Het beste Heerenveen ooit (versie 2012)

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Het beste Heerenveen ooit (versie 2012)

Berichtdoor Knipecity » 23-07-2012 20:43

Met nog 1 dag te gaan neem ik vast een voorschot op het beste Heerenveen ooit,gekozen door de bezoekers van dit forum.

Met name gebasseerd op de eredivisie-jaren van sc Heerenveen, aangevuld met onze clublegende Abe. (indien nodig zal ik dit na morgen nog aanpassen)


DOEL------------: ------------------------------------------Hans Vonk (68% stemmen)-----------------------------------

VERDEDIGING--:----Tieme Klompe( 16%)---Gouweleeuw (11%)-----Hansson (32%)------------------Edman (16%)

MIDDENVELD---:------------------Igor Korneev (21%)----Jon Dahl Tomasson (18%)-------Danijel Pranjic (30%)

AANVAL---------:------------------Abe Lenstra (17%)-----------Afonso Alves (31%)-----KJ Huntelaar (15%)

COACH : Foppe de Haan (69%)

RESERVES : Kristoffer Nordfeldt (Doel,14%), Ole Tobiassen (verdediging 8%), Arek Radomski (middenveld, 11%), Ruud van Nistelrooy (aanval, 14%)
Laatst bijgewerkt door Knipecity op 23-07-2012 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: HET BESTE HEERENVEEN OOIT (versie 2012)

Berichtdoor baasje » 23-07-2012 20:53

Vreemd dat Gouweleeuw erin staat. Die kerel heeft een redelijk seizoen achter de rug maar heeft het nog nooit laten zien in de topwedstrijden. Kom op mensen, het gaat hier om het beste Heerenveen ooit.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
baasje
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 09-03-2009 17:29
Woonplaats: Amsterdam

Re: HET BESTE HEERENVEEN OOIT (versie 2012)

Berichtdoor Knipecity » 23-07-2012 21:04

baasje schreef:Vreemd dat Gouweleeuw erin staat. Die kerel heeft een redelijk seizoen achter de rug maar heeft het nog nooit laten zien in de topwedstrijden. Kom op mensen, het gaat hier om het beste Heerenveen ooit.

Ik denk dat veel naar potentie is gekeken. Gouweleeuw heeft het in zich om het hoogst te eindigen van al onze verdedigers.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: HET BESTE HEERENVEEN OOIT (versie 2012)

Berichtdoor Stiffie » 23-07-2012 21:13

Wat ik wel jammer vind is dat je bij de aanvallers geen specifieke links of rechtsbuiten kan kiezen. Nu heb ik net zo als vele andere voor 3 spitsen gekozen en anders had ik bv zeker op Talan gestemd.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: HET BESTE HEERENVEEN OOIT (versie 2012)

Berichtdoor Erwin4ever » 24-07-2012 19:26

Ach verbeterpunt voor volgend jaar, keuze per plek. Kun je ook meer namen opgeven.
Zoals eerder vermeld vond ik het jammer dat je niet bij een ander de naam kon opgeven.
Maar verder een zeer leuk initiatief om de voetballoze tijd door te komen!!!!! :D
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: HET BESTE HEERENVEEN OOIT (versie 2012)

Berichtdoor igo » 24-07-2012 21:48

Nordfeldt vind ik heel erg vreemd, die jongen heeft nog niet eens tien wedstrijden gespeeld!
igo
Selectiespeler
 
Berichten: 447
Geregistreerd op: 01-03-2011 12:55
Woonplaats: It Hearrenfean

Re: HET BESTE HEERENVEEN OOIT (versie 2012)

Berichtdoor hm_DR88 » 24-07-2012 22:49

Nordfelt, Gouweleeuw, noem wie dan ook maar op. In 2004 werd Pim Fortuyn (wie ook al weer zullen de jongeren onder ons misschien zich afvragen) gekozen tot grootste Nederlander aller tijden. Hij bleef Willem van Oranje (tweede plaats) en Johan Cruijff (zesde plaats) voor. Zo werkt het dus... Gaat het bij ons forum dan nog om een ogenschijnlijk onschuldige verkiezing, het zegt veel over de wijze waarop mensen kiezen en hoe mensen gebeurtenissen in een historische context plaatsen. Korte termijn en oppervlakkig. Op zich zelf niet erg, maar wel goed om te weten. Succes kan snel gecasht worden blijkbaar. Steeds zal de vraag blijven..... rechtmatig of onrechtmatig, moreel of immoreel.

Maar nogmaals dit is verder wel leuk op een elftal te zien verschijnen.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: HET BESTE HEERENVEEN OOIT (versie 2012)

Berichtdoor Knipecity » 25-07-2012 05:22

hm_DR88 schreef:Nordfelt, Gouweleeuw, noem wie dan ook maar op. In 2004 werd Pim Fortuyn (wie ook al weer zullen de jongeren onder ons misschien zich afvragen) gekozen tot grootste Nederlander aller tijden. Hij bleef Willem van Oranje (tweede plaats) en Johan Cruijff (zesde plaats) voor. Zo werkt het dus... Gaat het bij ons forum dan nog om een ogenschijnlijk onschuldige verkiezing, het zegt veel over de wijze waarop mensen kiezen en hoe mensen gebeurtenissen in een historische context plaatsen. Korte termijn en oppervlakkig. Op zich zelf niet erg, maar wel goed om te weten. Succes kan snel gecasht worden blijkbaar. Steeds zal de vraag blijven..... rechtmatig of onrechtmatig, moreel of immoreel.

Maar nogmaals dit is verder wel leuk op een elftal te zien verschijnen.

Je pakt nu net die twee er uit, maar bekijk het eens van een andere kant. Tot begin jaren 90 speelde Heerenveen niet op het hoogste niveau. Je mag er dan ook van uit gaan dat ook de spelers in die tijd niet van het hoogste niveau wren. Kijk je naar de periode dat we wel eredivisie spelen dan is Gouweleeuw misschien wel het grootste verdedigende talent. Net als keepers heeft Heerenveen maar weinig goede verdedigers gescout. De rest van het lijstje vind ik aardig realistisch en ik moet eerlijk zeggen dat ik deze opstelling toch al op diverse fansites had verwacht aangezien dit volgens mij het grootste forum is rond Heerenveen 8)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: HET BESTE HEERENVEEN OOIT (versie 2012)

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 25-07-2012 12:58

Ik vind het inderdaad ook een hele rare vergelijking. Historische gebeurtenissen zijn totaal iets anders dan voetbalspelers.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: HET BESTE HEERENVEEN OOIT (versie 2012)

Berichtdoor Wizard » 25-07-2012 16:28

Fanatic 4-ever schreef:Ik vind het inderdaad ook een hele rare vergelijking. Historische gebeurtenissen zijn totaal iets anders dan voetbalspelers.


Heb is zeker geen rare vergelijking. Waar de poster op doelt, is dat mensen sneller geneigd zijn om op iemand te stemmen die nog vers in het geheugen zit dan op iemand uit het (verre) verleden. Dit terwijl de persoon uit het verleden soms veel grootere dingen heeft gedaan.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: HET BESTE HEERENVEEN OOIT (versie 2012)

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 25-07-2012 16:50

Wizard schreef:Heb is zeker geen rare vergelijking. Waar de poster op doelt, is dat mensen sneller geneigd zijn om op iemand te stemmen die nog vers in het geheugen zit dan op iemand uit het (verre) verleden. Dit terwijl de persoon uit het verleden soms veel grootere dingen heeft gedaan.


Ik ben ook niet achterlijk, dat snap ik natuurlijk ook wel. Maar ik vind het wel raar omdat je totaal verschillende zaken vergelijkt. Voetbal is qua niveau (zeker bij Heerenveen) enorm veranderlijk in vergelijking met andere zaken. Natuurlijk kun je er iets aan koppelen, maar zo kun je er nog 100 andere zaken aan koppelen die daar mogelijk van invloed op zijn. Zoals toename van consumptie energy-drink, lager opleidingsniveau, relatief jongere mensen die stemmen of het aantal verkochte lucifers.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: HET BESTE HEERENVEEN OOIT (versie 2012)

Berichtdoor Boegyman (NL) » 25-07-2012 19:52

Waarom de caps lock in de titel? Is de topic-opener anders bang dat 'ie geen aandacht krijgt?
Afbeelding
Avatar gebruiker
Boegyman (NL)
Wereldspeler
 
Berichten: 1332
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05
Woonplaats: Groningen

Re: HET BESTE HEERENVEEN OOIT (versie 2012)

Berichtdoor Calimero » 25-07-2012 19:56

Ik vind eigenlijk wel dat dit topic naar 'oud spelers' kan...
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36


Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 30 gasten