Matthew Amoah

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Wizard » 12-09-2012 10:34

Skopperij schreef:Als Amoah fit raakt en wat ritme krijgt, kan hij beter dan wat we hebben gezien. Toch denk ik dat het een lastig verhaal wordt. Er is geen reden Finnbogason te vervangen en voor de Sibon-rol is Amoah domweg te klein.


Dat ben ik helemaal met je eens. Wanneer je Europees de poulefase had gespeeld, had je een veel drukker programma gehad en had je kunnen rouleren met Finnbogason en een fitte Amoah. We moeten hierbij niet vergeten dat beide spitsen net 'nieuw' zijn en een terugslag zeker mogelijk is. Wanneer Amoah fit is, kunnen we nog best plezier aan em hebben. Bij NAC vond ik em (in die tijd) één van de gevaarlijkste spitsen van de Eredivisie.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 12-09-2012 16:54

Wizard schreef:Bij NAC vond ik em (in die tijd) één van de gevaarlijkste spitsen van de Eredivisie.


Maarrrrr, ze speelden we in een ander systeem dan wij nu spelen.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Knipecity » 12-09-2012 17:21

Nou, ik hoop dat hij ons verrast, super fit wordt en de concurrentiestrijd aan kan met Finbogasson waardoor beide heren naar een hoger niveau gestuwd worden en als er 1 afwezig is dat je een goede vervanger hebt. Ondertussen ontwikkelen Uth en Fazli zich ook door tot waardige vervangers in de 2e seizoenshelft...

(en toen werd ik wakker ;-) )
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Wizard » 17-09-2012 08:32

Fanatic 4-ever schreef:
Wizard schreef:Bij NAC vond ik em (in die tijd) één van de gevaarlijkste spitsen van de Eredivisie.


Maarrrrr, ze speelden we in een ander systeem dan wij nu spelen.


In balbezit niet.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor fcdinamo » 01-11-2012 20:58

Een echte killer :?
ER IS MAAR 1 CLUB IN FRIESLAND!!
Avatar gebruiker
fcdinamo
Basisspeler
 
Berichten: 698
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:39
Woonplaats: Heerenveen

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Heerenveen rules » 01-11-2012 22:23

Dit kan gewoon niet in een Heerenveen shirt. Wat een verschrikkelijke slechte spits.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor davp » 01-11-2012 22:38

Wat ik van hem gezien heb vanavond vond ik niet best.. Ik heb wel om hem gelachen, maar ik vind het echt Heerenveen onwaardig'
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Superfries88' » 01-11-2012 22:50

Aanvankelijk had ik wel begrip voor de komst van Amoah. Op die leeftijd kan je normaliter nog gerust een paar seizoenen mee en iemand die ruim honderd Eredivisie-treffers achter de naam heeft staan, kan het niet verleerd zijn binnen een jaar. Dat kan niet. Nog steeds denk ik dat we de ware Amoah niet hebben gezien, maar wat hij vanavond liet zien was echt bar en boos. Dat schot op de lat was pech en zo waren er nog een paar, maar zelfs kant en klare voorzetten laat hij onbenut. Bijvoorbeeld die hoekschop in de eerste helft waar hij tegenaan kan lopen en niets doet! Als je zulke kansen onbenut laat en zo weinig power toont, ga je de criticasters gelijk geven. In zo'n wedstrijd hoor je als spits meer te laten zien, punt.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Duo Maxwell » 01-11-2012 23:50

Mee eens, triest hoe snel voeballers worden afgeserveerd.
Duo Maxwell
Basisspeler
 
Berichten: 512
Geregistreerd op: 18-05-2008 20:19

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Ryback » 01-11-2012 23:52

Ik hou het op een zeer ongelukkige wedstrijd van hem , waarin uiteindelijk gewoon niets meer lukt. Ik heb nog wel vetrouwen in hem.
Ryback
Selectiespeler
 
Berichten: 404
Geregistreerd op: 15-10-2008 13:29

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Flying Tilster » 02-11-2012 00:00

Aanfluiting.... zijn salaris is echt geld over de balk gegooid.. :(
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor pes5 » 02-11-2012 00:03

Heerenveen rules schreef:Dit kan gewoon niet in een Heerenveen shirt. Wat een verschrikkelijke slechte spits.



Beetje pech is het HR. Geef die man eens de tijd. Hij heeft ook nog geen ritme.

:lol: :lol: :lol:

De mensen die steeds deze kulredenen opvoerden worden met de minuut ongeloofwaardiger. Ik houd er normaal niet zo van om mijn gelijk te halen, maar vrees er wel voor dat ik als 'pessimist' aardig in de buurt zit met mijn beeld van deze selectie..
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Knipecity » 02-11-2012 08:39

Een pessimist ben je zeker en wat de hele selectie betreft heb je ook niet gelijk, maar Amoah komt gewoon tekort, maar dat heb ik als toch iets positiever persoon dan jij ook steeds gezegd. Ik geloof nog wel in een Uth. Maar Amoah, kunnen we die niet aan Nac verhuren in ruil voor Gudelj ofzo?
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor TORCIDA » 02-11-2012 08:56

We hadden toch een topic slechtste aankoop ooit? Om toch maar eens op m'n gelijk te wijzen 8)
Ik noemde hem daar al voordat hij überhaupt een wedstrijd had gespeeld, en terecht blijkt eens te meer.
Goh wat waren een boel mensen het er niet mee eens.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor davp » 02-11-2012 09:05

Het was wel zo eerlijk om hem eerst een kans te gunnen. Die heeft hij nu 2 maal gehad en hij heeft beide keren zwaar teleurgesteld. Gister was zijn gebrek aan power, scherpte en souplesse bij reden om je af te vragen of hij wel z'n echte geboortedatum in z'n paspoort heeft staan :mrgreen:
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor pes5 » 02-11-2012 09:35

Knipecity schreef:Een pessimist ben je zeker en wat de hele selectie betreft heb je ook niet gelijk, maar Amoah komt gewoon tekort, maar dat heb ik als toch iets positiever persoon dan jij ook steeds gezegd. Ik geloof nog wel in een Uth. Maar Amoah, kunnen we die niet aan Nac verhuren in ruil voor Gudelj ofzo?


We hebben een middenvelder op rechtsback omdat onze 'aankoop' blijkbaar niet beter is, onze linksback lijkt veel te kunnen maar verdedigen niet, we kunnen niet aanvallend spelen omdat ons middenveld te licht is, onze spits scoort veel, maar komt weinig in het spel voor en de buitenspelers...tja... Verder hobbelt Uth nog steeds in de beloften rond.

En dan ontopic over Amoah... Compleet verkeerd ingeschat. Hij zal hier ook wel aardig wat salaris pakken. Ben je mooi klaar mee..
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor TWR22 » 02-11-2012 11:11

Belachelijk, zoals deze man nu afgeserveerd wordt. Is verdomme maandenlang geblesseerd geweest! Schiet op de lat, de keeper pakt een onmogelijke bal, daarna stuitert een bal via de hak van de keeper het doel uit. Met spelritme zitten die 3 goals, heeft niks te maken met kwaliteit maar met ritme, en met 3 goals hadden jullie nu gezegd "top aankoop, heerlijke reserve spits".
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Heerenveen rules » 02-11-2012 12:10

Knipecity schreef: wat de hele selectie betreft heb je ook niet gelijk,


Hij heeft zeker gelijk. Wat staat er een middelmatige selectie. Twee hele matige backs die beide 2 klassen minder zijn dan die van vorig jaar. Twee hele matige vleugelspitsen en op het middenveld zijn Kums en Marecek teveel van hetzelfde. We hebben een matige selectie. De criticasters hebben al volledig gelijk gekregen wat betreft Amoah en dat zal ook zo zijn wat betreft de prestaties van de komende maanden. Er valt erg weinig te halen als van Basten zo blijft spelen. We hebben geen vleugelspitsen dus ga of 4-4-2 of 5-3-2 spelen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Lardy » 02-11-2012 12:29

Heerenveen rules schreef:Hij heeft zeker gelijk. Wat staat er een middelmatige selectie. Twee hele matige backs die beide 2 klassen minder zijn dan die van vorig jaar. Twee hele matige vleugelspitsen en op het middenveld zijn Kums en Marecek teveel van hetzelfde. We hebben een matige selectie. De criticasters hebben al volledig gelijk gekregen wat betreft Amoah en dat zal ook zo zijn wat betreft de prestaties van de komende maanden. Er valt erg weinig te halen als van Basten zo blijft spelen. We hebben geen vleugelspitsen dus ga of 4-4-2 of 5-3-2 spelen.


Matige vleugels en matige backs zeg jij. Maar je wilt wel 4-4-2 of 5-3-2 spelen. Dan ben je nog meer gebaat bij goede vleugels.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Heerenveen rules » 02-11-2012 16:35

Lardy schreef:Matige vleugels en matige backs zeg jij. Maar je wilt wel 4-4-2 of 5-3-2 spelen. Dan ben je nog meer gebaat bij goede vleugels.


Alles beter dan 4-3-3 want we hebben geen goede vleugelspitsen. Als je 4-4-2 speelt dan heb je een extra slot op de deur, speel je 5-3-2 dan heb je ook een extra man. Dus ik snap je punt niet helemaal. Als je met een extra middenvelder speelt of een extra verdediger dan ontlast je je verdedigers wat. Of wil jij zeggen dat 4-3-3 beter is voor een verdediging die niet= goed kan verdedigen?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor rust » 02-11-2012 19:17

Deze man had pech in de afronding zeg! Had zo op 2 of 3 goals kunnen komen en dan was het allemaal niet zo negatief geweest hier. We gaan toch niet oordelen na 1 wedstrijd op basis van toevaligheden? Ik ben ook nog niet overtuigd maar wacht liever nog even met oordelen.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Heerenveen rules » 02-11-2012 19:43

Je ziet toch aan alles dat deze man niet goed genoeg is? Heb je oefenwedstrijden gezien, bezoek je wel eens een training, weet je hoeveel hij vorig jaar heeft gespeeld? Of denk jij dat mensen oordelen op de wedstrijd van gisteren?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor rust » 02-11-2012 20:15

Er zijn zelf mensen die oordeelden al toen het inkt op het contract nog niet eens was opgedroogd! En er zijnmensen die oordelen op basis van 1 pot. Ik weet echter ook dat jij elke training , oefenpot kijkt hv rules. Dus als jij zegt dat het niks is , dan neem ik dat klakkeloos aan.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor 1983 » 02-11-2012 20:16

Zolang ie niet als eerste spits op hoeft te draven, daar hebben we imemrs iemand anders voor, maak ik me er niet zo druk om. Minder dan die zwaar versleten stand in die we vorig jaar hadden voor de eerste spits kan ie nooit zijn. Voor een subtopper die rond plek 4, 5 of 6 wil eindigen is ie niet goed genoeg nee. Maar Amoah was nog redelijk recent goed genoeg voor het niveau waarop Nac toen acteerde. Nou op dat niveau zijn wij inmiddels ook zo'n beetje aanbeland, lijkt me dat ie op dat niveau toch nog wel mee moet kunnen. Hij kan het niet ineens zo erg kwijt zijn dat ie voor niveau middenmoot niet meer van waarde kan zijn als ie eens af en toe de laatste 20 minuten in moet vallen of zo. Je moet er ook niet teveel van verwachten, alles wat ie nu nog meer doet dan 0 is meegenomen. Echter als Finnbogason niet beschikbaar is en je het hele wedstrijden achter elkaar met hem moet doen, dan heb je denk ik, net als je zou hebben gehad bij een blessure van Dost vorig jaar, wel een probleem ja.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Stiffie » 02-11-2012 21:16

Ik heb gisteren de samenvatting gezien en zie slechts een misser van Amoah, maar voor de rest schiet en kopt hij de ballen niet zo raar op de goal. Hopelijk kan hij toch waarde hebben als supersub.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Hielke » 03-11-2012 11:19

Waarom kon Sibon niet langer blijven en is er wel plaats voor deze veteraan, vraag ik mij toch af. De sportieve waarde van beide spelers is niet groot, maar Sibon is dan in elk geval nog een veredelde assistent-trainer en een gangmaker in de groep. Je moet er toch niet aan denken dat Finnbogason geblesseerd raakt.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Superfries88' » 03-11-2012 11:59

Heerenveen heeft bepaald dat de nieuwe technische staf de mentale ondersteuning moest kunnen verlenen. Sibon kon fysiek eigenlijk niet meer mee, dus er was op zich weinig aanleiding om hem bij de A-selectie te behouden. Men heeft besloten de voorkeur te geven aan twee nieuwe spitsen die het samen maar moesten uitvechten. Dat valt in mijn optiek best te verdedigen, alleen hebben de betrokken spelers het niet ingevuld zoals was gehoopt. Dat mag je gerust een inschattingsfout noemen, maar positief is dat ze dan iemand halen die het goed oppakt. Ondertussen groeit Uth naar het schijnt lekker door en ik blijf erbij dat iemand met ruim honderd Eredivisie-treffers achter de naam niet binnen een jaar het complete gevoel kwijt kan zijn. In normale doen prima om nu achter de hand te houden, alleen moet hij wel naar dat niveau toegroeien. Tegen Hollandia gebeurde dat duidelijk niet...
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor 1983 » 03-11-2012 12:16

Mensen die lopen roepen dat Sibon beter nog een jaartje behouden had kunnen blijven ipv Amoah, kom op zeg. Amoah is misschien een matige spits als je het afzet tegen het niveau waar we naar toe willen, maar die heeft tenminste niet als ie invalt na 10 minuten zijn tong op zijn schoenen hangen. Sibon kon echt niet meer. Als vorig jaar Dost langdurig geblesseerd was geraakt hadden we echt een gigantisch probleem gehad en waren we natuurlijk nooit 5e geworden. Dit seizoen zou het best wel heel vervelend zijn als Finnbogason geblesseerd raakt, maar zo'n probleem als bij een blessure vorig seizoen krijg je m.i. niet. Tenminste een spits die het wel 90 minuten vol kan houden en voor niveau middenmoot echt nog wel het nodige zal kunnen brengen.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Neymar » 03-11-2012 15:04

Mensen zeggen dat hij afschuwelijke was tegen Hollandia, maar zo slecht ging hij niet eens om met de kansen die hij kreeg. Hij had echt veel pech bij de afronding. Voor het zelfde geld scoorde Matthew er drie en was hij een topspits (en dat had makkelijke gekund als hij wat minder pech had).

Maar er is uiteraard geen toekomst voor Matthew bij Heerenveen, niet als vaste spits in ieder geval. Hij zal het moeten doen met heel af en toe een inval beurt. Of als Finnbogason geblesseerd raakt, alleen laten we met z'n allen hopen dat dat niet gebeurt.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Matthew Amoah

Berichtdoor Lardy » 24-12-2012 08:43

Op 1 januari vertrekt hij weer. Prima aankoop geweest.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten