Matthew Amoah

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Knipecity » 24-12-2012 09:08

Ik bekijk zaken vaak van de positieve kant, maar de aankoop van Amoah begreep ik direct al niet. Nooit bijzonder gevonden. Heeft behoudens uitstapje naar Dortmund altijd onder het door ons beoogde niveau gespeeld en is bovendien een ander type spits dan wij vaak willen. Succes bij NAC, of een dergelijke club.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Wizard » 24-12-2012 09:41

Ben ik absoluut niet met je eens.
Ik begreep het aantrekken van Amoah heel erg goed. Was in zijn tijd bij NAC een fantastische spits en altijd één van de betere spelers. Speelde naar mijn mening behoorlijk onder z'n niveau bij NAC. Vraag 't de gemiddelde NAC-supporter eens en je krijgt alleen maar lof over deze jongen te horen.
Dat Amoah een jaar heeft stil gestaan (in Turkijke) is zonde geweest en 't was dan ook een gok hoe snel Amoah weer op z'n oude niveau zou raken. Wanneer je zo'n speler voor een appel en een ei kunt halen, moet je dat altijd doen (wanneer je in een financieel dal zit). Gegokt, maar helaas te licht bevonden. Dat is 't risico van 't vak.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Knipecity » 24-12-2012 10:09

Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar dan ben je wel heel koppig. Mijn gelijk en zo was ik niet de enige hoor, is nu wel gebleken. Amoah heb ik nooit bijzonder gevonden en dan red je het niet bij Heerenveen.
Amoah heeft daarbij een leeftijd dat je niet meer echt beter wordt.

Het is in feite heel simpel, als een speler als Amoah een jaar heeft stilgestaan, maar daarvoor op een hoger niveau heeft gespeeld dan subtop Nederland (waar Heerenveen wil spelen) dan heb je kans van slagen. Maar Amoah kwam al van een lager niveau, was al vaak geblesseerd en als je dan ook nog een jaar stilstaat is het een hele simpele optelsom.

De Ridder kan je overigens bijna in hetzelfde rijtje plaatsen. Heeft wel ooit hoger gespeeld dan Heerenveen, maar zijn carriere beloofde alles behalve een stabiele speler die in een stijgende lijn zat.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor paparazzi » 24-12-2012 10:22

Knipecity schreef:Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar dan ben je wel heel koppig. Mijn gelijk en zo was ik niet de enige hoor, is nu wel gebleken...


Jij verbeeld je nogal wat niet? Zeker reservespeler bij Read Swart.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Knipecity » 24-12-2012 10:30

Zoals veel mensen heb ik ook een mening paparazzi en als jij dan vindt dat je je wat verbeeld.... Jij geeft hier ook vaak je mening en dan verbeeldt jij je dus ook wat.

En omdat ik met mijn insteek vaak veel weerstand oproep bij een bepaalde groepering hier, is het ook wel eens lekker om later je gelijk te halen. 8)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Voorstopper » 24-12-2012 10:31

Voor wat ervaring in de selectie en een bruikbare wisselspits kon ik het nog begrijpen maar na een jaar nietsdoen in Turkije was het afbreukrisico enorm natuurlijk. Geen verrassing.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Wizard » 24-12-2012 10:45

Knipecity schreef:Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar dan ben je wel heel koppig. Mijn gelijk en zo was ik niet de enige hoor, is nu wel gebleken. Amoah heb ik nooit bijzonder gevonden en dan red je het niet bij Heerenveen.
Amoah heeft daarbij een leeftijd dat je niet meer echt beter wordt.
.

Waarom zou ik koppig zijn? Ik zeg net dat je als club zijnde een risico neemt met het aantrekken van een dergelijke transfervrije speler. Er zijn echter zat voorbeelden dat een transfervrije speler (na 1 off season) weer opbloeide. Amoah was in z'n tijd bij Nac een verdienstelijke speler, De Ridder heeft 't bij Grasshoppers prima gedaan. Amoah haalt helaas niet meer 't niveau van NAC en De Ridder speelt niet op z'n favoriete positie (en krijgt geen steun op z'n positie; terwijl hij juist sterk is in de combinatie).
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Superfries88' » 24-12-2012 10:48

Het aantrekken van Amoah begreep ik wel, en achteraf nog steeds. Heerenveen zocht binnen een beperkt zoekgebied naar een ervaren spits. In dat kader is Amoah een logische keuze. Bij clubs als Vitesse en NAC heeft hij ruim honderd Eredivisie-doelpunten gemaakt, heeft in de keuken gekeken bij Borussia Dortmund en heeft een respectabel aantal interlands gespeeld bij een prima Afrikaans voetballand. Oké, het was een gok na een jaar uit de running te zijn geweest, maar dat kan niet de enige reden zijn van zijn matige prestaties dit seizoen. Tegen Hollandia zag ik Amoah kansen verprutsen die je zelfs na drie jaar afwezigheid zou mogen/moeten maken als spits. Het is niet anders.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Wizard » 24-12-2012 10:52

Superfries88' schreef:Het aantrekken van Amoah begreep ik wel, en achteraf nog steeds. Heerenveen zocht binnen een beperkt zoekgebied naar een ervaren spits. In dat kader is Amoah een logische keuze..

Precies. Een ervaren spits naast de jonkies zoals Uth, Slagveer en Fazli, zodat deze zich rustig konden doorontwikkelen.
Daarnaast een goedkope oplossing; een ervaren spits, transfervrij en vast geen hoog salaris (na 5 jaar EU geen Non-EU salaris meer verplicht). Amoah raakte geblesseerd en kon Finn niet uit de basis spelen. Daarnaast ontwikkelt Uth zich erg goed. Misgegokt, maar een te rechtvaardigen keuze mijns inziens.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Voorstopper » 24-12-2012 11:03

In eerste instantie was de intentie van de club volgens mij gewoon om met Uth en Amoah het seizoen in. Het liep alleen in de voorbereiding wat anders (Uth nog niet ver genoeg, Amoah geblesseerd en uit vorm) waardoor besloten is Finnbogason te halen. Nu Uth zich goed heeft ontwikkeld is Amoah duidelijk overbodig. Amoah kan misschien nog van waarde zijn in de kelder van de Eredivisie...
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor TORCIDA » 24-12-2012 13:13

Met recht de grootste miskoop allertijden, nog erger dan Abgar barsom en el younoessie, maar ja dat mocht ik niet zeggen aan het begin van het seizoen.....
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Knipecity » 24-12-2012 13:21

TORCIDA schreef:Met recht de grootste miskoop allertijden, nog erger dan Abgar barsom en el younoessie, maar ja dat mocht ik niet zeggen aan het begin van het seizoen.....

Nou daar ben ik het niet mee eens. Je hebt heel veel spelers die geen donder gepresteerd hebben, we hebben hier wel lijstjes gehad, maar wat een speler gekost heeft bepaald toch ook wel de mate van miskoop zijn en dan zijn naar mijn idee spelers als Elyounoussi ( 4 miljoen), Matusiak (3 miljoen) en Steppe (3 miljoen + dik salaris) wel de grootste miskopen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Heerenveen rules » 24-12-2012 13:57

TORCIDA schreef:Met recht de grootste miskoop allertijden, nog erger dan Abgar barsom en el younoessie, maar ja dat mocht ik niet zeggen aan het begin van het seizoen.....


Jij kunt met recht je gelijk halen en je hebt geheel gelijk gekregen. Dit is een mislkleun van de eerste orde geworden. Een waardeloze 'aankoop'. Goed gezien van Hansma.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor 1983 » 24-12-2012 14:08

Amoah kwam hier transfervrij (toch?) dus hoe je hem een grotere miskoop kan vinden dan bijvoorbeeld Elyounoussi vind ik knap. Bovendien riep Torcida dat al voordat er ook nog maar een bal had gerold of minuut gespeeld was. Dat je dan achteraf gelijk krijgt dat het helemaal niks is geworden oke, maar het lijkt zelfs wel een beetje of je daar ontzettend blij mee bent :(
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor forca hveen » 24-12-2012 14:18

TORCIDA schreef:Met recht de grootste miskoop allertijden, nog erger dan Abgar barsom en el younoessie, maar ja dat mocht ik niet zeggen aan het begin van het seizoen.....


Niet mee eens. Het idee was een ervaren spits als mentor voor de jongere spelers. Ik begrijp dit idee nog steeds (zeker aan het begin van het seizoen) maar het bleef natuurlijk een gok. Nu is de gok (immers transfervrij) verloren en zetten ze gelijk een punt achter de samenwerking wat mij prima lijkt. Niet nog een halfjaar aanmodderen met blessures maar gewoon toegeven dat de gok verkeerd heeft uitgepakt.
Vind het dus zeker niet een miskoop maar een gok die is verloren.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Neymar » 24-12-2012 16:11

Ik heb nooit begrepen waarom ze Amoah hebben gehaald. Een enorme miskoop blijkt maar weer. Als je een mentor voor jonge spelers wilde had je beter Sibon kunnen houden. Daar was hij zelf ook wel voor in.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor TORCIDA » 24-12-2012 18:03

Jeezus dan zijn er nog cijferneukers ook nog, miskoop. wel of geen transfergelden betaald, deze jongen is gehaald, staat op de loonlijst dus kost geld. Heeft daarvoor een jaar nagenoeg niet gevoetbald in Turkije en wordt gehaald als Mentor? Dan hadden ze beter Sibon kunnen houden. Daarvoor heeft hij af en toe een goede periode gehad, maar dat ze dan Sibon, die veel meer gepresteerd heeft, veel meer heeft met Heerenveen niet vragen?

Zelfs tegen de amateurs kon hij geen potten breken...
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor 1983 » 24-12-2012 18:59

Dat heeft niks met cijferneuken te maken. Iemand anders kan er gewoon anders tegenaan kijken dan jij. Zo'n Elyounoussi heeft iets van 4 miljoen gekost en heeft, ondanks dat hij wel af en toe heeft gespeeld, net zoveel (of beter gezegd net zo min) een bijdrage gehad als Amoah. Dan is iemand die zo duur was in mijn ogen een grotere miskoop dan iemand die alleen een salaris heeft gekost. Dat jij wat dat betreft een andere mening hebt, prima.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Surhuisterveen » 24-12-2012 19:41

Volgens Hansma kon Sibon de trainingsintensiteit niet meer bij benen.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor vries153 » 25-12-2012 00:26

heb vandaag even de leeuwarder courant gelezen en daar stond een stukje van johan mast is ik was het deels met hem eens amoah is mislukt maar waarom hij in het zelfde stukje schrijft dat mark uth nog niet heeft kunnen overtuigen snapte ik dan weer niet.
vries153
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 23-07-2003 18:48
Woonplaats: gorredijk

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Ebiede » 25-12-2012 08:31

Het is gewoon een blunder dat ze niet hebben geleerd van Kalou en toch Amoah hebben gehaald.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Erwin4ever » 25-12-2012 11:05

Als ik de reacties hier zo zie, moeten hier echt heel veel mensen zijn met een toppositie in hun vakgebied.
Nemen blijkbaar altijd de juiste beslissingen, weten op voorhand altijd precies hoe alles en iedereen zich ontwikkeld.

Ook ik was het niet eens met het halen van Amoah, echter om van een miskleun van de eerste orde, blunder o.i.d te spreken gaat mij te ver! Kwam transfervrij, was in het verleden een zeer behoorlijke spits, dus als het salaris niet erg hoog is, in mijn ogen een te verdedigende gok! Dat deze verkeerd uitpakt kan gebeuren dan. In de winterstop afscheid nemen en succes verder!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Freezeman » 26-12-2012 09:39

Erwin4ever schreef:Als ik de reacties hier zo zie, moeten hier echt heel veel mensen zijn met een toppositie in hun vakgebied.
Nemen blijkbaar altijd de juiste beslissingen, weten op voorhand altijd precies hoe alles en iedereen zich ontwikkeld....

Meer een kwestie van achteraf kijk je een koe in de reet. :D
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Knipecity » 26-12-2012 09:50

Vaak wel, maar hoe ik over Amoah dacht kan je direct na zijn aankoop op pagina 1 lezen ;-)

Maar genoeg gezeken. Spelers verdienen een kans en Amoah heeft deze niet gepakt. Zo weinig als hij nu voor ons heeft betekend had ik zelfs niet verwacht. Nog minder dan Kalou destijds. Die was uiteindelijk nog belangrijk in bekerfinale met zijn 'lucky' goal.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Surhuisterveen » 26-12-2012 10:47

Enkele maanden geleden bij de presentatie sprak Amoah de volgende woorden; "we kunnen veel van elkaar leren".
Neem aan dat de directie 1 ding geleerd heeft; haal geen uitgerangeerde spelers uit de zandbak. (Al zou ik voor Alves een uitzondering maken)
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Lipton » 27-12-2012 15:23

Surhuisterveen schreef:Neem aan dat de directie 1 ding geleerd heeft; haal geen uitgerangeerde spelers uit de zandbak. (Al zou ik voor Alves een uitzondering maken)


Turkije is alles behalve een zandbak.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor forca hveen » 31-01-2013 16:48

Willem II hoopt Matthew Amoah op de slotdag van de transferperiode nog vast te leggen. De 32-jarige spits staat tot komende zomer onder contract bij SC Heerenveen. Bronnen bevestigen dat er gesproken wordt. Of het van een deal komt is evenwel onzeker. Vooralsnog willen de Friezen hem niet laten gaan.

Dat laatste is opvallend aangezien Amoah in het Abe Lenstra Stadion niet aan spelen toe komt. Willem II is bereid om de helft van het salaris van de spits over te nemen. Dat wordt bevestigd bij SC Heerenveen. Volgens die club zijn er 'andere factoren' die een overgang naar Tilburg vooralsnog in de weg staan.

Amoah zou graag overstappen naar Willem II. De voormalig aanvaller van onder meer Vitesse en NAC. Niet alleen omdat hij graag weer aan voetballen toe wil komen, ook omdat hij nog een huis heeft in Breda. Hij en zijn gezin zouden graag weer terugkeren naar het zuiden. (Dennis van Bergen en Freek Jansen)
VI


Benieuwd wat de redenen zijn om Amoah niet te laten gaan?
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Neymar » 31-01-2013 16:52

forca hveen schreef:
Willem II hoopt Matthew Amoah op de slotdag van de transferperiode nog vast te leggen. De 32-jarige spits staat tot komende zomer onder contract bij SC Heerenveen. Bronnen bevestigen dat er gesproken wordt. Of het van een deal komt is evenwel onzeker. Vooralsnog willen de Friezen hem niet laten gaan.

Dat laatste is opvallend aangezien Amoah in het Abe Lenstra Stadion niet aan spelen toe komt. Willem II is bereid om de helft van het salaris van de spits over te nemen. Dat wordt bevestigd bij SC Heerenveen. Volgens die club zijn er 'andere factoren' die een overgang naar Tilburg vooralsnog in de weg staan.

Amoah zou graag overstappen naar Willem II. De voormalig aanvaller van onder meer Vitesse en NAC. Niet alleen omdat hij graag weer aan voetballen toe wil komen, ook omdat hij nog een huis heeft in Breda. Hij en zijn gezin zouden graag weer terugkeren naar het zuiden. (Dennis van Bergen en Freek Jansen)
VI


Benieuwd wat de redenen zijn om Amoah niet te laten gaan?


Misschien omdat ze nu Fazli en Valpoort hebben uitgeleend en dat we anders met Uth maar één extra spits in huis hebben? Geen idee.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Hinkelpikke » 31-01-2013 16:54

Dat lijkt me inderdaad plausibel, al is Amoah volgens mij van geen enkele waarde in deze huidige selectie.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Flying Frisian » 31-01-2013 16:58

forca hveen schreef:Benieuwd wat de redenen zijn om Amoah niet te laten gaan?
Ik denk dat meespeelt dat sc Heerenveen gisteren Fazli en Valpoort heeft verhuurd. Dit zijn twee jongens die in de spitspositie kunnen spelen. Op dit moment heeft men "alleen" Amoah, Finnbogason en Uth als puntspelers. Bij een vertrek van eerstgenoemde kan de club zich geen blessuregevallen op die positie meer veroorloven, of er moeten A-junioren op de bank zitten.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten