Jukka Raitala

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Currahee » 03-08-2014 19:39

is ook omdat wanneer hij aanspraak zou kunnen maken op speeltijd veelal last van een blessure heeft.
Currahee
Superster

Berichtdoor Knipecity » 03-08-2014 20:27

DSCH schreef:Ik vind juist niet dat Raitala hier genoeg kansen heeft gehad. Kijk naar vorig seizoen, toen stond Dijks daar die naar mijn mening echt niet beter is dan Raitala. Het probleem met Raitala is dat niemand het, zonder hem nog eens te zien spelen, nog in hem ziet zitten. Ik zou zeggen: geef hem nog eens een echte kans en hij kan het waar maken!! Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat Raitala een geweldige linksback is, en er mag van mij ook een nieuwe linksback bij komen, maar zo lang hij er is zonder echte versterking zou ik hem gewoon opstellen. Een betere linksback hebben we gewoon niet.

Ik vind het eigenlijk vrijwel altijd onzin als mensen,of spelers zelf, roepen dat een speler geen kansen heeft gekregen. Elke training, elke wedstrijd bij de beloftes zijn een kans. En ook mag je er in principe van uit gaan dat de trainer het in zijn ogen beste team opstelt.
Knipecity
Superster

Berichtdoor DSCH » 04-08-2014 13:35

Daar moet ik je wel gelijk in geven Knipe, elke dag mag hij natuurlijk op de training laten zien wat hij kan, maar tijdens een wedstrijd is het toch anders. Spelen voor publiek, voor de punten, dat zijn de momenten waarop je het echt kunt laten zien. Nu speelt er van origine geen linksback op zijn positie en dat is iets wat mij stoort, ik vind van Anholt op de linksback tot nu toe niet zo denderend, alles met rechts en ik heb ook het idee dat hij er zelf ook niks aan vind. Ik zeg geef Raitala dan een kans, een echte kans, het is geen wonderback, dat weet ik, maar hij is ook niet zo slecht dat van Anholt speciaal op de linksback moet, dat vind ik grote onzin!
DSCH
Basisspeler

Berichtdoor Knipecity » 04-08-2014 13:54

Je ziet het vaker. Blijkbaar heeft ook Lodeweges liever Pele op een vreemde plek dan dat hij Raitala opstelt. Dat zegt eigenlijk al heel veel?
Knipecity
Superster

Berichtdoor DSCH » 04-08-2014 14:07

Knipecity schreef:Je ziet het vaker. Blijkbaar heeft ook Lodeweges liever Pele op een vreemde plek dan dat hij Raitala opstelt. Dat zegt eigenlijk al heel veel?

Dat zegt inderdaad veel, misschien wil ik te graag een goede linksback in onze selectie zien en Raitala is eigenlijk de enige linksback die we hebben dus hoop ik maar dat Raitala dat is, we hebben hem nog niet vaak in actie gezien dus het zou kunnen, maar zoals je al aangaf zal dat ook wel een reden hebben. Jammer!
DSCH
Basisspeler

Berichtdoor 1983 » 04-08-2014 16:28

Ach, we hebben toch ook allemaal gezien dat hij faalde toen hij wel de kans kreeg (en die heeft ie wel degelijk gehad, 20 duels in zijn eerste jaar)? Dijks was geen topper, maar deed het beduidend beter en de nieuwe trainer kiest nu ook al weer niet voor hem terwijl er geen andere 'echte' linksback voorhanden is. Dat zegt genoeg over het niveau van deze jongen. Hij is ook eigenlijk overal mislukt als je ziet hoe weinig hij eigenlijk heeft gespeeld.
1983
Superster

Berichtdoor diepFries » 04-08-2014 16:47

Mwoah, die 20 duels in z'n eerste seizoen kun je ook je vraagtekens bij zetten. Trek er het aantal invalbeurten eens van af, kijk dan nog eens hoeveel series hij neer heeft mogen zetten en vergeet tot slotte niet het regelmatige totaal gebrek aan rugdekking wat hij dat seizoen kreeg (Zomer t.o.v. afgelopen seizoen Kruiswijk).

Het gevoel wat mij bij Raitala vooral bekruipt is dat hij zo verschrikkelijk onzeker is. Hij lijkt iedere vorm van vertrouwen te ontberen, (te)vaak en (te)veel 'op safe', terwijl zijn kracht juist ook in de aanvallende bijdrage zit. Een mooie uitdaging voor de Technische staf lijkt mij.
In case of doubt, make it sound convincing
diepFries
Superster

Berichtdoor Erwin4ever » 09-08-2014 13:08

Ik ben het helemaal met je eens diepfries, zowel over de steun die hij kreeg van Zomer als betreffende zijn gebrek aan zelfvertrouwen. Laten we hopen dat Dwight en consorten hem dit jaar op de rit krijgen.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Erwin4ever
Superster

Berichtdoor Harmiej » 09-08-2014 18:30

Ik vond Raitala het vandaag tegen Dordrecht heel aardig doen.
Harmiej
Selectiespeler

Berichtdoor Superfries1996 » 09-08-2014 19:09

Speelde de eerste helft gewoon uitstekend, de tweede net als de rest wat minder, maar nog steeds (ruim) voldoende.

Wel lullig voor hem dat zijn mannetje desondanks wist te scoren door een blunder van Nordfeldt.
nou nou
Superfries1996
Superster

Berichtdoor Frisian Viking » 09-08-2014 19:16

Vond het ook niet gek. Aan de bal toch nog wel wat fouten, maar wat mij betreft laten we hem een tijdje staan. Van Anholt door naar het middenveld.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Frisian Viking
Superster

Berichtdoor BK2007 » 09-08-2014 19:43

Raitala maar een paar wedstrijden een kans geven. Dan kan Pelé controleur spelen wat vorig jaar zo goed liep.
Op het middenveld dan maar verder De Roon en Sinkgraven (Ziyech zal wel gaan).
Du pain, du vin, du Sc-heerenvain.
BK2007
Superster

Berichtdoor Feanfan 1 » 09-08-2014 22:38

Speelde boven verwachting goed. Valt me wel op dat hij ver in kan gooien
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor Superfries1996 » 15-08-2014 20:11

Schaken mag die voorzet bij de 1-1 natuurlijk nóóit geven, maar je kan je ook afvragen waarom Immers tussen de Roon, Buijs en van Aken in gewoon vrij kan inkoppen..
nou nou
Superfries1996
Superster

Berichtdoor Bubbe » 15-08-2014 20:21

Superfries1996 schreef:Schaken mag die voorzet bij de 1-1 natuurlijk nóóit geven, maar je kan je ook afvragen waarom Immers tussen de Roon, Buijs en van Aken in gewoon vrij kan inkoppen..

Omdat Otigba volgens enkele prominenten op dit forum niet goed genoeg is. Zijn kopkracht wordt wel behoorlijk gemist achterin.
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor Lardy » 15-08-2014 20:27

Superfries1996 schreef:Schaken mag die voorzet bij de 1-1 natuurlijk nóóit geven, maar je kan je ook afvragen waarom Immers tussen de Roon, Buijs en van Aken in gewoon vrij kan inkoppen..

Schaken maakt de actie en Raitala moet reageren, dan ben je altijd te laat. En de Roon is Immers volledig kwijt, zoals de hele wedstrijd ongeveer.
Lardy
Superster

Berichtdoor Superfean4 » 24-09-2014 16:07

Wanneer deze speler de bal krijgt hou ik bijna letterlijk mijn hart vast.
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Superfean4
Basisspeler

Berichtdoor fuotbalgek » 25-09-2014 08:09

Superfean4 schreef:Wanneer deze speler de bal krijgt hou ik bijna letterlijk mijn hart vast.

Wanneer zijn tegenstander de bal krijgt heb ik meer angst.
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor Fryskeboy22 » 25-09-2014 09:39

Ik vind Raitala een typische 5.5 speler, ik vind hem nooit echt slecht maar ook nooit geweldig, gewoon redelijk. Ik vond het fijn om te zien dat er weer eens een linkspoot op de linksback stond in plaats van Van Anholt, Een linkspoot kan dan makkelijker het spel opbouwen langs de zijlijn dan een rechtspoot op die positie die altijd naar binnen over het veld moet.

Hij is niet goed genoeg voor 34 wedstrijden basis maar als back-up achter van Anholt tegen een iet wat mindere tegenstander is hij goed genoeg, Jammer dat Hans Vonk het heeft vertikt om een linksback te halen.

En dat supporters hem met de grond gelijk maken is niet terecht en netjes, uitfluiters en azijnzeikers mogen wat mij betreft thuisblijven, elke speler verdient support. Support als de 12de man ipv stil blijven zitten, de spelers die voor jou club elk weekend strijden om de 3 punten.

Wellicht bij absentie van Sam Larsson Raitala eens als linksbuiten proberen? Want Raitala houd schijnbaar van aanvallen en Thorsby en Van Amersfoort is ook geen gezicht op die positie, allebei rechtsbenig. Wellicht komt er in Jukka dan een verborgen talent bovendrijven :mrgreen:
Fryskeboy22
Superster

Berichtdoor oldtimer » 25-09-2014 10:41

Vind ik niet eens zo'n gek idee, al los je daar het "Van Anholt - probleem" natuurlijk niet mee op.
Op ook mij komt het erg armoedig over, al die rechtspoten op links. Precies wat je zegt: geen gezicht! Al hebben we daar destijds wel de CL mee gehaald na het verdwijnen van Samarczic. Lurling en Pahlplatz waren vrijwel stijf rechts.
Overigens: ook Sam Larsson zoekt vrijwel voortdurend naar zijn rechterbeen. Maar die heeft toch wel een paar specifieke kwaliteiten die hem meer geschikt maken voor die positie. Al heb ik die meer gezien in de Zweedse YT - fimpjes dan tot dusver op ons veld.
oldtimer
Superster

Berichtdoor Wizard » 26-09-2014 10:54

Daarvoor is hij technisch te beperkt en ook niet snel genoeg op de eerste meters.
Wanneer Pelé heeft aangegeven niet op het middenveld te willen spelen, dan houdt 't simpel op en zal hij 't moeten doen als linksback aangezien Marzo het prima doet als rechtsback.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor Fryskeboy22 » 19-10-2014 18:10

Ik was serieus enthousiast toen Jukka erin kwam als linksbuiten voor Thorsby, Jukka heeft namelijk wel een goede voorzet met zijn linkerbeen in huis wat handig kan zijn vanaf links zonder eerst naar binnen te moeten draaien en kappen en vervolgens met rechts.... en hoopte op hoogstens 1 of 2 voorzetten richting Uth, maar nee. Weer door de mand gevallen deze jongen.
Fryskeboy22
Superster

Berichtdoor DSCH » 19-10-2014 18:20

Fryskeboy22 schreef:Ik was serieus enthousiast toen Jukka erin kwam als linksbuiten voor Thorsby, Jukka heeft namelijk wel een goede voorzet met zijn linkerbeen in huis wat handig kan zijn vanaf links zonder eerst naar binnen te moeten draaien en kappen en vervolgens met rechts.... en hoopte op hoogstens 1 of 2 voorzetten richting Uth, maar nee. Weer door de mand gevallen deze jongen.

Ik was meer verbaasd dan enthousiast. Raitala als linksbuiten is toch een lachertje!? Ik had liever van Amersfoort of zelfs Varga gezien. Die weten tenminste hoe je als linksbuiten moet spelen. Verder vond ik ook dat wanneer je Otigba brengt om wat te forceren dat je hem dan gewoon in de spits moet zetten en dan maar alles lang op Otigba. Overigens kan je Raitala niets verwijten, hij kan er ook niets aan doen dat er verder geen buitenspelers zijn.
DSCH
Basisspeler

Berichtdoor Fryskeboy22 » 19-10-2014 20:06

DSCH schreef:
Ik was meer verbaasd dan enthousiast. Raitala als linksbuiten is toch een lachertje!? Ik had liever van Amersfoort of zelfs Varga gezien. Die weten tenminste hoe je als linksbuiten moet spelen. Verder vond ik ook dat wanneer je Otigba brengt om wat te forceren dat je hem dan gewoon in de spits moet zetten en dan maar alles lang op Otigba. Overigens kan je Raitala niets verwijten, hij kan er ook niets aan doen dat er verder geen buitenspelers zijn.

Verbaasd was ik ook wel wat verbaasd, maarja Varga is er niet klaar voor en met Van Amersfoort blijf je het zelfde probleem houden als met Thorsby, het is bovendien inderdaad een lachertje maarja die mag je op de conto van Hans Vonk schrijven, hij heeft nagelaten om de vleugels goed te bezetten.

Raitala kan daar inderdaad niets aan doen, maarja die linkerbeen en directe voorzetten was eventueel een goede wapen geweest in vergelijking met de houterige Thorsby en V. Amersfoort. Helaas heeft het eigenlijk zoals verwacht slecht uitgepakt.
Fryskeboy22
Superster

Berichtdoor Joucke » 08-11-2014 21:14

Lekkere invalbeurt, met de gelijkmaker. Verder: geen idee op welke positie hij nou moest spelen. Middenveld?
Joucke
Wereldspeler

Berichtdoor BK2007 » 09-11-2014 11:25

Rataplan zelf stelt op feanonline dat hij linksbuiten speelde :lol:
Wie het weet mag het zeggen.
Ik zou gezien ons tekort aan buitenspelers eens kijken of hij een goede passeeractie heeft :mrgreen:
Du pain, du vin, du Sc-heerenvain.
BK2007
Superster

Berichtdoor Thinkman » 09-11-2014 12:26

Zoals vriend Pele van Anholt gister speelde, mag Raitala weer een beetje hopen op speeltijd. Pele zou toch echt op het middenveld moeten, en anders toch maar cashen, alhoewel hij meestal een van de steunpilaren is van dit elftal.
Ik ben héél benieuwd hoe ons elftal er na de winterstop uitziet!
Thinkman
Superster

Berichtdoor fuotbalgek » 09-11-2014 13:12

Joucke schreef:Lekkere invalbeurt, met de gelijkmaker. Verder: geen idee op welke positie hij nou moest spelen. Middenveld?

Het inbrengen van Raitala was puur een manier om Sinkgraven weer naar het centrum te krijgen. Daarmee zou je verwachten dat Raitala inderdaad dus op de linkerflank moest spelen. Kwam er niet zo heel goed uit naar voren :mrgreen:
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor Erwin4ever » 29-11-2014 20:29

Ik vond Jukka, na een onwennig begin, een goede wedstrijd spelen.
Zeker in de tweede helft deed hij het prima.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Erwin4ever
Superster

Berichtdoor DSCH » 29-11-2014 21:25

Erwin4ever schreef:Ik vond Jukka, na een onwennig begin, een goede wedstrijd spelen.
Zeker in de tweede helft deed hij het prima.

voor een niet middenvelder speelde hij inderdaad redelijk, maar je kon duidelijk zien dat het niet zijn positie is. Hij had geen enkel idee waar hij moest lopen en stond meermaals anderen in de weg. In de tweede helft ging dat inderdaad iets beter, maar de volgende keer heb ik toch liever Pele op het middenveld. Laat het wel duidelijk zijn dat Raitala hier niets aan kan doen. Hij kan het ook niet helpen dat hij daar wordt neergezet bij gebrek aan beter.
DSCH
Basisspeler

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers