:55

ik hoop tegen roda dus op mijn 'visie' Kums was onzichtbaar tegen willem 2 of de roon in de punt op die van djuricic en kums en marecek er achter
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Wizard » 05-12-2012 11:38

TORCIDA schreef:ik hoop tegen roda dus op mijn 'visie' Kums was onzichtbaar tegen willem 2 of de roon in de punt op die van djuricic en kums en marecek er achter

Ben 't dan weer niet met je eens dat De Roon op de plek van Djuricic moet. Daarvoor ontbeert De Roon teveel creativiteit en verfijnde traptechniek. De Roon is een hardwerkende middenvelder die 't goed doet als box to box middenvelder.
Pappa of De Ridder zou daar veel beter passen bij afwezigheid van Filip.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor TORCIDA » 05-12-2012 12:05

nee dat klopt maar ik zie hem meer als 'controleur' achter finbogasson. Een aanspeelpunt die de bal kan beethouden. Het is meer een idee omdat ik niet weet wie dat wel zou kunnen. Djuricic zou hierin de beste moeten zijn alleen heeft hele andere doelstelling voor zichzelf en speelt voorzichzelf zoals foppe terecht opmerkt. Ik zou dit wel eens willen proberen.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 05-12-2012 14:19

In een interview op Heerenveen.tv zei Kums onlangs dat ze overgestapt zijn van 2 'controleurs' naar eentje. Met de punt naar achteren dus ipv met de punt naar voren.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Ebiede » 06-12-2012 09:49

Fanatic 4-ever schreef:In een interview op Heerenveen.tv zei Kums onlangs dat ze overgestapt zijn van 2 'controleurs' naar eentje. Met de punt naar achteren dus ipv met de punt naar voren.


Hmmm als je zit te kijken heb je het idee dat niemand als controleur speelt.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Wizard » 06-12-2012 14:34

Ebiede schreef:
Fanatic 4-ever schreef:In een interview op Heerenveen.tv zei Kums onlangs dat ze overgestapt zijn van 2 'controleurs' naar eentje. Met de punt naar achteren dus ipv met de punt naar voren.


Hmmm als je zit te kijken heb je het idee dat niemand als controleur speelt.


Precies. Je kunt op papier wel met 1 of 2 controleurs spelen. Wanneer de tegenpartij omschakelt/countert, zijn op de cruciale moment alle controleurs voor de bal of uit positie.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor vincentdelbos » 06-12-2012 15:41

Ik vond Elm vorig jaar het meest controleur. Al vond ik hem vaak matig, traag, maar hij bracht wel body, duel- en kopkracht. Dat hebben we nu niet. Ik betrapte Kums toen ook veel meer op controlerend spel, een balafpakker met een gezonde drive naar voren.

Nu zie ik dat inderdaad niet meer. Daar heeft dit elftal wel echt behoefte aan. Je ziet het middenveld ver naar voren spelen, weinig duels winnen. Hierdoor ontstaat veel meer druk op de defensie en dan gaan ze falen, hoe goed je defensie ook is.
vincentdelbos
Basisspeler
 
Berichten: 520
Geregistreerd op: 03-02-2007 13:11
Woonplaats: Joure

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten