Alfreð Finnbogason

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor pes5 » 02-09-2012 22:38

RuudvanHuntelaar schreef:Prima Wedstrijd van Finnbogason, constant in beweging , knappe 2e goal ! Voetbalt beter mee dan Dost in mijn optiek , heb je vandaag Pappa lopen ipv Valpoort win je deze wedstrijd 100 % zeker


Heerlijk, opportunisme ten top maar weer..

Finnbogason heeft zeker een neusje voor de goal, maar geweldig? Dat was ie vandaag nou ook weer niet hoor. Kwam weinig in het spel voor. Zeker toen het nog 11 tegen 11 was.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Stiffie » 02-09-2012 22:38

Alfred beviel mij vandaag opnieuw. Hij lijkt vrij compleet en dat al op jonge leeftijd. Pluspunten vandaag: Veel meters maken, koel voor de goal, goed in de combinatie en slimme passjes en hij kan ook behoorlijk koppen, ballen met het hoofd terugleggen. Hij doet echt aan Allback denken en die schopte het tot Zweeds international en de Premier League!

Voor verbetering vatbaar: iets sneller voetenwerk, draaien, kappen etc, maar dat is allemaal goed trainbaar.
Laatst bijgewerkt door Stiffie op 03-09-2012 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor feanfans » 02-09-2012 23:33

Knipecity schreef:[Zou toch bijzonder zijn als een door Lokeren weggestuurde spits bij ons een toppertje blijkt.


Malki is ook mislukt bij Lokeren. Als hij evenveel goals maakt als Malki in z'n 1e seizoen is iedereen tevreden lijkt me.
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Zola » 03-09-2012 08:36

abegoal schreef:Komt er wel! Lijkt wel wat op Allback.



Kom op zeg, Allback heeft veel meer techniek dan Finnbogason. Alfred werkte hard maakte twee prima goals maar hem vergelijken met Allback gaat mij te ver. Persoonlijk deed hij als we moeten vergelijken me het meest aan Nevland denken.
Avatar gebruiker
Zola
Basisspeler
 
Berichten: 638
Geregistreerd op: 01-03-2006 16:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Lipton » 03-09-2012 08:49

Als in Finn moet vergelijken met een spits die wij hier eerder hebben gehad is dat Huntelaar.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor TWR22 » 03-09-2012 08:54

Heerlijke voetballer. Gaat in de 90e minuut nog vol een sprint aan, deze man heeft een belachelijk goede conditie, absurd gewoon. Attent bij de 1e goal en een klasse 2e goal.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Otsje P » 03-09-2012 12:36

Heeft ALFRED al een liedje?

Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk. Ik ben behoorlijk vrolijk, zo vrolijk was ik nooit.

Moet toch iets mee te doen zijn.

Laat de heer Jodocus Kwak trots zijn.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor sd88 » 03-09-2012 13:53

Volgens mij is hem al een nummer toegediend.

Op dezelfde melodie als voorheen: Klaas Jan Huntelaar, jala la la la.
Lekker makkelijk, en heeft dezelfde eigenschap als de speler(s), treft zijn doel!
sd88
Nieuw talent
 
Berichten: 94
Geregistreerd op: 14-02-2012 21:20
Woonplaats: groningen

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Stiffie » 03-09-2012 14:30

Zola schreef:Kom op zeg, Allback heeft veel meer techniek dan Finnbogason. Alfred werkte hard maakte twee prima goals maar hem vergelijken met Allback gaat mij te ver. Persoonlijk deed hij als we moeten vergelijken me het meest aan Nevland denken.


Hij heeft ook zeker wel wat weg van Nevland, maar toch ook van Allback, dat loopje van hem. Vergeet niet dat Allback al een gearriveerde speler was toen hij hier kwam. Finnbogason heeft in het laatste half jaar een spectaculaire ontwikkeling doorgemaakt maar kan nog behoorlijk gepolijst worden qua techniek. Gogme en slimheid heeft hij al in zijn spel en dat had Allback ook.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Flying Frisian » 03-09-2012 20:53

Finnbogason wil groeien onder San Marco's vleugels
03/09/2012 21:00

Voetbal International kiest na elke speelronde in de Eredivisie de Speler van de Week. Voor de vierde speelronde was dat SC Heerenveen-aanvaller Alfred Finnbogason.

De kritiek van Marco van Basten was afgelopen week niet mals. De coach van SC Heerenveen zag in een paar weken tijd zijn complete aanvalslinie vertrekken, maar kreeg er voor zijn gevoel te weinig wisselgeld voor terug. Het supertrio Bas Dost, Luciano Narsingh en Oussama Assaidi zwaaide Friesland vaarwel, de penningmeester vulde de clubkas en Van Basten bleef bekaaid achter.

Ja, er was twee weken eerder ene Alfred Finnbogason aangetrokken. Een 23-jarige IJslandse spits die eerder was mislukt bij SC Lokeren en na een korte opleving in Zweden nu een herkansing kreeg in Heerenveen. Een vriendelijke jongeman met een Belgische tongval en een leuk rechterbeen, maar zou hij goed genoeg zijn om de zware erfenis van Bas Dost over te nemen?

Net als heel Heerenveen had San Marco zijn twijfels. Tot afgelopen zondagmiddag. In het thuisduel met Ajax (2-2) liet Alfred Finnbogason zien waarom het uitstekende scoutingapparaat van Heerenveen hem al ruim twee jaar volgde. De IJslandse aanvalsleider oogde tegen de landskampioen negentig minuten lang gretig, slim en bovenal scherp. Niet alleen fleurde hij zijn debuut in het Abe Lenstra Stadion op met twee treffers, ook zette hij tot twee keer toe een medespeler alleen voor de goal.
<BR><BR>

Finnbogason was overal en bracht het vorige week nog zo bejubelde verdedigingsduo Niklas Moisander-Toby Alderweireld diverse keren in de problemen. Was Heerenveen donderdagavond in de Europa League tegen Molde FK zonder de niet speelgerechtigde Finnbogason aanvallend nog onmachtig, zondagmiddag zagen we bij vlagen weer het dominante aanvalsspel waarmee de Friezen groot zijn geworden.

Tegen Ajax was Alfred Finnbogason de meest bejubelde man van SC Heerenveen, maar het is de vraag hoe goed de IJslander eigenlijk is. De statistieken spreken in het voordeel van de in Reykjavik geboren spits. In 2010 werd hij topscorer van IJsland met veertien competitiegoals in 21 wedstrijden. In datzelfde jaar werd hij uitgeroepen tot de beste speler van de IJslandse competitie, nadat hij een jaar eerder al de prijs voor het grootste talent had mogen ophalen.

De IJslander wil groeien en denkt dat te kunnen doen onder de vleugels van Marco van Basten. Tot op heden zuigt Finnbogason de woorden van de voormalige topspits op als een spons. Dat werd zondagmiddag prachtig in één beeld gevangen. Het spel lag even stil en de aanvaller snelde samen met Filip Djuricic naar de zijlijn. Daar stond mentor Van Basten. Met veel handgebaren probeerde de topscorer van weleer zijn nieuwe protegés te instrueren.

De twee jongelingen keken vol ontzag en knikten bij elke opmerking instemmend. Van een leermeester als San Marco neem je nu eenmaal net méér aan dan van een willekeurige oud-prof. Als het tweetal dat respect blijft tonen en Van Basten ook maar vijftig procent van zijn eigen genialiteit kan overbrengen, dan praat in de winterstop niemand meer over Bas Dost of Luciano Narsingh.

Tekst: Stef de Bont
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor TWR22 » 04-09-2012 08:18

Erg mooi stukje en helemaal waar. Van Basten ziet dingen voor een aanvaller die een Jans nooit kán zien. Dat is geen verwijt, maar gewoon realiteit. Die 2 gaan echt groeien en ik denk eigenlijk stiekem toch weer een beetje dat over een aantal weken, supporters van andere clubs jaloers naar onze aanval gaan kijken. Finnbogason, Djuricic, De Ridder en de grote onbekende Pappa ... wie weet gaan we heel veel mensen verrassen. Het is openlijk dromen, ik weet t ...
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Mikadv » 04-09-2012 10:16

TWR22 schreef:Erg mooi stukje en helemaal waar. Van Basten ziet dingen voor een aanvaller die een Jans nooit kán zien. Dat is geen verwijt, maar gewoon realiteit. Die 2 gaan echt groeien en ik denk eigenlijk stiekem toch weer een beetje dat over een aantal weken, supporters van andere clubs jaloers naar onze aanval gaan kijken. Finnbogason, Djuricic, De Ridder en de grote onbekende Pappa ... wie weet gaan we heel veel mensen verrassen. Het is openlijk dromen, ik weet t ...


Het grote verschil tussen dit jaar en vorig jaar begint al bij de spelopvatting. Tegen Ajax even ietwat minder te zien, maar normaal is het stramien domineren waar dat kan en niet in de kont hangen al loerend op de counter. Daarnaast is de technische bagage die voorin aanwezig is zo ongeveer een verhoging ten opzichte van de jaren hiervoor. Het is allemaal heel erg voorbarig, maar zet de spelers in kwestie maar eens tegen elkaar af. Djuricic is gebleven (ouder, dus beter?), Narsingh het renpaard wint het tegen De Ridder echt niet op techniek, Assaidi is een leuke frivole speler maar kwam al tijden niks meer uit wat bij de hopelijk zo technische Pappa wel het geval is en de voetballende kaatsende Finnbogason tegen de vergelijkbare Dost. Zie het wel goedkomen!
Laatst bijgewerkt door Mikadv op 05-09-2012 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Mikadv
Nieuw talent
 
Berichten: 86
Geregistreerd op: 21-04-2008 19:56

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor pes5 » 04-09-2012 12:27

Mikadv schreef:
Het grote verschil tussen dit jaar en vorig jaar begint al bij de spelopvatting. Tegen Ajax even ietwat minder te zien, maar normaal is het stramien domineren waar dat kan en niet in de kont hangen al loerend op de counter. Daarnaast is de technische bagage die voorin aanwezig is zo ongeveer een verhoging ten opzichte van de jaren hiervoor. Het is allemaal heel erg voorbarig, maar zet de spelers in kwestie maar eens tegen elkaar af. Djuricic is gebleven (ouder, dus beter?), Narsingh het renpaard wint het tegen De Ridder echt niet op techniek, Assaidi is een leuke frivole speler maar kwam al tijden niks meer uit wat bij de hopelijk zo technische Pappa wel het geval is en de voetballende kaatsende Finnbogason tegen de klinische afmaker Dost. Zie het wel goedkomen!


Opportunist. Buiten het onterecht diskwalificeren van Narsingh als renpaard, vind ik het buitengewoon merkwaardig om te lezen hoe je na 1 aardige wedstrijd de voorhoede van nu tussen de regels door al beter noemt dan die van vorig seizoen.
Laatst bijgewerkt door pes5 op 04-09-2012 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Knipecity » 04-09-2012 12:30

Zo'n voorhoede als vorig jaar krijgen we misschien wel nooit meer. Door velen de beste van Nederland genoemd. Spelers die nu bij Wolfsburg, Lieverpool en PSV zitten en waarvan 2 voor Oranje geselecteerd zijn inmiddels.

We kunnen wel een beter team krijgen dan vorig jaar en ook deze voorhoede kan misschien prima functioneren. We hebben een sterker middenveld gekregen en mits iedereen fit, de achterhoede + keeper ook.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Mikadv » 05-09-2012 10:29

Zoals ik al zei, voorbarig en erg persoonlijk, maar ik vind het leuker om naar deze voorhoede te kijken dan naar die van vorig jaar. De hype die er vorig jaar op onze aanval lag vond ik geheel onterecht en sterk afhangen van het spel wat Jans speelde, waar hij overigens wel de credits voor verdiende aangezien hij er het beste uithaalde. Maar ik durf te beweren dat wanneer we dezelfde spelopvatting hadden die we dit jaar hebben dan wel trachten te hebben, rendeerde de aanval lang niet zo efficient. Neem nou Assaidi, kwam al maanden geen dreiging meer vanuit aangezien de tegenstander compacter op hem begon te spelen. Wanneer hij ruimte kreeg wist hij dit wel te benutten, de countermentaliteit dus. Zelfde met Narsingh die technisch echt niet zo'n wonder is, wat zich nu uitbetaalt in een (hopelijk) tijdelijke bankplaats in Eindhoven. Hoe je het ook wendt of keert, je ziet aan de Ridder wel dat hij over een buitengewone techniek beschikt wat bij Pappa waarschijnlijk ook het geval is. De spitsen kunnen denk ik wel met elkaar vergeleken worden: sleuren, kaatsen en een neusje voor de goal. Hoop dat hij zich ook zo ontwikkelt als Bas, en dan hebben we weer een nieuw goudhaantje in ons midden. Opportunisme viert dan wel hoogtij, ik ben vooralsnog blijer met deze frivole technische voorhoede dan die van de vorige seizoenen.
Mikadv
Nieuw talent
 
Berichten: 86
Geregistreerd op: 21-04-2008 19:56

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Stiffie » 05-09-2012 10:37

Wat een geleuter van je Mikadv. Als je het dan over een buitengewone techniek hebt dan is het Assaidi wel. En Dost was een superafmaker, alleen Huntelaar schat ik als Heerenveenspits daarin nog iets hoger in. Narsingh kan niet alleen heel hard rennen maar heeft genoeg techniek en is een assistenkoning. Ik denk dat we dit jaar best een leuke voorhoede hebben, maar je moet gaan overdrijven. Eerst meer eens zien of Pappa het niveau wel aan kan. Als hij zoo goed is als jij denkt had hij nu ook wel bij Liverpool, PSV of Wolfsburg gespeeld.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Hinkelpikke » 05-09-2012 10:40

Wat zeg jij nou Mika? De voorhoede van vorig jaar was één van de, zo dan niet de beste voorhoede die we ooit gehad hebben. Die hebben ons met zn 3en Europa in geschoten. Daar kan de voorhoede van dit jaar bij lange na niet aan tippen.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Otsje P » 05-09-2012 11:02

Ik kan Mikadv wel begrijpen. Vind wel dat hij de boys van vorig seizoen te kort doet, maar zijn gedachtegang snap ik wel een beetje. Narsingh, Dost en, in mindere mate, Assaidi waren enorme momentvoetballers. Die konden alle 3 soms een hele wedstrijd feitelijk alles laten mislukken, om er vervolgens toch 1 in te trappen (Dost) of een assist te geven (Narsingh) Deze jongens hebben ondanks hun productie vorig jaar ontzettend veel kritiek gehad hier. Sommigen hier hebben zo'n ontzettend kort geheugen, dat ze nu mee gaan roepen met de menigte, dat we een wereld-voorhoede hadden.

Ik vind Mikadv zijn woorden wat voorbarig, omdat we nog niet hebben gezien wat Pappa kan en omdat we van de Ridder en Finnbogason niet weten of ze dit constant kunnen. Finboggason en de Ridder lijken veel minder moment-voetballers te zijn dan Dost en Narsingh waren. Finn is veel beweeglijker dan Dost was, daardoor beter aanspeelbaar. Ook lijkt hij me een hardere werker. De Ridder is veel minder een moment-voetballer dan Narsingh. Hij is beter in de kleine ruimte, en technischer. Hierdoor zal hij veel minder balverlies hebben dan Luciano. Bovendien lijkt het een hardere werker te zijn.

Ik denk daarom dat deze nieuwe jongens meer waardering gaan krijgen, en het voetbal met deze jongens beter kan worden dan dat van vorig jaar. Ondanks het feit dat dit helemaal niet meer punten hoeft op te leveren. Voetbal is een momenten-sport, en daarom kunnen moment-voetballers je meer punten opleveren dan beter voetballende maar minder doorslaggevende spelers.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Neymar » 05-09-2012 12:43

Ik vond Dost echt een hele saaie spits om naar te kijken. Ik was ook niet blij toen we hem een jaar geleden niet wisten te verkopen. Maargoed, hij heeft gedurende het seizoen wel m'n respect gekregen omdat hij zo ongelofelijk veel wist te scoren. Toch blijft Dost een beetje saai en bij Finnbogason heb ik dat niet, maar misschien is over een paar weken het nieuwe er af en dan ga ik ook op hem zeuren :lol: .
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Neymar » 07-09-2012 20:01

Volgens mij is onze Alfred naar de kapper geweest. Echt afschuwelijk.

http://instagram.com/p/PPVNEcpeJ6/

Of ligt het aan het licht?
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Feanfan 1 » 07-09-2012 21:29

Hij scoort de 2-0 voor IJsland tegen Noorwegen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Neymar » 07-09-2012 21:35

Feanfan 1 schreef:Hij scoort de 2-0 voor IJsland tegen Noorwegen


Hij speelde ook maar 20 minuten mee, best knap.

Edit: Even zijn goal opgezocht, je kan hem terug vinden na een uur en 45 minuten ongeveer.

http://www.youtube.com/watch?v=686BoxLj_qU
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 08-09-2012 12:12

Intelligente loop-actie , en prima binnenschieten !! Knappe spitsen goal..
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor pes5 » 23-09-2012 15:27

De nieuwe Allbäck :lol: :lol: :lol:
De nieuwe Ingelsten zul je bedoelen...
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor 1983 » 23-09-2012 15:34

Ja, hij kan aardig afwerken als ie opgelegde kansen krijgt. En hij werkt heel hard. Maar voetballend is het niet veel tot nu toe. Hij verloor vandaag ook zowat alle duels. Maar ja, wat verwacht je ook van een spits die bij Lokeren is mislukt. Om hem nu de grond in te boren zou net zo opportunistisch zijn als het bejubelen na Ajax, maar ik vrees dat dit geen spits gaat worden die we ons nog lang gaan herinneren. In positieve zin dan.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor oldtimer » 23-09-2012 16:06

Hij is te licht ( letterlijk ) en net niet snel genoeg.
Al zal hij best nog wel eens een goede wedstrijd spelen.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Feanfan 1 » 23-09-2012 17:23

Als Tannane gewoon 2x opzij legt scoort Finnbogason 2x en dan is het een topspits die altijd op de goede plek staat
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Heerenveen rules » 23-09-2012 17:25

Van Dost naar deze is wel een hele grote stap terug hoor. Maar Hansma was tevreden..... :lol:
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor 1983 » 23-09-2012 17:58

Feanatieke schreef:Na Ajax:
Erwin4ever schreef:Heerlijk om zo'n speler in de spits te hebben!!!! Topper!


En nu al weer de eerste berichten waar nog net niet het woord miskoop tussen staat. Iets met 'waan' en 'dag'?

Nee hoor, dat zou pas zo zijn als Erwin4ever hem nu weer afkraakt. Volgens mij waren de mensen die nu kritisch zijn ook na zijn eerste optredens al sceptisch.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Blizzard » 23-09-2012 18:15

Hoeveel bruikbare ballen in de vijandelijke 16 heeft hij gehad? 0? Oké, hij had moeite om de bal vast te houden maar dat vind ik geen schande tegen Douglas. Natuurlijk is hij nog niet zo ver als Dost maar toen Bas hier begon mankeerde er ook van alles aan.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten

cron