Beste Heerenveen ooit; De Aanvallers

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Beste aanvallers

Peiling eindigde op 24-07-2012 21:53

Ruud van Nistelrooij
37
14%
Marcus Allbäck
20
7%
Rodion Camataru
4
1%
Klaas-Jan Huntelaar
40
15%
Anthony Lurling
1
0%
Miralem Sulejmani
3
1%
Gerald Sibon
7
3%
Afonso Alves
84
31%
Luciano Narsingh
1
0%
Oussama Assaidi
3
1%
Bas Dost
2
1%
Mika Nurmela
2
1%
Jeffrey Talan
12
4%
Abe Lenstra
47
18%
Iemand anders, nl....
4
1%
 
Totaal aantal stemmen: 267

Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Otsje P schreef: Een kans is pas een kans, als degene die aan het eind van de aanval staat ook daadwerkelijk capabel is om hem af te maken. Driekwart van die goals hadden vele andere spitsen niet kunnen maken. Gewoon omdat de moeilijkheidsgraad qua aanname, qua schottechniek en dergelijke te hoog gegrepen is. Vele van die goals waren bij andere spitsen geen kans geweest, gewoon omdat ze niet de bagage hadden om er wat mee te doen..
Bijna iedereen hier leest niet goed of interpreteert mijn zinsnedes onjuist (kuddedieren zijn jullie 'smiley').
Alves is zeker een goede spits geweest en beter dan de gemiddelde spits die hier gespeeld heeft. Echter mijns inziens niet van het niveau VanTheMan of KJH. Ok, Klaas Jan had de vrije trappen van Alves niet allemaal gemaakt of de 7 goals tegen Heracles, maar in datzelfde team had KJH zeker > 30 goals gemaakt. Over techniek gesproken, je kunt toch duidelijk zien dat VanNistelrooy over een betere (schot-) techniek beschikt dan Alves. En dan vergeten we Abe nog...
Ik kan hier de goals niet bekijken, maar zal dat doen wanneer dat me schikt. Uiteraard kom ik er op terug.

NB Het excelleren van de eigen prestaties door goede medespelers wordt hier echt onderschat naar mijn mening. Kijk maar naar Dost. Dost is geen bijzondere spits, maar heeft de kwaliteit om op de goede plek te staan en scoort mn dankzij goede medespelers > 30 goals. Alves had de extra kwaliteit dat hij een vrije trap kon maken en een versnelling in huis had, maar mijns inziens zeker niet van het kaliber van Ruud.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Dat KJH en Van Nistelrooij uiteindelijk beter waren is wel duidelijk. Maar het gaat om het moment in de carriere waarop ze hier kwamen. Eerstgenoemden waren nog echt groeibriljantjes aan het begin van hun carriere. Alves was hier achteraf al bijna op zijn top, mede door de foute keuzes die hij daarna sportief gezien heeft gemaakt.

En dan kan je wel zeggen Alves kon alleen maar beter een vrije trap nemen en een man op snelheid passeren, maar dan noem je wel twee essentiële elementen voor een doelpuntenmaker.

Dat van Nistelrooij een topper was zag je al toen hij hier was, maar hij scoorde slechts 13 keer. Later pas ging hij rond de 30 maken. Dus puur kijkende naar het moment van spelen bij Heerenveen was Alves in mijn ogen de beste van deze 3. Over Abe kan ik niet oordelen. Die was vast erg goed, maar is door de jaren heen alleen maar beter geworden. ;-)

Na Alves kwam Huntelaar. Die scoorde hier ook al veel en ook sommige erg fraaie goals. Omhalen, volleys etc. Iets wat bijvoorbeeld een andere afmaker, Dost, vrijwel nooit heeft gedaan tot dusverre.
Jalba
Nieuw talent
Berichten: 65
Lid geworden op: 25-09-2003 00:22

Bericht door Jalba »

Knipecity schreef:Na Alves kwam Huntelaar.
In mijn beleving was Huntelaar al weg voordat Alves kwam, maar dat zou ook aan mijn Alzheimer kunnen liggen. :wink:
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

In de rangorde bedoel ik....
Plaats reactie