Alfreð Finnbogason

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor pes5 » 23-09-2012 18:32

Superfries1983 schreef:
Feanatieke schreef:Na Ajax:
Erwin4ever schreef:Heerlijk om zo'n speler in de spits te hebben!!!! Topper!


En nu al weer de eerste berichten waar nog net niet het woord miskoop tussen staat. Iets met 'waan' en 'dag'?

Nee hoor, dat zou pas zo zijn als Erwin4ever hem nu weer afkraakt. Volgens mij waren de mensen die nu kritisch zijn ook na zijn eerste optredens al sceptisch.


Inderdaad. Wat een flauwekul om dit als waan van de dag af te doen. Mensen als De Ridder, Maracek en Finnbogason werden hier na een leuke helft tegen 10 man van Ajax al de hemel in geprezen. Finnbogason de nieuwe Huntelaar of Allbäck, Maracek valt 'iedere keer als men hem ziet spelen' positief op... Dat is pas waan van de dag.

Ik meldde ook na Ajax thuis al dat onze IJslandse vriend hard werkt, maar vooral nog onzichtbaar is en gebrekkig is qua techniek.
Die kun je nu echt nog geen Allbäck noemen, laat staan dat ie dat ooit zal worden.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Stiffie » 26-09-2012 22:53

Het is gewoon een hele bruikbare spits. Kan ook goed koppen op ballen van de flanken liet hij vanavond zien. Maar ja dan moet hij wel ballen krijgen van de flanken. Van Basten gaat hem (nog) beter maken!
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor xander » 27-09-2012 00:03

Super speler net wat Stiffie zegt.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Calimero » 27-09-2012 09:41

Komt er wel, zie je aan alles. De looplijnen zijn vaak gewoon prima alleen lijken de buitenspelers hebben tot op heden nog niet te vinden. Een spits voor een systeem met 2 aanvallers vind ik het niet trouwens, koppend gewoon erg sterk en met 2 sterke vleugels krijgt hij ze voor het inkoppen.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Lipton » 27-09-2012 10:50

Geweldige speler, deze gaat niet lang bij Heerenveen spelen. Dat doen niet veel spelers hem na, 4x scoren tegen Kozakken Boys!!!!!!
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor BWdinamite » 27-09-2012 11:00

Finnbogason is best een aardige speler. Tegen kozakken boys schiet iedere halve spits er wel een paar in inderdaad. Maar er zit gewoon wel potentie in deze IJslander, dat zie je. Maar dan moet er wel materiaal om hem heen staan die hem kan bedienen. Ik mag hopen dat dit straks in de rol van Papa wel gebeurd! Wat hadden we bijvoorbeeld op dit moment aan Dost gehad? Geen pepernoot toch?
Avatar gebruiker
BWdinamite
Selectiespeler
 
Berichten: 256
Geregistreerd op: 23-03-2009 17:03

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Calimero » 27-09-2012 11:01

Lipton schreef:Geweldige speler, deze gaat niet lang bij Heerenveen spelen. Dat doen niet veel spelers hem na, 4x scoren tegen Kozakken Boys!!!!!!

Lipton, normaal gesproken vind ik je reacties best leuk en ook altijd goed om te lezen. Maar dit slaat dus echt totaal nergens op, triest. Wanneer iemand z'n werk goed doet mag je dat toch terecht opmerken? Verder gaat het volgens mij niet specifiek om de wedstrijd van gisteren, maar wat er over het algemeen gezien wordt.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Superfries88' » 27-09-2012 11:47

Na de vijfklapper van Dost vorig seizoen werd geroepen: het is 'maar' Excelsior. Leuk en aardig, maar geen enkele andere Eredivisie-spits kwam ook maar in de buurt van een soortgelijke prestatie. Dat was gewoon uitzonderlijk knap. Vier keer scoren tegen Kozakken Boys is op papier geen bijzondere prestatie, maar kijk eens naar de andere wedstrijden: hoeveel spitsen schieten er ook even vier in tegen een amateurclub? Twente maakt als collectief maar eentje tegen RVVH (een blunder van de keeper in de blessuretijd nota bene...), Vitesse komt als collectief ook maar tot een stuk of vier en ik moet nog zien of Matavz vanavond even hetzelfde presteert tegen Achilles '29.

Wat ik dus bedoel te zeggen: je moet de prestatie niet overschatten, maar ook niet onderschatten. Het is gewoon een knappe prestatie en je moet ze toch maar even maken. Je moet op de goede plek staan en koel blijven. Als je ziet hoe rustig hij de kansen afmaakt en dan met name de vierde, zie je daar toch wel een bepaalde klasse vanaf druipen. Ook in het meevoetballen vind ik hem zeker bij vlagen lekker bezig zijn. Wat me vooral aan hem bevalt is dat hij stoïcijns oogt. Hij viert zijn doelpunten relatief ingetogen, hij raakt duidelijk niet in de war als het even wat minder loopt. Hij blijft loeren op die kans. Een echte spits.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Lipton » 27-09-2012 13:25

Calimero schreef: Maar dit slaat dus echt totaal nergens op, triest. Wanneer iemand z'n werk goed doet mag je dat toch terecht opmerken? Verder gaat het volgens mij niet specifiek om de wedstrijd van gisteren, maar wat er over het algemeen gezien wordt.


Jawel, maar kom op zeg. Kozakken Boys, niemand van hun deed zijn best om hem van scoren af te houden.

Maar toch heb ik meer met Alfred als spits dan met Dost. Veel leuker om naar te kijken. Technisch gezien is hij beter, en hij is slimmer.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Calimero » 27-09-2012 13:56

Lipton schreef:Jawel, maar kom op zeg. Kozakken Boys, niemand van hun deed zijn best om hem van scoren af te houden.

Het gaat niet om wie de tegenstander is, maar wat een speler ermee doet. Dus Castaignos is een waardeloze spits omdat hij er tegen amateurs alleen maar één kan inschieten met wat geluk zelfs?
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Lipton » 27-09-2012 14:14

Calimero schreef:Het gaat niet om wie de tegenstander is, maar wat een speler ermee doet. Dus Castaignos is een waardeloze spits omdat hij er tegen amateurs alleen maar één kan inschieten met wat geluk zelfs?


Inwezen wel ja, het gaat er m.i. vooral om hoe je met je kansen omgaat. Alfred knalde er bijna alles in en dat is natuurlijk wel positief.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Calimero » 27-09-2012 14:32

Lipton schreef:Inwezen wel ja, het gaat er m.i. vooral om hoe je met je kansen omgaat. Alfred knalde er bijna alles in en dat is natuurlijk wel positief.

Jij en ik weten allebei dat Castaignos alles behalve een slechte spits is, er kunnen allerlei factoren meespelen. Slechte dag, slechte voorzetten etc. Weet jij veel? Daarom is hij nog niet gelijk waardeloos en kunnen mensen daar best een positief gevoel aan overhouden omdat ze wel zien dat hij het in zich heeft. Dat is nu precies hetzelfde bij Finnbogason, en dat is niet alleen tegen de Kozakken Boys dus. Ook in andere wedstrijden heb ik hem al goeie dingen zien doen, maar jij dus blijkbaar niet.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor sd88 » 27-09-2012 14:38

Waarschijnlijk zal Lipton het zelf ook kunnen maar omdat ik het met zijn statement over Finnbogason eens bent hierbij dan nog zijn uitspraak:
Lipton schreef:Maar toch heb ik meer met Alfred als spits dan met Dost. Veel leuker om naar te kijken. Technisch gezien is hij beter, en hij is slimmer.


Of begrijp ik jou nou verkeerd Lipton en vind je hem helemaal niks :P
sd88
Nieuw talent
 
Berichten: 94
Geregistreerd op: 14-02-2012 21:20
Woonplaats: groningen

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Lipton » 27-09-2012 15:16

Alfred is een goeie speler, echt waar. Maar om dat nou op basis van Kozakken Boys te vermelden gaat mij veel te ver.
Wat ik tot nu toe gezien heb van Alfred is positief, hij doet mij enigsinds denken aan Huntelaar. Vooral in en rond de 16 gevaarlijk. Hij is een betere / leukere speler om naar te kijken dan Dost.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor BWdinamite » 27-09-2012 15:18

Calimero schreef:Jij en ik weten allebei dat Castaignos alles behalve een slechte spits is, er kunnen allerlei factoren meespelen. Slechte dag, slechte voorzetten etc. Weet jij veel? Daarom is hij nog niet gelijk waardeloos en kunnen mensen daar best een positief gevoel aan overhouden omdat ze wel zien dat hij het in zich heeft. Dat is nu precies hetzelfde bij Finnbogason


Niet dat deze discussie hier thuis hoort hoor, maar Castaignos is alles behalve een goede spits. Daarom vind ik de vergelijking die je noemt mank lopen. Deze jongen is gewoon erg overschat. Ik vond hem destijds al een twijfelgeval bij Feyenoord. Beperkte techniek en niet onverbiddelijk, en dat laatste is natuurlijk een understatement. Castaignos heeft fantastisch materiaal om hem heen staan en zal zich graag willen bewijzen om zijn carrière weer een boost te geven. Wat voor problemen zijn er dan nog te bedenken? Dat is juist het verschil met Finnbogason. Hij moet het aanvallend volledig alleen doen en laat inderdaad zien dat hij kwaliteiten heeft.
Avatar gebruiker
BWdinamite
Selectiespeler
 
Berichten: 256
Geregistreerd op: 23-03-2009 17:03

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor vries153 » 28-09-2012 15:17

Van wat ik gezien heb kun je echt wel verwachten dat dit een zeer bruikbare spits Hard werken, manier van afronden etc het probleem in voorgaande wedstrijden was vooral de aanvoer als dit beter gaat dan komen de goals vanzelf.

Een spits die niet in positie wordt gebracht om te scoren zal nooit zoveel scoren had alfred nu bijvoorbeeld Narsingh gehad dan ben ik van overtuigd dat hij er al 2 a 3 meer in had liggen.
Ik heb goede hoop dat hij er wel komt en ach dat ie geen messi is dat maakt me geen kloot uit mensen zeuren te snel over technisch beperkt etc een spits moet scoren hoe maakt niet uit.
vries153
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 23-07-2003 18:48
Woonplaats: gorredijk

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor pes5 » 01-10-2012 11:30

Finnbogason is echt een koele afmaker, maar als voetballer kan hij me nog niet bekoren. Ik zou er een sterke, balvaste spits naast zetten. Fazli viel op die manier goed in. Dan kan Finnbogason zijn balletjes en momentjes afwachten. Vind hem in het afmaken echt heel sterk. Onverstoorbaar en heb hem bij Heerenveen eigenlijk nog niet echt een grote kans zien missen.

Voetballend hoop ik wel dat hij snel beter wordt, want daar is nogal wat op aan te merken. Tegen NAC verloor hij elk duel.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Otsje P » 01-10-2012 11:55

pes5 schreef:Voetballend hoop ik wel dat hij snel beter wordt, want daar is nogal wat op aan te merken. Tegen NAC verloor hij elk duel.


Hij kreeg dan ook 75% van de ballen verschrikkelijk aangespeeld.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor BK2007 » 01-10-2012 12:01

Uit de goal van Finnbogason kun je eigenlijk alles aflezen wat hij kan: zeer goed gevoel voor positie kiezen.
De techniek is maar gewoontjes maar goed genoeg voor ons in elk geval. Ik denk dat hij mits zijn teamgenoten hem goed kunnen lanceren gewoon een prima spits is. Wellicht kan hij nog flink doorgroeien, in elk geval vind ik dat hij er toch al redelijk "staat".
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Lardy » 01-10-2012 12:41

Tsja, wat is goede techniek. Ik zie vaak ballen van z'n voet springen en niet echt nauwkeurig in de kaatsen. Maar die goal is gewoon rechts aannemen en links inschieten vol op snelheid. Dat is een op en top spitsengoal.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Otsje P » 01-10-2012 13:34

Lardy schreef: Maar die goal is gewoon rechts aannemen en links inschieten vol op snelheid. Dat is een op en top spitsengoal.


Inderdaad, in de kleine ruimte, met een scoringskans raakt hij niet in paniek en heeft hij alles onder controle. Die techniek beheerst hij inderdaad wel. Hij zal erg moeten wennen aan het spelen met zijn rug naar de goal, en de bijbehorende technische aspecten: Lang kaatsen, kort kaatsen, aannemen/vasthouden/meegeven. Aangespeeld worden met een verdediger vol in je rug.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Stiffie » 01-10-2012 13:48

Ik vind Finny juist ook goed in het meevoetballen, akkoord zaterdag kroop die Botegin er een paar keer voor. Maar Finny kijkt goed om zich heen en weet wat er rond hem gebeurd. Ook heeft hij er voldoende body voor. Let maar op, hij wordt een goed aanspeelpunt.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor pes5 » 01-10-2012 13:59

Stiffie schreef:Ik vind Finny juist ook goed in het meevoetballen, akkoord zaterdag kroop die Botegin er een paar keer voor. Maar Finny kijkt goed om zich heen en weet wat er rond hem gebeurd. Ook heeft hij er voldoende body voor. Let maar op, hij wordt een goed aanspeelpunt.


Dan zie jij meer dan ik, maar ik laat me graag verrassen. Ik heb tot dusver nog niets gezien waaruit blijkt dat hij goed met de rug naar het doel kan spelen. Daar zal hij flinke stappen in moeten maken, maar hij is nog jong. Vind dat je Finnbogason zijn kwaliteiten op dit moment iets te rooskleurig inschat.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Skopperij » 06-10-2012 21:11

Met deze speelstijl van achterover leunen en snel uitbreken, hebben we aan Finnbogason een goeie. Niet gek, als je bedenkt dat zijn vorige club Helsingborg (in ieder geval tegen Twente) net zo speelt.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Makkum8 » 06-10-2012 21:12

Toch weer belangrijk vandaag. Twee erbij gaat lekker met hem!
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Avatar gebruiker
Makkum8
Basisspeler
 
Berichten: 938
Geregistreerd op: 11-04-2005 22:11
Woonplaats: Makkum

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Heerenveen rules » 06-10-2012 21:14

Al 5 goals. Een echte afmaker deze spits. Nu een serie tegen laaggeklasseerden. Dan maar op naar Dost zijn aantal.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Neymar » 06-10-2012 21:53

Ben blij dat hij het goed doet. 5 goals uit 6 wedstrijden is echt niet mis. Lekker doorgaan zo Alfred!
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor pes5 » 06-10-2012 21:55

Echt klasse afgemaakt weer hoor. Wat is hij koeltjes in de 16. Een tegenstander op eigen helft kapot spelen lukt je nog niet met hem in de spits, maar zo met dit systeem komt hij prima tot zijn recht.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Wizard » 07-10-2012 13:13

Hij is vooral erg sluw en weet de openingen goed te vinden.
Het is nu nog vooral profiteren van foutjes van de tegenstander en op de omschakeling. Ben benieuwd wat hij kan wanneer je als team vol op de aanval speelt (en de ruimtes dus kleiner worden).
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Erwin4ever » 07-10-2012 19:12

Voldoet boven ( mijn ) verwachting!
Weer prima gewerkt gister en goede goals!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten