Hakim Ziyech

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor Superfries1996 » 02-09-2016 20:12

Zijn transfer naar Ajax levert ons €1,25 miljoen op aan doorverkooppercentage en opleidingsvergoeding (Telegraaf).
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor Mackan68 » 04-09-2016 11:26

Het enthousiame druipt er vanaf in zijn video waarin hij uitspreekt er naar uit te zien om te spelen in de ArenA..... NOT. Wat een raar mannetje is het geworden sinds hij de verkeerde keuzes heeft gemaakt. Of daartoe gedwongen is door zijn zaakwaarnemer....
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor Jazz » 20-12-2016 15:09

...Ziyech bleef echter wel presteren op het veld, ondanks het uitblijven van een nieuw contract bij SC Heerenveen en de frustratie dat trainer Marco van Basten een andere nummer 10 wilde. De fans hebben dat ervaren. "Ik heb elf jaar in de opleiding van SC Heerenveen gezeten, maar ik koester geen warme herinneringen als ik aan die club denk", zegt Ziyech. "Daarvoor is er echt te veel gebeurd. Ze hebben mijn beslissing naar Twente te gaan nooit geaccepteerd. Dat is hun goed recht. Ze hebben me daarna uitgedaagd en ik ben iemand die een reactie geeft. Als ze dat vervolgens niet kunnen hebben, is dat hun probleem."


Het klinkt nu alsof de club het niet meer in hem zag zitten?! Ik geloof hier helemaal niets van, iedereen zag dat Ziyech talent had...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor Mackan68 » 20-12-2016 19:43

Jazz schreef:Het klinkt nu alsof de club het niet meer in hem zag zitten?! Ik geloof hier helemaal niets van, iedereen zag dat Ziyech talent had...


Zijn beslissing om naar Twente te gaan nooit geaccepteerd..... Alsof er door ons iets te accepteren was. Waar vooral veel frustratie is ontstaan is de verhalen vanuit de club dat het bijzonder lastig was om met team Hakim (met Nakhli als zaakwaarnemer) aan tafel te komen om eventueel te verlengen. Ze hebben de club bewust aan het lijntje gehouden. En Hakim kon het ludieke doekje over 'een stapje hoger' niet waarderen en raakte daar zwaar gefrustreerd door. Hij is wat zaken aan het omdraaien, maar ach, boeieh. Die zien we nooit meer terug!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor Peter » 31-12-2016 09:37

Ik geloof dat langzaam maar zeker wel duidelijk wordt waarom Heerenveen voor een goed transferbedrag wel afscheid wilde nemen van Ziyech, het verhaal van Ziyech over Hake laat wat mij betreft wel weer een stukje van zijn persoonlijkheid zien. Hij heeft problemen met autoriteit, hij is verder alleen met zichzelf bezig en de rest zal hem worst zijn. Volgens mij heb ik inmiddels elke ex-trainer en leidinggevende door hem afgebrand zien worden. Voetballen kan hij natuurlijk goed, maar als mens schort er het nodige aan.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Peter
Basisspeler
 
Berichten: 809
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:40
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor Knipecity » 31-12-2016 11:01

Peter schreef:Ik geloof dat langzaam maar zeker wel duidelijk wordt waarom Heerenveen voor een goed transferbedrag wel afscheid wilde nemen van Ziyech, het verhaal van Ziyech over Hake laat wat mij betreft wel weer een stukje van zijn persoonlijkheid zien. Hij heeft problemen met autoriteit, hij is verder alleen met zichzelf bezig en de rest zal hem worst zijn. Volgens mij heb ik inmiddels elke ex-trainer en leidinggevende door hem afgebrand zien worden. Voetballen kan hij natuurlijk goed, maar als mens schort er het nodige aan.

Hij heeft een hele vervelende uitstraling. En waar ik hem lang bewierrookte als speler, vind ik alle positiviteit over zijn spel bij Ajax momenteel misplaatst. Hij speelt de laatste tijd echt heel matig. Dat hij als man van het jaar op VI stond vond ik dan ook overdreven. Hoewel ik zo snel niet kan bedenken wie dat wel zou moeten zijn. ;-)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor Mackan68 » 31-12-2016 14:43

Knipecity schreef:Hij heeft een hele vervelende uitstraling. En waar ik hem lang bewierrookte als speler, vind ik alle positiviteit over zijn spel bij Ajax momenteel misplaatst. Hij speelt de laatste tijd echt heel matig. Dat hij als man van het jaar op VI stond vond ik dan ook overdreven. Hoewel ik zo snel niet kan bedenken wie dat wel zou moeten zijn. ;-)


Ik denk dat 'beste voetballer' Ziyech voor kampioenskandidaat tot nu toe lang niet zo belangrijk is geweest dan Schaars in de nadagen van zijn carrière dat is voor ons, Heerenveen dat weer definitief probeert aan te haken bij de subtop met aantrekkelijk aanvallend voetbal. Ook El Ahmadi had daar kunnen staan. Het is de zweem die er rond Hakim heen hangt die er voor zorgt dat hij 'hot' is voor de media. En uiteraard zijn uitgesproken en ietwat arrogante mening,
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor Heerenveen rules » 01-01-2017 11:06

De man van de goede keuzes. Veel succes op de Afrika cup. Oh nee wacht....... :lol:
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor Flying Tilster » 05-01-2017 01:36

Van de ene kant lach ik me dood dat hij de Afrika Cup niet speelt..
Van de andere kant.. nu kan hij belangrijk zijn voor Ajax.. en ik weet niet wat ik erger vind eerlijk gezegd 8)

Wel blijft het mooi dat dit arrogante kereltje niet zijn zin krijgt.
En die bondscoach is geen koekebakker, want die heeft in 2012 en 2015 de Afrika Cup gewonnen, dus die man weet echt wel wat hij doet. Egootje Ziyech weer deukje opgelopen.. heerlijk! Dat dan weer wel :lol:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor Ebiede » 05-01-2017 09:36

Misbaksel... met grote verbazing ook het interview in de VI gelezen. De verontwaardiging die er weer afdruipt dat de Marakonen hier niet begrepen worden. Dat ligt aan iedereen behalve aan de Marokaan zelf. De pleur je toch lekker op.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor Heerenveen rules » 08-08-2017 21:20

Krijgen wij ook wat als hij voor 30 miljoen naar Liverpool vertrekt?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor Feanfan 1 » 08-08-2017 21:29

Heerenveen rules schreef:Krijgen wij ook wat als hij voor 30 miljoen naar Liverpool vertrekt?

Denk opleidingsvergoeding, maar weet niet hoeveel dat is. Denk niet dat wij een doorverkooppercentage krijgen, dat geld zal wel naar Twente gaan
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor Mackan68 » 09-08-2017 03:47

Volgens mij hebben we wel degelijk recht op een opleidingsvergoeding én een solidariteitsbijdrage. Doorverkooppercentage zal geen sprake van zijn.

De opleidingsvergoeding bij internationale transfers
De opleidingsvergoeding bij internationale transfers is van de hier genoemde vergoedingen het lastigste te berekenen.

Clubs hebben recht op opleidingsvergoeding indien :

1. een speler zijn eerste contract sluit bij een profclub, of

2. een profspeler getransfereerd wordt;

voor het einde van het seizoen waarin hij de leeftijd van 23 jaar bereikt.

Op deze regel bestaan drie uitzonderingen. Er hoeft geen opleidingsvergoeding betaalt te worden als:
1. de club die de speler verlaat het contract heeft opgezegd zonder dringende reden(Deze uitzondering heeft geen invloed op clubs waar de speler daarvoor speelde);

2. als de speler getransfereerd wordt naar een club uit categorie 4;

3. de speler met die BVO een opvolgend spelerscontract heeft gesloten;


Categorie 4 zijn amateurclubs waar hier dus geen sprake van is. En Hakim is voor zijn 23e bij ons vertrokken.

Voor wat betreft de opleidingsvergoeding duurt de opleiding van een speler tot en met het seizoen waarin een speler 23 jaar wordt.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor Frisian Viking » 09-08-2017 10:42

Dat laatste Bubbe.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor fuotbalgek » 09-08-2017 10:52

http://devoetbalmakelaar.com/2016/08/de-opleidingsvergoeding-en-solidariteitsbijdrage-bij-transfers-2/

Het moment wanneer de vergoedingen betaald moeten worden verschilt. De opleidingsvergoeding wordt betaald in de eerste jaren van een voetballer als prof. De solidariteitsbijdrage wordt opeisbaar bij betaling van iedere transfersom.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor Makkum8 » 14-08-2017 10:25

Bij een miljoenentransfer van Hakim naar een buitenlandse club kan Heerenveen dus een leuke som geld tegemoet zien. Op deze manier kan het misgelopen tv-geld snel weer ingelopen worden (ook al 140.000 voor de Roon). Mooi voor de club.

Gelukkig heeft FC Twente geen doorverkoop-percentage bedongen bij de transfer van Hakim naar Ajax..... :lol:
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Avatar gebruiker
Makkum8
Basisspeler
 
Berichten: 938
Geregistreerd op: 11-04-2005 22:11
Woonplaats: Makkum

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor siesta » 07-12-2017 12:36

Toch grappig dat ie zich inmiddels onmogelijk aan het maken is in Amsterdam (net als bij ons). Zou er dan niemand in z'n directe omgeving hem eens vertellen dat ie beter een andere houding kan aannemen? :roll:

Goede voetballer, maar een iq van een stoeptegel....
!
Avatar gebruiker
siesta
Wereldspeler
 
Berichten: 1283
Geregistreerd op: 02-10-2005 12:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor hhage » 04-02-2018 19:20

En de nare trekjes van Ziyech richting supporters is hij nog niet verleerd.....Eerst bij de Heerenveensupporters toen waren de twentesupporters aan de beurt en nu de ajacieden.Hij gooit zijn eigen glazen in,met zijn veel te hoge ego.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor hm_DR88 » 04-02-2018 23:14

It mansje begrypt der noch altyd net safolle fan....
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor Mackan68 » 05-02-2018 10:03

Zie het verschil tussen de gefrustreerde Hakim en de gefrustreerde Oussama na de wedstrijd dit weekend. Oussama met de lach zoals we hem kennen en Hakim met z'n verongelijkte smoel. Hij heeft echt een levensgroot mentaal probleem. Op deze manier zal hij steeds weer door (eigen) supporters uitgekotst worden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor Baas » 06-02-2018 10:12

Veel te groot ego dit jonkje.
Ziyech maakt ruzie met de supporters van Heerenveen, daarna die van Twente, en dan die van Ajax.
Zou dat dan aan de supporters liggen of zou meneer Ziyech ook een aandeel hebben?

Het is bij tijd en wijle en prachtige speler om naar te kijken, alleen mentaal zit het niet goed bij hem.
Maar (en dit bedoel ik ABSOLUUT NIET als discriminatie) je ziet dit vaker bij Marokkaanse jongens.
Gelukkig zijn er ook voorbeelden van hoe het ook kan (Assaidi). Misschien moet Hakim wat meer naar hem kijken.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor Baas » 06-02-2018 15:10

Ik zie overigens net op Feanonline dat meneer Derksen dit ook heeft geroepen.
Heb het niet gezien gisteren, dus ben niet aan het papegaaien.
Wou ik toch ff melden :D
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor hm_DR88 » 07-02-2018 23:26

Ziyech provoceert opnieuw na heerlijke treffer


In de wedstrijd tegen Roda schijnt hij weer een prachtig doelpunt gescoord te hebben. Als je dan de foto's ziet hoe hij dat doelpunt "viert" dan zakt mij de broek daar vanaf. Gelukkig ben ik geen Ajaxsupporter, dus het zegt me verder niet echt iets.
Interessant is wel de vraag in hoeverre je dit als technische staf toestaat. Teamprestaties gebaseerd op individuele kwaliteiten versus teamprestaties vanuit een collectieve gedachte. Natuurlijk zijn beide situaties uitersten maar toch kan door een bepaalde visie, de technische staf accenten aanbrengen.

Ziyech vraag in mijn ogen wel heel veel individuele ruimte. Wat je wel vaker ziet, is dat individuele spelers met exeptionele kwaliteiten, zich soms misplaatst gedrag op andere terreinen menen te kunnen veroorloven. Een "gassie" van 18 mag een keer naast de pot pissen. Maar Ziyech mag zich m.i. zolangzamerhand zich wel eens als een grote jongen gedragen.
Als zulke reacties voortvloeien uit zijn karakter, dan benijd ik hem en zijn omgeving niet.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor hhage » 16-04-2018 20:03

Alweer gebotst met de 'supporters'....
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor Feanfan 1 » 16-04-2018 20:23

Die gaat deze zomer weg, hebben we daar geen last meer van. Hoop wel voor een miljoenenbedrag, daar krijgen wij ook weer een percentage van (jeugdopleiding)
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor Kaz_SCH » 03-07-2019 08:36

Je kan zeggen wat je wil, maar Ziyech heeft een fantastisch seizoen gespeeld. Dat is ook voor ons goed nieuws, hoop dat hij zo snel mogelijk vertrekt. Bedragen van 30 miljoen gaan rond, dat betekent dat we via de FIFA-solidariteitsbijdrage recht hebben op ongeveer 4% van de transfersom. (0,5% van de transfersom per jaar dat hij in de jeugd gespeeld heeft (tot zijn 23e jaar). Volgens mij zijn dat er acht geweest.

Die 1,2 miljoen is enorm welkom!

Misschien voer voor een ander topic, maar welke voormalig jeugdspelers kunnen we nog meer opnoemen waar we in de toekomst nog een keer aan kunnen verdienen?

Dumfries, St Juste schieten me zo te binnen
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor Jelmer1981 » 03-07-2019 08:42

Vlap, Johnsen.
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor Wizard » 03-07-2019 15:13

Sam Larsson, Thorsby, Zeneli, Van Aken, Uth, Sinkgraven, Djuricic, De Roon,
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor Kaz_SCH » 12-02-2020 13:54

Ziyech lijkt voor 45 miljoen naar Chelsea te vertrekken. Ik heb eerder eens uitgezocht dat wij in totaal recht hebben op 4% van de transfersom vanwege zijn lange periode hier in de jeugd. Als dat percentage niet klopt hoor ik graag wat het wel moet zijn trouwens.

Maar mocht dat kloppen ontvangen wij bij deze transfer 1.8 miljoen!
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Hakim Ziyech

Berichtdoor Feanfan 1 » 12-02-2020 14:03

Ik weet het ook niet altijd met die percentages, maar meende dat het 2,75 was, komt dan neer op 1.2 miljoen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten