Marco Pappa

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Lardy schreef:Dus Pappa, een aanvaller, is niet goed als we de bal niet hebben. Maar er zijn er bij Heerenveen ook een aantal die niet goed zijn als ze de bal hebben, toch wat erger voor een voetballer lijkt mij.
Hahaha ik bewonder je om je volhardendheid om Pappa. Eerlijk gezegd hoop ik alleen al voor jou dat Pappa het heel goed gaat doen bij zijn vervolgclub ;). Maar in deze vind ik dat al on ze energie naar Eikrem uit moet gaan, d.w.z. dat is nog vele onbegrijpelijker dat die er niet in staat m.i.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Pappa moet Jan de Jonge maar redden bij Heracles.
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Knipecity schreef:Pappa moet Jan de Jonge maar redden bij Heracles.
HMM om de 1 of andere reden, heb ik het idee dat Jan de Jonge het ook niet in Pappa ziet zitten...
Gebruikersavatar
Delars
Invaller
Berichten: 369
Lid geworden op: 08-12-2013 10:13

Bericht door Delars »

Ik kan me niet voorstellen dat deze jongen slechter is dan Wildschut en Slagveer. Voordat hij bij Heerenveen kwam heb ik hem wel eens zien spelen bij Chicago Fire en toen kwam hij over als een technisch begaafde creatieve middenvelder/aanvaller.
Die jongen kan toch niet alles verleerd zijn? Zijn invalbeurten bij Heerenveen waren natuurlijk nog niet geweldig maar zijn die van Wildschut dat wel? Ik zie hem ook nooit spelen bij Jong Heerenveen dus ik weet niet hoe hij het daar doet maar het lijkt me sterk dat hij echt zo verschrikkelijk slecht is als soms beweerd word. Zoals hierboven genoemd werd is Kostic eerst ook bij Groningen afgeschreven en blijkt het nu een absolute meerwaarde. Ik wil hier niet mee zeggen dat Pappa dat bij ons zou zijn maar toch ben ik nieuwsgierig hoe hij het er van af zou brengen als hij het vertrouwen zou krijgen. Waarschijnlijk zullen we dat niet mee gaan maken.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Zolang Stevie Wonder onze trainer blijft zal Pappa geen kans krijgen. Hij neemt liever een speler minder mee op de bank dan Pappa, hij neemt liever 4 verdedigers mee dan Pappa. En dat alles omdat hij niet zo heel goed is als wij de bal niet hebben. Heel erg voor een aanvaller. Want voor de rest is hij een voorbeeldprof.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2024
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Als je een voorbeeldprof bent, zul je niet zo snel gespot worden in de kroeg. Marco Pappa daarentegen wel, afgelopen zaterdagnacht nog in Heerenveen met Daniel de Ridder. Niet de eerste keer.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Marça schreef:Als je een voorbeeldprof bent, zul je niet zo snel gespot worden in de kroeg. Marco Pappa daarentegen wel, afgelopen zaterdagnacht nog in Heerenveen met Daniel de Ridder. Niet de eerste keer.
Hoezo, hij mag toch wel een drankje doen? Hij hoeft immers niet te voetballen op zondag en op maandagavond ook al niet.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Marça schreef:Als je een voorbeeldprof bent, zul je niet zo snel gespot worden in de kroeg. Marco Pappa daarentegen wel, afgelopen zaterdagnacht nog in Heerenveen met Daniel de Ridder. Niet de eerste keer.
Als je een voorbeeldprof bent, bedank je het publiek na goede en slechte wedstrijden. Derhalve heeft sc Heerenveen geen voorbeeldprofs in de gelederen.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Dan kun je hem toch geen voorbeeldprof noemen. Naast het feit dat hij totaal niet afgetraind en topfit is. De laatste keer dat hij meedeed zagen we een paar circustrucjes maar liep hij als een plofzak over het veld. Voorbeeldprof :lol:
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2024
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Een drankje doen mag uiteraard, maar daarmee geef je wel een signaal af aan medespelers en trainers. Ik kan me goed voorstellen dat een Marco Roelofsen op basis daarvan hem buiten de basis houdt bij de beloften. Je wil tenslotte alleen spelers opstellen die er alles voor doen om het te redden. Dan liever een A-junior die er alles voor over heeft.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
Berichten: 1044
Lid geworden op: 01-07-2012 13:20

Bericht door RuudvanHuntelaar »

Marça schreef:Een drankje doen mag uiteraard, maar daarmee geef je wel een signaal af aan medespelers en trainers. Ik kan me goed voorstellen dat een Marco Roelofsen op basis daarvan hem buiten de basis houdt bij de beloften. Je wil tenslotte alleen spelers opstellen die er alles voor doen om het te redden. Dan liever een A-junior die er alles voor over heeft.
Dat hij momenteel helemaal niet speelt zal wel met het ontbinden van zijn contract te maken hebben, waarom zou je nog een risico lopen voor een club waar je niet welkom bent.
Laatst gewijzigd door RuudvanHuntelaar op 09-12-2013 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Marça schreef:Een drankje doen mag uiteraard, maar daarmee geef je wel een signaal af aan medespelers en trainers. Ik kan me goed voorstellen dat een Marco Roelofsen op basis daarvan hem buiten de basis houdt bij de beloften. Je wil tenslotte alleen spelers opstellen die er alles voor doen om het te redden. Dan liever een A-junior die er alles voor over heeft.
Signaal afgeven? Jij denkt dat Pappa de enige is die uit gaat? Wie zegt dat hij alcohol drinkt, hoeveel en hoe vaak. Wat een onzin allemaal. Het komt er dus op neer dat als je in een kroeg/discotheek wordt gesignaleerd je je helemaal lam hebt gezopen.
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Marça schreef:Een drankje doen mag uiteraard, maar daarmee geef je wel een signaal af aan medespelers en trainers. Ik kan me goed voorstellen dat een Marco Roelofsen op basis daarvan hem buiten de basis houdt bij de beloften. Je wil tenslotte alleen spelers opstellen die er alles voor doen om het te redden. Dan liever een A-junior die er alles voor over heeft.
Ja, de rest van de beloften gaat niet op stap tot laat in de avond (en dan ook niet meer kan rijden).. Bijvoorbeeld als ze de dag erna op de bank zouden moeten plaatsnemen indien een speler die bij de selectie zit onverhoopt ziek wordt.

Forget it.
Gebruikersavatar
Delars
Invaller
Berichten: 369
Lid geworden op: 08-12-2013 10:13

Bericht door Delars »

Hoe weet men dat hij niet afgetraind is? Kunnen ze dwars door zijn shirt heen kijken en zien ze een dikke buik, of weten de supporters toevallig hoe goed de conditie van Pappa is op basis van zijn gelaatsuitdrukking? Ik vind dat hier gauw conclusies worden getrokken en dan zonder onderbouwing worden gepost. Ik denk persoonlijk dat Van Basten de voorkeur heeft gegeven aan onze andere buitenspelers omdat die simpel weg harder werken voor plek bij de selectie.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Delars schreef:Hoe weet men dat hij niet afgetraind is? Kunnen ze dwars door zijn shirt heen kijken en zien ze een dikke buik, of weten de supporters toevallig hoe goed de conditie van Pappa is op basis van zijn gelaatsuitdrukking? Ik vind dat hier gauw conclusies worden getrokken en dan zonder onderbouwing worden gepost. Ik denk persoonlijk dat Van Basten de voorkeur heeft gegeven aan onze andere buitenspelers omdat die simpel weg harder werken voor plek bij de selectie. Dit is trouwens puur speculatie.
Geloof me, je kunt prima zien dat een speler niet afgetraind is. Als hij bijvoorbeeld met zijn tong op zijn sloffen loopt omdat hij de conditie niet heeft. Ook een dikke buik kun je prima zien.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Delars
Invaller
Berichten: 369
Lid geworden op: 08-12-2013 10:13

Bericht door Delars »

Ja dat vroeg ik me dus af. Of het te zien is. Wel jammer dan, blijkbaar heeft hij zelf dan ook niet de juiste motivatie. Speelt natuurlijk ook mee dat hij nooit het vertrouwen heeft gekregen maar dit heeft hij dus ook nooit weten af te dwingen. Het begint allemaal met keihard werken en dat is blijkbaar niet zijn stijl. Had hem graag eens een hele wedstrijd met vertrouwen zien spelen in ons shirt.
dirk3
Wereldspeler
Berichten: 1289
Lid geworden op: 30-08-2012 22:10

Bericht door dirk3 »

Jongens toch!

Gisteravond is er werkelijk op ontroerende wijze vrede gesloten in het Van Basten topic. Als op dit forum de hugsmiley beschikbaar was, dan was die gisteravond overbelast geraakt.

Iedereen heeft gelijk inzake Papa. Hij kan werkelijk goed voetballen, maar onze trainer denkt in balverlies, niet in balbezit.
Als Papa op de training iedere keer liet zien dat Van Basten niet om hem heen kan, dan had hij heus uiteindelijk gespeeld.
Papa zal dus best ook wel een mentaal probleempje hebben.

Vrede zit er niet in, maar een wapenstilstand moet toch kunnen? Het lijkt hier wel op de loopgraven uit WO1. Iedereen schiet, maar komt geen meter verder.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2024
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Lardy schreef:Signaal afgeven? Jij denkt dat Pappa de enige is die uit gaat? Wie zegt dat hij alcohol drinkt, hoeveel en hoe vaak. Wat een onzin allemaal. Het komt er dus op neer dat als je in een kroeg/discotheek wordt gesignaleerd je je helemaal lam hebt gezopen.
H-J schreef:Ja, de rest van de beloften gaat niet op stap tot laat in de avond (en dan ook niet meer kan rijden).. Bijvoorbeeld als ze de dag erna op de bank zouden moeten plaatsnemen indien een speler die bij de selectie zit onverhoopt ziek wordt.

Forget it.
Ik zeg toch ook helemaal niet dat andere spelers dit niet doen? Ik geef alleen aan dat Pappa hiermee alleen maar aanleiding geeft aan Roelofsen (en ook Van Basten) om hem niet op te stellen. En daarom dus niet een hele slimme actie. Maar zoals eerder al genoemd zal het niet lang duren voordat 'ie weg gaat, hij zal zich er daarom ook minder zorgen om maken.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
Berichten: 1044
Lid geworden op: 01-07-2012 13:20

Bericht door RuudvanHuntelaar »

dirk3 schreef:
Iedereen heeft gelijk inzake Papa. Hij kan werkelijk goed voetballen, maar onze trainer denkt in balverlies, niet in balbezit.
Als Papa op de training iedere keer liet zien dat Van Basten niet om hem heen kan, dan had hij heus uiteindelijk gespeeld.
Papa zal dus best ook wel een mentaal probleempje hebben.
Dirk ik heb Marco Pappa vaak genoeg fantastisch zien trainen , maar al schoot hij alle ballen raak van Basten keek niet eens naar hem. Pappa heeft verleden jaar een aantal spelers volop zien falen , en dit jaar ziet hij precies hetzelfde. Dan vertelt de coach dat je een gedrag en toewijding prima zijn , je leeft en traint als een prof ( dus goed) en je bent erg goed met de bal , of zelfs in de buurt van de bal en toch besluit hij om maar 6 wissels mee te nemen ipv 7. Wat zou zoiets doen met je motivatie? en dus het mentale gedeelte ? Als je dan zonder enkel vertrouwen van je coach , toch in 283 minuten betrokken bent bij een aantal goals wat zou je dan kunnen brengen als een coach wel het vertrouwen in je uitspreekt ? We hebben de echte Marco Pappa hier helaas nooit gezien en dat zal ook niet gebeuren, want van Basten ziet om welke reden dan ook meer in aanvallers die goed zijn zonder bal.
Laatst gewijzigd door RuudvanHuntelaar op 09-12-2013 13:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Delars
Invaller
Berichten: 369
Lid geworden op: 08-12-2013 10:13

Bericht door Delars »

RuudvanHuntelaar schreef: Dirk ik heb Marco Pappa vaak genoeg fantastisch zien trainen , maar al schoot hij alle ballen raak van Basten keek niet eens naar hem. Pappa heeft verleden jaar een aantal spelers volop zien falen , en dit jaar ziet hij precies hetzelfde. Dan vertelt de coach dat je een gedrag en toewijding prima zijn , je leeft en traint als een prof ( dus goed) en je bent erg goed met de bal , of zelfs in de buurt van de bal en toch besluit hij om maar 6 wissels mee te nemen ipv 7. Wat zou zoiets doen met je motivatie? en dus het mentale gedeelte ? Als je dan zonder enkel vertrouwen van je coach , toch in 283 minuten betrokken bent bij een aantal goals wat zou je dan kunnen brengen als een coach wel het vertrouwen in je uitspreekt ? We hebben de echte Marco Pappa hier helaas nooit gezien en dat zal ook niet gebeuren, want van Basten ziet om welke reden dan ook meer in aanvallers die goed zijn zonder bal.
Correctie: niet goed zonder bal.
dirk3
Wereldspeler
Berichten: 1289
Lid geworden op: 30-08-2012 22:10

Bericht door dirk3 »

Correctie: niet goed zonder bal.
Correctie: niet goed met en zonder bal
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
Berichten: 1044
Lid geworden op: 01-07-2012 13:20

Bericht door RuudvanHuntelaar »

dirk3 schreef:
Correctie: niet goed met en zonder bal
Hahaha baas boven baas....
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Marça schreef:Als je een voorbeeldprof bent, zul je niet zo snel gespot worden in de kroeg. Marco Pappa daarentegen wel, afgelopen zaterdagnacht nog in Heerenveen met Daniel de Ridder. Niet de eerste keer.
Als jij op een betaalde vakantie bent, als je toerist bent, ga je toch ook uit?
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2024
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ja, maar ik ben dan ook niet een (duurbetaalde) topsporter. Kun je niet met elkaar vergelijken.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Marça schreef:Ja, maar ik ben dan ook niet een (duurbetaalde) topsporter. Kun je niet met elkaar vergelijken.
Of voetballers topsporters zijn betwijfel ik.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2024
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ben ik helemaal met je eens.

Als je op het allerhoogste niveau speelt (Premier League) moet je wel voor je sport leven, maar in de subtop van de Eredivisie kun je met talent en techniek ver komen. Dat is jammer, want die jongens krijgen er verdomd veel voor betaald en zouden er meer voor mogen leven.
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

Grimo schreef:Of voetballers topsporters zijn betwijfel ik.
Niet iedereen. Alleen om de definitie voor het begrip topsporter vast te stellen, zal een behoorlijke discussie met zich mee brengen. Maar in ieder geval..... niet elke voetballer heeft een mooi visitekaartje.
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Papa is ook weleens stomdronken in Heerenveen gezien vlak na een interlandreis. In de krant zei hij vlak daarna (dag voor competitiewedstrijd) dat hij nog vermoeid van de zware reis was. Zo waren er meer in het verleden: Kissi, Henrique etc.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

SVSCH schreef:Papa is ook weleens stomdronken in Heerenveen gezien vlak na een interlandreis. In de krant zei hij vlak daarna (dag voor competitiewedstrijd) dat hij nog vermoeid van de zware reis was. Zo waren er meer in het verleden: Kissi, Henrique etc.
Die jongen is doodongelukkig. In een vreemd, koud land, ver van familie en vrienden en een trainer die totaal niet in hem geloofd. Als je hem nu ziet wpelen terecht, maar je moet het omdraaien. In het begin was deze jongen een prima baller die moest wennen aan de Europese manier van spelen. Inmiddels is het een doodongelukkige jongen die de handdoek heeft gegooid wegens gebrek aan warmte en vertrouwen.
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Dit is ongeveer een jaar geleden waar ik het over heb.
Plaats reactie