Christian Kum

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Hoor veel klachten over Tjongerschans de laatste tijd.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

xander schreef:Hoor veel klachten over Tjongerschans de laatste tijd.
Laat dat "de laatste tijd" maar weg, moet wel zeggen dat er veel verschilzit tussen de verschillende afdelingen.
M.a.w. er zijn ook goede afdelingen.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Heeft voor het eerst weer speelminuten gemaakt met jong sc Heerenveen vanavond. Speelde zo'n 60 minuten mee, zo meldt de clubsite. Naar eigen zeggen kan hij zaterdag tegen Vitesse zijn debuut maken. Ik vraag mij af of wij hem nodig gaan hebben, maar het is lekker om een centrale verdediger achter de hand te hebben.
Heerenveen till I die!
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Hinkelpikke schreef:Ik vraag mij af of wij hem nodig gaan hebben, maar het is lekker om een centrale verdediger achter de hand te hebben.
Ik schat Kum puur als verdediger, op termijn (wanneer ie 100% fit is en ritme heeft) hoger in dan Zomer. Maar, Raitala valt heel erg tegen, hij kan toch ook linksback spelen? Probeer dat maar eens zou ik zeggen, misschien los je daar het probleem van een al lang zwak ingevulde positie op.
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Ik heb geen idee of deze jongen ook op de linksback uit de voeten kan, maar daar is hij ook niet voor gehaald. Ik vind Raitala niet zo zwak als jij net schetst. Ondanks zijn (letterlijke) uitglijders tegen Nac oogt het natuurlijk allemaal nog wat onzeker, maar ik zie zeker potentie in hem en zie het ook wel een solide back worden. Beter als onze grote vriend El-Akchaoui in ieder geval, maar dat is natuurlijk niet al te lastig.
Heerenveen till I die!
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Speelde kort, maar maakte direct een goede indruk. Mooi man!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Lipton schreef:Speelde kort, maar maakte direct een goede indruk. Mooi man!
met die 2 ballen die hij geraakt heeft?
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Gaat mij meer om de manier waarop hij speelt. Gooide zich paar keer goed voor de bal. Gaat hard de duels in. Laat zich niet als een wijf aan de kant zetten als Kruiswijk bij de penalty.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

En Kruiswijk zat er bij de 2-2 toch ook wel naast. Ik houd van harde verdedigers die stevig de duels ingaan en volgens mij is Kum zo'n een. Dus maar opstellen tegen Groningen, wordt het niet minder van denk ik, alhoewel Kruiswijk het prima doet dit seizoen.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Speelde m.i. een prima pot, zeker als je weet dat hij geen echte back is. Mooi dat hij er eindelijk bij is!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Eén misser met een kopbal, wat gelukkig goed werd opgepakt door Gouweleeuw. Maar verder een uitstekende wedstrijd van zijn kant. Begon inderdaad onwennig en dat is ook logisch gezien de situatie. Toch een compliment waard. Laat maar staan.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Op een foute terugspeelkopbal na een fantastische tweede helft. Eerste helft stond hij aan de andere kant van het veld om hem daar goed te kunnen beoordelen
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Dit is van een andere orde dan Raitala, mooi laten staan zou ik zeggen. Speelt met passie, kan wat met een bal en verdedigd goed. Ik vond hem vandaag de beste man.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Heerenveen rules schreef:Dit is van een andere orde dan Raitala, mooi laten staan zou ik zeggen. Speelt met passie, kan wat met een bal en verdedigd goed. Ik vond hem vandaag de beste man.
Speelde inderdaad prima, echter met 2 backs die niet over de middenlijn komen wordt het wel heel karig.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Dat komt Raitala ook nauwelijks en als ie dat doet is het geheid balverlies. Kum en Van Anholt op de back. Beter 2 zekerheidjes op de back, dan 2 iets aanvallender en verdedigend kwetsbaar
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Speelde een sterke pot. Verdedigend erg goed. Wanneer VLP in de basis staat, heb je ook geen opkomende back nodig aangezien VLP toch met oogkleppen speelt.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Poeh, wat was deze man zwak in het positie kiezen en hij werd er een paar keer hard op afgerekend. Viel me dik tegen.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Gekko schreef:Poeh, wat was deze man zwak in het positie kiezen en hij werd er een paar keer hard op afgerekend. Viel me dik tegen.
Op de back sta je wel eens in de ruimte. Toen we 1 op 1 gingen spelen en hij kwam in de mandekking centraal, toen vond ik hem goed spelen.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Lardy schreef: Op de back sta je wel eens in de ruimte. Toen we 1 op 1 gingen spelen en hij kwam in de mandekking centraal, toen vond ik hem goed spelen.
Bij die eerste goal stond ie anders lelijk te verdedigen in de mandekking.
Ben 't wel eens dat hij centraal daarna goed stond te spelen. Maakt nog wel eens een overtreding, maar zolang daar geen geel voor gegeven wordt, is dat prima.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Speelde gister niet bijzonder goed, maar was wel één van de enigen met een voldoende wat mij betreft. Ik vind het een hele verbetering tov Zomer en Gouweleeuw.
nou nou
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Even een tip voor van Basten: Zet deze man bij corners niet in de mandekking. Tegen Roda ging hij in de fout door Malki compleet kwijt te zijn en gister was dat weer het geval met Immers. Kum werd niet geblokt helemaal niks, en nog staat hij er 2 meter vanaf. Verder kan je die jongen er best bij hebben, maar bij de corners niet.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Feanatieke schreef:Als ie bij vrije trappen en lange ballen wel kan dekken, waarom kan ie het dan niet bij corners?
Andere loopacties van de spitsen waarschijnlijk. Maar het viel mij gewoon op, zonder er een heel punt van te maken. Maar het is zo zonde om uit standaardsituaties iedere keer een goal tegen te krijgen. Malki en Immers, en beide keren wordt er geen blok ingezet door de tegenstander.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Is bij standaardsituaties niet altijd even sterk, maar hij was op Filip na met afstand de beste speler vandaag. Zowel aanvallend als verdedigend erg sterk, paar mooie passes, alleen jammer dat Rajiv soms zijn man liet lopen waardoor het daar toch nog bijna gevaarlijk werd.
nou nou
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Hmmmm, hij speelde zeker goed, zoals eigenlijk iedereen, maar na Djuricic ben ik niet met je eens. Vooral de Roon en Marecek hebben het middenveld van Vitesse heel goed ontregeld en deden, zeker de Roon, ook vaak goede dingen bij balbezit.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

http://eredivisielive.nl/video/103775-s ... tesse.html

Die tackle op 2:58 is toch geweldig verdedigd, de manier waarop hij de corner erop staat te verdedigen is dan weer minder.
nou nou
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Zeker is dat super verdedigd, maar wedstrijd was iets langer :wink: . Maar nogmaals, je hoort mij niet zeggen dat hij slecht speelde!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Geen stabiele factor, iets wat wel verwacht mocht worden van een speler met zijn ervaring. Ik vind hem nog geen onbetwiste versterking. Hij heeft rare uitschieters naar beneden in zijn prestaties.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Gekko schreef:Geen stabiele factor, iets wat wel verwacht mocht worden van een speler met zijn ervaring. Ik vind hem nog geen onbetwiste versterking. Hij heeft rare uitschieters naar beneden in zijn prestaties.
Ervaring? Hij komt niet bij Ajax vandaan, maar bij een kleinere club; Ado, dat moet je niet vergeten. We staan nu misschien even onder Ado, maar het niveau ligt hier toch wat hoger.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Hij heeft al de nodige eredivisie ervaring, dat bedoel ik.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Alleen maar lange ballen gezien van hem je wordt doodmoe van die pestpokke ballen.
Plaats reactie