Marco Pappa

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zola
Selectiespeler
Berichten: 638
Lid geworden op: 01-03-2006 16:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Zola »

Commerciele afdeling en directie Batavus kunnen echt wel met elkaar in contact komen hoor, ook in het weekend. Gewoon een gemiste kans.
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Commercieel directeur van Batavus was hier afgelopen zaterdag nog, is een vriend van m'n vader. Ik zal hem over deze gemiste kans vertellen :wink:
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Als ik iemand iets geef zou ik ook mijn zonnebril afzetten, maar kom op he wat maken mensen zich druk als iemand dat verkiest niet te doen. Wat wordt daar hier een ophef over gemaakt zeg, daar kunnen de grootste moraalridders nog een puntje aan zuigen. Jammer dat Pappa nu weer weg is voor die interlands, hij had deze weken mooi kunnen gebruiken om hier te trainen en een beetje te wennen en er dan tegen Ado staan. Dat laatste kan nog steeds wel, maar het zal er om hangen denk ik. Al die lange reizen zijn wat dat betreft ook niet echt ideaal.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Superfries1983 schreef:Als ik iemand iets geef zou ik ook mijn zonnebril afzetten, maar kom op he wat maken mensen zich druk als iemand dat verkiest niet te doen. Wat wordt daar hier een ophef over gemaakt zeg, daar kunnen de grootste moraalridders nog een puntje aan zuigen. Jammer dat Pappa nu weer weg is voor die interlands, hij had deze weken mooi kunnen gebruiken om hier te trainen en een beetje te wennen en er dan tegen Ado staan. Dat laatste kan nog steeds wel, maar het zal er om hangen denk ik. Al die lange reizen zijn wat dat betreft ook niet echt ideaal.
Hij zal het reizen wel gewend zijn denk ik. Bedoel hij heeft in Amerika gespeeld en dan liggen je tegenstanders niet 30 kilometer verder.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Het is psychologie van de koude grond, ik weet het, maar ik vind dat Pappa een geweldige uitstraling heeft. Heel anders dan zo'n jongen als Svec. Volgens mij gaan we er qua mentaliteit en 'drive' flink op vooruit. Pappa lijkt me geen type dat naar Europa komt om er vervolgens met de pet naar te gooien.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Skopperij schreef:Het is psychologie van de koude grond, ik weet het, maar ik vind dat Pappa een geweldige uitstraling heeft. Heel anders dan zo'n jongen als Svec. Volgens mij gaan we er qua mentaliteit en 'drive' flink op vooruit. Pappa lijkt me geen type dat naar Europa komt om er vervolgens met de pet naar te gooien.
Vind ik ook hoor. Het lijkt me echt een jongen die elke wedstrijd 100% geeft en echt het hoogst haalbare uit z'n carrière wilt halen.
BakCristian
Invaller
Berichten: 370
Lid geworden op: 14-05-2008 23:35
Locatie: Eksmoardersyl

Bericht door BakCristian »

Hij komt nogal nerveus op mij over. Ach ja, zolang hij dit maar van zich af gooit zodra hij op het veld staat.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Neymar schreef:Vind ik ook hoor. Het lijkt me echt een jongen die elke wedstrijd 100% geeft en echt het hoogst haalbare uit z'n carrière wilt halen.
Vind ik altijd wat open deuren, maar goed. Hij oogt ontspannen en heeft een goede uitstraling, hopelijk kan hij dit overbrengen op het veld. Ik denk wel dat we wat aan Pappa gaan hebben.
Heerenveen till I die!
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Hinkelpikke schreef:Vind ik altijd wat open deuren, maar goed. Hij oogt ontspannen en heeft een goede uitstraling, hopelijk kan hij dit overbrengen op het veld. Ik denk wel dat we wat aan Pappa gaan hebben.
Ja klopt maar ik kan het ook alleen maar baseren op de interviews die ik heb gezien. Ik denk dat we zeker wat aan Pappa gaan hebben. In ieder geval beter dan Meneer Arsenio.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Vind ik ook hoor. Het lijkt me echt een jongen die elke wedstrijd 100% geeft en echt het hoogst haalbare uit z'n carrière wilt halen.
Ik moet zeggen dat ik ook wel een goed gevoel had en nog steeds heb over Marco Pappa. Ik heb even op de Chicago Fire forums zitten lezen en dan komen er juist over het mentale aspect toch wel enige kritische punten naar boven. Hij zou nogal inconsistent zijn en vooral in de playoffs (kampioensfase MLS) zijn beste wedstrijden spelen terwijl hij in de kleinere wedstrijden vaak onzichtbaar was. Ook lees je dingen dat hij de laatste tijd al met zijn hoofd bij een andere club was en dat hij vaak kiest voor het afstandsschot ipv zijn medespelers en amper meeverdedigd. Iedereen is het daar overigens wel eens dat Pappa technisch/tactisch een zeer begaafde voetballer is. Met zijn 24 jaar was hij misschien ook wel een beetje uitgekeken in de MLS. Een nieuwe impuls kan dan heel veel goeds doen. Het spelniveau in de MLS is voor mij lastig in te schatten maar ik geloof wel dat de Eredivisie een stap omhoog is.

Transferssom schijnt trouwens $1.5m (€1.2M) te zijn geweest.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Blizzard schreef:Transferssom schijnt trouwens $1.5m (€1.2M) te zijn geweest.
Om een contract van een half jaar af te kopen? De hele zomer de hand op de knip houden en dan in paniek zo'n beslissing nemen. Ongelooflijk.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Om een contract van een half jaar af te kopen? De hele zomer de hand op de knip houden en dan in paniek zo'n beslissing nemen. Ongelooflijk.


Als dit waar is toch nog een een stevige afkoopsom voor een halfjarig contract en dan begrijp ik ook wel dat ze aan die 4.4 miljoen komen. Mocht Pappa echter de speler zijn die wedstrijden voor ons gaat beslissen dan vind ik het overigens wel legitiem om dit te doen want Heerenveen kan zich echt niet weer een seizoen rond de 12de plaats permitteren. Dan kom je opnieuw in een negatieve spiraal terecht met alle gevolgen van dien. Het linkerrijtje moet het minimum zijn met deze selectie.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

1.2 miljoen vind ik wel heel erg veel geld als hij nog maar een contract van een half jaar had. Bedoel we hadden hem al binnen.
Alfred
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Alfred »

Ik ben benieuwd naar Pappa, maar eerst zien dan geloven. Dat fans van Chicago Fire schrijven dat Pappa soms weing liet zien vind ik niet zo spannend. Bij ons werd door sommigen ook iedere wedstrijd wonderen verwacht van Narsingh en Assaidi en kon je uit de berichtjes opmaken dat ze er vaak niets van bakten, te weinig lieten zien etc.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Neymar schreef:1.2 miljoen vind ik wel heel erg veel geld als hij nog maar een contract van een half jaar had. Bedoel we hadden hem al binnen.
Andere optie was 2,8 miljoen betalen voor Wildschut.... Het is maar net hoe je er naar kijkt.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

In januari zou Pappa het volledige Amerikaanse seizoen in de benen hebben gehad. Die zijn al vanaf april bezig en voetballen gewoon door in de zomer. Hoe fit was Pappa dan nog geweest? Nu kan hij praktisch het hele seizoen op volle toeren meedraaien. Dus eigenlijk betaal je die transfersom niet voor een halfjaar, maar voor het hele seizoen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Volgens de VI heeft Pappa 700.000 euro gekost. Raitala (zes ton) en Finnbogason (vijf ton) worden ook genoemd.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Superfries88' schreef:Volgens de VI heeft Pappa 700.000 euro gekost. Raitala (zes ton) en Finnbogason (vijf ton) worden ook genoemd.
Dan vraag ik me toch echt af hoe ze aan die 4,4 miljoen komen...
edaluz
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 02-01-2008 19:49
Locatie: de hoofdstad

Bericht door edaluz »

opleidingsvergoedingen, makelaars etc ?
want morgen wordt alles anders
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Superfries88' schreef: Finnbogason (vijf ton)
Hmm. Las op een Lokeren forum dat dat het bedrag was dat Helsingborg zou betalen om hem over te nemen. Daar stond dat Heerenveen bijna het dubbele bood, en dat ze daarom de mondelinge overeenkomst met Helsingborg aan hun laars lapten bij Lokeren.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Huursommen voor Marecek en Zuiverloon.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Ik denk dat men de huursommen / salarissen van Zuiverloon en Marecek betalen via ingekomen transfersommen. Anders zou het salarishuis te vol zijn geraakt.
Jelmer1981
Wereldspeler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 08-06-2008 09:10

Bericht door Jelmer1981 »

Ik neem aan dat we voor de tranfervrije spelers wel tekengeld betaald hebben? Dat is wel gebruikelijk toch?
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Dan nog kom je niet op 4.4 miljoen, maar dat terzijde.

Hopen dat er over enkele maanden overal beloftes te zien die in training gaan voor de saltotechnieken van Pappa!
edaluz
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 02-01-2008 19:49
Locatie: de hoofdstad

Bericht door edaluz »

Verwacht iig wel dat Pappa z'n best gaat doen voor het team :lol:
want morgen wordt alles anders
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

zeker weten dat dit jochie voor de camera van sc Heerenveen TV dezelfde gast is die de ballen van 25 meter de kruising injaagt? Straks hebben wij ook onze eigen Ivan Gabrich binnengehaald ;)
Ik vin hem erg verlegen overkomen en absoluut geen winnaarsmentaliteit uitstralen.

Wat ik overigens nog steeds niet begrijp is dat de club in tijden als deze een speler contracteert van buiten de EU. Je bent toch geneigd te zeggen dat die talenten ook wel op ons eigen continent rondlopen?
Als één man achter onze trots!
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Ik ben ook heel erg benieuwd. Er zijn de laatste jaren wel meer spelers uit andere continenten gekomen waarvan werd gezegd dat ze de nieuwe .... waren of het grootste talent uit dat land en waar uiteindelijk niets van geworden is. Hopelijk bewijst hij het tegendeel natuurlijk en krijgt hij even de tijd.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

André schreef:Wat ik overigens nog steeds niet begrijp is dat de club in tijden als deze een speler contracteert van buiten de EU. Je bent toch geneigd te zeggen dat die talenten ook wel op ons eigen continent rondlopen?
Tenzij hij echt een speler van de buitencatagorie is, maar dat moet blijken.
Miereneukert!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Ik vraag het me ook af. Aan de andere kant worden jonge, goede spelers op steeds jongere leeftijd al weggeplukt en is het dus lastig om een speler met ervaring en (een beetje) leeftijd te halen, waar je ook nog eens wat aan kunt verdienen.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Zola
Selectiespeler
Berichten: 638
Lid geworden op: 01-03-2006 16:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Zola »

André schreef:zeker weten dat dit jochie voor de camera van sc Heerenveen TV dezelfde gast is die de ballen van 25 meter de kruising injaagt? Straks hebben wij ook onze eigen Ivan Gabrich binnengehaald ;)
Ik vin hem erg verlegen overkomen en absoluut geen winnaarsmentaliteit uitstralen.

Wat ik overigens nog steeds niet begrijp is dat de club in tijden als deze een speler contracteert van buiten de EU. Je bent toch geneigd te zeggen dat die talenten ook wel op ons eigen continent rondlopen?

Heb ook liever dat hij met zijn voeten een winnaarsmentaliteit heeft dan met zijn mond voor een camera. Wat had je willen zien dat hij met een mes in zijn bek staat voor de camera?

Kom op zeg, een gast uit Guatemala komt hier aan in Nederland, dat is een cultuurschok. Helemaal als je uit wereldstad Chicago met 2,7 miljoen inwoners komt en in gehucht Heerenveen komt. Verwacht niet meteen teveel, heb het idee dat er nu al een hele grote druk ligt op deze jongen, geef hem even de tijd om te wennen.
Plaats reactie