Matthew Amoah

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Ik heb een beetje mixed feelings bij Amoah. Vond hem altijd een prima spits, maar daartegen vind ik het helemaal geen spits voor ons systeem. Niet lang, geen kopkracht, niet balvast. Meer een afmaker die het hebben moet van zijn snelheid.

We zullen zien!
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Amoah is niet slecht, maar het is wel een teleurstellende aankoop. 15-20 doelpunten lijkt zijn top. Ik had toch gehoopt op een jongen met meer potentie.
Hopen dat er spectactulaire vervangers van Assaidi en Narsingh komen want tot dit moment is het allemaal grauwe middelmaat.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7718
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Als hij niet teveel geblesseerd raakt dan gaat hij het bij ons wel redden
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

Voor mensen die graag met statistieken werken, Dost scoorde bij Heracles minder dan Amoah bij NAC.

Los daarvan snap ik, zoals gezegd, de aankoop wel. Natuurlijk geen topper, maar je haalt wel ervaring en kennis. Dat mensen steeds terugvallen op Helenius snap ik niet helemaal:
- Heerenveen is volgens mij niet aan hem gekoppeld,
- Scoorde in 62 wedstrijden 18 keer,
- Is nog maar 21.
Je kunt geen team (ook geen voorhoede) bouwen om alleen maar jonge spelers. Je hebt wel de nodige ervaring nodig. In dat opzicht vind ik Amoah wel een goede zet; hij is immers gratis (als het verhaal klopt). Tevens heeft hij maar een jaarcontract.
RobertDeVries schreef:Ben ik de enige die het opvalt? maar alweer Kees Ploegsma?
Dat is drie van de vier!
Hansma heeft geen groot netwerk. Dat blijkt.
Jumping to conclusions again?
Misschien nog niet zo'n groot netwerk. Hij is immers ook nog niet heel oud en zit nog niet lang in deze functie. Zoiets bouw je over de jaren op.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

RobertDeVries schreef:Ben ik de enige die het opvalt? maar alweer Kees Ploegsma?
Dat is drie van de vier!
Hansma heeft geen groot netwerk. Dat blijkt.
Nu doe je het weer. Hetgeen je steeds verweten wordt. Je trekt weer conclusies zonder daar een basis voor te hebben. Er blijkt helemaal niets.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

RobertDeVries schreef:Ben ik de enige die het opvalt? maar alweer Kees Ploegsma?
Dat is drie van de vier!
Hansma heeft geen groot netwerk. Dat blijkt.
Ben ik de enige die het opvalt? Alweer een speler wiens voornaam begint met een M.
Dat is drie van de vier!
Er wordt letterlijk 'op naam' gescout. Dat blijkt.
Janstra
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 28-10-2011 12:30

Bericht door Janstra »

Liever een klein netwerk met spelers die wel iets toevoegen, dan iemand met een groot netwerk die spelers haalt tegen een te hoog salaris en landurig contract die er niks van bakken.

Ik weet niet of Amoah iets toe gaat voegen bij ons. Ik hoop dat hij wel echt fit is en laat zien dat hij nog goed kan voetballen. Ik twijfel toch of Amoah echt een speler voor Herenveen is.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Al is de gehele selectie plus staf verbonden aan Ploegsma; als ze hun werk maar goed doen. Het kan mij werkelijk helemaal niets schelen. Heerenveen zoekt gewoon een tussenoplossing voor de spitspositie, wil daar geen fors budget voor benutten en zoekt enige ervaring: Amoah past dan prima in het plaatje. Heeft veel meegemaakt, kent de competitie en heeft bewezen de nodige goals te kunnen maken bij clubs van een minder kaliber. Prima voor één of twee jaar, uiteindelijk zal het de bedoeling wel zijn om Uth te laten doorstromen naar de eerste positie.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Wat is een tussenoplossing in een tijd waarin de betere spelers na 1 of 2 seizoen alweer vertrekken ?
Als Uth er komend seizoen 20 maakt, speelt hij het seizoen erop gewoon weer in Duitsland.
Amoah is zo gek nog niet, het valt alleen te hopen dat het afgelopen inactieve seizoen niet te veel doorwerkt.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Blijkbaar denkt Heerenveen dat Uth tijd nodig heeft om te acclimatiseren. Het is ook niet gek: begin lekker met Amoah en laat Uth zich gedurende het seizoen maar bewijzen. Blijkt hij vroegtijdig dusdanig goed, dan kan je hem als eerste spits aanwijzen. Zo niet, dan ga je hem begeleiden dat hij bijvoorbeeld in het tweede seizoen de stap maakt. Ik neem aan dat Van Basten gewoon gaat kiezen voor de spits die het meeste laat zien. Laat ze maar concurreren.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Uth is dan misschien voor de spits gehaald, maar we mogen ook niet uitsluiten dat hij op de linkervleugel wordt geposteerd.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

oldtimer schreef:Uth is dan misschien voor de spits gehaald, maar we mogen ook niet uitsluiten dat hij op de linkervleugel wordt geposteerd.
Ik vraag me af hoe snel die Uth is. Hij ziet er een beetje dikjes uit.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Neymar schreef: Ik vraag me af hoe snel die Uth is. Hij ziet er een beetje dikjes uit.
Haha, die jongen is zo mager als wat.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Stiffie en geil in de 16.. Goede combinatie :wink:
SCH
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ben niet kapot maar waarom zou Amoah geen 15-20 goals kunnen maken? Als je bij Nac 12 maakt, maak je hier 20. Heerenveen krijgt doorgaans veel meer kansen en hij heeft veel beter spelers om hem heen.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Lipton schreef: Haha, die jongen is zo mager als wat.
Haha dan heeft hij gewoon een beetje een bolle kop.

Anyway, Amoah heb ik altijd wel een redelijke spits gevonden. Alleen niet echt een Heerenveen type. Overigens zeg ik al wel een paar jaar dat we een donkere spits moeten hebben. Dat heeft altijd wel wat, kijk naar Eto'o of Drogba :lol: .
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6245
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Neymar schreef: paar jaar dat we een donkere spits moeten hebben. Dat heeft altijd wel wat, kijk naar Eto'o of Drogba :lol: .
Ik heb liever een spits die ballen er ramt! Ook al is zwart, geel, wit, bruin of transseksueel.
Spijt heb je morgen maar!
Muck
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 09-07-2007 21:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Muck »

Ebiede schreef:Ik heb liever een spits die ballen er ramt! Ook al is zwart, geel, wit, bruin of transseksueel.
Zwart, geel, wit of bruin, prima! Maar geen DKV'ers, die transseksuelen blijven maar in Leeuwarden.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Dat Turkse clubje waar hij vandaan komt, doet wel een beetje het ergste vrezen. Dat klinkt een beetje als: uitbollen, een balletje trappen en aan het einde van de maand constateren dat er wéér geen geld is overgemaakt. De Amoah die wij kennen uit zijn NAC-periode zou daarentegen wel toegevoegde waarde kunnen hebben. Voordeel van de twijfel, voorlopig.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

En Amoah komt natuurlijk aan het begin van de voorbereiding. Dat was met Kalou wel anders. Die werd ook veelste snel klaar gestoomd en dat hebben wij geweten ook. Die hardnekkige hamstringblessures kwamen door de verkeerde trainingen die hij kreeg van de club.

Amoah gaat zeker wat toevoegen aan sc Heerenveen en ik ben blij met zijn komst. Echt z'n spits die 15x per seizoen scoort en dan constant 1 of maximaal 2x per wedstrijd.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Als Amoah er in de bekerfinale ook één in knalt ben vind ik het best.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

Goeie aankoop lijkt mij. Snap de teruggehouden reactie's van sommigen dan ook niet. Bij NAC goed voor 10-15 doelpunten per seizoen. Bij Heerenveen normaal gesproken krijg je 5 tot 7 kansen meer per wedstrijd. Ik zeg; minimaal 20 doelpunten.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Frisian Viking schreef:Als Amoah er in de bekerfinale ook één in knalt ben vind ik het best.
Knalt? :D
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

oldtimer schreef: Knalt? :D
Een pisbal mag ook.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Zola
Selectiespeler
Berichten: 638
Lid geworden op: 01-03-2006 16:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Zola »

RobertDeVries schreef:Ben ik de enige die het opvalt? maar alweer Kees Ploegsma?
Dat is drie van de vier!
Hansma heeft geen groot netwerk. Dat blijkt.
Kennelijk mag sc Heerenveen graag zaken doen met Ploegsma van SEG International. Inderdaad,Jukka Raitala,Matthew Amoah en Maarten de Roon zitten in zijn stal. Maar ook Jeffrey Gouweleeuw,Kenny Otigba en Ron Jans. Waarschijnlijk kunnen ze goed met Ploegsma zaken doen en voelt het goed onderling.
Is toch niks mis mee?
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ach, laat die arme Robert tegen alles aanschoppen wat de huidige directie doet.........
Sumzor
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 03-03-2011 14:32

Bericht door Sumzor »

geef m een kans. Ben benieuwd wat iedereen roept als ie er 20 in trapt dit jaar
Swollenaer
Invaller
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-07-2004 22:16
Locatie: Zwolle

Bericht door Swollenaer »

Amoah gehaald voor ervaring en moet Uth en overige talenten klaarstomen voor het grote werk. Prima aankoop.Ervaren en goedkoop, kun je geen buil aan vallen, lijkt me..
Euh.... who's our man, who can do what no one can?
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Volgens mij is hij ook wel iemand die elke wedstrijd 110% geeft. Gewoon iemand die plezier heeft in het spelletje. Maar kan er ook naast zitten hoor
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Neymar schreef:Volgens mij is hij ook wel iemand die elke wedstrijd 110% geeft. Gewoon iemand die plezier heeft in het spelletje. Maar kan er ook naast zitten hoor
Kritiek op Amoah was bij Nac dat hij gemakkelijk wedstrijden liet schieten voor kleine blessures waarvan men bij Nac vond dat daar mee te spelen was.
Plaats reactie