Marco Pappa

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Marco Pappa

Berichtdoor Grimo » 28-12-2013 11:52

Benieuwd of we deze toerist nog slijten deze transferperiode. Als we deze dure schadepost kwijt zijn zal dat ruimte geven in het salarishuis.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Marco Pappa

Berichtdoor DSCH » 28-12-2013 15:26

Grimo schreef:Benieuwd of we deze toerist nog slijten deze transferperiode. Als we deze dure schadepost kwijt zijn zal dat ruimte geven in het salarishuis.


Ben bang dat hij nog wel even bij ons zal blijven. Ik denk niet dat een club op een speler zit te wachten die een half jaar niet gespeeld heeft. Als er dan toch een club interesse heeft dan zal het wel een Zuid - Amerikaans team of een team uit de VS zijn waar ze hem beter kennen dan in Europa.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Marco Pappa

Berichtdoor Hermano » 28-12-2013 16:30

Er moet alles wat mogelijk is gedaan worden om Pappa te verkopen deze winter. In Europa zal idd wel niemand hem willen hebben, maar ik denk dat hij in Noord- en Zuid Amerika nog wel een goede naam heeft. Voor zowel de club als Pappa zelf is een transfer de beste ontwikkeling. Bij Heerenveen heeft hij in ieder geval geen toekomst, zeker nu het er op lijkt dat MvB's contract zal worden verlengd.
Wat nog wel een probleem kan opleveren is dat Pappa zelf het liefste in Europa wil voetballen. Hopelijk ziet hij in dat hij beter in de MLS weer lekker kan gaan spelen, en blijft hij niet wachten op een club die waarschijnlijk niet gaat komen. Wellicht kom er door een vertrek van Pappa ruimte in het budget voor El Ghanassy.
Avatar gebruiker
Hermano
Selectiespeler
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 25-04-2009 10:17

Re: Marco Pappa

Berichtdoor Lardy » 28-12-2013 17:47

Lekker contract uitdienen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Marco Pappa

Berichtdoor frisianbadboy » 28-12-2013 18:09

Lekker contract uitdienen.


Hoewel ik zelf er nog altijd van overtuigd ben dat Pappa een goede voetballer is en met de juiste begeleiding en wat vertrouwen zelfs nog belangrijk voor onze club zou kunnen zijn, ben ik toch voorstander hem te laten vertrekken als dat mogelijk is.

Onder deze trainer en door het gebrek aan vertrouwen en gebrek aan juiste begeleiding is het beter uit elkaar te gaan. Dan moet je een economische afweging maken en voor dat slaris zijn ook andere voetballers op te halen.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Marco Pappa

Berichtdoor Heerenveen rules » 28-12-2013 18:11

Goed dat jij aan het clubbelang denkt Lardy... een echte clubman ben je.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Marco Pappa

Berichtdoor frisianbadboy » 28-12-2013 18:24

Goed dat jij aan het clubbelang denkt Lardy... een echte clubman ben je.


Een opmerking die niet nodig is om te maken en mijns inziens niets toevoegd aan de discussie hier.

Maar vanuit clubbelang gedacht is het beter hem te laten gaan. Ik denk dat het tussen beide (spelers en club) niet meer goed komt. In het verlengde hiervan durf ik ook te beweren dat de club ook beter in haar eigen belang moet handelen. Spelers die worden aangetrokken, met name die spelers die komen uit andere culturen, zouden vanuit de club een goede begeleiding moeten krijgen. Begeleiding in het omgaan en leren kennen van een andere cultuur. Ondersteuning om een speler zich welkom te laten voelen en af en toe eens wat aandacht te geven. De laatste jaren is die begeleiding van, in mijn optiek, goede spelers soms beneden alle peil. In de tijd van Foppe was dat beter verzorgd. Ongeacht wat voor speler je aantrekt zou het in mijn optiek geen kwaad kunnen, gezien de geinvesteerde bedragen, ook wat tijd, energie en wat geld te investeren in een betere begeleiding van aangetrokken spelers? Volgens mij heb je zo'n 'investering' er zo weer uit
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Marco Pappa

Berichtdoor Knipecity » 28-12-2013 18:40

Deze jongen heeft in Amerika een goede naam opgebouwd dus daar zal echt wel animo voor hem zijn, ook al heeft hij hier weinig gespeeld. Is net zoiets als een Pranjic die bij Bayern en Sporting nauwelijks speelde. Die zouden velen hier graag terugwillen, of een Djuricic. Bij Benfica speelt hij nauwelijks.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Marco Pappa

Berichtdoor john2p » 30-12-2013 20:11

john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Marco Pappa

Berichtdoor xander » 03-01-2014 13:06

Naast de komst van het Hongaarse talent Varga hebben sc Heerenveen en Marco Pappa (26) in goed overleg besloten het huidige contract per direct te ontbinden. De aanvallende middenvelder uit Guatemala kwam in de zomer van 2012 over van Chicago Fire. Pappa speelde in totaal dertien competitie- en bekerwedstrijden in de hoofdmacht van sc Heerenveen. Daarin kwam hij niet tot scoren.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Marco Pappa

Berichtdoor Voorstopper » 03-01-2014 13:23

Het beste voor alle partijen. Kost ons helaas toch weer een mooi pak met duiten.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Marco Pappa

Berichtdoor Magnus Eikrem » 03-01-2014 13:23

Dat scheelt in elk geval een hoop (onnodig) gediscussieer op dit forum over deze speler.
Alhoewel ik het nog steeds jammer vind dat Pappa bij ons vertrekt, was dit de best mogelijke oplossing.
Met zijn riante salaris drukte hij veel te zwaar op de salarispost.
Magnus Eikrem
Nieuw talent
 
Berichten: 86
Geregistreerd op: 24-09-2013 14:42

Re: Marco Pappa

Berichtdoor Lardy » 03-01-2014 13:25

Mijn mening kent iedereen in deze. Ik vind het jammer dat hij het zo is gelopen, vertrek is het beste voor alle partijen. En ik zal hem blijven volgen, want een fantastische speler is het en blijft het. Zo kan je zien dat een trainer je kan maken en breken, voorbeelden in overvloed.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Marco Pappa

Berichtdoor Knipecity » 03-01-2014 13:25

Magnus Eikrem schreef:Dat scheelt in elk geval een hoop (onnodig) gediscussieer op dit forum over deze speler.
Alhoewel ik het nog steeds jammer vind dat Pappa bij ons vertrekt, was dit de best mogelijke oplossing.
Met zijn riante salaris drukte hij veel te zwaar op de salarispost.

Zou me niks verbazen als deze jongen straks bij ander team, in een vrije rol speelt, dat hij de uitblinker wordt. Kan gewoon voetballen, maar dat omschakelen en de Nederlandse taktiek lukte blijkbaar niet.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Marco Pappa

Berichtdoor Appie_M » 03-01-2014 13:26

Is inderdaad het beste voor beide partijen dat hij vertrekt. Hier was hij toch niet meer aan de bak gekomen, of dat nou terecht was of onterecht. Ik had zelf de indruk dat het terecht was. Hoe dan ook, ik wens hem succes met zijn verdere carrière.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Marco Pappa

Berichtdoor Hinkelpikke » 03-01-2014 13:27

Ik wens RuudvanHuntelaar en Lardy sterkte in deze moeilijke periode.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Marco Pappa

Berichtdoor Lardy » 03-01-2014 13:29

Hinkelpikke schreef:Ik wens RuudvanHuntelaar en Lardy sterkte in deze moeilijke periode.


We spreken elkaar over een paar maanden weer.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Marco Pappa

Berichtdoor Voorstopper » 03-01-2014 13:40

Als hij over een paar maanden zijn invalbeurt bij pak em beet Vancouver FC te pakken heeft moet je wel even een paar Gifjes van zijn acties maken Lardy. :wink: Ik zal het Oud-spelers topic in de gaten houden de komende tijd.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Marco Pappa

Berichtdoor Calimero » 03-01-2014 14:58

Ik mag toch aannemen dat Johan Hansma zijn vriendje bij de krant alweer gebeld heeft om te vertellen hoe goed hij het heeft gedaan? €2.500.000 door de plee gespoeld, dat is echt niet normaal veel voor een miskoop bij onze club.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Marco Pappa

Berichtdoor Raider » 03-01-2014 15:19

Het heeft Heerenveen 1 ton per gespeelde wedstrijd gekost.
Raider
Basisspeler
 
Berichten: 885
Geregistreerd op: 06-12-2002 22:59
Woonplaats: Damwoude

Re: Marco Pappa

Berichtdoor g11 » 03-01-2014 16:23

Ben benieuwd hoe de OR hierop gaat reageren.

Nu zitten we met een TD zonder ervaring. Kan nooit goed gaan.

Aankopen zoals Pappa zijn gokjes waar je eigenlijk nooit op kunt verliezen, dat had de vorige TD goed in de gaten.
Ik pas hier niet
Avatar gebruiker
g11
Basisspeler
 
Berichten: 768
Geregistreerd op: 10-01-2005 22:26
Woonplaats: Heerenveen

Re: Marco Pappa

Berichtdoor Raider » 03-01-2014 19:24

Hij is al weg ,zijn huis staat al leeg en schijnt uitgewoond te zijn.
Raider
Basisspeler
 
Berichten: 885
Geregistreerd op: 06-12-2002 22:59
Woonplaats: Damwoude

Re: Marco Pappa

Berichtdoor Stiffie » 03-01-2014 20:25

Het aantrekken van Pappa was geen probleem. Extra betalen om hem eerder te halen wel. Maar ja van Basten zat toen te piepen om versterkingen....
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Marco Pappa

Berichtdoor Calimero » 03-01-2014 21:09

g11 schreef:
Aankopen zoals Pappa zijn gokjes waar je eigenlijk nooit op kunt verliezen, dat had de vorige TD goed in de gaten.

Wat heb jij gehad? Ben je nou sarcastisch of serieus?
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Marco Pappa

Berichtdoor g11 » 04-01-2014 01:16

De OR was er als de kippen bij om Hans Vonk als de nieuwe TD finaal af te serveren/fileren.
Dat kun je alleen doen als er betere alternatieven zijn/waren.

Het grapje met Pappa heeft dank zij de vorige TD klauwen met geld gekost.

Blijkbaar heeft de vorige TD geen contact met de trainer gehad over het aantrekken van Pappa, en al helemaal niet over de noodzaak om tonnen extra uit te trekken om hem eerder te halen. De transfer had wel goedkeuring nodig van RV, anders kon de transfer nooit zijn doorgegaan. Zoals bekend had/heeft RV totaal geen verstand van voetbal, en is er gewoon gegokt en verloren in deze transfer. Kosten 2,5 miljoen euro.

Ik heb het gevoel dat Johan Hansma bij deze transfer niet meer of minder was dan een lakei van RV, die bij de gratie van RV de titel TD mocht voeren, met als tegenprestatie het inleveren van zijn ruggengraat.
Ik pas hier niet
Avatar gebruiker
g11
Basisspeler
 
Berichten: 768
Geregistreerd op: 10-01-2005 22:26
Woonplaats: Heerenveen

Re: Marco Pappa

Berichtdoor Mackan68 » 04-01-2014 04:36

g11 schreef:De OR was er als de kippen bij om Hans Vonk als de nieuwe TD finaal af te serveren/fileren.
Dat kun je alleen doen als er betere alternatieven zijn/waren.

Het grapje met Pappa heeft dank zij de vorige TD klauwen met geld gekost.

Blijkbaar heeft de vorige TD geen contact met de trainer gehad over het aantrekken van Pappa, en al helemaal niet over de noodzaak om tonnen extra uit te trekken om hem eerder te halen. De transfer had wel goedkeuring nodig van RV, anders kon de transfer nooit zijn doorgegaan. Zoals bekend had/heeft RV totaal geen verstand van voetbal, en is er gewoon gegokt en verloren in deze transfer. Kosten 2,5 miljoen euro.

Ik heb het gevoel dat Johan Hansma bij deze transfer niet meer of minder was dan een lakei van RV, die bij de gratie van RV de titel TD mocht voeren, met als tegenprestatie het inleveren van zijn ruggengraat.

Het verhaal met Pappa heeft 2 kanten. Hij heeft te weinig kansen gehad. Maar een speler die echt wil slagen moet juist in die weinige speelminuten laten zien dat hij het niveau aankan. Hij heeft in anderhalf seizoen te weinig progressie geboekt. Maar ik had hem vorig seizoen graag eens een paar hele wedstrijden zien spelen. Slagen of afvallen heeft in zijn geval volgens mij veel met vertrouwen te maken. Net zoals Alfred nooit een halve wedstrijd opgeofferd werd om bijvoorbeeld Uth eens wat langer aan het werk te zien, zo heeft Pappa in mijn ogen nooit echt een kans gehad. Of dat eerlijk is of niet laat ik in het midden. Ik vind dat zowel Pappa als van Basten hierin gefaald hebben.

We weten dat op het moment dat Pappa voortijdig binnen gehaald werd, dat we wel wat versterking konden gebruiken. Volgens mij wilde van Basten op dat moment Wildschut al graag (een snelle buitenspeler) maar JH heeft waarschijnlijk al vast willen anticiperen op een vertrek van Filip Djuricic. Omdat Pappa eigenlijk op beide vleugels én op de 10 wel uit de voeten kan wel een te billijken keus op dat moment. Hansma heeft hem ook waarschijnlijk 'gescout' op basis van het bewuste youtubefilmpje. Een andere optie is dat hij wellicht 1 wedstrijd in de USA gekeken heeft waarin Pappa uitblonk. Óf Pappa heeft gewoon een zaakwaarnemer die iedereen in de luren kan leggen. In het geval van RV kan dat snel, die heeft geen verstand van voetbal. Maar in Hansma zijn geval had ik toch wat meer kennis verwacht. Aan de ander kant, als je al een oproep doet om met lijstjes met namen van spelers te komen dan zak je als TD wel gigantisch door de mand. Op een of andere manier heeft hij zich ook onmachtig gevoeld toen hij moest vissen in de vijver van transfervrije spelers. Dat hij toch RV is blijven steunen is voor mij nog steeds onbegrijpelijk. Zelfs toen hij al weg was heeft hij geen afstand genomen van het gevoerde beleid en slechts zijn eigen hachje geprobeerd goed te praten. Zoals ik al las, bij hem ontbrak iedere vorm wat bij een normaal mens op ruggengraat wijst.
Ben erg blij dat hij opgesokkebold is. Met dit soort youtube-aankopen zijn in een eerdere periode ook al miljoenen verkwanseld aan een te brede selectie met te matige spelers met te riante salarissen.
Ook in de toekomst zal er nog best wel eens een miskoop gedaan worden. Maar de financiële gevolgen daarvan zullen in ieder geval géén 2½ miljoen voor anderhalf jaar niet voetballen zijn.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Marco Pappa

Berichtdoor Baggerraartje » 04-01-2014 06:29

Je hebt er toch niet de hele nacht wakker om gelegen? Dit gezien je tijd dat je post :mrgreen:
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Marco Pappa

Berichtdoor Gekko » 06-01-2014 10:02

Blij dat een speler zonder perspectief vertrekt maar de prijs van zijn aanwezigheid hier is een heel hoge geworden.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Marco Pappa

Berichtdoor Batistuta » 06-01-2014 15:59

In het leven win je soms en verlies je soms.
Geldt ook voor Johan H. c.s. : Pappa, Finnbogason, Eikrem
"Paz y Amor"
Avatar gebruiker
Batistuta
Selectiespeler
 
Berichten: 231
Geregistreerd op: 05-06-2013 11:25
Woonplaats: Buenos Aires

Re: Marco Pappa

Berichtdoor Voorstopper » 14-01-2014 09:12

Veel Amerikaanse belangstelling voor Marco Pappa
PRIMEUR (NL) - Als Marco Pappa het wil kan hij binnenkort weer terugkeren in de Amerikaanse voetbalcompetitie MLS. Volgens de Washington Post hebben tal van clubs zich gemeld bij D.C. United om Marco Pappa vast te leggen als zij dat niet willen. Hekkensluiter D.C. United mag komende donderdag als eerste een speler uit de MLS SuperDraft uitkiezen.

Als Pappa voor die tijd een contract tekent bij de MLS, dan kan D.C. United hem zo vastleggen. Ook kunnen ze er voor kiezen om hun optie op Pappa te ruilen voor een of meerdere spelers van een andere club. Die club kan dan donderdag als eerste een speler uit de SuperDraft halen. Het is nog onduidelijk welke clubs zich bij D.C. United gemeld hebben met een dergelijk voorstel.

De 26-jarige middenvelder uit Guatemala weegt momenteel zijn opties af, inclusief een terugkeer naar de MLS waar hij vijf jaar speelde voor Chicago Fire. Omdat Chicago Fire akkoord ging met een transfersom voor Pappa (circa 700.000 euro), hebben ze automatisch afstand genomen van zijn MLS-rechten. Als Pappa een half jaar later transfervrij was vertrokken, hadden ze donderdag wel het recht gehad om hem terug te halen.

http://www.feanonline.nl/nieuws/5260/ve ... pappa.html
Zoals verwacht belangstelling uit de USA.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten