Alfreð Finnbogason

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Ik vind het niet eerlijk dat Finn altijd wordt afgerekend op de gemaakte penals. Penals zijn voortgekomen uit een gevaarlijke Heerenveen aanval. En hierbij is Finn meestal zelf (in)direct betrokken. Daarnaast moet zo'n penal er ook nog altijd maar in. Een Feyenoord heeft dit seizoen bewezen dat dit niet altijd even makkelijk is.
Alfred
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Alfred »

Kijk ook eens naar de assists van Finny. Hij is de waardevolste speler in de eredivisie. Eigenlijk begin je elke wedstrijd met een 1-0 voorsprong omdat hij er gemiddeld bijna elke wedstrijd 1 maakt. Wat ik dan opvallend vind is dat hij er eigenlijk nooit 2 of 3 maakt in een wedstrijd. Anyway, Finny wordt zwaar ondergewaardeerd door veel fans.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Eric schreef:Ik vind het niet eerlijk dat Finn altijd wordt afgerekend op de gemaakte penals. Penals zijn voortgekomen uit een gevaarlijke Heerenveen aanval. En hierbij is Finn meestal zelf (in)direct betrokken. Daarnaast moet zo'n penal er ook nog altijd maar in. Een Feyenoord heeft dit seizoen bewezen dat dit niet altijd even makkelijk is.
Inderdaad Eric. Vond die kritiek ook altijd maar flauwekul. Die ballen moeten er ook maar in en enkele pingels heeft Finnbogasson zelf afgedwongen (kan me onder meer nog een handsbal op de lijn herinneren).
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Knipecity schreef:Zou graag nog 1 ding toegevoegd willen zien worden. Hoeveel goals waren penalties in die periodes. Veldgoals zijn meer vormafhankelijk dan penals. Zeker bij de koele Finn.
Vijf velddoelpunten en zes strafschoppen waarvan drie zelf verdiende. Persoonlijk vind ik dat maar beperkt interessant. Strafschoppen nemen is net zo goed een kwaliteit als een één-tegen-één situatie afronden, of op de juiste plek staan voor een rebound. En is dat aantoonbaar minder vormafhankelijk? Je hoort niet voor niets vaak dat spelers die niet in de wedstrijd zitten, geen penalty moeten nemen. Finn heeft daar echter geen moeite mee. Dat is toch echt een groot pluspunt.

Finnbogason heeft absoluut zijn beperkingen, daar hoeven we niet eens over te discussiëren. Maar ik vind wel dat hij recht heeft op wat meer krediet. Hij heeft niet voor niets vijf doelpunten meer gemaakt dan Pellè en zelfs elf meer dan Jóhannsson. Ik heb soms het idee dat 'we' het vanzelfsprekend vinden dat een spits er zoveel maakt bij Heerenveen, maar dat is natuurlijk flauwekul. Het is niet voor niets dat Finn pas de derde speler is die over de twintig ging, de eerste die dat twee keer is gelukt. Dat mag wat mij betreft wel wat vaker de boventoon voeren.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Finnbogason verdient heel veel krediet en heeft het super gedaan. Ik was in het begin van het seizoen content met hem, toen speelde hij echt zijn beste spel hier en de laatste weken gaat het ook wel weer aardig, hoewel nog lang niet zo goed als september,oktober.
Hij heeft alleen dit seizoen een hele slechte fase gehad waar zijn beperkingen erg zichtbaar werden en je ziet dan dus dat je nog zo slecht in vorm kan zijn, maar toch door de penals veel kunt scoren.
9 uit 9 is zeker een kwaliteit, maar ik ben er van overtuigd dat alle basisspelers meer dan 50 % van die 9 hadden gemaakt, dus het is niet een kwaliteit die heel uitzonderlijk is.
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Wat een gezeur hier over onze spits! Wees blij dat een zeer modaal clubje als Heerenveen een spits heeft die er 28 inschiet! Dat analyseren over vorm en\of penalties is echt droevig. Zo jaag je de desbetreffende spelers ook het ALS uit. Sommige denken echt dat we slechts een half niveautje onder Barcelona zitten dan alles moet analyseren. :? Misschien moeten we ook eens tevreden zijn met de spits die we hebben!
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Wij zijn de laatste jaren gewoon enorm verwend wat spitsen betreft. Daarom leggen we de lat ook hoog en zijn we best kritisch. Maar Finnbogason heeft het gewoon prima gedaan. Qua spel niet altijd geweldig, maar wel 'gewoon' 28!! Goals en aardig wat assists. Moeten we gewoon trots op zijn als supporters.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Knipecity schreef: 9 uit 9 is zeker een kwaliteit, maar ik ben er van overtuigd dat alle basisspelers meer dan 50 % van die 9 hadden gemaakt, dus het is niet een kwaliteit die heel uitzonderlijk is.
Ik dacht dat het buiten hard waaide, maar blijkbaar staat de airco hier zo hard want m'n oren beginnen te klapperen.
Ik ben er namelijk van overtuigd dat alle basisspelers minder dan 50% van die 9 hadden gemaakt. Je vergeet het belangrijkste aspect van een spits: het kiezen van positie op het juiste moment. Dat aspect beheerst Finn formidable.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Supporters vergeten snel, dat zie ik hier maar al te vaak. Finn doet het de laatste 4 wedstrijden weer wat beter en die 4 maanden daarvoor zijn vergeten. Veel mensen kijken alleen maar naar het scorebord en het aantal doelpunten. Er was ooit iemand die dat scorebordjournalistiek noemde.

Let wel, ik ben ook blij met iemand als Finnbogason en de goals die hij maakt. Sterker nog, van mij mag hij nog een jaar blijven, maar ik ben er ook vrijwel zeker van dat hij het in Duitsland of de Premier League niet redt. Hij is namelijk van minder niveau dan Bas Dost en zeker Luuk de Jong.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Als er iemand bezig is door het ijs te zakken is het wel de over-gehypte Luuk de Jong.
Fanatismo
Invaller
Berichten: 443
Lid geworden op: 03-10-2013 10:33

Bericht door Fanatismo »

Ben zeer benieuwd wat er van de zomer met Finnbogason gebeurd, wat zijn opties zijn, waar ie voor kiest,
middenmoot Engeland??
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Wizard schreef: Ik dacht dat het buiten hard waaide, maar blijkbaar staat de airco hier zo hard want m'n oren beginnen te klapperen.
Ik ben er namelijk van overtuigd dat alle basisspelers minder dan 50% van die 9 hadden gemaakt. Je vergeet het belangrijkste aspect van een spits: het kiezen van positie op het juiste moment. Dat aspect beheerst Finn formidable.
Ho Wizard, wel goed blijven lezen. Volgens mij heeft knipe het over die penalty's. Voor het nemen van een penalty is positiekiezen en het juiste moment kiezen, niet echt een ter zake doende kwaliteit. :wink:
dirkj
Invaller
Berichten: 260
Lid geworden op: 07-01-2007 21:50

Bericht door dirkj »

Otsje P schreef:Voor het nemen van een penalty is positiekiezen en het juiste moment kiezen, niet echt een ter zake doende kwaliteit. :wink:
Ah, behalve dan voor de Panenka, daar sluit in ieder geval de timing nogal nauw :)
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Otsje P schreef: Volgens mij heeft knipe het over die penalty's.
Dan vind ik het helemaal een non-discussie. Een groot deel van de penalties zijn door Finnbogason zelf afgedwongen.
Ik vind het werkelijk waar gezeik om je gelijk alsnog proberen te halen. Finnbogason is een topspits en het is best bijzonder dat je er als spits er > 25 in de Eredivisie. Een mindere periode heeft elke speler en om dan alsnog er regelmatig 1 in te prikken getuigt van grote klasse.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Wizard schreef: Dan vind ik het helemaal een non-discussie. Een groot deel van de penalties zijn door Finnbogason zelf afgedwongen.
Ik vind het werkelijk waar gezeik om je gelijk alsnog proberen te halen. Finnbogason is een topspits en het is best bijzonder dat je er als spits er > 25 in de Eredivisie. Een mindere periode heeft elke speler en om dan alsnog er regelmatig 1 in te prikken getuigt van grote klasse.
Don't shoot the messenger. :lol:

Ben het met je eens hoor. 2 seizoenen op rij dik in de 20 goals scoren is gewoon een topprestatie.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

En we hebben de topscorer van de Eredivisie in huis, gefeliciteerd!
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Alfred Finnbogaon toch mooi in het elftal van het jaar, maar jammer dat de Telegraaf wat fan is van DKV :lol: Hun keeper en Centrale duo in het elftal van het jaar. :shock:

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... witterfeed
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Fryskeboy22 schreef:Alfred Finnbogaon toch mooi in het elftal van het jaar, maar jammer dat de Telegraaf wat fan is van DKV :lol: Hun keeper en Centrale duo in het elftal van het jaar. :shock:

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... witterfeed
Dat verschilt echt per medium, in een ander team hadden wij er drie (Ziyech, Finny en van Anholt)
nou nou
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Fryskeboy22 schreef:Dat gezeik op Finnbogason? schei toch eens uit .., hij is by far de meest waardevolle speler van ons team geweest dit seizoen, Hij is geen robot die automatisch door blijft gaan maar net als ons gewoon een mens, ieder mens heeft zijn betere en slechtere periodes.

Wees toch eens blij man dat hij ook in zijn slechtere periode bleef scoren, wat maakt het in vredesnaam uit of het strafschoppen zijn of niet? goal = goal, en strafschoppen nemen is voor vele spelers niet eenvoudig maar Finnbogason blijft altijd koel en schiet de penalty er gewoon in, 10/10 penalty's oftewel 100% score wat een prima prestatie is, er zijn maar heel weinig die hem dat na doen.
Ik hoor ook niemand beweren dat hij een slechte spits is, en hij blijft inderdaad scoren. De meeste twijfels heb ik persoonlijk bij zijn vermogen zich voetballend staande te houden, zeker wanneer hij de stappen maakt die hij wil maken. We weten allemaal dat doelpunten in de Eredivisie in één van de topcompetities niks zegt. En wanneer je de doelpunten van Finnbogason niet meerekent maar kijkt naar zijn waarde in het voetbal, is hij bij lange na niet de beste spits die in de Eredivisie rond loopt.

Ik hoop persoonlijk dat we deze zomer een mooi bedrag voor hem krijgen, maar ben voor hem bang dat hij zichzelf tegenkomt op een hoger niveau. Zeker omdat hij niet bij één van de betere clubs in een topcompetitie terecht komt, zal hij in een heel ander team terecht komen dan hij nu speelt. Dan mist hij toch wat fysiek en voetballend vermogen in mijn ogen, om zich staande te houden.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2020
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

fuotbalgek schreef:
Ik hoor ook niemand beweren dat hij een slechte spits is, en hij blijft inderdaad scoren. De meeste twijfels heb ik persoonlijk bij zijn vermogen zich voetballend staande te houden, zeker wanneer hij de stappen maakt die hij wil maken. We weten allemaal dat doelpunten in de Eredivisie in één van de topcompetities niks zegt. En wanneer je de doelpunten van Finnbogason niet meerekent maar kijkt naar zijn waarde in het voetbal, is hij bij lange na niet de beste spits die in de Eredivisie rond loopt.

Ik hoop persoonlijk dat we deze zomer een mooi bedrag voor hem krijgen, maar ben voor hem bang dat hij zichzelf tegenkomt op een hoger niveau. Zeker omdat hij niet bij één van de betere clubs in een topcompetitie terecht komt, zal hij in een heel ander team terecht komen dan hij nu speelt. Dan mist hij toch wat fysiek en voetballend vermogen in mijn ogen, om zich staande te houden.
Misschien komt hij wel in een team terecht die inderdaad niet tot de betere clubs in de competitie behoren en daardoor juist op de counter spelen. Dan is een Finnbogason juist op zijn best. Hij heeft pas echt voetballend vermogen nodig bij de top van de competitie en andere teams die echt willen voetballen (Swansea bijvoorbeeld) en bij de eerste zal hij sowieso al nooit terecht komen. Hopelijk maakt hij een goede keuze.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

In een competitie als Italië hoeft een spits niet altijd te 'voetballen', maar gewoon doelpunten maken. Dat kan Finn wel.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Jacob
Jeugdspeler
Berichten: 18
Lid geworden op: 07-10-2013 05:03

Bericht door Jacob »

Ik denk dat het Italiaanse voetbal totaal niet geschikt is voor Finn. Bij de betere teams staan wel degelijk goed voetballende spitsen, terwijl de lagere teams in Italië juist heel weinig scoren. Ik denk dat er voor hem daar dan ook geen eer valt te behalen. Persoonlijk denk ik dat hij in teams in subtop of vlak daaronder in Spanje het best uit de voeten zou kunnen, die spelen over het algemeen snel voetbal, waarbij zijn gevoel voor diepte en looplijnen, denk ik, het beste uit de verf zou kunnen komen.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Frisian Viking schreef:In een competitie als Italië hoeft een spits niet altijd te 'voetballen', maar gewoon doelpunten maken. Dat kan Finn wel.
In een competitie met dieptrieste verdedigers wel ja. Maar denk je dat dat daar in de competitie met misschien wel juist de beste verdedigers van Europa ook nog uit zou komen? Ik denk dat je die vergelijking op dit moment moeilijk kan maken.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Frisian Viking schreef:In een competitie als Italië hoeft een spits niet altijd te 'voetballen', maar gewoon doelpunten maken. Dat kan Finn wel.
Dat denk ik dus ook. Je ziet toch dat niet meevoetballende spitsen van weleer, maar met zeer goed gevoel voor looplijnen en en positie kiezen, het mn in de Italiaanse competitie gemaakt hebben. Denk aan bijv. Inzaghi, Batistuta. Wanneer Finn wat balvaster wordt, kan het een hele leuke spits worden.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Al vaker is gebleken dat Nederland een Walhalla voor spitsen is. Spitsen die in Belgie niet eens in de basis stonden, waaronder mensen als Finnbogason, Malki of Vlemincxk werder hier topscorer of maakten iig veel goals.
De spelintentie is in de meeste landen heel anders. In veel landen ligt de nadruk meer op het goed verdedigen en daarom is het voor die jongens die hier weggaan heel lastig, de echte toppers daargelaten. (Huntelaar, Van Nistelrooy, Kluivert etc)
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Sonck was twee opeenvolgende seizoenen topscorer in België, maar faalde hopeloos in Nederland. Henrique produceerde twintig doelpunten in drie seizoenen bij Heerenveen en maakte er direct achttien in België. Zo zijn er ook voorbeelden andersom. Als ik kijk naar de spitsen die België als competitie heeft voortgebracht, dan doet de Eredivisie het in verhouding gewoon heel netjes. De topscorer van de Premier League (Suárez) heeft bijvoorbeeld een Eredivisie-verleden, net zoals de nummers zes (Bony). En dan te bedenken dat Van Persie als nummer vijftien een heel matig jaar draait...

Je kunt overal wel iets positiefs hetzij negatiefs in vinden. De voetbalwereld is inherent aan pieken en dalen. Misschien is Finnbogason in het buitenland inderdaad een flop, misschien scoort hij elders eveneens regelmatig. Dat leert de tijd vanzelf, maar op dit moment is vooral van belang dat hij goed presteert in Heerenveen. Zowel qua doelpunten als assists is hij statistisch de meest waardevolle spits in deze competitie. Daarnaast is er op zijn instelling weinig aan te merken, wat mij betreft. Dat vind ik al heel wat voor 750.000 euro als investering. Zoals hij zelf al aangaf: voor dat soort prijzen haal je geen complete spelers. Ik koester liever wat hij wél kan, en dat is voor een club als Heerenveen toch echt speciaal.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

finnie voetbalt niet meer voor ons dit seizoen. knieblessure die zeker 4 weken duurt
Hier heb ik geen woorden voor
Muck
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 09-07-2007 21:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Muck »

Volgens engelse geruchten heeft het gepromoveerde Burnley een officieel bod uitgebracht op Finnbogason van £5m (€ 6,1m).
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Volgens Nederlandse geruchten is dat bedrag veel te laag.
Heerenveen till I die!
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Ja, dat bedrag mag nog wel met een paar miljoen omhoog wat mij betreft. Voor minder dan een 8 á 9 miljoen euro hoeft hij niet weg vind ik. We hebben het wel over de topscorer van de eredivisie met 29 doelpunten...
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Plaats reactie