Lukáš Mareček

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor TWR22 » 06-12-2012 15:47

vincentdelbos schreef:Ik vond Elm vorig jaar het meest controleur. Al vond ik hem vaak matig, traag, maar hij bracht wel body, duel- en kopkracht. Dat hebben we nu niet. Ik betrapte Kums toen ook veel meer op controlerend spel, een balafpakker met een gezonde drive naar voren.

Nu zie ik dat inderdaad niet meer. Daar heeft dit elftal wel echt behoefte aan. Je ziet het middenveld ver naar voren spelen, weinig duels winnen. Hierdoor ontstaat veel meer druk op de defensie en dan gaan ze falen, hoe goed je defensie ook is.


He he ... eindelijk zijn er meer mensen die het zien. Dit is wat ik (en ik ben echt niet de voetbal professor hoor) al al zei: Elm was enorm onderschat, en door Elm speelde Kums ook beter. Kums lijkt nu echt stukken minder dan vorig jaar, maar hij moet gewoon anders spelen en mist een Elm naast hem. Dát is de reden van ons slechte spelen, maar er is meer: we zijn vleugellam. Met Narsingh en Assaidi speelde je zo absurd diep op de defensie van de tegenstander, dat hun middenveld mee terug moest en wij zo veel dieper als gehele team konden spelen. Nu is het niet zo, zie maar hoe een Pappa en De Ridder juist níet de diepte zoeken en zodoende de druk bij onszelf neerleggen ..

Dus: anders spelen op t middenveld plus diepere vleugels, en er staat een heel ander team.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor davp » 06-12-2012 15:58

En dat heeft van Basten zelf toch ook al min of meer aangegeven? Hij opperde voor een (fysiek) sterke controlerende middenvelder. Een beetje een type Elm dus. Maar hij kreeg Maracek.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Feanfan 1 » 16-12-2012 14:10

Marecek is was een 12-in-een-dozijn speler. Hij kan van alles een beetje, maar blinkt nergens in uit, behalve in het missen van kansen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Lardy » 18-12-2012 11:26

Op dit moment een erg sterke speler, vanaf het moment dat de Roon erin kwam is hij stukken beter geworden. Ik ben wel fan van deze jongen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Surhuisterveen » 18-12-2012 13:54

Een sterke speler? Vertel mij eens welke positieve invloed hij op ons spel heeft.
Ik zie hem de grootste kansen missen en loopt als een gefrustreerd mannetje over het veld.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Lardy » 18-12-2012 14:01

Surhuisterveen schreef:Een sterke speler? Vertel mij eens welke positieve invloed hij op ons spel heeft.
Ik zie hem de grootste kansen missen en loopt als een gefrustreerd mannetje over het veld.


Wat een onzin. Gefrustreerd? Ik zie die jongen nauwelijks overtredingen maken. Maar ik vind hem een goede speler, omdat het een jongen is die rust in het spel brengt, een goede passer is en ik zie wel potentie in die jongen. Hij is 22 jaar en je ziet aan alles dat er nog veel rek in zit. Hij is gehuurd en spreekt de taal niet, op het moment dat je zo'n jongen vastlegt en hij de taal gaat leren, dan gaat hij op het veld ook steeds beter worden.

Je moet niet alleen kijken wat hij nu laat zien, maar ook wat hij je in de toekomst kan gaan brengen. En ik denk heel veel.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor TWR22 » 18-12-2012 14:13

Voor mij de beste 2e aankoop (na Finn) dit jaar! Vind ik een van de weinigen die nog iets laat zien! Wacht maar hoe goed deze man zal spelen in een goed lopend elftal ...
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Wizard » 18-12-2012 14:47

Lardy schreef:Maar ik vind hem een goede speler, omdat het een jongen is die rust in het spel brengt, een goede passer is en ik zie wel potentie in die jongen. Hij is 22 jaar en je ziet aan alles dat er nog veel rek in zit. Hij is gehuurd en spreekt de taal niet, op het moment dat je zo'n jongen vastlegt en hij de taal gaat leren, dan gaat hij op het veld ook steeds beter worden.
Je moet niet alleen kijken wat hij nu laat zien, maar ook wat hij je in de toekomst kan gaan brengen. En ik denk heel veel.

Precies. Hij spreekt de taal anders wel matig tot redelijk (omdat hij al een paar seizoenen bij Anderlecht zit).
Ik zie ook veel groei in deze jongen. Heeft alle nationale jeugdelftallen doorlopen en in de basis gestaan. Speelde altijd als een echte controleur/verdedigende middenvelder, maar komt door ons veldspel geregeld in een scoringspositie. Dat laatste is niet z'n kwaliteit en dus moet je je veldbezetting wellicht toch anders regelen.
Deze jongen heeft veel groeimogelijkheden (fysiek en conditioneel sterk + erg technisch).
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Hielke » 21-12-2012 15:34

Marecek vind ik vooral verdedigend erg sterk. Hij zou zich wat mij betreft wat minder in het aanvalsspel mogen mengen.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor pes5 » 21-12-2012 15:47

Hielke schreef:Marecek vind ik vooral verdedigend erg sterk. Hij zou zich wat mij betreft wat minder in het aanvalsspel mogen mengen.


