Christian Kum

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Christian Kum

Berichtdoor Ebiede » 09-03-2014 13:44

Ik vindt het ook niet eerlijk om Kum en Otigba zo te gaan vergelijken. 90% zal dan de voorkeur aan Otigba geven omdat hij eigen jeugd is en Kum een duurbetaalde aankoop.

Het gaat erom om dat MvB eigen jeugd "vermoord"! Denk aan Otigba en Sinkgraven, deze spelers zijn niets minder dan een Kum of De Kamps. Naar mijn idee moeten dan ook altijd de Jeugd spelen ipv huur spelers of spelers die gaan vertrekken.

Het gaat dus duidelijk om de visie van Van Basten en niet de poppetjes op de plekken.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Christian Kum

Berichtdoor Superfries1996 » 09-03-2014 14:35

Ik zie de speelminuten ook het liefst aan eigen jeugd gegeven worden, maar de laatste weken staat de verdediging gewoon prima. De afgelopen drie speelronden twee keer de nul gehouden en maar 0,3 tegendoelpunt per wedstrijd. Het waren natuurlijk matige tegenstanders, maar dat heeft vaak genoeg niet uitgemaakt wat tegengoals betreft. Hoezeer ik Otigba ook graag zie spelen, er is op dit moment gewoon geen reden om een cv te wisselen.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Christian Kum

Berichtdoor Wizard » 10-03-2014 08:45

Verdedigend is Kum toch veel beter dan Otigba. In de duels zijn ze vergelijkbaar maar positioneel is Kum veel en veel sterker. Heb ook het idee dat Kum beter coacht in het veld.
Uiteraard is Otigba eigen jeugd en kan hij aanvallend nog wat brengen (waardoor je al snel sympathie voor hem krijgt) maar sinds Kum er staat, is het in mijn ogen stabieler. Uiteraard zie ik het liefste 'eigen' jeugd.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Christian Kum

Berichtdoor Otsje P » 10-03-2014 09:08

Wizard schreef:Verdedigend is Kum toch veel beter dan Otigba. In de duels zijn ze vergelijkbaar maar positioneel is Kum veel en veel sterker. Heb ook het idee dat Kum beter coacht in het veld.
Uiteraard is Otigba eigen jeugd en kan hij aanvallend nog wat brengen (waardoor je al snel sympathie voor hem krijgt) maar sinds Kum er staat, is het in mijn ogen stabieler. Uiteraard zie ik het liefste 'eigen' jeugd.


Ben bang dat je hier gewoon gelijk hebt. De achterhoede staat redelijk goed de laatste weken. Zit soms met de handen in het haar als Kum weer zo'n achterlijke bal geeft, maar dat doet Otigba ook wel eens. Punt is wel dat Otigba er gewoon 5 of 6 in heeft geknald, en dat gevaar mis je nu wel.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Christian Kum

Berichtdoor Knipecity » 10-03-2014 09:12

Ja, maar Van Basten kijkt vooral eerst altijd naar het verdedigende aspect 8)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Christian Kum

Berichtdoor fuotbalgek » 29-03-2014 20:15

Nou als we dan naar het verdedigend aspect hebben kan Kum er wel uit. De hele wedstrijd tegenstanders kwijt met gevolgen. En aan de bal in de achteruit-versnelling, Chris tikkie terug Kum.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Christian Kum

Berichtdoor Heerenveen rules » 29-03-2014 20:55

Staat bij twee goals te pitten. Waardeloos. Zet er dan een talent met potentie in want dit is niet best.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Christian Kum

Berichtdoor fuotbalgek » 29-03-2014 20:57

Heerenveen rules schreef:Staat bij twee goals te pitten. Waardeloos. Zet er dan een talent met potentie in want dit is niet best.


Bij de eerste goal is hij ook degene die Hagenaar moet oppakken, maar geen flauw idee waar die nep-Japanner uithangt
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Christian Kum

Berichtdoor Flying Frisian » 30-03-2014 00:06

fuotbalgek schreef:Bij de eerste goal is hij ook degene die Hagenaar moet oppakken, maar geen flauw idee waar die nep-Japanner uithangt
Daarbij, als hij drie stappen richting de doellijn zet, hoeft hij niet eens bij Havenaar te staan en kan hij de voorzet rustig opvangen.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Christian Kum

Berichtdoor Otsje P » 31-03-2014 07:51

Walgelijk slecht verdedigd van Kum inderdaad. En helaas is dit bij Kum vast prik. Hij is heel aardig als hij een man voor zich heeft, maar als het spel vanaf de zijkant komt, dan heeft hij geen idee waar zijn man is. Bij de eerste goal moet Kruiswijk rugdekking verzorgen door Achenteh op te pikken. Kum heeft op dat moment maar 1 taak, en dat is om de lijn naar Havenaar af te sluiten. Hij heeft echter geen idee waar Havenaar uithangt.

Bij de 2e goal, werd ik echter minstens net zo gek. Waarom blijft hij in godsnaam naast Traore lopen???? Hoopt hij dat Traore uit zichzelf buitenspel zal gaat lopen of zo? Het balletje wordt nu mooi voor Traore neergelegd, en Kum kan die weg nooit meer afsluiten. Terwijl hij daarvoor gewoon alle kans heeft om tussen Traore en de goal te komen. Hij blijft echter naast hem lopen, op lijn. Echt verschrikkelijk verdedigd. BAH.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Christian Kum

Berichtdoor Heerenveen rules » 31-03-2014 11:28

Daarom mooi laten gaan. Matige verdediger.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Christian Kum

Berichtdoor Otsje P » 31-03-2014 12:22

Heerenveen rules schreef:Daarom mooi laten gaan. Matige verdediger.


Yep. Elke keer als je denkt dat hij solide begint te draaien en een het goed doet, dan laat hij je weer een paar keer gigantisch in de steek.

Wordt hij nu ook gepasseerd? Otigba lijkt voor minder uit het team gehaald te zijn.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Christian Kum

Berichtdoor abegoal » 31-03-2014 12:29

Otsje P schreef:Wordt hij nu ook gepasseerd? Otigba lijkt voor minder uit het team gehaald te zijn.


Die laatste wedstijden komen we nog wel door. Wat ik echter onbegrijpelijk vind is dat ze met hem door willen, gezien de berichten dat ze nog in gesprek zijn.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Vorige

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten