Matthew Amoah

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Crash schreef:Wanneer je als club een top 5/6 positie wil behalen heb je een spits nodig die op zeker 15 tot 20 goals voor je maakt. Dit gaat Amoah niet realiseren. Amoah is een prima spits voor een middenmotor, maar komt, zeker in een driespitsensysteem te kort voor de subtop. De verwachtingen dus maar weer bijstellen. Helaas.
Nou dat is wel heel negatief gesteld. Amoah kan er gerust 10 tot 15 maken in een seizoen. En anderen kunnen die doelpunten ook maken. Licht er ook een beetje aan hoe de rest van de selectie eruit komt te zien. Het is geen gegeven dat wanneer je spits er geen 15 of meer maakt (waarom zou Amoah die niet kunnen maken? Als je bij Nac er al 12 kan maken...) je niet in de top 5 kan eindigen. Ajax wer nota bene kampioen dit jaar met topscorer Siem de Jong met 13 goals.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

En alweer een speler die nog op geen enkele wijze aan de club gelinkt was.
Blijft toch knap elke keer.
Amoah heeft zich in het verleden voldoende bewezen en zou in dat opzicht echt wel iets aan de ploeg kunnen toevoegen.
Het is alleen de vraag of hij na zo'n seizoen waarin hij amper gespeeld heeft wel weer op nivo terug komt.
Het Kalousyndroom zeg maar.

Qua productiviteit is het geen verkeerde met 10-15 goals per seizoen.
Een speler op zijn leeftijd met betere statistieken, is voor Heerenveen financieel onhaalbaar.
Daarnaast Sibon heeft er ook nooit meer dan 15 gemaakt (in de eredivisie), heeft nooit iemand een probleem gevonden dacht ik zo.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Waarom trekt iedereen meteen weer van die droevige conclusies? Er wordt toch nergens geschreven dat hij gehaald is als 1e spits. Misschien zijn ze ondertussen nog wel met diverse andere aanvallers bezig. Misschien wordt Uth wel 1e spits. Ook zou het kunnen dat men nog gewoon bezig is met een 1e spits, dat Amoah de ervaren back-up is en dat Uth van de flank moet komen. Het is allemaal zo voorbarig om nu al zo teleurgesteld te doen.

Als de competitie straks begint, en de transfermarkt op slot gaat, en dan blijkt dat Amoah onze 1e spits is, dan zal ook ik teleurgesteld zijn. Maar daar is het nu nog geen tijd voor. Broodnodige ervaring voor de voorhoede, zo zie ik het vooralsnog.
RobertDeVries
Basisspeler
Berichten: 753
Lid geworden op: 14-06-2010 20:50

Bericht door RobertDeVries »

mitrita schreef:En alweer een speler die nog op geen enkele wijze aan de club gelinkt was.
Blijft toch knap elke keer.
Amoah heeft zich in het verleden voldoende bewezen en zou in dat opzicht echt wel iets aan de ploeg kunnen toevoegen.
Het is alleen de vraag of hij na zo'n seizoen waarin hij amper gespeeld heeft wel weer op nivo terug komt.
Het Kalousyndroom zeg maar.

Qua productiviteit is het geen verkeerde met 10-15 goals per seizoen.
Een speler op zijn leeftijd met betere statistieken, is voor Heerenveen financieel onhaalbaar.
Daarnaast Sibon heeft er ook nooit meer dan 15 gemaakt (in de eredivisie), heeft nooit iemand een probleem gevonden dacht ik zo.
Sibon liet andere spelers beter spelen en Amoah moest op snelheid de man de baas zijn en scoren. Sibon heeft het nooit van zijn snelheid moeten hebben. Spelinzicht verlies je niet, snelheid wellicht wel.

