Christian Kum

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Re: Christian Kum

Bericht door Baas »

Dus wel al rond!
Goede aankoop denk ik.
Ben benieuwd hoe hij ingepast wordt.
Zeg maar niks!
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Bubbe schreef:Gouweleeuw op de plek van Elm, Kum op de plek van Gouweleeuw
Oliedom om een verdediger met kwaliteiten van Gouweleeuw in het middenveld te zetten, zou ik werkelijk onnozel vinden. Misschien als back-up? Het is een type Breuer, kan dus overal uit de voeten. Bij schorsing of blessure heb je dan altijd een goeie vervanger, en wellicht wordt er gerekend op een vertrek van Kruiswijk en/of betwijfelen ze het aantrekken van een goeie RB.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Bubbe schreef:De voetballende kwaliteiten zijn bij Gouweleeuw juist veel beter dan zijn verdedigende kwaliteiten. Denk dat Gouweleeuw zou schitteren op het middenveld, waar je met Kum meer zekerheid achter in hebt.
Het opkomen van Gouweleeuw als verdediger is juist wat de tegenstander zo moeilijk kan opvangen. Als middenvelder zal hij verdwijnen in het niets. Bovendien heb je met Kums, Djuricic, De Roon en Kainz al 4 mensen die het daar moeten uitvechten en ik zie Gouweleeuw als middenvelder veel te kort komen in vergelijking met deze 4. Zonde, zonde, zonde.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

en weer kost ie behalve salaris geen cent, nieuwe trend?

trouwens ben van Kum zeker gecharmeerd. Leuke voetballer, snel, lengte, iemand met strijdlust. Niet verkeerd

Dus Kum, Kums, hoe krijg je het voor elkaar?
Hier heb ik geen woorden voor
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

TORCIDA schreef:en weer kost ie behalve salaris geen cent, nieuwe trend?
Alleen maar goed. Het budget is nu eenmaal erg beperkt, dus iedere euro minder is weer mooi meegenomen. Dat geeft ruimte om nog eens een serieuze investering te doen hetzij de financiële basis voor de toekomst te versterken. Op de langere termijn heb je daar ook weer iets aan. Voor de kortere termijn vind ik de aankopen ook best te billijken. Nordfeldt heeft zich al laten zien, Kum en Raitala lijken me prima verdedigers, De Roon zie ik wel doorgroeien naar een degelijke speler, Amoah is een prima tussenoplossing en Uth moet zich maar ontwikkelen tot een grote jongen. Nu nog een enkeling toevoegen aan de selectie en je staat er m.i. goed op.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Calimero schreef: Het opkomen van Gouweleeuw als verdediger is juist wat de tegenstander zo moeilijk kan opvangen. Als middenvelder zal hij verdwijnen in het niets. Bovendien heb je met Kums, Djuricic, De Roon en Kainz al 4 mensen die het daar moeten uitvechten en ik zie Gouweleeuw als middenvelder veel te kort komen in vergelijking met deze 4. Zonde, zonde, zonde.
Bubbe schrijft overal dat Gouweleeuw maar naar het middenveld moet. Hij schijnt niet te begrijpen dat hetgeen Gouweleeuw een bijzondere speler maakt, is dat hij als centrale verdediger zo goed kan voetballen. Als hij naar het midden gaat, dan valt hij niet meer op en is hij gewoon 1 van de velen. Bovendien sta je dan weer met een centrum dat voetballend niks extra's brengt. Waardoor de opbouw weer moeizaam wordt. Zoveel voetballende verdedigers zijn er niet, daar moet je zuinig op zijn. Die moet je alleen in geval van nood uit het centrum halen.
Gebruikersavatar
Zola
Selectiespeler
Berichten: 638
Lid geworden op: 01-03-2006 16:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Zola »

Chris Kum is 1,83 lang. Speelde bij Ado Den Haag speelde dit seizoen als centrale verdediger. Daarvoor ook wel als rechts en linksback. Door de komst van Kum is tevens het boek Breuer defintief dicht lijkt mij.

PS: Kum staat vooral bekend om de doodschop bij zijn debuut voor ADO op Beerens op de zijlijn
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Blij verrast door deze transfer. Jarenlang was onze verdediging een zorgenkindje; nu maken ze er serieus werk van. Kan Kum als rechtsback uit de voeten? Op termijn zal hij Gouweleeuw wel opvolgen.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Kum is trouwens wel een Duitser, maar heeft ook Nederlandse nationaliteit gezien hij vanaf zijn jeugd al in NL woont. Onder andere in de jeugd bij Feyenoord gespeeld. Ik hoorde van een vriend dat hij nog wel eens kaarten pakt, maar ben te lui om zijn statistieken op te zoeken. Iemand die hier meer van weet?
Corruption is everywhere, fight it!
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Zola schreef:PS: Kum staat vooral bekend om de doodschop bij zijn debuut voor ADO op Beerens op de zijlijn
Niks mis mee en nee dat heeft niks met Beerens te maken.

Wat Torcida schreef, Kum en Kums...hoest mogelijk.

Ik ben der wel blij mee, hij zou zomaar Zomer es uit de basis kunnen spelen.
Bedankt Torcida:-)
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

De 26-jarige Kum speelde tot dusver 136 wedstrijden voor ADO Den Haag. Sinds 2005 scoorde hij 3 doelpunten, 26 gele kaarten en 2 rode kaarten.
Gemiddeld nog geen vijf gele kaarten per seizoen. Niet heel bijzonder voor een verdediger.
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Zou het vreemd vinden als Gouweleeuw naar het middenveld gaat.
Als CV heeft Jeffrey juist een goed ''inschuivingsvermogen'', maar als je hem op het middenveld zet is de verrassing hiervan een beetje verdwenen.
Gouweleeuw is in mijn ogen de beste CV die we bij SCH hebben dus moet je die daar ook laten staan.
Kum is dan toch voor de Rechtsback gehaald denk ik.
Zie hem Zomer niet uit de basis spelen omdat ik denk dat hij (Zomer), aanvoerder wordt.
Zeg maar niks!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Interessante toevoeging op Wiki:
Vanwege zijn goede prestaties bij ADO Den Haag, wordt Christian Kum in mei 2008 door bondscoach Foppe de Haan bij de voorselectie van het Nederlands Olympisch voetbalelftal gehaald. Tijdens de eerste trainingen maakt Kum indruk, maar vlak voor aanvang van het vriendschappelijke vierlandentoernooi in Zweden, raakt hij plots geblesseerd.

Dat vierlandentoernooi gold als een voorbereiding op de Olympische Spelen. De verdediger wordt niet opgenomen in de definitieve selectie voor de Olympische Zomerspelen, maar behoort wel tot de vier "back-ups", die in blessuregevallen kunnen worden opgeroepen. Dit zou niet nodig blijken. Na de Olympische Spelen werd hij tot heden niet meer opgeroepen voor nationale elftallen.
winterzzz85
Selectiespeler
Berichten: 711
Lid geworden op: 09-10-2008 13:47
Locatie: Zeist

Bericht door winterzzz85 »

Inderdaad wordt er eindelijk echt werk gemaakt van de verdediging, men beseft dat wanneer de achterste linie goed staat, de rest van het team wordt ontlast. Twente rustte de afgelopen succesvolle jaren ook voornamelijk op een stabiele defensie.

Op die manier kan het team, met veel nieuwe spelers met minder druk/angst aan elkaar wennen.Prima.
Gebruikersavatar
Zola
Selectiespeler
Berichten: 638
Lid geworden op: 01-03-2006 16:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Zola »

Aan de andere kant als je met een draaiend middenveld speelt, en Gouweleeuw vanaf controlerende mid speelt heeft hij wel het vermogen om contant over de tegenstanders " nr10" te gaan. Wel een lopende middenvelder die dan van box to box kan spelen.
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Goede aankoop!

Van een bevriende FCDH fan:
"Mentaliteit heeft ie zeker. Opbouwend iets minder. Bal afpakken, duels en 200% inzet is zijn ding. Ook op rechtsback kon hij goed uit de voeten"
Als één man achter onze trots!
Muck
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 09-07-2007 21:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Muck »

Squerrel schreef:Wat Torcida schreef, Kum en Kums...hoest mogelijk.
Nu is nog wachten op de duitse middenvelder Ab Spritzer en de engelse jeugspeler Stiff Boner. Wordt het een seizoen met veel hoogtepunten...... :mrgreen:

Over Kum: Mentaliteit. Eredivisie-ervaring. Winnaarsmentaliteit. Over-mijn-lijk. Hebben we absoluut nodig.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

André schreef:Van een bevriende FCDH fan:
"Mentaliteit heeft ie zeker. Opbouwend iets minder. Bal afpakken, duels en 200% inzet is zijn ding. Ook op rechtsback kon hij goed uit de voeten"
Exact dit kreeg ik ook te horen van een Ado man.
Bedankt Torcida:-)
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Ik zie Kruiswijk nog wel vertrekken en dan heb je met Gouweleeuw, Kum en Zomer drie centrumverdedigers van Eredivisie-niveau.
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

Goede koop, een verdediger met veel inzet en kan (wat mij betreft) mooi de concurrentie aangaan met Gouweleeuw en Zomer.

Ik ben eveneens geen voorstander van een Gouweleeuw op het middenveld. Hem moet je lekker laten opbouwen. Als er ruimte ligt op het middenveld, kan hij deze vanuit zijn centrale positie wel oppakken. Komt er druk, dan kan hij gewoon als centrale verdediger spelen. Het mooie van Gouweleeuw is het feit dat je hem kunt gebruiken om het wedstrijdbeeld te veranderen.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Inderdaad verder een prima aanschaf, schijnt ook dat Van Basten al langere tijd erg gecharmeerd was van Kum. Ik ben alleen bang bij uitwedstrijden. Djuric en Djuricic was al niet te doen, Kum en Kums is nog wel een stap verder. Aan de andere kant wel lekker makkelijk, 2 spelers in 1 song toezingen kan ook niet overal :mrgreen:

Verder hoor je inderdaad in Den Haag veel geluiden dat ze toch wel balen over het vertrek. Ik denk dat dit een prima prijs-kwaliteit verhouding is qua aanschaf.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Dit soort transfers zou ik graag vaker zien. Niet duur, niet spectaculair, wel een goede Nederlandse speler waar we nog plezier aan gaan beleven. Was één van de beteren bij het povere ADO. Eigenlijk een grappig principe in de voetballerij: dat meestal juist met een lege kas een goed doordacht transferbeleid wordt gevoerd.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

een contract voor "slechts" 2 jaar ??
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Heeft Kum eigenlijk wel eens als rechtsback gespeeld? En dan bedoel ik ook regelmatig en niet zo af en toe eens. Volgens mij niet, volgens mij was hij maar sporadisch rechtsback (nog eerder linkscback), dus ik kan me niet voorstellen dat hij voor die positie als basisspeler is gehaald. Als dat wel zo is dan begrijp ik daar niets van. Een centrumverdediger erbij lijkt me zolang Kruiswijk niet verkocht is (en dat zal moeilijk worden) ook geen prioriteit. Kums is best een aardige speler en heeft zeker mentaliteit die we kunnen gebruiken. Maar ik begrijp deze aankoop (ook al kost het geen transfersom) niet zo.
winterzzz85
Selectiespeler
Berichten: 711
Lid geworden op: 09-10-2008 13:47
Locatie: Zeist

Bericht door winterzzz85 »

Mooi om te lezen dat hij ook ècht graag bij Heerenveen wil spelen en deze stap zich in zijn hoofd al vaker heeft afgespeeld.
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

En een sympathieke gast!
Dat kun je niet van elke selectiespeler bij SCH zeggen.
No-nonsens, heerlijk!
Zeg maar niks!
Gebruikersavatar
Zola
Selectiespeler
Berichten: 638
Lid geworden op: 01-03-2006 16:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Zola »

Baas schreef:En een sympathieke gast!
Dat kun je niet van elke selectiespeler bij SCH zeggen.
No-nonsens, heerlijk!
Ken je hem persoonlijk? Dat je weet dat hij sympathiek is? Welke spelers van SCH vind je uit eigen ervaring niet sympathiek?
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat Kum aangetrokken is als nieuwe rechtsback. Ik ga er eigenlijk vanuit dat Kruiswijk elk moment kan gaan vertrekken bij sc Heerenveen.
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

Voor wat het waard is, Kum heeft nummer 4 gekregen. Dat kan betekenen dat ze nog op zoek zijn naar een rechtsback, nummer 2 is nog vrij. Het zegt misschien niet veel met die rugnummers, maar hadden ze Kum als rechtsback gehaald dan zou hij toch wel nummer 2 gekregen hebben.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Ik hoop persoonlijk dat ze van Anholt omscholen tot een back, want de wedstrijden die hij speelde op die positie heeft hij een goede indruk achter gelaten. Ik verwacht dat hij op dit moment voor ons middenveld nog wat te kort komt. Een rechtsback moet je uit eigen jeugd halen, daar moet je geen geld in investeren. Van Anholt en Schmidt zijn beide nog erg jong en die worden ieder jaar beter, ga je nu een jongen kopen dan loopt die de komende 3 a 4 jaar deze beide jongens voor de voeten.

Schmidt kan het nog niet aan, maar Pele denk ik wel.
Plaats reactie