Daniël de Ridder

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Ago
Selectiespeler
Berichten: 746
Lid geworden op: 12-08-2005 23:07

Bericht door Ago »

Neymar schreef:Ik ben gretig, maar moet niets overhaasten.”
Je hebt nu je contract, dus doe maar rustig aan. Alle tijd in Heerenveen, nooit paniek.
Gebruikersavatar
Rumsas
Invaller
Berichten: 277
Lid geworden op: 03-07-2006 15:40

Bericht door Rumsas »

Laten we toch het positieve ervan in zien. Hopend op een voorspelling uit een glazen bol...

http://www.youtube.com/watch?v=Q7d7Dx0EeJs
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2024
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ik moet zeggen dat ik eerst ook even sceptisch was over zijn komst, maar als ik hem vandaag zie trainen bij de beloften zal het niet lang duren voordat Van La Parra zijn plekje rechts voorin kwijt is. (Al zegt dat ook iets over de huidige vorm van VLP)

Ik verwachtte een enigszins uitgebluste 28-jarige buitenspeler, maar hij oogde ontzettend scherp, vol inzet en een paar fraaie acties op de vierkante meter. Daarnaast sterk aan de bal en een goed schot in de benen. Mijn voordeel van de twijfel heeft 'ie!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Marça schreef:Ik moet zeggen dat ik eerst ook even sceptisch was over zijn komst, maar als ik hem vandaag zie trainen bij de beloften zal het niet lang duren voordat Van La Parra zijn plekje rechts voorin kwijt is. (Al zegt dat ook iets over de huidige vorm van VLP)

Ik verwachtte een enigszins uitgebluste 28-jarige buitenspeler, maar hij oogde ontzettend scherp, vol inzet en een paar fraaie acties op de vierkante meter. Daarnaast sterk aan de bal en een goed schot in de benen. Mijn voordeel van de twijfel heeft 'ie!
Viel me eerder deze week ook op ja, zeker niet slecht bezig was hij. VLP zou al geen minuten meer mogen maken. Desnoods de opstelling zo omgooien dat je hem niet hoeft op te stellen.
teamplayer
Wereldspeler
Berichten: 1145
Lid geworden op: 06-09-2007 17:55
Locatie: makkum

Bericht door teamplayer »

Een aantal jaar geleden is er geprobeerd om Lurling terug te halen naar het ALS. Als ik me niet vergis van de bank bij Koln vandaan. Iedereen zij dat hij över the top" was. Anthony kwam niet en vertrok naar NAC. Ik vind hem daar een groot aandeel hebben in het feit dat die club nog rond de middenmoot bungelt.

Daniel: grote toekomst voorspeld, maar door verkeerde keuzes nooit zijn potentie volledig waar gemaakt. Bij ons dan wel? Tja... Het zou kunnen dat hij onze Lurling wordt: De ervaring op de rechterkant of achter de spits. Of het wordt een gevalletje Kalou: nooit geheel fit, niet presteren naar zijn kunnen... We shall see!
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Gevalletje kalou hebben we al met amoah, een ezel stoot zich toch niet drie keer tegen dezelfde steen?
Hier heb ik geen woorden voor
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

TORCIDA schreef:Gevalletje kalou hebben we al met amoah, een ezel stoot zich toch niet drie keer tegen dezelfde steen?
Veenstra en Hansma zijn geen ezels, Veenstra en Hansma zijn Georgina Verbaan in het kwadraat :wink:
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

De Ridder: 'Ik wil het hele seizoen van waarde zijn voor sc Heerenveen'
Gepubliceerd op 25 augustus 2012
Stapje voor stapje maakt Daniël de Ridder (28) zich klaar om dit seizoen een goede prestatie neer te zetten met sc Heerenveen. De uitwedstrijd tegen AZ van zondag komt nog te vroeg voor de speler, die deze week een eenjarig contract tekende bij sc Heerenveen. "Ik wil eerst helemaal fit raken, en me in vorm voelen op het moment dat ik op competitieniveau ga voetballen", zegt de nieuwe sc Heerenveen-speler.

Het goede nieuws volgde deze week. Na ruim een week op proef te zijn geweest, kon Daniël de Ridder een contract tegemoet zien bij sc Heerenveen. "Tuurlijk was het best spannend of ik hier kon blijven", vertelt de speler. "Maar ik had wel vertrouwen in een goede afloop. De club vertelde al dat ze me lieten meetrainen met de intentie om me ook een contract aan te bieden. Dat gaf een goed gevoel. Trainer Marco van Basten kent mij nog van mijn periode bij Jong Ajax. Hij had dus al wel een beeld van wat ik kan. Zelf heb ik ook vertrouwen in mijn eigen spel. Ik heb een lekker seizoen achter de rug bij Grasshoppers. Als ik zou willen had ik kunnen blijven, want de club wilde graag met me verder gaan. Ook clubs uit Zwitserland en uit de Duitse Bundesliga hadden interesse, maar ik wilde zelf graag weer lekker in Nederland voetballen."

En zo vond De Ridder zich vorige week terug in een sc Heerenveen-shirt. "sc Heerenveen is een leuke club, en een goede subtopper in Nederland", verklaart De Ridder zijn keuze. "Je voelt hier de traditie, het is een echte voetbalclub. Ik wil graag mijn meerwaarde voor het elftal laten zien. sc Heerenveen heeft me voor de flanken gehaald, maar ik hoef niet stijf aan de rechterkant te blijven. Ik krijg de vrijheid om naar binnen te komen. In Nederland zullen de meesten mij alleen kennen als rechtsbuiten, maar mijn beste periode heb ik eigenlijk op andere posities gehad. Bij Grasshoppers speelde ik vorig seizoen achter de spitsen, dat ging ook prima."

De Ridder beseft dat hij na zeven jaar in het buitenland bij het grote publiek in Nederland uit beeld geraakt is. Hij wil de voetbalsupporters dit seizoen graag bijpraten op het veld. "Ik vind het wel leuk om de mensen in Nederland te laten zien welke ontwikkeling ik in het buitenland heb doorgemaakt," zegt De Ridder.

Het beeld van De Ridder bij Ajax als talent dat telkens voor de actie gaat, moet wat bijgesteld worden volgens de speler. "Inmiddels ben ik een veel betere en completere voetballer geworden", zegt De Ridder. "Bij Ajax was ik nog heel erg grillig, en misschien nog wat te onrustig. In het buitenland heb ik veel stappen gezet." In 2005 verruilde De Ridder Ajax voor het Spaanse Celta de Vigo, en vervolgens speelde hij bij Birmingham City, Wigan Athletic, Hapoel Tel Aviv en Grasshoppers. "Ik ben veel rustiger geworden, en kan beter de momenten kiezen wanneer ik een actie maak. Je moet niet altijd voor de actie willen gaan, maar ook juist simpel spelen als de situatie daar om vraagt. Mijn spel is meer dan alleen acties maken. Ik denk dat ik ook een bepaalde rust kan geven aan dit elftal. Op bepaalde momenten kan ik het tempo uit het spel halen, waardoor we kalmeren en de bal in de ploeg houden."

Tegen AZ zal De Ridder nog niet meedoen met sc Heerenveen. "Ik zou best tien minuutjes in kunnen vallen, maar ik wil eerst helemaal fit raken, en me in vorm voelen op het moment dat ik op competitieniveau ga voetballen. Maandag wil ik minimaal een helft meedoen met de beloften om even te kijken hoe fit ik ben en hoe mijn lichaam gaat reageren. Als dat lekker gaat, kunnen we kijken wat de vervolgstappen zijn."

Volgende week zondag komt Ajax op bezoek in het Abe Lenstra stadion. De Ridder zou dan dus tegen zijn oude club kunnen spelen. "Dat zou natuurlijk heel leuk zijn, maar het is geen doel", zegt De Ridder. "Stap voor stap wil ik me klaarmaken voor het eerste van sc Heerenveen. Bij Grasshoppers begon ik al twaalf dagen nadat ik mijn contract getekend had. Ik kreeg twee duels later een spierblessure, en dat risico wil ik niet weer lopen. Ik wil hier een constant en goed seizoen draaien, en dan kan ik beter tien dagen extra pakken in de opbouwfase. Tuurlijk zou ik het liefste morgen al spelen, maar ik weet uit ervaring dat het niet gaat om zo snel mogelijk een paar minuutjes pakken. Ik wil het hele seizoen van waarde zijn voor sc Heerenveen."
Officiële site
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Scoort de 2-1 voor Heerenveen bij de beloften.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

xander schreef:Scoort de 2-1 voor Heerenveen bij de beloften.
En de assist bij de 3-1 toch?
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

Ik herinner me nog een wedstrijd van de jeugd op Skoatterwald waar Heerenveen tegen Ajax moest spelen.
Ik weet nog dat 1 speler opviel door prachtige acties en de wedstrijd helemaal naar zijn hand zette. Uitstekende
techniek en voetbalintelligentie die hem met kop en schouders boven de rest uit liet stijgen. Zonder te hoge verwachtingen te hoog scheppen, zou hij wel eens de verrassing van het seizoen kunnen worden. Rustig op conditie brengen zonder kans op blessures te vergroten en inpassen maar zou ik zeggen. Aangenaam verrast !!
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Bij VI wordt de Ridder constant aangepakt door snor. Het zou een slappe jongen zijn, dressboy, overal mislukt. Ik hoop dat dit hem prikkelt om wat te laten zien. Ik denk dat De Ridder in zijn spel een beetje op Losada zal lijken. Technisch goed, veel de bal willen hebben, dribbels en acties maken, het elftal makkelijker laten voetballen. Dan is hij een ideale versterking.
Gebruikersavatar
Zola
Selectiespeler
Berichten: 638
Lid geworden op: 01-03-2006 16:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Zola »

Dat hoop ik niet. Hoop niet dat je geprikkeld moet worden door een journalist die vergane glorie is en zelf het niveau van Veendam nooit is ontstegen, een rechtsbuiten die niks van zijn carriere gemaakt heeft en een verdediger uit de eerstedivisie die niet een bal recht kon trappen.
Deze mannen aan tafel branden iemand af terwijl ze zelden tot nooit de Ridder meer hebben zien voetballen, ze hebben niet op de training gekeken. Ze hebben geen flauw idee.

Net zoals als ze van Basten afkraken bij zijn coachen, zit je als een zoutzak in de dugout is het ook niet goed.
edaluz
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 02-01-2008 19:49
Locatie: de hoofdstad

Bericht door edaluz »

Verhalen tot dusver zijn positief. Zo zie je maar wat een onzin men bij VI uitkraamt. Het gevoel dat ik bij De Ridder heb is dat ie bij een nieuwe club vaak goed start, maar dat het daarna minder wordt.

Hopelijk fit genoeg om zondag te starten, kan de 2e helft afgelost worden door een frisse Van La Parra.
want morgen wordt alles anders
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Het zou een slappe jongen zijn, dressboy, overal mislukt.
Hoe ging die commercial van Derksen ook al weer, o ja...

Niets van aantrekken. Derksen zeikt alles af wat die kan afzeiken omdat mensen dat nou eenmaal graag willen horen. Meestal haalt hij zijn gelijk niet, dus laten we hopen dat dit nu weer het geval is.
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Dat Johan Derksen heel Heerenveen altijd afzeikt ben ik inmiddels wel gewend. Maar over De Ridder blijf ik ook sceptisch; hij is toch niet overal niks voor niks mislukt? Maar voordat ik conclusies ga trekken wil ik het eerst wel eens zien. Met een laag verwachtingspatroon kan het alleen maar meevallen. Hopelijk kan hij voorin de nodige creativiteit brengen, want daar ontbeert het nu wel aan. En laten we wel wezen, veel minder als Van La Parra kan bijna niet. :lol:
Heerenveen till I die!
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Liet in de tijd die hij kreeg, best een heel redelijke indruk achter.
Zondag maar in de basis.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Erwin4ever schreef:Liet in de tijd die hij kreeg, best een heel redelijke indruk achter.
Zondag maar in de basis.
Kan tenminste een bal aannemen, en een bal naar een teamgenoot spelen. Je zag meteen meer voetbal in de ploeg komen toen de Ridder en Gouweleeuw erin kwamen. Dat zijn spelers waar de rest ook vertrouwen in heeft.
pes5
Beheerder
Berichten: 2983
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Ik snap dat iedereen De Ridder nu ineens in de basis wil, maar hij is gewoon niet fit genoeg. Hebben jullie wel gekeken gister? Hij was na een kwartier al kapot.. Natuurlijk heeft hij bepaalde kwaliteiten, maar klaar voor de basis acht ik hem niet.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Ben ik met je eens.
Overigens vond ik hem gisteren een verademing, alleen al die mooie strakke trap.
In elk geval wel wat minuten geven zondag, misschien ook afhankelijk van de stand.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Deze jongen heeft kwaliteit, dat viel gisteren direct op. Maar het is tekenend dat hij nog niet wedstrijdfit is. Dan moet ik denken aan de opmerkingen van Derksen. Een slappe jongen. Als je clubloos bent dan ga je keihard voor jezelf werken dat wanneer je bij een club komt, je fit bent.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
Berichten: 1044
Lid geworden op: 01-07-2012 13:20

Bericht door RuudvanHuntelaar »

Heerenveen rules schreef:Deze jongen heeft kwaliteit, dat viel gisteren direct op. Maar het is tekenend dat hij nog niet wedstrijdfit is. Dan moet ik denken aan de opmerkingen van Derksen. Een slappe jongen. Als je clubloos bent dan ga je keihard voor jezelf werken dat wanneer je bij een club komt, je fit bent.
Dus hij moet voor zichzelf wedstrijd situaties gaan lopen nabootsen ??? Niet wedstrijd fit is iets anders dan niet fit zijn. Je kan 12 kilometer per dag rennen , maar dat wil nog niet zeggen dat je wedstrijdfit bent. Wedstrijd fit word je als je met een groep traint en je hebt weerstand tijdens oefeningen. Je moet niet teveel je oren laten hangen naar een Snor, die wanneer je niet in zijn straatje past , het heerlijk vind om kritiek te uiten.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Ik vind juist dat 'ie hartstikke snel inzetbaar is. Dat ging met Kalou een stuk langzamer. Of Van der Meyde bij PSV. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Keurig debuut. Maakte veel verdedigende meters. Op links kan hij 'zuinig' spelen: naar binnen komen, alles op inzicht en zijn superieure techniek doen. Op rechts is meer explosiviteit en diepgang vereist, dus voor die positie zal hij nog wat tijd nodig hebben.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Genoten van hem. Speelde erg sterk met een paar mooie hoogstandjes. Hield het nu al 70 minuten goed vol, dus zal wel snel volledig inzetbaar zijn. Denk dat we hier nog wel plezier aan gaan beleven.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Dit was een grote meevaller. Gedreven, snel en wat ervaring. En ook soms lekker drammen bij de scheids. Dit was zeker bemoedigend.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
Berichten: 1044
Lid geworden op: 01-07-2012 13:20

Bericht door RuudvanHuntelaar »

Prima debuut , mooie speler om naar te kijken, techniek , gogme en altijd aanspeelbaar !! Hoop dat hij deze lijn kan doortrekken!
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Ik was sceptisch op het moment dat ze hem contracteerden, maar vandaag heeft hij zich op een prima manier gemanivesteerd. Goede techniek, spelinzicht en lekker fysiek de duels ingegaan.
Als één man achter onze trots!
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

RuudvanHuntelaar schreef:Prima debuut , mooie speler om naar te kijken, techniek , gogme en altijd aanspeelbaar !! Hoop dat hij deze lijn kan doortrekken!
Helemaal mee eens, niet alleen aan de bal goed maar ook duidelijk meerwaarde voor team!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Hij is ook erg wendbaar, soms dacht ik even dat ik naar Djuricic aan het kijken was :P.
Plaats reactie