Hij zit er vaak goed tussen inderdaad. Aan de bal vind ik hem nog wat onrustig. Toch vind ik deze positie beter bij hem passen dan die van controleur. Hij liep toen namelijk veel te veel uit positie, waardoor de balans zoek was. Nu met Kums is dat beter. Bovendien is Kums rustiger en balvaster. Laat Marecek maar lekker meters maken en sleuren, al kan De Roon ook in die rol spelen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Superfries1996 » 21-12-2012 16:19

Wanneer hij niet in balbezit is vind ik hem altijd erg sterk, samen met de Roon en verovert hij echt veel ballen. Wel vind ik hem vaak onrustig en bij vlagen erg slordig in balbezit.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Knipecity » 21-12-2012 16:35

Superfries1996 schreef:Wanneer hij niet in balbezit is vind ik hem altijd erg sterk, samen met de Roon en verovert hij echt veel ballen. Wel vind ik hem vaak onrustig en bij vlagen erg slordig in balbezit.

Heb tegen Feyenoord een beetje op hem gelet en vond hem eigenlijk niet zo heel sterk. Niks bijzonders, laat ik het zo zeggen. Vrij onzichtbaar voor iemand op zijn positie. Als je dan ziet hoe aanwezig een Djuricic is, poeh. Alles begint bij hem. Verder ontberen wij echt creativiteit om iets te creëren\.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Lardy » 21-12-2012 16:49

Knipecity schreef:Heb tegen Feyenoord een beetje op hem gelet en vond hem eigenlijk niet zo heel sterk. Niks bijzonders, laat ik het zo zeggen. Vrij onzichtbaar voor iemand op zijn positie. Als je dan ziet hoe aanwezig een Djuricic is, poeh. Alles begint bij hem. Verder ontberen wij echt creativiteit om iets te creëren\.


Djuricic is een explosieve speler, iemand die altijd in beweging is. Totaal niet te vergelijken met Marecek. Marecek is meer een verdeler, balletje vasthouden en spel verplaatsen of vertragen op de momenten dat dat nodig is. Hij is denk ik 1 van de spelers met de meeste balcontacten.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Knipecity » 21-12-2012 16:53

Maar ik vind hem niks bijzonders. Vond hem een van de zwakke broeders tegen Feyenoord. Ging nogal wat mis en voor iemand die de meeste balcontacten moet hebben te onzichtbaar.13 in dozijn voetballer die ons niet beter maakt.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Voorstopper » 21-12-2012 17:08

Hij was vooral zwak in de passing. Gaandeweg de wedstrijd had hij wel vaker prima intercepties maar overall viel het me ook niet mee. Wel iemand die beter kan denk ik.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Stiffie » 22-12-2012 00:16

Knipecity schreef:Maar ik vind hem niks bijzonders. Vond hem een van de zwakke broeders tegen Feyenoord. Ging nogal wat mis en voor iemand die de meeste balcontacten moet hebben te onzichtbaar.13 in dozijn voetballer die ons niet beter maakt.


Ik ben het vaak met je mening over spelers eens Knipecity maar ik wil je mening over Marcek wat nuanceren. Ik zie dat Marecek een hekeboel dingen beheerst: prima techniek, prima traptechniek, goede steekbal, goede sliding en interceptie, en een prima werklust. Het kan toch niet zijn dat de aanvoerder van Jong Tjechie een 13 in een dozijn voetballer is?

Ik ben het met je eens dat hij wel geregeld voetbalt als een 13 in een dozijn voetballer. Met zijn trap moet hij veel gevaarlijker zijn rond de 16 en voor het doel en goals gaan maken.

Het heeft denk ik te maken met te graag willen (bewijzen), altijd in de hoogste versnelling spelen, gebrek aan rust en dus af en toe overzicht. Als hij rustiger en leper wordt aan de bal dan is het een prima middenvelder.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Knipecity » 22-12-2012 00:29

Ik heb niet altijd gelijk Stiffie hoor, dat klopt :wink: zat woensdag gewoon wat meer op hem te letten en ik vebaasde me, niet alleen bij hem, dat soms zulke primaire dingen misgaan. Ook een paar keer een hele slechte vrije trap waarvan je denkt, dat is gewoon gebrek aan concentratie op dat moment. Hij kan zeker nog wel groeien, is nog jong.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 22-12-2012 00:34

Stiffie schreef:
Met zijn trap moet hij veel gevaarlijker zijn rond de 16 en voor het doel en goals gaan maken.


Zo bijzonder is zijn traptechniek niet hoor !! 92 wedstrijden , 0 goals ! Hij legt wel een hoop energie in de wedstrijd, misschien soms wel eens teveel waardoor hij slordig word in de passing en het overzicht nog wel eens kwijt raakt. Wel een jongen met potentie.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Stiffie » 22-12-2012 00:40

Hij neemt bijna alle vrijetrappen en corners! Dan moet hij ook eens tijdens het veldspel op de goal poeieren en ballen rond en in de 16 hard in de hoeken plaatsen. Daar kan en moet hij op gaan trainen.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Duo Maxwell » 19-01-2013 20:39

Deze man kan geen vrije trappen/corners nemen...
Duo Maxwell
Basisspeler
 
Berichten: 512
Geregistreerd op: 18-05-2008 20:19

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 19-01-2013 21:15

Duo Maxwell schreef:Deze man kan geen vrije trappen/corners nemen...


Daar denkt Marco van Basten heel anders over :shock: :shock: :shock: Prof voetbal onwaardig de manier waarop deze jongen de vrije trappen en corners neemt...
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor mitrita » 20-01-2013 09:19

Lukas werkt hard, redelijk sterk in de duels en is een goede balafpakker. In balbezit komt er al met al te weinig uit. Zijn vrije trappen en hoekschoppen waren simpelweg niet goed. Voor een controleur op zich niet erg, maar met vergelijkbare spelers als Kums en de Roon naast zich is het allemaal wel erg veel van het goede.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor NOXX » 02-02-2013 12:08

Vond hem gisteren weer niet sterk, mag hopen dat de Roon volgende week op zijn plek staat. Geen enkele bal komt aan van Lukas. De eerste wedstrijd van hem tegen Ajax speelde die goed maar verder geen goede wedstrijd meer gespeeld. Net als van la Parra heeft hij blijkbaar veel krediet bij vanBasten....
NOXX
Selectiespeler
 
Berichten: 201
Geregistreerd op: 25-08-2011 16:24

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor 1983 » 02-02-2013 12:18

Ik weet niet wat hij moet kosten aan het einde van het seizoen, maar hij heeft eigenlijk niks laten zien waarvan je zegt: die moeten we erbij houden! Er zit kraak nog smaak aan, matig tot slecht aan de bal, zonder bal niet meedogenloos. Het is eigenlijk een matige uitvoering van Svec, daar had je in verdedigende/controlerende zin tenminste nog wat aan. En hij is nog een slappere dweil dan Elm. Niet mee gebruiken, alleen als het niet anders kan, en mooi laten gaan komende zomer.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Calimero » 04-02-2013 11:45

Toch wel opvallend dat hij in het begin van het seizoen juist een uitblinker leek te zijn. Hij moet het dus wel kunnen, alleen denk ik dat het een speler is die deelt in de malaise of in het succes. Een gevalletje 'zo goed als het team', denk ik.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Knipecity » 04-02-2013 20:54

Calimero schreef:Toch wel opvallend dat hij in het begin van het seizoen juist een uitblinker leek te zijn. Hij moet het dus wel kunnen, alleen denk ik dat het een speler is die deelt in de malaise of in het succes. Een gevalletje 'zo goed als het team', denk ik.

Hij was in het begin geen uitblinker, maar had toen nog veel krediet.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor NOXX » 05-02-2013 12:10

Zijn eerste wedstrijd thuis tegen Ajax heb ik echt van hem genoten, de wedstrijden daarna speelde die ook goed. Helaas is het nu een grote drama. En snap ik niet dat die zoveel krediet heeft bij vanBasten.....
NOXX
Selectiespeler
 
Berichten: 201
Geregistreerd op: 25-08-2011 16:24

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Lipton » 05-02-2013 20:03

'Daarnaast is het ook niet een eenvoudige taal, dus het gaat niet echt snel. Ik heb de directie aangegeven dat ik meer individuele lessen wil, zoals ik ook in Brussel had met mijn Engels. We zullen zien. Als ik tenminste twee keer per week anderhalf uur les zou hebben, zou het makkelijker zijn de mensen te begrijpen.'



Hier heb ik wel respect voor, ik heb het idee dat hij nog wel veel beter kan dan hij tot nu toe heeft laten zien. Ik hoop dat ze hem vastleggen voordat er een andere club met hem aan de haal gaat.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Stiffie » 05-02-2013 21:16

Na zijn eerste wedstrijd tegen Ajax dacht ik ook wat een aanwinst. Nu alle weken zo enorm vlak (basistechniek is wel ok, maar er mist iets aan hem). Ik dacht eerst het zit er in maar komt er nog niet uit. Nu vraag ik me af, zit het er wil in?

Hij heeft nog een aantal wedstrijden om ons te overtuigen....
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Lukáš Mareček

Berichtdoor Jeroen » 05-02-2013 21:18

Voor welke prijs kunnen we hem overnemen?
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten