Christian Kum

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Het was inderdaad erg veel billenknijpen met Kum. En zoals velen al hebben gezegd de lb positie blijft ook met Kum/Raitala 1 van onze grote zorgen. Daarbij speelt vAnholt ook nog te wisselend. Afgelopen zaterdag had hij opvallend veel moeite met Fledderus.
v. Dijk zal wel terugkeren tegen Twente, maar voor hoe lang krijgt hij nog de kans?
Laatst gewijzigd door john2p op 23-09-2013 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Onbegrijpelijk hoe hij loopt te klungelen. 1 ding is wel duidelijk: Kum is geen back. Dus hopelijk wordt hij daar ook niet meer opgesteld.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

DSCH schreef:Onbegrijpelijk hoe hij loopt te klungelen. 1 ding is wel duidelijk: Kum is geen back. Dus hopelijk wordt hij daar ook niet meer opgesteld.
Het is ook pure armoe om Kum op LB te posteren. Raitala geblesseerd/nog niet fit en Dijks geschorst. Kum is een echte mandekker, geen opbouwende back.
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Inderdaad, pure armoe. Ook Aktou vind ik er nog niet klaar voor, al zou je het toch bijna proberen. Veel minder kan het in elk geval niet.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Aktaou kan nog beter worden, bij KUm ben ik er niet van overtuigd. Vind hem vooral niet slim als voetballer. Geen overzicht, slecht positie kiezen, onhandige voetballer. Had ik veel meer van verwacht gezien zijn jaren bij ADO.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Gekko schreef:Aktaou kan nog beter worden, bij KUm ben ik er niet van overtuigd. Vind hem vooral niet slim als voetballer. Geen overzicht, slecht positie kiezen, onhandige voetballer. Had ik veel meer van verwacht gezien zijn jaren bij ADO.

Speelde niet heel goed nee, maar wat wil je?

Hij hoort rechts in het centrum te spelen, desnoods rechtsachter. Niet linksback.

Ik ben het verder wel met de meesten eens, het centrum staat redelijk. Vooralsnog wordt de verdedigende strijd verloren door de al langer bekende archilleshiel: de linksachter. En van Anholt moet ook constanter gaan presteren, wisselt goede wedstrijden nog af met slechte.
nou nou
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Superfries1996 schreef:En van Anholt moet ook constanter gaan presteren, wisselt goede wedstrijden nog af met slechte.
Bij hem is het vaak een 'foutje', geen slechte wedstrijden over het algemeen. Is een beetje hetzelfde als met Janmaat. Als die mee opstoomde vonden we het allemaal prachtig. Maar ook hij maakte dezelfde fouten. Ik ben nog steeds fan van van Anholt. Herinnert me in zijn steeds maar doorgaan aan Maarten de Jong. Prachtig die onverzettelijkheid.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Hij was met veel bezig, maar niet met voetballen op zaterdagavond.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Complimenten voor deze man. Denk dat het bijna een jaar geleden is geweest dat hij voor het laatst op deze positie speelde. Zonder wedstrijdritme zo degelijk voetballen. Respect!
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Het is dat Otigba het zo goed doet, anders had je hem lekker kunnen laten staan. Brengt veel rust en voetbal in de verdediging, het is bovendien één van de eerste wedstrijden die hij op zijn 'eigen' positie staat.
nou nou
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Superfries1996 schreef:Het is dat Otigba het zo goed doet,
De vraag die je dan moet stellen is: Hoe goed?
Ben ook een fan van Otigba, maar als Kum meer rust uitstraalt en meer rust brengt is dat misschien op dit moment een beter optie. Maar goed... dit was nog maar één wedstrijd dat hij goed speelde natuurlijk.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Een man in ontwikkeling die het goed doet inruilen voor Kum? Hoe gaat het verder?
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Kum speelde niet onverdienstelijk, indien hij wil zou ik zijn contract ook wel verlengen. Kan tenslotte links, rechts en centraal en is niet zo duur als Zomer en Kruiswijk. Maar Otigba moet je altijd de voorkeur geven, een snelle, robuuste verdediger die zich nog genoeg kan ontwikkelen. En na Finnbogason (en Ziyech?) topscorer van Heerenveen ?
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Als rechtsback zakt hij door het ijs. centraal kun je hem gebruiken. Combi met Otigba kan ook. Je hoeft niet een links- en een rechtspoot te hebben. Als Zomer en Kruiswijk vertrekken komt er ruimte vrij.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Gekko schreef:Als rechtsback zakt hij door het ijs.
Een veel betere back-up heb je ook niet snel. Anders kom je uit bij Marzo en Schmidt. Eerste heeft eigenlijk nog niets kunnen laten zien, en Schmidt is erg grillig.

Het zal kiezen worden tussen Kum en Schmidt voor komend seizoen. Als back-up achter Otigba en Pele.
Ik weet eerlijk gezegd niet wie er beter is. Kum heeft meer ervaring, Schmidt is een jongen uit eigen opleiding die niet zo veel verdient als Kum. Beide spelers wisselen goede wedstrijden met erg slechte wedstrijden af.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Volgens Roelof de Vries op Twitter heeft Roda interesse in Kum.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Appie_M schreef:Volgens Roelof de Vries op Twitter heeft Roda interesse in Kum.
Is gewoon psychologische oorlogsvoering van Roda. We moeten na de winter immers tegen Roda :wink:
JJK
Nieuw talent
Berichten: 96
Lid geworden op: 09-06-2013 22:25
Locatie: Groningen

Bericht door JJK »

Kum ligt nu al te bibberen in bed van de zenuwen :lol: .
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Christiaan begint steeds meer in vorm te raken als je het mij vraagt. Zat er tegen NAC een paar keer heel goed tussen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Lipton schreef:Christiaan begint steeds meer in vorm te raken als je het mij vraagt. Zat er tegen NAC een paar keer heel goed tussen.
Nu is dat ook gewoon zijn werk :wink:
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Grijze middelmaat is het. Totaal niet subtopwaardig.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Knipecity schreef: Nu is dat ook gewoon zijn werk :wink:
Jawel, maar ik denk wel dat Kum in een betere fase zit, zo vaak hebben wij hem hier niet aan het werk mogen zien.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Ik vind ook dat hij langzaam laat zien dat hij niet zo slecht is als wij allemaal denken en doen overkomen. Het mag best gezegd worden dat hij afgelopen zaterdag een degelijke wedstrijd speelde. Liet in mijn ogen ook zien waarom hij geen back is maar een centrale verdediger. Daar komt hij prima tot zijn recht.
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Alleen blijft hij elke wedstrijd weer van die belachelijke ballen inspelen. Aan de bal is het niet heel goed. Dus niet laten opbouwen. Verdedigend doet hij het wel goed.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Zonde voor de ontwikkeling voor Otigba dat deze eenvoudige speler er nu ineens instaat. Onbegrijpelijk.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

We hebben de 0 gehouden, dus reken er maar niet op dat Marco dit nu nog gaat aanpassen. Vanuit de 0 gaan we natuurlijk bouwen.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

De 0 gehouden inderdaad. Wanneer de N.A.C. aanvallers het vizier gewoon op scherp hadden gehad, hadden we na een kwartier spelen 'gewoon' tegen een 0-2 achterstand aangekeken. Dat we nu de 0 hebben gehouden heeft niets met Kum te maken gehad alswel met een doses geluk.

Maar ook ik vrees dat Eric gelijk gaat krijgen. Kum zal de volgende wedstrijd wel weer starten.

Ik kan maar één voordeel bedenken voor het niet opstellen van Otigba en eerder Eikrem. Het bevestigt dat Van Basten er niet zo heel veel van snapt. Maakt zijn vertrek iets om naar uit te kijken.
topcoach
Nieuw talent
Berichten: 123
Lid geworden op: 17-02-2013 18:31

Bericht door topcoach »

Wat vinden we nu van het optreden van Kum ? hij heeft nu een aantal wedstrijden gespeeld.
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

verdedigend is het redelijk tot goed maar zijn inspeelballen blijven dramatisch. Hij speelt soms mensen in dat je denkt pfff hoe bedenk je het. En komt ook wel eens gevaar weg als hij iemand probeert in te spelen en mislukt.
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Ik zie niet zoveel verschil tussen Kum en Otigba op verdedigend vlak. In aanvallend opzicht is Otigba duidelijk beter.
Ik denk dat Van Basten kiest voor Kum vanwege zijn ervaring en niet omdat Otigba een mindere verdediger is.
Persoonlijk vind ik het jammer dat Otigba niet speelt, ik heb de indruk dat in potentie Otigba een veel betere verdediger kan worden dan Kum op dit moment is. Het zou natuurlijk ook zo kunnen dat Otigba op dit moment op de training een mindere indruk achterlaat.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Plaats reactie