Ik heb overigens nog niemand een bewijs zien leveren van een vrijstelling voor eu voetballers?!?
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

RobertDeVries schreef:Ik heb overigens nog niemand een bewijs zien leveren van een vrijstelling voor eu voetballers?!?
Hij krijgt een normaal salaris van een EU voetballer. Heb ik van een bron, maar die kan ik net als jou niet prijsgeven.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Lardy schreef: Hij krijgt een normaal salaris van een EU voetballer. Heb ik van een bron, maar die kan ik net als jou niet prijsgeven.
Dat zou een goede zaak zijn. Moesten we nog transfergeld betalen, nee toch?
Muck
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 09-07-2007 21:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Muck »

van http://www.derat.nl
13 juni 2012
Mersin: Amoah had verborgen gebreken

NAC wacht nog steeds op de 4,5 ton van Mersin inzake de transfer van Amoah aan het begin van vorig seizoen. Inmiddels ligt het dossier op de stapel bij de FIFA, tussen een paarduizend andere stofhappende vergelijkbare zaken.

NAC meent in zijn recht te staan, Mersin wil gewoon niet betalen omdat Amoah niet echt is geslaagd in Turkije. Mersin heeft (na meerdere vertragingspogingen, waaronder het versturen van onleesbare faxen) het inmiddels over een andere boeg gegooid: ze betalen niet, want NAC en Amoah hebben een grote blessure verzwegen. Een verborgen gebrek dus bij de spits die tot zijn transfer gewoon fit leek.

Waar dit gaat eindigen? We weten het niet, afboeken of doorzetten. En een boycot natuurlijk, onze zomervakantie naar Mersin is inmiddels gecancelled. Wie volgt?

Bron : De Rat, NuSport
Gezien dit verhaal en het achterstallig loon kan ie wel eens transfervrij zijn. UEFA-regels is toch: 3 maanden geen loon = transfervrij?
Laatst gewijzigd door Muck op 13-06-2012 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Otsje P schreef:Moesten we nog transfergeld betalen, nee toch?
Hij heeft volgens de berichten een tijdje geen salaris ontvangen, dan heeft de club geen poot meer om op te staan en mag hij transfervrij vertrekken.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Precies; geen tranfersom neem ik aan.

Daarnaast kan hij natuurlijk een NL paspoort hebben aangezien hij meer dan 5 jaar hier gespeeld heeft (en daardoor dus in aanmerking komt voor een 'normaal' EU-loon).
Gebruikersavatar
heerenveenown
Selectiespeler
Berichten: 676
Lid geworden op: 22-12-2011 23:06
Locatie: Friesland

Bericht door heerenveenown »

Ik vind het een goeie aankoop, 1 jarig contract.
Ze zien het dus duidelijk als een tussen oplossing. Wat logisch is als je kijkt naar ons groot aantal jonge spitsen..
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
RobertDeVries
Basisspeler
Berichten: 753
Lid geworden op: 14-06-2010 20:50

Bericht door RobertDeVries »

heerenveenown schreef:Ik vind het een goeie aankoop, 1 jarig contract.
Ze zien het dus duidelijk als een tussen oplossing. Wat logisch is als je kijkt naar ons groot aantal jonge spitsen..
Hebben we toch bijna weer een team bij elkaar gekocht.
Dat was toch fout?
Gebruikersavatar
heerenveenown
Selectiespeler
Berichten: 676
Lid geworden op: 22-12-2011 23:06
Locatie: Friesland

Bericht door heerenveenown »

RobertDeVries schreef: Hebben we toch bijna weer een team bij elkaar gekocht.
Dat was toch fout?
Hij was transfervrij ;)
En wat wou jij dan? Als de helft van het team vertrekt moet je ook iets halen, ja.
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

RobertDeVries schreef:Hebben we toch bijna weer een team bij elkaar gekocht. Dat was toch fout?
Doe niet zo triest joh. Jij snapt ook wel dat die vracht aan spelers die vertrokken niet worden opgevangen door de jeugd.
sonnema
Selectiespeler
Berichten: 740
Lid geworden op: 04-06-2003 10:19

Bericht door sonnema »

Vond Amoah altijd wel een goede spits.
En gezien de gemiddelde leeftijd van de selectie is wat ervaring ook niet verkeerd.
Waarschijnlijk transfervrij, contract voor 1 jaar en een "normaal" salaris, pakt het goed uit heb je een werelddeal, pakt het minder goed uit ben je er na een seizoen weer vanaf.
Verbaas me ook weer over de vooringenomenheid hier, de beste man wordt bij voorbaat al afgeschreven.
Ben benieuwd hoe de reacties waren geweest als Helenius, die vrijwel niemand ooit heeft zien spelen, de nieuwe aankoop was.
Geef het eens een kans, jongens
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Lardy schreef:Hij heeft volgens de berichten een tijdje geen salaris ontvangen, dan heeft de club geen poot meer om op te staan en mag hij transfervrij vertrekken.
Potentieel probleem is wel de vrijgave die een oud-club moet verlenen. Yildirim was op dezelfde manier transfervrij geworden, maar die heeft dus maanden niet mogen spelen wegens een gebrek aan medewerking. Zeker in die regio heb je veel clubs die zo handelen. Ik neem aan dat hij gewoon transfervrij is gelet op de regeling.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Zulke regels liggen gewoon vast bij de UEFA/FIFA. In het recente verleden hebben Boukhari en Velthuizen gebruik gemaakt van diezelfde tekortkomingen.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Bah ik had liever een andere spits. Wat groter, sterker, meer een targetman.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Die kerel woont sinds zijn 15e in Nederland, maar als hij aan het woord is is er geen touw aan vast te knopen. :lol:
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Superfries88' schreef:Amoah had in Breda een salaris van een half miljoen euro, dus ik neem aan dat hij niet in aanmerking komt voor een 'Europees' salaris. Ik kan me niet voorstellen dat NAC gezien het relatief lage budget akkoord is gegaan met hoge eisen die niet noodzakelijk waren. Dat kan twee dingen betekenen: er is een manier om de regeling te ontlopen of ze zijn simpelweg ontzettend overtuigd. Overigens werd hij vlak voor zijn vertrek bij AZ nog gelinkt aan AZ en volgens mij was de interesse er ook daadwerkelijk, dus blijkbaar stond hij best aardig in de markt.
NAC haalde hem bij Dortmund weg...

Redelijke tussenoplossing naar een periode waarin spelers als Uth en Valpoort de dienst uit gaan maken. Niets mis mee.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Crash schreef:Wanneer je als club een top 5/6 positie wil behalen heb je een spits nodig die op zeker 15 tot 20 goals voor je maakt. Dit gaat Amoah niet realiseren. Amoah is een prima spits voor een middenmotor, maar komt, zeker in een driespitsensysteem te kort voor de subtop. De verwachtingen dus maar weer bijstellen. Helaas.
Dat hoeft niet zo te zijn.
Heerenveen is altijd een club geweest waar spitsen veel scoorden en hij maakte er een aantal keren 11,12 bij NAC dan kan je bij Heerenveen wel 20 maken. Betere spelers om je heen. Maar goed, misschien is Uth wel zo goed dat Amoah het moet doen met invalbeurten.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Lardy schreef:Zulke regels liggen gewoon vast bij de UEFA/FIFA.
Klopt. Deze instanties kunnen een transfer forceren door de nieuwe club in het gelijk te stellen, maar dat kan maanden duren. Lees de verhalen van Yildirim maar eens terug. En wat te denken van Sulejmani? Heerenveen had volgens de reglementen ook gelijk, toch heeft hij zes maanden niet gespeeld omdat de zaak liep. Je bent en blijft afhankelijk van externe partijen, waarbij je soms lang moet wachten op je gelijk.
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

Ik ben blij met de komst van Matthew. Ervaring, scherp achter de spitsen, scoort toch wel gemakkelijk hoor. Het zal mij niets verbazen als San Marco hem achter Uth gaat zetten die als centrumspits gaat fungeren. Valpoort en Amoah zullen elkaar wellicht regelmatig afwisselen. Ik zie het wel zitten.
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
ThiagoAlcantara
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 19-04-2012 16:49

Bericht door ThiagoAlcantara »

Heerenveen rules schreef:Dit is toch wel erg armoedig. Verkoop je je eerste spits voor 7 miljoen, haal je er een 31-jarige speler voor terug die over de top is. Wat een afknapper. Amoah heeft in al die jaren eredivisie nooit meer gescoord an 15x en dat was in zijn topjaren. Wat staat de club er bedroevend voor als je hier mee aan komt zetten. Als ze het twee, drie jaar geleden hadden gedaan oke, maar nu? Waardeloos.

Ben het echt volledig met je eens heerenveen rules! Ze hadden naar mijn mening ook ipv amoah een helenius moeten halen. Nu zullen mensen dan wel zeggen dat je dan een te jonge aanval krijgt maar had dan bijv een sibon nog 1jarig conctract gegeven, en die gewoon het hele seizoen op wissel zetten.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Als hij de rol van Sibon aanneemt, en dan bedoel ik een soort vader figuur zijn voor de jonge garde, dan is het een prima speler om je aan op te trekken. Het is maar voor een jaar. Is hij trouwens nog steeds international en zijn we hem dan kwijt voor een Afrika cup of zo? Heeft toch alweer 43 interlands achter zijn naam staan.

Sibon's laatste jaar vond ik niet echt geweldig, die prachtige goal van hem nagelaten. Maar zijn rol achter de schermen had wel degelijk effect. Dat Dost zo straalde afgelopen seizoen was ook zijn verdienste.

Nog even wat filpkes van Youtube getrokken. Ziet er zo leuk uit.



(2'40" minuut)
Wéér uit!!!!
RobertDeVries
Basisspeler
Berichten: 753
Lid geworden op: 14-06-2010 20:50

Bericht door RobertDeVries »

Ben ik de enige die het opvalt? maar alweer Kees Ploegsma?
Dat is drie van de vier!
Hansma heeft geen groot netwerk. Dat blijkt.
Laatst gewijzigd door RobertDeVries op 13-06-2012 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfred
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Alfred »

Ik heb Amoah altijd wel een geode spits gevonden. Heeft een hard schot, kan goed koppen, kan zelf een goal creeëren. Een beetje een duveltje uit een doosje. Maakt gemiddeld zo'n 15 doelpunten per jaar. Ik heb altijd het idee dat het een speler is die top is als hij op scherp staat en subtop als hij wat meehobbelt. Van Basten moet zorgen dat Matthew 'geil' is in de 16 meter en dan kan hij best eens op zijn Malki's er een stuk of 15-20 maken.
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Dit valt mij toch erg tegen. Amoah is over the top is vorig jaar het hele seizoen geblesseerd geweest. Ze wisten toch al heel lang dat Dost ging vertrekken.

En dan een kleine spits van 31 jaar halen voor slechts 1 jaar. Lijkt erg op de transfer van Kalou destijds.

Enige voordeel is dat hij transfervrij is, had echt gedacht dat wij een sterk jonge spits zouden halen.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Op zich zo gek helemaal nog niet. Een speler die er gelijk staat. Dat zal de bedoeling zijn geweest van Heerenveen.
Ik denk dat verder alle pijlen op Mark Uth gericht zullen zijn. Maar aangezien deze jongen moet gaan wennen aan de Nederlandse competitie, begrijp ik goed dat je met een Amoah een speler binnenhaalt die de eredivisie goed kent, en er dus wel meteen staat.

Nee, is zo gek nog niet.
Miereneukert!
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Was in zijn tijd bij NAC altijd wel een leuke Eredivisiespits. Komt misschien net tekort voor de top maar moet inderdaad toch wel goed zijn voor +/- 15 doelpunten bij Heerenveen. Ik weet niet precies wat hij in Turkije heeft gedaan maar de Süper Lig is wel gewoon een volwaardige competitie. Ik begrijp overigens wel dat mensen de parallel met Kalou trekken. Het zal even afwachten worden waar hij nu staat maar op zich kan een beetje routine tussen al dat jonge geweld geen kwaad.
RobertDeVries
Basisspeler
Berichten: 753
Lid geworden op: 14-06-2010 20:50

Bericht door RobertDeVries »

Blizzard schreef:Was in zijn tijd bij NAC altijd wel een leuke Eredivisiespits. Komt misschien net tekort voor de top maar moet inderdaad toch wel goed zijn voor +/- 15 doelpunten bij Heerenveen. Ik weet niet precies wat hij in Turkije heeft gedaan maar de Süper Lig is wel gewoon een volwaardige competitie. Ik begrijp overigens wel dat mensen de parallel met Kalou trekken. Het zal even afwachten worden waar hij nu staat maar op zich kan een beetje routine tussen al dat jonge geweld geen kwaad.
5 wedstrijden, 0 doelpunten
Plaats reactie