Alfreð Finnbogason

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor john2p » 21-08-2014 19:58

Neymar schreef:Waarom zit Finnbogason niet in de selectie van Sociedad tegen Krasnodar? Kan nergens vinden of hij geblesseerd is.



http://www.realsociedad.com/document/vi ... -krasnodar


Hij is geblesseerd volgens hun site.
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Neymar » 21-08-2014 21:21

john2p schreef:
http://www.realsociedad.com/document/vi ... -krasnodar


Hij is geblesseerd volgens hun site.


Ah thanks, ben benieuwd hoe hij het daar gaat doen :).
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Superfries88' » 21-08-2014 21:22

Alfreð Finnbogason @A_Finnbogason · 8 aug.
Good news we won and go to the next round! Bad news for me that I dislocated my shoulder in the game! Hope for a quick recovery #EL
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Knipecity » 01-09-2014 09:06

Zijn nieuwe club wint gewoon met 4-2 van het grote Real Madrid. Dat geeft nog maar eens aan wat voor enorme stap hij heeft gemaakt qua niveau. Nu begint hij daar geblesseerd, dus dat zal nog een uitdaging voor hem worden om daar een basisplaats te krijgen. Zou mij eerlijk gezegd wel verbazen als hij het daar echt redt. Zou me ook niks verbazen als hem een Luuk de Jong, Bas Dost scenario wacht.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Otsje P » 01-09-2014 09:46

Knipecity schreef:Zijn nieuwe club wint gewoon met 4-2 van het grote Real Madrid. Dat geeft nog maar eens aan wat voor enorme stap hij heeft gemaakt qua niveau. Nu begint hij daar geblesseerd, dus dat zal nog een uitdaging voor hem worden om daar een basisplaats te krijgen. Zou mij eerlijk gezegd wel verbazen als hij het daar echt redt. Zou me ook niks verbazen als hem een Luuk de Jong, Bas Dost scenario wacht.


Moet bij gezegd worden dat Madrid na een kwartier ook met 0-4 voor had kunnen staan. Ze sneden er aan alle kanten doorheen, als warme messen door de boter. Maar na een half uurtje herpakte Sociedad zich, en werd het een heerlijk potje. De Basken hebben gevochten als leeuwen in de 2e helft. Pepe en Sergio Ramos werden gek van al die lanterfantende "galactico's" voor zich. Isco, James Rodriquez, Benzema, Bale, Modric, Kroos. Het kost een paar centen, maar verdedigd niet mee. :roll:
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Knipecity » 01-09-2014 11:24

Ja, je kan wel allemaal sterren in een team zetten maar je hebt ook mensen nodig voor het vuile werk :wink:
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor john2p » 01-09-2014 11:45

Knipecity schreef:Ja, je kan wel allemaal sterren in een team zetten maar je hebt ook mensen nodig voor het vuile werk :wink:


Kunnen we Madrid niet een paar beelden sturen van onze schoffelende v.d. Berg? Wie weet zijn ze zo gek om hem te halen :lol:
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Knipecity » 01-09-2014 12:18

Ja, daar zat ik ook aan te denken ;-)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor john2p » 01-09-2014 12:21

Knipecity schreef:Ja, daar zat ik ook aan te denken ;-)


Als jij nou als zijn zaakwaarnemer contact zoek met Madrid, hoef ik maar 1 % van je gage voor het idee :P
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Knipecity » 01-09-2014 15:38

Gedaan, ze bellen nog terug mañana zeiden ze.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Satyr » 02-09-2014 09:45

Hij is gisteren een beetje onwel geworden op het Voetbalgala :o

Het viel allemaal wel mee, lees ik net.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor SVSCH » 02-09-2014 22:21

Gezellig Heerenveens Borrelen op het Voetbalgala ?
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Superfries88' » 04-09-2014 10:29

Dit gebeurde er dus: http://youtu.be/8KDSEqvNeXI.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Knipecity » 09-10-2014 13:35

‘Nederlandse clubs zijn te ver doorgeslagen in hun filosofie’
Alfred Finnbogason was twee seizoenen actief in de Eredivisie bij sc Heerenveen en de IJslander transfereerde na zijn doelpuntrijke jaren naar Real Sociedad. Daar speelt hij nu in een Europese topcompetitie en in de komende interlandperiode komt hij weer enkele spelers tegen die hij in Nederland trof. Met de nationale ploeg van IJsland neemt Finnbogason het in het kader van de EK-kwalificatie op tegen Oranje. In Veronica Magazine geeft hij zijn mening over Nederland.
/
“Aanvallend voetbal, het is allemaal leuk hoor. Zo zijn jullie opgegroeid. Maar het is niet meer van deze tijd”, aldus de 25-jarige aanvaller. “In de top van het voetbal gaat het om het rendement. Je wordt uiteindelijk beoordeeld op de prijzen die je wint. In Nederland zijn de clubs te ver doorgeslagen in hun filosofie, mede daardoor is er een gat met de top van Europa.”
Finnbogason scoorde in Nederland achtereenvolgens 24 en 29 keer, maar daar zaten ook veel strafschoppen bij. “Daar wordt in Nederland schamper over gedaan. Kennelijk moet er altijd iets te zeuren zijn. Nederland is het enige land ter wereld waar het niet goed genoeg is om te winnen. Prima, dat houdt me gemotiveerd.”


Alfred geeft af op de Nederlandse voetbalcultuur, maar vergeet dat hij dankzij de aanvallende speelstijl zoveel heeft kunnen scoren en daardoor een transfer heeft verdiend en nu bakken met geld verdient...

Nee dan Belgie, waar ze niet aanvallend voetballend, maar het niveau nog minder is over de breedte dan in Nederland en waar hij gewoon op de bank zat.

Alfred zal in de winter, of komende zomer wel huilend terugverlangen naar Nederland omdat hij dan waarschijnlijk geen basisspeler is daar en niet of nauwelijks heeft gescoord.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Frisian Viking » 09-10-2014 13:37

Aanvallende speelstijl? Van de tegenstander dan bedoel je, niet van die van ons in ieder geval. En daarmee heeft Finnbogasson dus helemaal gelijk. Hoe vaak hebben Nederlandse clubs door naïef spel in de laatste tien minuten wel niet een punt, drie punten of een volgende ronde weggegeven.

In België speelde Alfred linkshalf. Wat zijn positie duidelijk niet is lijkt mij. In België hebben ze er inderdaad helemaal geen verstand van.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Knipecity » 09-10-2014 13:56

Frisian Viking schreef:Aanvallende speelstijl? Van de tegenstander dan bedoel je, niet van die van ons in ieder geval. En daarmee heeft Finnbogasson dus helemaal gelijk. Hoe vaak hebben Nederlandse clubs door naïef spel in de laatste tien minuten wel niet een punt, drie punten of een volgende ronde weggegeven.

In België speelde Alfred linkshalf. Wat zijn positie duidelijk niet is lijkt mij. In België hebben ze er inderdaad helemaal geen verstand van.

Alfred moet gewoon niet zeuren. Hele beperkte voetballer die door veel penalties en een speelwijze die helemaal om hem draaide zo'n mooie transfer naar een te grote competitie voor hem heeft verdiend. Weet voor 90% zeker dat hij het niet gaat redden daar.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Frisian Viking » 09-10-2014 14:04

Knipecity schreef:Alfred moet gewoon niet zeuren. Hele beperkte voetballer die door veel penalties en een speelwijze die helemaal om hem draaide zo'n mooie transfer naar een te grote competitie voor hem heeft verdiend. Weet voor 90% zeker dat hij het niet gaat redden daar.

Heel goed van je. Maar wat heeft dat met de rake opmerkingen van Finnbogasson te maken? In dat geval zal jij je helemaal maar stil moeten houden. Of kan jij beter voetballen dan Finnbogasson dat jij wel stelling mag nemen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Knipecity » 09-10-2014 14:08

Hij doet negatief over het aanvallende voetbal in Nederland, maar ben dat gezeik wel eens beu. Voetbal is vermaak en met resultaatvoetbal vermaak je mensen niet. Gelukkig hebben wij ieder weekend allemaal prachtige potjes en die Europese wedstrijden zal me echt de reet roesten. Die tijd is geweest en komt voorlopig ook niet meer terug zolang er geen echte financiële fairplay is. Laten we dan gewoon lekker genieten van de vele goals in de Nederlandse competitie. (En hopen dat Nederland de IJslanders een pak rammel geeft 8) )
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Frisian Viking » 09-10-2014 14:12

Knipecity schreef:Hij doet negatief over het aanvallende voetbal in Nederland, maar ben dat gezeik wel eens beu. Voetbal is vermaak en met resultaatvoetbal vermaak je mensen niet. Gelukkig hebben wij ieder weekend allemaal prachtige potjes en die Europese wedstrijden zal me echt de reet roesten. Die tijd is geweest en komt voorlopig ook niet meer terug zolang er geen echte financiële fairplay is. Laten we dan gewoon lekker genieten van de vele goals in de Nederlandse competitie. (En hopen dat Nederland de IJslanders een pak rammel geeft 8) )

Zo lang Nederlandse clubs blijven verliezen van clubs uit bananenrepublieken zal het nooit meer wat worden met het Nederlands voetbal. Jij zal nooit meer mogen klagen over het treurige niveau van de Nederlandse competitie, slechte verdedigers en het moeten doen met waterdragers waar jij zo'n hekel aan hebt. De Sulejmani's, Djuricicen en Alvessen van deze wereld komen hier niet meer omdat de competitie, mede door het naïeve spel in Europees verband, niet serieus genomen wordt. Europese prestaties zorgen voor aanzien, zorgen voor geld en zorgen dus voor goede spelers. Het één staat in verband met het andere.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor pieterpieter » 09-10-2014 17:43

Hij ontkent deze uitspraken gedaan te hebben overigens:

https://twitter.com/A_Finnbogason/statu ... 7238658048
Avatar gebruiker
pieterpieter
Basisspeler
 
Berichten: 744
Geregistreerd op: 19-10-2006 10:35

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Knipecity » 09-10-2014 18:00

Mijn pleidooi staat eigenlijk los van Finnbogason. We moeten gewoon genieten van onze eigen competite, een opleidingsland zijn en Europees voetbal niet al te serieus meer nemen. Als Heerenveen moet het primaire doel ook niet meer Europees voetbal zijn, maar het publiek vermaken moet het hoofddoel zijn.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Thinkman » 10-10-2014 06:34

pieterpieter schreef:Hij ontkent deze uitspraken gedaan te hebben overigens:

https://twitter.com/A_Finnbogason/statu ... 7238658048


Ach vast een journalist die zelf wat in elkaar geflanst heeft met als excuus dat ie geld nodig heeft en een gezinnetje moet onderhouden. Het kan allemaal en veel mensen vinden die leugens wel leuk leesvoer.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor john2p » 18-12-2014 08:39

Twee keer gescoord. Is hij nu los? :)
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Knipecity » 18-12-2014 13:31

john2p schreef:Twee keer gescoord. Is hij nu los? :)

Die gaat het daar echt niet redden. Verwacht deze winter, of komende zomer transfer van hem.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Appie_M » 18-12-2014 13:59

Knipecity schreef:Die gaat het daar echt niet redden. Verwacht deze winter, of komende zomer transfer van hem.


Kunnen wij hem weer terugkopen. Mooie backup achter Uth :lol:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor sinjoor » 22-12-2014 00:32

Jammer dat er zo schamper wordt gedaan over Finnbogason. De man is in 2 jaar tijd clubtopscorer aller tijden geworden en voor de uitstraling van H'veen zou het juist mooi zijn wanneer hij het wél gaat redden. Finnbogason die onder de hoede van trainer Marco van Basten uitgroeide tot een fenomeen in Friesland. Ik vind het nogal respectloos om hem weg te zetten als die beperkte voetballer die het moest hebben van penalty's en een voor hem geschapen speelstijl. Zo ken ik er overigens nog wel één, want als het over Marco van basten gaat doen we weer net alsof hij afhankelijk was van goaltjesdief Finnbogason. Dus wat is het nou??? Had Marco zoveel geluk met Finnbogason of andersom??

Het gelijk zit 'm vaak in de statistieken. Wanneer Finnbogason voor elk van zn 19 velddoelpunten van vorig jaar een karrevracht aan kansen nodig had heeft men recht op een kritische noot. Maar uit statistieken bleek H'veen vorig jaar van alle eredivisieclubs het minst aantal kansen nodig te hebben om tot scoren te komen.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor 1983 » 22-12-2014 11:51

Wat afmaken betreft was hij in mijn ogen veel beter dan Uth, veel meer killer. Uth kan weer veel beter meevoetballen en zelf kansen creëren, maar heeft veel meer kansen nodig om het net te vinden. Ik vrees dat deze stap voor Finnbogason veel te hoog gegrepen is, maar voor Heerenveen was het echt een topspits. Uth is een waardig vervanger gebleken gelukkig, maar dat mensen daardoor Finnbogason snel zijn vergeten en zijn prestaties bagatelliseren is zeer onterecht.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Voorstopper » 22-12-2014 18:53

Sociedad heeft met het vertrek van Griezmann qua aanvalskracht wel wat ingeleverd tov vorig seizoen en met vreemde eend in de bijt Moyes kan het wel even duren voor het gaat draaien. Heb het tegen Levante een helftje bekeken en hoewel ze veel balbezit hadden bleven de goede ballen voor Finnbogason uit. Dat Finnbogason uit zichzelf totaal niet dynamisch is en niks creëert is dan wel een nadeel.
Op zich hebben ze met Canales, Granero en Vela nog steeds wel voldoende vermogen om hem voor de keeper te zetten dus om hem nu al af te schrijven is wel wat snel, maar dat hij tot nu toe matig presteert is wel duidelijk.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Knipecity » 22-12-2014 19:09

1983 schreef:Wat afmaken betreft was hij in mijn ogen veel beter dan Uth, veel meer killer. Uth kan weer veel beter meevoetballen en zelf kansen creëren, maar heeft veel meer kansen nodig om het net te vinden. Ik vrees dat deze stap voor Finnbogason veel te hoog gegrepen is, maar voor Heerenveen was het echt een topspits. Uth is een waardig vervanger gebleken gelukkig, maar dat mensen daardoor Finnbogason snel zijn vergeten en zijn prestaties bagatelliseren is zeer onterecht.

Als je zijn cijfers bekijkt dan was Finnbogason natuurlijk geweldig voor ons. Toch heb ik meer met een Uth dan met Finnbogason. Op een of andere manier spreekt Uth mij meer aan als type speler. En het verbaast me niet dat Finn het niet redt in Spanje, want hij is teveel afhankelijk van anderen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor sinjoor » 22-12-2014 21:57

Hoe dan ook. Wie van de twee ook beter is of de voorkeur verdient, Finnbogason is en blijft in mijn ogen een fenomeen. Wie in 2 jaar tijd clubtopscorer aller tijden is geworden (en niet de minste spitsen achter zich heeft gelaten) met een fantastisch moyenne, verdient gewoon lof. Dat hij daarbij niet de beste voetballer was doet daar niets aan af.
Ik snap die zuurpruimerij ook niet, net alsof we met zn allen stiekem zitten te hopen dat ie het niet redt.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten