Lukáš Mareček

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Opvallend dat Mareček gelijk mocht spelen (De Roon heeft het in de vorige wedstrijden toch ook naar behoren gedaan), hij zal op de training wel direct zijn visitekaartje afgegeven hebben. Ook opvallend dat Lukáš direct alle vrije trappen en corners mocht nemen. In de slotfase zette hij bij een corner Tannane gewoon van de bal af en die ging maar over de achterlijn staan? Verder had Lukáš een paar mescherpe slijdings, daar houd ik wel van!
Ryback
Invaller
Berichten: 404
Lid geworden op: 15-10-2008 14:29

Bericht door Ryback »

ik vond Serero ook niet een van de minste bij ajax. ging heel gevaarlijk diep en is gewoon lastig te verdedigen. Zomer had niet mogen falen.

We hebben nu ook eindelijk iemand die corners kan nemen.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Een echte voetballer met ook nog es een prima mentaliteit en daarbij een meer dan uitstekende traptechniek.

Een aanwinst!
Bedankt Torcida:-)
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Marecek is een uitstekende voetballer en een directe versterking voor ons. Je merkt wel aan hem dat hij niet gewend is om vaak in een positie te komen waar hij de eindpass moet geven. Daar moet hij zich in verbeteren, maar dat komt wel goed.
Zelden iemand gezien die bij zijn debuut zo sterk speelde.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Wat een heerlijke voetballer zeg. Doet me denken aan Svec in zijn begintijd, alleen meer aanvallend. Goede pass, harder werker. Topaankoop (al zeg ik dit na 1 wedstrijd).
100% achter Marco van Basten!
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

deze man heeft inderdaad een prima pass voorzet in huis. Hij voetbalde alsof hij al weken bij heerenveen voetbalde.
eist de bal op, durft fysiek de duels aan te gaan, nee lekkere voetballer.
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
hilbi
Invaller
Berichten: 453
Lid geworden op: 15-06-2009 17:00

Bericht door hilbi »

Volgens mij speelde Marecek op Eriksen en niet op Serrero.

Prima pot van deze jongen.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Lukas Marecek: 'Fanatieke publiek gaf me enorme boost'

De steun van het publiek hielp de speler enorm. ,,De supporters waren echt fantastisch. Het was een heel verschil met de wedstrijd die ik vorige week zag tegen Molde FK, want toen was het stadion vrij leeg. Nu was het echt geweldig. Elke keer als we gingen aanvallen hoorde je het publiek tekeer gaan. Daar houd ik wel van. Het geeft me een enorme boost. Dan ga je automatisch van 100% naar 115% inzet. Ik heb genoten van de sfeer.”
Miereneukert!
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Fantastische voetballer, wat een versterking!!
Technisch erg sterk, goed in de passing en fanatiek in de duels. Wat mij betreft de man van de wedstrijd (heerlijke assist op Finnbogason). Heb erg genoten van zijn inzet en vaardigheden.
Hier gaan we nog heel veel plezier aan beleven...
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Alhoewel het allemaal na 1 wedstrijd is, ben ik ook positief over Lukas, prima pot tegen AJAX.
Hopelijk komende zaterdag niet minder!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

We hebben een optie tot koop heb ik begrepen. Betekent dit dat Heerenveen eenzijdig kan over gaan tot koop tegen van te voren afgesproken transfersom? Of kan Anderlecht alsnog besluiten om hem niet te verkopen?
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

rust schreef:We hebben een optie tot koop heb ik begrepen. Betekent dit dat Heerenveen eenzijdig kan over gaan tot koop tegen van te voren afgesproken transfersom? Of kan Anderlecht alsnog besluiten om hem niet te verkopen?
Als Heerenveen voldoet aan de afgesproken transfersom dan kan Heerenveen hem gewoon aantrekken. Maar er is een optie, echter weten we niet hoe hoog die is. Voor 1 miljoen of iets meer heeft een optie zin, maar voor een miljoen of 4 niet. We zullen het zien.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Bij een eenzijdige optie kan Heerenveen Marecek gewoon kopen tegen de van te voren vastgelstelde prijs.
Erg slim gedaan dus van Hansma. De club kan het dus gewoon een heel jaar aankijken en als het bevalt heb je hem dus zo binnen.
Zouden ze meer moeten doen.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
FeanfanPieter
Verified
Invaller
Berichten: 368
Lid geworden op: 02-08-2007 14:49
Locatie: DKV van DKV

Bericht door FeanfanPieter »

Maar ja wanneer deze jongen het hier goed doet en er bij Anderlecht een concurent van hem vertrekt. Zou hij ook maar zo geen intresse kunnen hebben in het aanbod van Heerenveen omdat hij bij Anderlecht ook nog eens zeker (lijkt mij) meer kan verdienen. En wanneer hij het hier goed doet dan lijkt het me dat zij hem ook zomaar een aanbieding kunnen doen. En een andere club kan hem toch ook gewoon een interesantere aanbieding doen wanneer Lukas hier niet nog een jaar wil ballen heb je weinig aan die optie..
'Ik voel me meer Fries dan Nederlander. '
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Deze jongen valt me elke wedstrijd weer positief op. Zowel verdedigend als aanvallend zéér sterk, maar wat me het meeste opvalt aan hem is zijn felheid en gedrevenheid. Iemand die als het ware vecht voor elke bal, een van de beste versterkingen(misschien wel de beste) van deze transferperiode. Helaas is het waarschijnlijk slechts tijdelijk.
nou nou
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Superfries1996 schreef:Deze jongen valt me elke wedstrijd weer positief op. Zowel verdedigend als aanvallend zéér sterk, maar wat me het meeste opvalt aan hem is zijn felheid en gedrevenheid. Iemand die als het ware vecht voor elke bal, een van de beste versterkingen(misschien wel de beste) van deze transferperiode. Helaas is het waarschijnlijk slechts tijdelijk.
Wat een lofzang voor iemand die pas 2 duels heeft gespeeld. Je doet alsof ie hier al een half jaar speelt..
Maracek lijkt inderdaad een goede aanwinst, maar we moeten het ook niet overdrijven. Hij rent vrij veel naar voren voor een controlerende middenvelder en tegen ADO was hij ook gewoon slecht in de passing. Vooral zijn lange ballen kwamen zelden aan. Dat hij kwaliteit heeft zie je er aan af, maar laten we alsjeblieft niet overdrijven na 2 duels.
vries153
Bankzitter
Berichten: 241
Lid geworden op: 23-07-2003 19:48
Locatie: gorredijk

Bericht door vries153 »

ja maar jij bent dan ook pessimist 5 iemand die van het negatievste uitgaat zodat het voor jou nooit gaat tegenvallen.

wees toch eens wat positiever deze jongen kan geweldig ballen zijn corners zijn mega gevaarlijk en hij is ook nog eens een goeie stofzuiger.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Bubbe schreef:Marecek heeft 4 duels gespeeld, wat anders dan 2.

Misschien even lezen wanneer mijn reactie was?
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Terecht wanneer mensen positief zijn over deze jongen. Deze jongen is sterk in de passing en ruimt veel vuil werk op (sterk in de duels). Wanneer je nou 2 wedstrijden hebt gespeeld of 10, je mag dan als supporter best positief zijn.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Hij begint sterk als je het mij vraagt. Hij is terecht gekomen in een elftal dat niet goed draait en haalt een behoorlijk hoog niveau. Dat kan voor de toekomst alleen maar positief zijn, want volgens mij kan hij alleen nog maar beter spelen.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Wizard schreef:Terecht wanneer mensen positief zijn over deze jongen. Deze jongen is sterk in de passing en ruimt veel vuil werk op (sterk in de duels). Wanneer je nou 2 wedstrijden hebt gespeeld of 10, je mag dan als supporter best positief zijn.
Tuurlijk mag je positief zijn. Ik zeg toch ook dat je wel ziet dat hij absoluut kwaliteit heeft. Maar om na 2 duels te gaan roepen: 'elke keer als ik hem zie dan valt ie meteen weer op' dat vind ik overdreven. Alsof ie hier al tijden speel.

Ik vind het gewoon vroeg om te roepen dat hij een geweldige speler is, wat ik hier al heb gelezen. Zelfde verhaal met Finnbogason, na het duel tegen Ajax was het al meteen de nieuwe Allbäck. Dat vind ik veel te opportunistisch.

Ik vind Marecek een goede indruk maken tot dusver, maar ik vind hem niet echt een controleur. Hij rent nogal veel naar voren. Wel is ie lekker fel, werkt hard en zijn techniek is goed. De 2e helft tegen NAC grossierde hij echter in balverlies en liet hij zijn man meerdere malen lopen.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

pes5 schreef: en liet hij zijn man meerdere malen lopen.
Marecek moest constant Djuricic zijn werk opknappen. Kees Luijckx kon Djuricic op een halve meter voorbij wandelen zonder dat onze vedette een poot uitstak. Dan moest Marecek hem weer oppikken, zodat er een ander vrij kwam.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Otsje P schreef:Marecek moest constant Djuricic zijn werk opknappen. Kees Luijckx kon Djuricic op een halve meter voorbij wandelen zonder dat onze vedette een poot uitstak. Dan moest Marecek hem weer oppikken, zodat er een ander vrij kwam.
Luijckx was verdediger en schoof de tweede helft door naar het middenveld, daar hadden we moeite mee. Dus dat kan je niet Djuricic aanrekenen, want die had ook een man.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Lardy schreef: Luijckx was verdediger en schoof de tweede helft door naar het middenveld, daar hadden we moeite mee. Dus dat kan je niet Djuricic aanrekenen, want die had ook een man.
En wie mag die man dan wel niet geweest zijn? In de 2e helft deed Filip verdedigend veel te weinig. Toen Kums eruit ging, stond Filip min of meer op 10, met Marecek en de Roon achter zich. De Ridder en VLP op de vleugels. Filip ging echter veel te diep spelen, bij balverlies stond hij vaak zelfs nog voor Finn. Aan omschakelen had Filip zaterdag een broertje dood, een kwalijke zaak voor een speler die anderen meent te moeten aanspreken op hun mentaliteit. In de 2e helft was de inschuivende Luijckx vaak zijn verantwoordelijkheid. Als hij direct omschakelt bij balverlies, of minder diep gaat staan. Dan kan hij de route van Luijckx gewoon afsnijden, zonder daar keihard voor te lopen. Daarmee zouden diverse NAC aanvallen al in een vroeg stadium onderbroken kunnen worden, waardoor je als ploeg verdedigend kan organiseren. Nu kon NAC echter bij elk balverlies aan onze kant (en dat gebeurde nogal eens) direct het middenveld oversteken.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

pes5 schreef: Ik vind Marecek een goede indruk maken tot dusver, maar ik vind hem niet echt een controleur. Hij rent nogal veel naar voren. Wel is ie lekker fel, werkt hard en zijn techniek is goed. De 2e helft tegen NAC grossierde hij echter in balverlies en liet hij zijn man meerdere malen lopen.
Ben 't met je eens dat sommige lui hier nogal opportunistisch zijn. Maar goed, dat heb je altijd.
Grossierde in balverlies? Nogal logisch wanneer de ruimtes klein zijn, en je medespelers niet vrijlopen. Zijn man liet hij meerdere malen lopen omdat Kums/De Roon en hij in de 2e helft van positie waren gewisseld en dus elkaar man overnamen. Daarnaast wisselde hij een paar keer met Gouweleeuw. Dat heet niet man laten lopen, maar op linie spelen. Datzelfde geldt als het naar voren lopen, wanneer De Ridder bijvoorbeeld bleef hangen. Je bekijkt 't naar mijn mening teveel op de man/tegenstander op papier in plaats van op positie.

Verder eens met Otsje P. Djurici voetbalde af en toe teveel naar voren, waardoor Marecek de doorschuivende man ín de verdediging of verd.middenveld op moest pakken. Daardoor rende Marecek van links naar rechts.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Wizard schreef:
Ben 't met je eens dat sommige lui hier nogal opportunistisch zijn. Maar goed, dat heb je altijd.
Grossierde in balverlies? Nogal logisch wanneer de ruimtes klein zijn, en je medespelers niet vrijlopen. Zijn man liet hij meerdere malen lopen omdat Kums/De Roon en hij in de 2e helft van positie waren gewisseld en dus elkaar man overnamen. Daarnaast wisselde hij een paar keer met Gouweleeuw. Dat heet niet man laten lopen, maar op linie spelen. Datzelfde geldt als het naar voren lopen, wanneer De Ridder bijvoorbeeld bleef hangen. Je bekijkt 't naar mijn mening teveel op de man/tegenstander op papier in plaats van op positie.

Verder eens met Otsje P. Djurici voetbalde af en toe teveel naar voren, waardoor Marecek de doorschuivende man ín de verdediging of verd.middenveld op moest pakken. Daardoor rende Marecek van links naar rechts.
Natuurlijk begonnen de problemen bij Djuricic enerzijds en het niet doordekken van Zomer/Gouweleeuw anderzijds, maar dan nog vind ik dat Marecek in zulke gevallen beter zijn positie moet houden als controleur. Hij laat zich te vaak weglokken uit de as en neemt onnodig risico in de passing. Ik bekijk het juist vanuit de positie en niet vanuit de man/tegenstander. De onderlinge communicatie bij doorschuivende tegenstanders is zeer matig bij Heerenveen. Dat kwam tegen ADO en Ajax thuis ook al aan het licht. Juist dan moet je as 'staan' en dan geeft Marecek nog niet thuis.

Daarom vind ik hem ook geen echte controleur en zou hem liever iets meer naar voren zien spelen. Kums of Van Anholt dan als echt slot op de deur voor de verdediging en Marecek als dynamische, lopende middenvelder.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

pes5 schreef: Natuurlijk begonnen de problemen bij Djuricic enerzijds en het niet doordekken van Zomer/Gouweleeuw anderzijds, maar dan nog vind ik dat Marecek in zulke gevallen beter zijn positie moet houden als controleur. Hij laat zich te vaak weglokken uit de as
Jij ziet liever dat hij zo'n beetje in het midden voor de verdediging blijft staan, en de vrijgelaten opkomende spelers niet in de weg gaat lopen? Het is toch de taak van een controleur om de gaten dicht te lopen, en de doorgelaten spelers op te vangen. Natuurlijk wordt je dan uit positie getrokken. Djuricic laat een man lopen, wie moet dat dan corrigeren? De controleur. Maar als hij dat doet, dan krijgt hij van jou commentaar dat hij zijn positie verlaat. :? Aparte.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Otsje P schreef: Jij ziet liever dat hij zo'n beetje in het midden voor de verdediging blijft staan, en de vrijgelaten opkomende spelers niet in de weg gaat lopen? Het is toch de taak van een controleur om de gaten dicht te lopen, en de doorgelaten spelers op te vangen. Natuurlijk wordt je dan uit positie getrokken. Djuricic laat een man lopen, wie moet dat dan corrigeren? De controleur. Maar als hij dat doet, dan krijgt hij van jou commentaar dat hij zijn positie verlaat. :? Aparte.
Dat noem ik toch ook. Communicatie. Een punt wat heel belangijk is in de as van het veld. Dat aspect ontbreekt nogal in ons team en dat reken ik ook Marecek aan als asspeler. Het was in eerste instantie taak van Marecek om Hadouir op te vangen. Meteen na rust ging dit al een aantal maal fout, omdat Marecek in zijn ijver teveel deed vond ik. Naar mate de 2e helft vorderde ging Luijckx steeds meer doorschuiven, terwijl Djuricic bleef hangen. Dan is het zaak goed te communiceren op het middenveld. De Roon pakt bijvoorbeeld Luijckx op en Marecek schuift door op Gudelj, terwijl Zomer of Gouweleeuw ook doordekt. Korte lijntjes en goed coachen en zoiets is op te vangen. Verover je dan de bal, dan is er als je goed passt, meteen kans op een scherpe counter.

Nogmaals, de fout begint niet bij Marecek, maar hij is wel medeverantwoordelijk. Communiceren betekent ook Djuricic aanspreken op z'n meeverdedigen, spelers als De Roon coachen. Bovendien vond ik hem in balbezit na rust onrustig. In plaats van simpel spelen vaak meteen inleveren bij de tegenstander. Ik vond hem zeker niet slecht zaterdag, maar ook niet heel goed. Mijn post kwam onder andere om het overdreven enthousiasme te temperen. Ik hamerde in andere topics al op het halen van een ervaren middenvelder en de problemen die na rust ontstonden zaterdag, hebben mijns inziens grotendeels te maken met het ontbreken daarvan.

Al met al denk ik dat Marecek een heel nuttige speler voor Heerenveen kan zijn, maar zie ik hem dus liever in een meer aanvallende rol. Is hij dan helemaal gewend in Heerenveen en spreekt hij beter Nederlands, dan zou een rol in de as alsnog kunnen.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

pes5 schreef:Al met al denk ik dat Marecek een heel nuttige speler voor Heerenveen kan zijn, maar zie ik hem dus liever in een meer aanvallende rol. Is hij dan helemaal gewend in Heerenveen en spreekt hij beter Nederlands, dan zou een rol in de as alsnog kunnen.
Die jongen speelt hier nog niet zo heel erg lang en dus is het coaching gedeelte niet voor rekening van Maracek. En dat Nederlands is totaal niet belangrijk, van de beoogde basisspelers spreken Finnbogason, Pappa, Maracek, Djuricic, Raitala en Nordfeldt Engels. En ik ben het niet met je eens dat hij aanvallend beter zou zijn, hij kan het spel goed verdelen en heeft een prima passing, maar hij is niet iemand die het spel voort kan zetten vanuit een aanvallende positie.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

pes5 schreef:
Het was in eerste instantie taak van Marecek om Hadouir op te vangen. Meteen na rust ging dit al een aantal maal fout, omdat Marecek in zijn ijver teveel deed vond ik. Naar mate de 2e helft vorderde ging Luijckx steeds meer doorschuiven, terwijl Djuricic bleef hangen. Dan is het zaak goed te communiceren op het middenveld. De Roon pakt bijvoorbeeld Luijckx op en Marecek schuift door op Gudelj, terwijl Zomer of Gouweleeuw ook doordekt. .
Dat heb je dan verkeerd gezien aangezien Kums en Marecek doorwisselden. Marecek schoof bijvoorbeeld ook niet door, dat was juist De Roon. Hierdoor kon Marecek als vrije speler de doorkomende man opvangen en de lijn door 't midden eruit halen.
Omdat Marecek postioneel erg sterk is, kreeg hij deze taak. Het was daarnaast geen ijver van Marecek, maar juist het dichtlopen van gaten. Die lijn door het midden moest eruit, en daar is vast erg op gehamerd na de wedstrijd tegen ajax thuis.
Hadouir zou opgevangen worden door de vrije man in de verdediging dus of De Roon, Gouweleeuw of Marecek. Maar net wie er daar staat.
pes5 schreef:
Nogmaals, de fout begint niet bij Marecek, maar hij is wel medeverantwoordelijk. Communiceren betekent ook Djuricic aanspreken op z'n meeverdedigen, spelers als De Roon coachen. Bovendien vond ik hem in balbezit na rust onrustig. In plaats van simpel spelen vaak meteen inleveren bij de tegenstander. Ik vond hem zeker niet slecht zaterdag, maar ook niet heel goed. Mijn post kwam onder andere om het overdreven enthousiasme te temperen. Ik hamerde in andere topics al op het halen van een ervaren middenvelder en de problemen die na rust ontstonden zaterdag, hebben mijns inziens grotendeels te maken met het ontbreken daarvan..
Dan heb je toch een hele andere wedstrijd gezien dan ik (en meer met mij). Balverlies heb ik wellicht 2x geteld, en oorzaak heb ik eerder uitgeleggd. Een ervaren middenvelder is niet nodig wanneer je Kums en Djuricic al hebt. Marecek is een directe versterking en speelt op dit moment veel sterker dan Kums en De Roon. Juist ik vind dat hij onderschat wordt door het vele nuttige werk wat hij verricht. Daarnaast betrap ik Kums veelvuldig op balverlies en is dat niet Marecek. Daarnaast is hij fysiek sterk en lang, wat fijn is tussen al die kleine mannetjes.
pes5 schreef: Al met al denk ik dat Marecek een heel nuttige speler voor Heerenveen kan zijn, maar zie ik hem dus liever in een meer aanvallende rol. Is hij dan helemaal gewend in Heerenveen en spreekt hij beter Nederlands, dan zou een rol in de as alsnog kunnen.
Dus hij moet eerst beter NL spreken voordat hij in de as kan spelen?? Hij heeft 2,5 seizoen in België gespeeld en zal daarnaast redelijk Engels spreken. Communicatie is geen issue qua taal. Daarnaast heeft Djuricic ook vaak in de as gespeeld of Grindheim/Bradley/Pranjic, etc.
Marecek een aanvallende rol?? Juist hij is de man op dit moment die de stofzuiger is bij SCH. Hij loopt alle gaten dicht en ruimt op. Hele vreemde zienswijze als je 't mij vraagt.
Plaats reactie