Hakim Ziyech

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Fanatic 4-ever schreef:Dat is in mijn ogen al veel te laat, en gaat daarnaast (als hij al bij wil tekenen) nog flink wat salaris kosten. Als je in wil zetten op je jeugd had je allang kunnen zien dat Ziyech een van de toptalenten is in onze opleiding. Daarnaast kunnen ze wel twijfelen aan zijn mentale weerbaarheid, maar ook dat is het afgelopen jaar sterk verbeterd. Daarnaast ligt daar ook een taak voor de club zelf, die laat de jongens al jaren met dat soort problemen het zelf uitzoeken zonder ze daarbij fatsoenlijk te begeleiden.

Bovendien is het niet waar dat er op het forum vorig jaar niemand naar hem maalde, ook toen werd hij al benoemd en als talent beschreven. Zeker ook omdat hij in de voorbereiding gewoon gespeeld heeft. Maar al zal hij hier niet benoemd zijn, dat maakt toch niks uit? Het forum is toch niet per definitie een maatstaf of iemand het wel of niet haalt en wel of niet goed is. De club had dit veel eerder moeten opmerken en had hier eerder actie op moeten ondernemen.

Dus jij denkt dat de club met zijn mentale weerbaarheid niet bezig is geweest? Dan ben je slecht geïnformeerd.

Je kan wel een top talent zijn maar dat houdt niet per definitie in dat je het eerste team haalt. Klompe was bijvoorbeeld nooit een toptalent. Er liepen vele betere voetballers in zijn lichting maar die hebben het niet gehaald. Als je elk toptalent maar een dik contact onder zijn neus stopt terwijl ze nog maar een paar wedstrijden bij de eerste selectie zitten of nog niet eens dan komt het ook niet goed. Die jonge gasten moeten het ook afdwingen, een basisplaats en een salaris wat daar bij hoort. Denneboom en van Eijck kregen z'on dik contract. Van Eijck liet meteen een huis bouwen en je weet wat er van het toenmalige toptalent is gekomen.
Laatst gewijzigd door Grimo op 08-08-2013 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Janstra
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 28-10-2011 12:30

Bericht door Janstra »

Grimo schreef:Man man waar heb je het over. Gouweleeuw, Narcingh, Aissaidi, en Djuricic wilden niet bijtekenen en daar is prima aan verdiend.
Wanneer hebben die jongens dan een voorstel gekregen? Aangezien jij beweert dat het zo is zul je ook wel weten hoe en wanneer dat geweest is. Als hun contract wel verlengt was had je nog een stuk meer kunnen verdienen nu waren we verplicht ze te verkopen om er iets aan over te houden.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

fuotbalgek schreef:Daar maak je ruimte voor, als dat je beleid is. In plaats van geld uitgeven aan de Amoah's en Zuiverloon's van deze wereld.
Lekker makkelijk beoordelen achteraf. Beetje te makkelijk dit Otsje. Hadden we dan Finnbogasson ook niet moeten aantrekken omdat we talenten Uth en Slagveer al hadden lopen.

Zeker van Zuiverloon had iedereen verwacht dat hij er gewoon zou staan. Iedereen heeft denk ik gewoon verwacht dat Zuiverloon een prima rechtsback zou zijn voor afgelopen seizoen. Denk dat niemand had kunnen voorspellen dat van Anholt zoveel wedstrijden zou gaan spelen.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Janstra schreef:Wanneer hebben die jongens dan een voorstel gekregen? Aangezien jij beweert dat het zo is zul je ook wel weten hoe en wanneer dat geweest is. Als hun contract wel verlengt was had je nog een stuk meer kunnen verdienen nu waren we verplicht ze te verkopen om er iets aan over te houden.
En jij weet dus dat niet geprobeerd is? Je hebt twee partijen nodig om een contract te verlengen. Die jongens hebben al heel snel door dat als ze goed voetballen ze veel meer kunnen verdienen elders. Heerenveen is een doorgangshuis, waar een redelijk salaris verdient wordt. Maar als je iets beter bent kan je veel meer cashen. Die jongens zijn niet dom en daar kan je als club weinig aan doen als een speler niet wil blijven. Ajax heeft nu met Alderwereld, de Jong en Eriksen het zelfde probleem. Als club sta je gewoon in de wachtkamer. De spelers bepalen, niet de club.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3640
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Voordat Zuiverloon hier kwam wonnen we uit bij Twente, waar Janmaat geblesseerd uitviel en van Anholt tegen John als liet zien een prima back te zijn. Het hele probleem is dat het uitvoerende beleid bij lange na niet uitdraagt wat die mooie nije dei belooft. Wanneer je op jeugd inzet, ga dan voor de hoogste kwaliteit en het grootste rendement. Dus Jong Heerenveen omhoog in plaats van de veredelde biercompetitie die nu overblijft, jeugdspelers vertrouwen en langere contracten geven.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

fuotbalgek schreef:Voordat Zuiverloon hier kwam wonnen we uit bij Twente, waar Janmaat geblesseerd uitviel en van Anholt tegen John als liet zien een prima back te zijn. Het hele probleem is dat het uitvoerende beleid bij lange na niet uitdraagt wat die mooie nije dei belooft. Wanneer je op jeugd inzet, ga dan voor de hoogste kwaliteit en het grootste rendement. Dus Jong Heerenveen omhoog in plaats van de veredelde biercompetitie die nu overblijft, jeugdspelers vertrouwen en langere contracten geven.
Ook dit is een koe in de kont kijken.

De Zuiverloon die we konden was niet dezelfde Zuiverloon meer. Zuiverloon was voor velen een prima versterking. Niemand zag het zitten om met van Amholt en Doke Dchmidt als rechtsbacks de competitie in te gaan.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Grimo schreef:Man man waar heb je het over. Gouweleeuw, Narcingh, Aissaidi, en Djuricic wilden niet bijtekenen en daar is prima aan verdiend.Voor contract verlenging heb je nog steeds twee partijen nodig. Die spelers die jij opnoemt hebben nu allemaal een salaris van rond de 1 miljoen per jaar. Daar kan Heerenveen niet aan tippen. Djuricic heeft altijd Heerenveen als springplank gezien, die had je nooit kunnen behouden. Die jongen wilde dat ook niet. Denk je dat de trainers als Jan de Jonge en van Basten hier ook niks over te zeggen hebben?
Heerenveen heeft er prima aan verdiend in begrippen voor contracten van één jaar, maar Heerenveen had veel meer kunnen krijgen als die contracten vroegtijdig waren opengebroken en deze spelers niet in de verkoop moesten staan. Dát is waar het om gaat. Er is niet vooruitgedacht en vooruitstrevend gehandeld. Het gaat er niet om dat het voor een 1-jarig contract nog best aardig wat heeft opgeleverd, dat is totaal niet belangrijk.

Als jij als TD zelf niet het inzicht hebt dat dit soort spelers langer vast moeten liggen, dan moet je jezelf echt afvragen of je wel het juiste werk doet.
Grimo schreef:Ziyech was een uitblinker maar ook erg moeilijk in de omgang, pakte veel kaarten als iets hem niet zinde in het veld. Men was niet overtuigd van zijn mentale weerbaarheid. Vraag dat maar eens na bij Jan de Jonge. Ziyech heeft vorig seizoen de hele voorbereiding mee gedaan, zelfs voorronde EL gespeeld. In de eerste thuiswedstrijd tegen NEC werd hij in de rust gewisseld met een reden. Daarna heeft van Basten geen beroep meer op hem gedaan en dat had ook zijn redenen. Dikke Schmidt kan daar over mee praten. Pas aan het eind van het seizoen liet van Basten hem weer wat invallen. Calimero je kijkt een koe in de kont en het is makkelijk lullen achteraf. Is Hoogma bij Heracles dan ook een slechte TD? Daar liepen alle spelers ook transfervrij of voor een minimaal bedrag weg. Als club heb je niet alles meer in de hand en hebben spelers zelf de keuze om te vertrekken transfervrij of om bij te tekenen.
De mentale weerbaarheid van een speler kan prima aangepakt worden met de juiste begeleiding, zeker met de problemen die jij noemt bij Ziyech. Volgens mij is o.a. Foppe daar ook afgelopen seizoen bezig mee geweest, en niet zonder resultaat zo is duidelijk. Ziyech pakt(e) inderdaad zo nu en dan geel, maar direct rood uit woede kan ik mij niet direct herinneren. Dus volgens mij probeer je hier de boel mooi aan te dikken om je verhaal geloofwaardiger te maken.

Ik kijk geen koe in de kont en lul al helemaal niet achteraf. Ik roep al een hele lange tijd dat er contracten van talentvolle spelers (voor in de toekomst) gaan aflopen en Hansma heeft er nooit iets mee gedaan en doet er ook nog steeds niets mee. Dat neem ik hem persoonlijk kwalijk. Ik ben inderdaad van mening dat als er zoveel talenten zo relatief goedkoop weglopen dat dat zijn fout is en dat hij daar iets aan kan doen, dat is namelijk zijn werk. Een kwestie van vertrouwen en achter je woorden staan. Want uitspraken als 'de jeugd is de toekomst' en er vervolgens niets mee doen maakt jezelf als persoon nou niet echt geloofwaardiger.

Voor mij vergelijk je ook veelal appels met peren en probeer je zelfs een banaan recht te lullen. Hansma heeft gewoon zijn werk op dit punt niet goed gedaan en dat mag gezegd worden. Ik vind overigens dat je verder de inhoudelijke vragen omzeilt en die heel slecht beantwoordt.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Grimo schreef: Dus jij denkt dat de club met zijn mentale weerbaarheid niet bezig is geweest? Dan ben je slecht geïnformeerd.
Ze zullen er zeker mee bezig zijn geweest, maar in mijn ogen schiet de club al jaren tekort op dit vlak. Al jaren laten ze met name jonge spelers aankloten en weten soms echt niet hoe ze sommige jongens moeten 'behandelen'. Die jongens zijn jong en zitten in een uitzonderlijke situatie (vaak laag opgeleid maar er wordt wel veel van ze verwacht etc), dat vraagt in mijn ogen om een persoonspecifieke aanpak. Niet iedereen is zoals Jan de Jonge geweest in zijn jeugd namelijk.

Je kunt nu wel allemaal voorbeelden van spelers geven waar het anders bij is gelopen, maar zo zijn er ook andere voorbeelden te noemen en vind ik dus niet relevant genoeg. Het gaat hier nu om Ziyech, daarbij hadden ze echt al eerder kunnen zien dat er een grote kans is dat hij het gaat halen. Natuurlijk is er een risico dat hij het niet gaat halen, maar dat was er bij Djuricic ook toen hij een uistekend 5-jarig contract kreeg aangeboden maar ook in het begin niet altijd goed genoeg was, en nog wel eens een bord kapot trapte. Meot je dan ook aan zijn mentale weerbaarheid twijfelen en weerhoudt je dat om in hem te investeren?

Daarnaast zeg je nota bene zelf dat je 2 partijen nodig hebt om te verlengen en spelers snel genoeg door hebben dat wanneer ze goed kunnen voetballen elders meer kunnen verdienen. Dan moet je er toch juist eerder werk van maken?
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Grimo schreef:Niemand zag het zitten om met van Amholt en Doke Dchmidt als rechtsbacks de competitie in te gaan.
Zou je trouwens willen stoppen met dit soort opmerkingen waarbij je doet alsof je voor iedereen spreekt? Dank.
Laatst gewijzigd door Fanatic 4-ever op 08-08-2013 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Corruption is everywhere, fight it!
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Fanatic 4-ever schreef:Zou je trouwens willen stoppen met dit soort opmerkingen waarbij je doet alsof je voor iedereen spreekt? Dank.
Dat bepaal ik zelf wel.
Janstra
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 28-10-2011 12:30

Bericht door Janstra »

Grimo schreef:
En jij weet dus dat niet geprobeerd is? Je hebt twee partijen nodig om een contract te verlengen.
Ik beweer niks. Jij doet een bewering en ik vraag gewoon wanneer ze dan een voorstel hebben gehad. Kunnen we zien hoe vroeg Hansma er toen bij was!
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Calimero schreef:Heerenveen heeft er prima aan verdiend in begrippen voor contracten van één jaar, maar Heerenveen had veel meer kunnen krijgen als die contracten vroegtijdig waren opengebroken en deze spelers niet in de verkoop moesten staan. Dát is waar het om gaat. Er is niet vooruitgedacht en vooruitstrevend gehandeld. Het gaat er niet om dat het voor een 1-jarig contract nog best aardig wat heeft opgeleverd, dat is totaal niet belangrijk.

Als jij als TD zelf niet het inzicht hebt dat dit soort spelers langer vast moeten liggen, dan moet je jezelf echt afvragen of je wel het juiste werk doet.

De mentale weerbaarheid van een speler kan prima aangepakt worden met de juiste begeleiding, zeker met de problemen die jij noemt bij Ziyech. Volgens mij is o.a. Foppe daar ook afgelopen seizoen bezig mee geweest, en niet zonder resultaat zo is duidelijk. Ziyech pakt(e) inderdaad zo nu en dan geel, maar direct rood uit woede kan ik mij niet direct herinneren. Dus volgens mij probeer je hier de boel mooi aan te dikken om je verhaal geloofwaardiger te maken.

Ik kijk geen koe in de kont en lul al helemaal niet achteraf. Ik roep al een hele lange tijd dat er contracten van talentvolle spelers (voor in de toekomst) gaan aflopen en Hansma heeft er nooit iets mee gedaan en doet er ook nog steeds niets mee. Dat neem ik hem persoonlijk kwalijk. Ik ben inderdaad van mening dat als er zoveel talenten zo relatief goedkoop weglopen dat dat zijn fout is en dat hij daar iets aan kan doen, dat is namelijk zijn werk. Een kwestie van vertrouwen en achter je woorden staan. Want uitspraken als 'de jeugd is de toekomst' en er vervolgens niets mee doen maakt jezelf als persoon nou niet echt geloofwaardiger.

Voor mij vergelijk je ook veelal appels met peren en probeer je zelfs een banaan recht te lullen. Hansma heeft gewoon zijn werk op dit punt niet goed gedaan en dat mag gezegd worden. Ik vind overigens dat je verder de inhoudelijke vragen omzeilt en die heel slecht beantwoordt.
Vervelend dat Hansma niet naaf je geluisterd heeft. Je weet het allemaal zo goed. Al gesollicteerd? Nogmaals er zijn twee partijen nodig om een contract te verlengen.

En wat betref Zycich. Laat je beter informeren. Je netwerk is toch zo goed?
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Grimo schreef: Vervelend dat Hansma niet naaf je geluisterd heeft. Je weet het allemaal zo goed. Al gesollicteerd? Nogmaals er zijn twee partijen nodig om een contract te verlengen.

En wat betref Zycich. Laat je beter informeren. Je netwerk is toch zo goed?
Nee Grimo, JÍJ weet het allemaal zo goed, want je spreekt constant voor iedereen en denkt de wijsheid in de pacht te hebben. Ik vind het bijzonder kinderachtig hoe je in deze reageert, ik wil je ook verzoeken om daarmee te stoppen om de discussie prettig te houden.
Corruption is everywhere, fight it!
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Grimo schreef: Vervelend dat Hansma niet naaf je geluisterd heeft. Je weet het allemaal zo goed. Al gesollicteerd? Nogmaals er zijn twee partijen nodig om een contract te verlengen.

En wat betref Zycich. Laat je beter informeren. Je netwerk is toch zo goed?
Het gaat niet om het luisteren naar mij of anderen, het gaat erom dat jij zegt dat mensen zich er nu over beginnen te roeren. Ik vind je erg geïrriteerd overkomen en je cynisme laat zien dat je duidelijk niet wilt reageren op de inhoud van bepaalde teksten. Wanneer heeft Hansma volgens jou getracht het contract van personen als Ziyech, Slagveer en Van Anholt open te breken? Uit het verleden is gebleken dat hij hier niet op tijd mee was, en dat is precies wat ik aangeef en wat zich ook duidelijk zichtbaar heeft gemaakt in voorgenoemde personen als Gouweleeuw, Narsingh, Assaidi etc.

Ik heb het nergens over mij netwerk en de naam 'Zycich' ken ik niet. Is dat een nieuwe speler? Ik geef gewoon aan wat er gecommuniceerd wordt (door de spelers zelf) naar de buitenwereld. Jij wilt jouw netwerk zo goed doen overkomen maar komt met 0,0 aan inhoudelijke informatie en antwoorden op vragen.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Janstra schreef:Ik beweer niks. Jij doet een bewering en ik vraag gewoon wanneer ze dan een voorstel hebben gehad. Kunnen we zien hoe vroeg Hansma er toen bij was!
Moment, ik pak even Hansma zijn agenda, zal even kijken wanneer en hoe laat dat gesprek was.

Maar goed het is allemaal Hansma zijn schuld. Alle spelers wilden allemaal dolgraag bijtekenen en wilden allemaal al helemaal niet het veelvuldige verdienen bij clubs als Liverpool, Benfica en PSV.

Djuricic wilde dol graag de nieuwe mr Heerenveen worden en tot lengte van dagen blijven voetballen bij Heerenveen. Alle die toptalenten hebben helemaal geen ambitie en wilden dolgraag nog jaren in de middenmoot blijven voetballen.

Maar doordat Hansma hun contracten niet heeft weten te verlengen balen ze nu allemaal dat ze nu een salaris hebben van rond de miljoen en bij een topclub voetballen. Heerenveen is deze spelers niet kwijt geraakt aan middelmatige clubs maar aan topclubs met veel meer mogelijkheden waar Heerenveen niet tegen op kan.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Grimo schreef:Maar goed het is allemaal Hansma zijn schuld. Alle spelers wilden allemaal dolgraag bijtekenen en wilden allemaal al helemaal niet het veelvuldige verdienen bij clubs als Liverpool, Benfica en PSV.
Nu kun je wel op de cynische tour gaan, maar je gaat wéér voorbij aan het punt wat meerdere keren gemaakt wordt: men is bij de club te laat geweest bij het verlengen met bepaalde (jeugd)spelers en dat dreigt nu weer te gebeuren. Op deze manier is het bepaald niet prettig om een discussie (met jou) te voeren op dit forum. Ik zal op deze manier in ieder geval niet meer met jou in discussie gaan.
Corruption is everywhere, fight it!
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Wat een in en in trieste reactie Grimo, dat laat maar gelijk weer zien dat jij totaal niet capabel bent voor het voeren van een goeie discussie.

Het gaat mij niet om het heden, maar om een paar jaar geleden. Daar zijn fouten gemaakt door Hansma en dat mag gezegd worden. Diezelfde fouten dreigen nu weer gemaakt te worden en dus stellen een aantal personen hier (waaronder ik) vragen en maken hun angsten kenbaar. Je voelt je wel erg op je tenen getrapt wanneer het gaat over hem, ben je soms zijn vrouw of handlanger? Je gebruikt de woorden die in jouw voordeel zijn om zo'n triest bericht te maken en gaat verder totaal niet in op de inhoud. Ga lekker buiten spelen of zo, als dit jouw manier van reageren is wanneer het je te heet onder je voeten wordt.
Janstra
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 28-10-2011 12:30

Bericht door Janstra »

Grimo ik stel je gewoon een vraag, dat doe jij ook zo vaak. Waarom doe je nu zo kinderachtig? Je kan ook gewoon zeggen dat je het niet weet ipv zo cynisch te doen. Je doet een bewering die je niet hard kan maken blijkbaar. Ik vind dat je erg vreemd reageert omdat jij zelf vaak mensen dingen vraagt, maar zelf blijkbaar niet kan hebben dat mensen jou iets vragen...
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Calimero schreef:Wat een in en in trieste reactie Grimo, dat laat maar gelijk weer zien dat jij totaal niet capabel bent voor het voeren van een goeie discussie.

Het gaat mij niet om het heden, maar om een paar jaar geleden. Daar zijn fouten gemaakt door Hansma en dat mag gezegd worden. Diezelfde fouten dreigen nu weer gemaakt te worden en dus stellen een aantal personen hier (waaronder ik) vragen en maken hun angsten kenbaar. Je voelt je wel erg op je tenen getrapt wanneer het gaat over hem, ben je soms zijn vrouw of handlanger? Je gebruikt de woorden die in jouw voordeel zijn om zo'n triest bericht te maken en gaat verder totaal niet in op de inhoud. Ga lekker buiten spelen of zo, als dit jouw manier van reageren is wanneer het je te heet onder je voeten wordt.
Wanneer wordt het mij te heet onder de voeten dan? Op m'n tene getrapt?
Ik heb een andere mening. Mag dat? Als iemand maar hier het beleid van een Hansma of Steppe verdedigd of voor een bepaalde situatie begrip voor heeft dan ben je al een handlanger, vrouw van . Dat is pas een trieste constatering. Ik geef alleen maar aan dat er twee partijen nodig zijn om een contact te verlengen. Of Hansma die poging op tijd of niet op tijd heeft gedaan weet jij niet maar ook ik niet.
Hansma zal toch ook advies krijgen van trainers om iets te verlengen. Achteraf hebben bepaalde spelers het heel goed gedaan maar dat weet je niet altijd van te voren. Als je die zekerheid had is het makkelijk om te zeggen we verlengen. Hier zitten een aantal die precies weten van te voren welke talenten het zouden gaan redden en dan ook meteen verlening van hun contract hadden moeten hebben. Dat vind ik reuze knap.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Janstra schreef:Grimo ik stel je gewoon een vraag, dat doe jij ook zo vaak. Waarom doe je nu zo kinderachtig? Je kan ook gewoon zeggen dat je het niet weet ipv zo cynisch te doen. Je doet een bewering die je niet hard kan maken blijkbaar. Ik vind dat je erg vreemd reageert omdat jij zelf vaak mensen dingen vraagt, maar zelf blijkbaar niet kan hebben dat mensen jou iets vragen...

Maar wat verwacht je dan dat ik weet wanneer Hansma met hun om tafel is geweest? Dat weet ik niet. Net zo goed dat jij niet weet dat dit niet gebeurd is.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3640
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Wanneer ze wel of niet om tafel hebben gezeten is niet relevant, duidelijk is dat ze te laat om tafel hebben gezeten. En daarmee heeft Hansma gefaald. Dat Djuricic als exceptioneel talent niet bijtekent is nog begrijpelijk, maar Nasingh en Gouweleeuw moeten als eigen kweek na doorbraak toch 4/5 vast liggen.

Het zelfde scenario dreigt nu met Ziyech en Slagveer en daar worden, HEEL TERECHT, opmerkingen over geplaatst. Helemaal gezien het beleid van de club, is het raar dat deze jongens niet of te laat benaderd worden, en allemaal kortlopende contracten hebben.

Jij hakt er vervolgens in de verdere discussie wel heel kinderachtig op in Grimo! Kennelijk heb je ofwel een grote voorliefde voor het werk van Hansma of zie je niet de ernst in van het vastleggen van je kapitaal onder de huidige strategie.
Laatst gewijzigd door fuotbalgek op 08-08-2013 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Als jij vorig seizoen niet zag wat voor voetbaltalent Ziyech bezit, dan ben je echt een leek in voetbal.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Grimo schreef: Lekker makkelijk beoordelen achteraf. Beetje te makkelijk dit Otsje. Hadden we dan Finnbogasson ook niet moeten aantrekken omdat we talenten Uth en Slagveer al hadden lopen.

Zeker van Zuiverloon had iedereen verwacht dat hij er gewoon zou staan. Iedereen heeft denk ik gewoon verwacht dat Zuiverloon een prima rechtsback zou zijn voor afgelopen seizoen. Denk dat niemand had kunnen voorspellen dat van Anholt zoveel wedstrijden zou gaan spelen.
Zoals je zelf ziet, quote je mij niet. Gaarne dan ook niet mij ergens op aanspreken. Ik heb niet over de Amoah's en de Zuiverloons gesproken.
Grimo schreef: Ajax heeft nu met Alderwereld, de Jong en Eriksen het zelfde probleem. Als club sta je gewoon in de wachtkamer. De spelers bepalen, niet de club.
Je bent niet goed op de hoogte, Ajax heeft helemaal niet hetzelfde probleem. De Jong heeft al aangegeven te blijven en heeft ook geen aflopend contract. En Eriksen en Alderweireld hebben Ajax beloofd om te verlengen als ze deze zomer geen goede club vinden. Ze willen namelijk dat Ajax goed aan hun verdiend.

Dat je voor het verlengen 2 partijen nodig hebt is logisch. Maar de kunst is dus om tot verlenging te komen voordat ze definitief doorbreken. Pele is vorig seizoen al definitief doorgebroken en daar is nog niks mee gedaan. Ziyech en Slagveer presteerden dermate goed vorig seizoen, en zijn op een zo duidelijke manier doorgeschoven naar het 1e, dat er deze verwachtingen voor waren. Dan moet je nu niet te lang meer wachten. Het is nu waarschijnlijk nog niet te laat, maar dat kan het in de winter zo maar zijn. Volgend seizoen zullen er weer enkele dure contracten vervallen, dus is er dan weer wat ruimte in het salarishuis.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Calimero schreef:Als jij vorig seizoen niet zag wat voor voetbaltalent Ziyech bezit, dan ben je echt een leek in voetbal.
Nogmaals... Schijnbaar wil het maar niet tot je door dringen..Ja die jongen kan fantastisch voetballen maar er komt meer bij dan voetbaltalent. Ik heb je dat al eerder getracht uit te leggen. Vraag van Basten en Jan de Jonge maar eens waarom hij vorig seizoen na basisplaatsen in de voorronde EL en tegen NEC thuis niet meer door van Basten gebruikt werd.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Grimo schreef:Nogmaals... Schijnbaar wil het maar niet tot je door dringen..Ja die jongen kan fantastisch voetballen maar er komt meer bij dan voetbaltalent. Ik heb je dat al eerder getracht uit te leggen. Vraag van Basten en Jan de Jonge maar eens waarom hij vorig seizoen na basisplaatsen in de voorronde EL en tegen NEC thuis niet meer door van Basten gebruikt werd.
Nogmaals: daar kan aan gewerkt worden. Het is geen ontspoorde jongen en hij is een dusdanig groot talent dat je daarin ten alle tijden moet investeren. Zulke jongens moeten ten alle tijden getracht vastgelegd te worden, zeker wanneer ze zo'n seizoen beleven bij de beloften en zo staan de trappen tegen de deur richting het eerste. Je verschuilt je achter argumenten die totaal geen waarde hebben.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Excuus Otsje dat ik je heb genoemd bij de verkeerde quote.

Dat van Ajax weet ik wel. Maar ook daar zijn dus jongens met een aflopend contract of nog een jaar contract. Daley Blind heeft pas deze week een handtekening gezet onder een nieuw contact.
Overigens zijn Alderwereld, de Jong en Eriksen gearriveerde spelers vergeleken met de jongens waar hij het over hebben. Deze jongens laten al een aantal jaren in Ajax1 zien wat ze kunnen. Dus ik geef een slechte vergelijking haha.

Het is gewoon erg lastig om te weten of een bepaald talent het redt of niet. Ik geef aan dat Hansma samen met de trainers toch wel overleg heeft of iets vroegtijdig verlengd moet worden. Daar worden trainers die dagelijks met die jongens werken bij betrokken, wel of niet vroegtijdig verlengen ligt niet alleen maar in de handen van Hansma.

Wat Ziyech betreft, die is nog niet door gebroken. Hij heeft nu 1 fantastische wedstrijd gespeeld. Wie weet pakt hij wel rood dit weekend, gooit er vervolgens met de pet na, raakt uit vorm, etc. Dan wordt er misschien wel gezegd waarom is in godsnaam het contract van de snotneus verlengd. Het is altijd maar de vraag wanneer moeten je het contract verlengen, na 1 goede wedstrijd of na 3 of na 10 goede wedstrijden.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Calimero schreef:Nogmaals: daar kan aan gewerkt worden. Het is geen ontspoorde jongen en hij is een dusdanig groot talent dat je daarin ten alle tijden moet investeren. Zulke jongens moeten ten alle tijden getracht vastgelegd te worden, zeker wanneer ze zo'n seizoen beleven bij de beloften en zo staan de trappen tegen de deur richting het eerste. Je verschuilt je achter argumenten die totaal geen waarde hebben.

Dat jij die argumenten geen waarde vindt hebben is wat anders. Ik vind van wel.
Het verhaal van vorig jaar over de nacht voorafgaand aan NEC thuis is geen fabeltje. Van Basten heeft hem niet voor niks daarna links laten liggen. Na een uitstekend seizoen en begeleiding op het leven als een prof heeft hij stappen gemaakt en dat is aan het eind van het seizoen beloond door van Basten met een paar invalbeurten.

Ja die jongen heeft een goed seizoen gehad en staat tegen de deur van 1e te trappelen. Prima laat hem het maar bewijzen dat hij buiten zijn voetbaltalent ook een prima prof is. Hij heeft nog een contract voor een jaar, waarin Heerenveen eenzijdig het contract kan verlengen met nog een jaar. Dus in principe ligt hij nog twee jaar vast. Hij heeft nu één goede Eredivisie wedstrijd gespeeld. Laat eerst maar eens meer zien. Laat maar zien dat hij meer van zulke wedstrijden kan spelen, dat ie beter wordt, dat ie om kan gaan met teleurstellingen. Als dan blijkt dan hij na een wedstrijd of 10 a 12 dat kan ga je met praten. Hij mag zich zelf wel bewijzen, daar is nu mee bezig. Maar om bij voorbaat iemand al een contract verlenging te geven die zich nog moet bewijzen en nog twee jaar contract heeft vind ik niet nodig.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Grimo schreef:Hakim is een geweldig talent. Dat was afgelopen jaar al te zien in de jeugd en beloften. Maar we reageren wel een beetje op de waan van de dag. Hakim verloor vaak zijn hoofd, pakte veel kaarten door opvliegerig gedrag. Laten we eens wachten hoe hij zich houdt, blijven zijn voetjes op de grond, hoe gaat hij er mee om als hij eens gepasseerd wordt of uit vorm is.
Heb een beetje geduld met hem.
Laten we vooral nog even afwachten. Zodat we wederom een talent vroegtijdig moeten verkopen. Verstandig beleid...
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Ja laten we vooral een speler die nog geen 500 minuten in de Eredivisie heeft gespeeld en al één goede wedstrijd heeft gespeeld en een contract heeft voor nog twee seizoenen(inclusief optie) vast leggen tot 2016 of 2017. Hakim heeft zich natuurlijk allang bewezen in de Eredivisie!
JJK
Nieuw talent
Berichten: 96
Lid geworden op: 09-06-2013 22:25
Locatie: Groningen

Bericht door JJK »

Je moet gewoon het risico nemen met jonge talentvolle spelers (en dat is ziyech zeker). Dan maar een miljoen aan extra salaris kwijt over de contract duur. Mocht het goed uitpakken kun je of langer genieten van een goede speler in het team of je krijgt er extra transfer miljoenen voor terug. Gouweleeuw en in mindere mate Narsingh zijn ook voor een fooi vertrokken omdat men er niet snel genoeg bij was met het verlengen.
Plaats reactie