Daniël de Ridder

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Meest opvallende nieuweling vandaag. Bracht als een van de weinigen ook echt rust in de ploeg. Laten we hopen dat hij deze lijn door kan trekken.
Alfred
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Alfred »

Naast dat de Ridder makkelijk voetbalt straalde hij ook veel vechtlust uit. Hij is geroutineerd en dat kunnen we goed gebruiken. Het is aan van Basten om hem scherp te houden. Als Pappa zijn belofte invult hebben we de Ridder, Pappa en Djuricic drie smaakmakers in de ploeg.
Ryback
Invaller
Berichten: 404
Lid geworden op: 15-10-2008 14:29

Bericht door Ryback »

ik vind hem erg sterk en balvast in duels
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

pes5 schreef:Meest opvallende nieuweling vandaag. Bracht als een van de weinigen ook echt rust in de ploeg. Laten we hopen dat hij deze lijn door kan trekken.
Vond ik niet, Marecek en Finnbogason maakten meer indruk, echter was ie wel heel goed. Eigenlijk waren de 3 beste spelers De Ridder, Finnen en Marecek dus dat is wel opvallend.
100% achter Marco van Basten!
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

TWR22 schreef: Vond ik niet, Marecek en Finnbogason maakten meer indruk, echter was ie wel heel goed. Eigenlijk waren de 3 beste spelers De Ridder, Finnen en Marecek dus dat is wel opvallend.
Ik vond de loftuitingen over Maracek en Finnbogason ietwat overdreven. Maracek was met enige regelmaat Serero kwijt en vooral tegen de 10 man van Ajax kwamen we er op het middenveld vreemd genoeg niet meer aan te pas. Finnbogason kwam amper in het spel voor en er sprongen teveel ballen van zijn voet om hem nu al een topper te noemen.

De Ridder voegde m.i. de noodzakelijke rust toe in dit elftal. Hij was voor rust voorin de enige die de bal in de ploeg wist te houden. Verdedigde bovendien goed mee en nam andere jongens op sleeptouw. Erg knap als je hier nog maar net bent.
Jurruh
Basisspeler
Berichten: 934
Lid geworden op: 21-02-2005 20:25
Locatie: Groningen

Bericht door Jurruh »

Helemaal eens met hierboven. Uitstekend debuut, heeft bij mij in 70 minuten alle twijfels weggenomen. Rust, een enorme werklust en zuiver in de passing. In de duels is hij bovendien zeker niet meer het 'meisje' van vroeger.
Gebruikersavatar
hilbi
Invaller
Berichten: 453
Lid geworden op: 15-06-2009 17:00

Bericht door hilbi »

pes5 schreef:Ik vond de loftuitingen over Maracek en Finnbogason ietwat overdreven. Maracek was met enige regelmaat Serero kwijt en vooral tegen de 10 man van Ajax kwamen we er op het middenveld vreemd genoeg niet meer aan te pas. Finnbogason kwam amper in het spel voor en er sprongen teveel ballen van zijn voet om hem nu al een topper te noemen.
Maracek speelde op Eriksen niet op Serrero.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Compliment voor zijn wedstrijd gisteren, speelde erg sterk en volwassen. Veel vechtlust en inderdaad af en toe even wat drammen bij de scheids. Dat soort jongens hebben we ook nodig (ook al past het misschien niet bij onze 'cultuur' :wink: ). Nu hopen dat hij ook tegen andere clubs dan zijn oude zich op kan laden.
Corruption is everywhere, fight it!
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Na 1 wedstrijd is het natuurlijk niet direct hosanna maar ik moet toch al iets bakzeil halen. Prima wedstrijd van de Ridder met een juiste instelling. Dit was natuurlijk tegen Ajax en dan kan je ook haast niet verzaken maar toch, well done. Als dit de Ridder is die we de rest van het seizoen gaan zien dan is het een prima aanwinst.
Bedankt Torcida:-)
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Netjes dat je zo snel je ongelijk toe durft te geven. ;-)

Ik denk dat we al met al, een paar weken te laat, een hele aardige selectie hebben nu die mee kan strijden om plaats 5-8.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Het gelijk of ongelijk van wie dan ook is nog helemaal niet aangetoond. Hij heeft pas anderhalve wedstrijd (nog niet eens zelfs) gespeeld, dus waar praten we over. Hopelijk zet hij deze lijn door, want hij beviel zeer zeker. Ik hoop dat hij dit volhoud, maar in het verleden heeft hij ook wel eens goede wedstrijden gespeeld. Stabiel was ie echter nog nooit.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Fanatic 4-ever schreef:Compliment voor zijn wedstrijd gisteren, speelde erg sterk en volwassen. Veel vechtlust en inderdaad af en toe even wat drammen bij de scheids. Dat soort jongens hebben we ook nodig (ook al past het misschien niet bij onze 'cultuur' :wink: ). Nu hopen dat hij ook tegen andere clubs dan zijn oude zich op kan laden.
Precies. Lekker veel inzet en strijd. Je ziet duidelijk dat hij over veel ervaring beschikt (spelverdelen op juiste wijze en zijn communicatie richting scheids). Op dit moment een nuttige speler.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Zag net een interview met De Ridder. Hij moet erg wennen aan zijn positie als rechtsbuiten. Lekker dan om hem als opvolger van Narsingh te halen... Is toch geen beleid? Ik vind het een goede, sierlijke speler, maar hij speelt gewoon niet als rechtsbuiten. Staat vaak niet diep genoeg, mist diepgang en zoekt zelden zijn man op. Gister slechtste speler op het veld.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

pes5 schreef:Zag net een interview met De Ridder. Hij moet erg wennen aan zijn positie als rechtsbuiten. Lekker dan om hem als opvolger van Narsingh te halen... Is toch geen beleid? Ik vind het een goede, sierlijke speler, maar hij speelt gewoon niet als rechtsbuiten. Staat vaak niet diep genoeg, mist diepgang en zoekt zelden zijn man op. Gister slechtste speler op het veld.
Opvolger voor Narsingh? Volgens mij wordt Pappa rechtsbuiten. Overigens was hij gisteren de slechtste van het veld, maar geeft wel een assist en krijgt een penalty mee. Tsja, wat wil je dan nog meer.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Lardy schreef: Opvolger voor Narsingh? Volgens mij wordt Pappa rechtsbuiten. Overigens was hij gisteren de slechtste van het veld, maar geeft wel een assist en krijgt een penalty mee. Tsja, wat wil je dan nog meer.
Hansma heeft gezegd dat hij de opvolger van Narsingh is, dus daar ga ik vanuit.
Natuurlijk was zijn rendement oke, maar het gaat er mij om dat je speelstijl er totaal niet uitkomt zo. Dat ligt overigens niet alleen aan De Ridder, maar ik vind hem absoluut nog niet als rechtsbuiten acteren.
Duo Maxwell
Selectiespeler
Berichten: 512
Lid geworden op: 18-05-2008 21:19

Bericht door Duo Maxwell »

Waar staat dat interview?
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Ik stoor me een beetje aan zijn houding en uitspraken.
Meneer wil hier een beetje de grote man uithangen en in het centrum spelen. Nou Daniël, daar hebben we andere spelers voor.
Gewoon op rechts laten spelen, achterlijn halen en een voorzet geven (zie de 1-0).
SCH
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Surhuisterveen schreef:Ik stoor me een beetje aan zijn houding en uitspraken.
Meneer wil hier een beetje de grote man uithangen en in het centrum spelen. ).
Moet ie eerst leren minder met de bal te lopen. Inderdaad lekker op rechts laten spelen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

De Ridder is een aardige speler, maar meer niet. Beetje niveau Amoah maar met het geluk dat hiij geen goede speler voor zich heeft. Middenmoot speler naar mijn idee. Tov Narsingh een grote achteruitgang iig, maar goed dat is onze hele voorhoede natuurlijk.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Knipecity schreef:De Ridder is een aardige speler, maar meer niet. Beetje niveau Amoah maar met het geluk dat hiij geen goede speler voor zich heeft. Middenmoot speler naar mijn idee. Tov Narsingh een grote achteruitgang iig, maar goed dat is onze hele voorhoede natuurlijk.
Heb jij Amoah al zien voetballen in een Eredivisiewedstrijd?
De gehele voorhoede? Naar mijn weten ligt Finnie voor op het schema Bassie Dost in zijn eerste seizoen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Amoah heb ik vaak genoeg zien spelen bij NAC en Vitesse dus middemoot. Daarnaast heeft die jongen niet een leeftijd waarop je nog even 30% beter wordt en dat zou hij wel moeten.

En geloof me Finn gaat echt niet zoveel goals maken als Bas Dost. Daarvoor is hij niet genoeg afmaker en daarvoor is de aanvoer ook niet goed genoeg.

Vooralsnog is deze aanval voor mij max 50% van het niveau Assaidi, Dost en Narsingh.

Ik zie in de huidige basis jongens als VLP, Raitala, De Ridder, Zomer, Van Anholt, als spelers voor de middenmoot die de subtop kunnen spelen in een jaar als afgelopen jaar als er een paar uitzonderlijke spelers zijn om de basis aan te vullen.
Nu hebben we alleen in Gouweleeuw en Djuricic twee jongens die de top kunnen halen.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Knipecity schreef:Amoah heb ik vaak genoeg zien spelen bij NAC en Vitesse dus middemoot. Daarnaast heeft die jongen niet een leeftijd waarop je nog even 30% beter wordt en dat zou hij wel moeten..
Amoah werd in die tijd altijd al als te goed voor Nac gezien. Niet alleen door analytici, maar ook door teamgenoten. Daarbij is hij als vervanger van Sibon gehaald, niet die van Dost. Wanneer hij weer wedstrijdfit raakt en hij haalt z'n oude niveau, is hij een prima concurrent voor Finnbogason.
Knipecity schreef:En geloof me Finn gaat echt niet zoveel goals maken als Bas Dost. Daarvoor is hij niet genoeg afmaker en daarvoor is de aanvoer ook niet goed genoeg...
We zullen 't zien. Vooralsnog ligt hij voor op 't schema van Dost (13 goals in z'n eerste seizoen). Ik geloof je dus niet en ik hoop dus ook dat je ongelijk krijgt.
Knipecity schreef:Nu hebben we alleen in Gouweleeuw en Djuricic twee jongens die de top kunnen halen.
Ik zie in Marecek ook veel potentie. Verder is 't logisch dat jongens als Amoah, Zomer en De Ridder gezien hun leeftijd niet meer beter worden. Ben 't eens dat de huidige voorhoede niet de kwaliteit van de vorige voorhoede heeft, maar om dit nu te kwalificieren op 50% gaat mij veel te ver. En wel helemaal omdat de vorige voorhoede ook een seizoen nodig had om te wennen. Wanneer we 17 wedstrijden hebben gespeeld, wil ik wel een oordeel/mening geven. Nu is 't daar nog te vroeg voor.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Wizzard, jij vergelijkt Finn met Dost in zijn 1e seizoen, ik maak een vergelijk met onze voorhoede van afgelopen seizoen. Die 13 haalt hij uiteraard wel, maar dat is niks bijzonders voor een spits bij Heerenveen. 30+ wel. Ik denk dat hij ook niet zoveel zal scoren, mede omdat de aanvoer veel slechter is dan verleden jaar.

Amoah is gewoon niks bijzonders in de spits, maar als vervanger van Sibon, dus bankzitter is hij prima.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6245
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Knipecity schreef:Wizzard, jij vergelijkt Finn met Dost in zijn 1e seizoen, ik maak een vergelijk met onze voorhoede van afgelopen seizoen. Die 13 haalt hij uiteraard wel, maar dat is niks bijzonders voor een spits bij Heerenveen. 30+ wel. Ik denk dat hij ook niet zoveel zal scoren, mede omdat de aanvoer veel slechter is dan verleden jaar.
.
Maar dat is toch ook het juiste vergelijk. Finn nu en Dost het 2de seizoen is appels met peren vergelijken.

Finn komt hier midden in de voorbereiding en doet het naar omstandigheden goed. Hij doet waar hij voor is gehaald, scoren!
Spijt heb je morgen maar!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Finn doet het zeker prima en ben, gezien de omstandigheden hartstikke blij met hem. Maar dat neemt niet weg dat onze voorhoede niet half zo goed is als die van verleden jaar. Maar goed, niet voor niets speelt Assaidi nu bij Liverpool, Narsingh is vaste rechtsbuiten van Oranje aan het worden en Dost, dat komt ook wel goed.

We moeten nu eenmaal roeien met de riemen die we hebben en daar gewoon het beste van maken. Finn ben ik tevreden over. VLP doet zijn best en zal wel goede met slechte momenten af blijven wisselen. Noemen ze flegmatiek geloof ik en waren vroeger niet alle buitenspelers flegmatiek? ;-) Tegenwoordig moeten ze veel meer teamspeler zijn.

De Ridder is een jongen waarbij zijn carriere boekdelen speelt. Pappa is onze hoop voor de toekomst voorin of als aanvallende middenvelder en Djuricic is onze grote ster op dit moment. Als Pappa zijn belofte waar maakt en bijvoorbeeld wat vanaf links in een vrije rol gaat spelen, Finn in de spits en Djuricic daar achter. Eventueel aangevuld met De Ridder of VLP dan kan je best leuk gaan draaien.
winterzzz85
Selectiespeler
Berichten: 711
Lid geworden op: 09-10-2008 13:47
Locatie: Zeist

Bericht door winterzzz85 »

Knipecity schreef:Maar goed, niet voor niets speelt Assaidi nu bij Liverpool, Narsingh is vaste rechtsbuiten van Oranje aan het worden en Dost, dat komt ook wel goed.
Maar goed, Narsingh zit op de bank bij PSV, Dost bij Wolfsburg en Assaidi speelde gister zijn eerste volledige wedstrijd.
Zulke toppers waren/zijn het nog niet op internationaal niveau. Geef de huidige aanval even de tijd en wellicht kunnen ze wedijveren met ons vorige trio.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Nou, ik durf te stellen dat ik zoveel voetbalkennis heb dat dat niet gaat gebeuren. Narsingh is bij Oranje een vastere waarde dan bij PSV, maar dat gaat echt wel veranderen. Assaidi was ik gewoon echt fan van, wat een voetballer was dat en Liverpool is een megastap omhoog, ook al draait Liverpool niet top, daar lopen nog steeds erg goede spelers rond. Wolfsburg idem dito, maar Dost blijft een spits die compleet afhankelijk is van aanvoer.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Assaidi gister gewoon by far de beste man op het veld. Dat is hetzelfde veld waarop ook Suarez, Gerrard, Sahin, Agger, Skrtel, Johnson, Eto'o, Zhirkov en een iedere die ik nog vergeet stonden.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Otsje P schreef:Assaidi gister gewoon by far de beste man op het veld. Dat is hetzelfde veld waarop ook Suarez, Gerrard, Sahin, Agger, Skrtel, Johnson, Eto'o, Zhirkov en een iedere die ik nog vergeet stonden.
Er is wel een groot verschil: bij ons ging hij primair voor de actie, nu doseert hij dat meer, speelt met minder risico en zoekt meer de combinatie. Of ik daar nu liever naar kijk weet ik niet helemaal.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

oldtimer schreef: Er is wel een groot verschil: bij ons ging hij primair voor de actie, nu doseert hij dat meer, speelt met minder risico en zoekt meer de combinatie. Of ik daar nu liever naar kijk weet ik niet helemaal.
Vind je het gek? Alsof hij op dat niveau nog steeds lekker kan pingelen..

Ontopic maar weer naar De Ridder.

Ben benieuwd of hij snel in de rol van rechtsbuiten kan groeien. Meer diepte in zijn spel, vaker zijn man opzoeken en vooral vaker een voorzet afleveren. Dan kan ook Finnbogason eens vaker zijn kwaliteiten tonen bij een bal van de zijkant, want dat komt er nu nog veel te weinig van.
Plaats reactie