Jukka Raitala

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Z'n statistieken zijn wel leuk, maar verder ken ik hem totaal niet. Ben wel benieuwd hoeveel we er voor betaald hebben.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

http://www.youtube.com/watch?v=JEizjo1J7Ks

Ziet er erg jong voor zijn leeftijd.........
RobertDeVries
Basisspeler
Berichten: 753
Lid geworden op: 14-06-2010 20:50

Bericht door RobertDeVries »

Superfries88' schreef:Eerste indruk is positief. Lijkt me een jongen die langdurig is gescout, ambitieus is, al redelijk wat ervaring heeft voor een talent (o.a. tegen Messi gespeeld) en ook wel bij de club past. Nu hopen dat het beeld overeen komt met de werkelijkheid. Dat moet de toekomst uitwijzen.
en 5 doelpunten om de oren in 45 minuten waarvan 2 van Messi....

Maar dat lijkt mij geen maatstaf voor NL competitie. Dat Osasuna niet de 1,25 mio wil betalen is geen goed teken. Dat hoffenheim hem kwijt wil voor weinig is ook geen goed teken. Waarschijnlijk geen stappen gemaakt.

Hopelijk maakt hij die stap wel bij Heerenveen. Kan niet slechter dan Breuer, dus lijkt mij een versterking
TheArjan
Bankzitter
Berichten: 177
Lid geworden op: 08-10-2004 10:21

Bericht door TheArjan »

RobertDeVries schreef:en 5 doelpunten om de oren in 45 minuten waarvan 2 van Messi....

Maar dat lijkt mij geen maatstaf voor NL competitie. Dat Osasuna niet de 1,25 mio wil betalen is geen goed teken. Dat hoffenheim hem kwijt wil voor weinig is ook geen goed teken. Waarschijnlijk geen stappen gemaakt.

Hopelijk maakt hij die stap wel bij Heerenveen. Kan niet slechter dan Breuer, dus lijkt mij een versterking
Wat heerlijk negatief, zelfs de enige positieve noot aan het eind gaat nog vol ten koste van iemand :lol:

Mooi om te zien dat Heerenveen hem al drie seizoenen probeert te halen, geeft wel aan dat deze jongen in ieder geval zeer intensief gescout is. Duidelijk de linksback voor de komende jaren, zonder ook maar iets van hem te hebben gezien klinkt het erg goed in ieder geval!
RobertDeVries
Basisspeler
Berichten: 753
Lid geworden op: 14-06-2010 20:50

Bericht door RobertDeVries »

TheArjan schreef:
Wat heerlijk negatief, zelfs de enige positieve noot aan het eind gaat nog vol ten koste van iemand :lol:

Mooi om te zien dat Heerenveen hem al drie seizoenen probeert te halen, geeft wel aan dat deze jongen in ieder geval zeer intensief gescout is. Duidelijk de linksback voor de komende jaren, zonder ook maar iets van hem te hebben gezien klinkt het erg goed in ieder geval!
Drie seizoenen geleden.... Welke agenda hebben ze gevonden bij de club?

IK SPREEK MIJN HOOP UIT. Dat is voor mij best positief toch? :wink:
Ik wil hem eerst bij Heerenveen zien spelen voor ik er een oordeel over kan vellen. Hij kan heel goed verleden hebben, maar je moet het in het team waar je gaat spelen en de speelstijl waar je in gaat spelen bewijzen. Zodoende ben ik afwachtend en kan ik alleen mijn hoop uitspreken. Maar het feit dat ze hem drie jaar geleden door kundige mensen hebben laten bekijken, geeft mij ook wel weer een beetje vertrouwen... :wink:
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Finland is geen Brazilie he ;-) Fins International zegt niet zoveel. Finland is maar een heel matig voetballand waar Vayrynen een absolute topper is, dus daar hecht ik weinig waarde aan. Mika was bij ons een prima voetballer, maar wel in de subtop van Nederland.

Maar goed, de scouting is blij dus we gaan er maar even van uit dat hij een aanwinst is.
Nu nog een rechtsback en 3 aanvallers....
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Tiki tiki tamba
Wasa wasa wasa
hee holee holee

Raitalalalalalala !!!!!
CrazyArgos
Invaller
Berichten: 261
Lid geworden op: 22-04-2012 14:41
Locatie: Doezum

Bericht door CrazyArgos »

Hij had het niet naar zijn zin in Spanje, hij heeft elk jaar wel bij een andere club gespeeld. Dus kon zich nooit echt goed concentreren op het spelletje, want steeds weer wennen aan de nieuwe omgeving.
Hij wil nu meer vastigheid(elke week spelen), daarvoor heeft hij salaris ingeleverd. Want hij verdiende bij Hoffenheim meer. Dus dat zegt ook wel wat over hem.
Ik heb er vertrouwen in!

Hansma zei ook dat er nog meer spelers zullen komen.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

RobertDeVries schreef:en 5 doelpunten om de oren in 45 minuten waarvan 2 van Messi....

Maar dat lijkt mij geen maatstaf voor NL competitie. Dat Osasuna niet de 1,25 mio wil betalen is geen goed teken. Dat hoffenheim hem kwijt wil voor weinig is ook geen goed teken. Waarschijnlijk geen stappen gemaakt.

Hopelijk maakt hij die stap wel bij Heerenveen. Kan niet slechter dan Breuer, dus lijkt mij een versterking
Niet goed genoeg voor de Bundesliga en de Primera Division op je 23e is geen schande. Dat wil zeker niet zeggen dat hij hier niets toe kan voegen en niet kan groeien naar een niveau waarin hij in de toekomst misschien wel het gewenste niveau voor die competities kan halen.

Ik denk dat Raitala op dit moment de juiste keuze voor zijn eigen carrière maakt door hier heen te gaan. Stapje terug, maar wel elke week spelen. Misschien dat hij over drie jaar de stap wel kan maken naar een middenmoter in de Bundesliga.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
RobertDeVries
Basisspeler
Berichten: 753
Lid geworden op: 14-06-2010 20:50

Bericht door RobertDeVries »

Frisian Viking schreef: Niet goed genoeg voor de Bundesliga en de Primera Division op je 23e is geen schande. Dat wil zeker niet zeggen dat hij hier niets toe kan voegen en niet kan groeien naar een niveau waarin hij in de toekomst misschien wel het gewenste niveau voor die competities kan halen.

Ik denk dat Raitala op dit moment de juiste keuze voor zijn eigen carrière maakt door hier heen te gaan. Stapje terug, maar wel elke week spelen. Misschien dat hij over drie jaar de stap wel kan maken naar een middenmoter in de Bundesliga.
Paderborn is ook al tweede divisie Duitsland. Is Luuk Balkenstein weer op het oude nest? of in een adviseursrol?

Twee van de drie overigens ook nog van Kees Ploegsma.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

RobertDeVries schreef:en 5 doelpunten om de oren in 45 minuten waarvan 2 van Messi....
Dat was een wedstrijd uit zijn beginperiode bij Osasuna. Uit bij Barça met 8-0 verliezen ligt ook heus niet aan één speler. Relevant is deze opmerking dan ook nauwelijks. Het is wel jammer dat je vergeet om de thuiswedstrijd van Osasuna tegen Barça dan ook aan te halen. Toen speelde Raitala de hele wedstrijd, won Osasuna met 3-2 en scoorde Messi niet. Maar dat zal dan wel weer niet passen. Stel je toch voor dat Veenstra en co. een goede speler in huis hebben gehaald zeg! :mrgreen:
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

RobertDeVries schreef:Paderborn is ook al tweede divisie Duitsland. Is Luuk Balkenstein weer op het oude nest? of in een adviseursrol?

Twee van de drie overigens ook nog van Kees Ploegsma.
Robert, puur uit interesse: welke speler acht jij geschikt voor de linksbackpositie met het budget van SCH? Ik krijg een beetje het idee dat jij hoopt op Cole, Coentrao of Marcelo?:P

On topic: ik ben erg benieuwd. Bij Osasuna redelijk wat gespeeld, maar nog niets vast. Nederlandse competitie is van een beduidend lager niveau, dus wellicht dat het hier lukt. Ik ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Frisian Viking schreef: Niet goed genoeg voor de Bundesliga en de Primera Division op je 23e is geen schande.
Het feit dat subtopper Osasuna geen 1,25 miljoen voor hem neertelt wil nog niet zeggen dat hij niet meekan in de Primera Div natuurlijk. Hij speelt wel 17 duels mee, dan kun je mee op dat niveau. Anders stelt een team met een selectie van 20-30 behoorlijk goede spelers je niet op. Ik heb in ieder geval vernomen dat hij het daar gewoon redelijk heeft gedaan. Weinig opvallend, redelijk solide.

Verder ben ik het uiteraard met je eens dat dit een verstandige stap is. Bij ons uitblinken betekent over een paar jaar weer een forse stap vooruit, à la Edman. En het naar je zin hebben is ook belangrijk, wat dat betreft staat Friesland ook wat dichter bij Finland dan Pamplona. Ben positief over deze aankoop.
Laatst gewijzigd door Voorstopper op 06-06-2012 21:23, 2 keer totaal gewijzigd.
The two most powerful warriors are patience and time.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Mijn reactie was n.a.v. de reactie van CrazyArgos die juist stelde dat hij het niet meer naar zijn zin had in Pamplona. Had even moeten quoten. Weet ook niet van wanneer je geposte interview dateert? Maar als hij het zo enorm naar zijn zin had in Spanje zal hij zich wel weer in moeten stellen op een "18.00 gordijnen dicht-cultuur". Maar gezien zijn Finse roots is hij wel wat gewend lijkt me...
The two most powerful warriors are patience and time.
Gebruikersavatar
heerenveenown
Selectiespeler
Berichten: 676
Lid geworden op: 22-12-2011 23:06
Locatie: Friesland

Bericht door heerenveenown »

17 wedstrijden gespeeld, maar hij had veel kleine blessures dit jaar.. Anders was het zeer waarschijnlijk hoger uitgevallen..
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
jaeger
Nieuw talent
Berichten: 62
Lid geworden op: 28-06-2011 23:59

Bericht door jaeger »

Vayrinnen zie jij als uitzondering:

ik haat Ajax maar Litmanen was ook Fins.

Moisander van AZ
Joonas Kolkka NAC
waren/ zijn niet eredivisie onwaardig

en zo ben ik er mischien een paar vergeten.

maar dat er talent zit is wel duidelijk
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Je vergeet Hiipia. Er zijn wel een paar aardige spelers (geweest) maar Fins International zijn zegt weinig. Je hebt in het Finse team waarschijnlijk ook spelers die bij ons de eredivisie niet eens halen.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Voor diegene die geïnteresseerd waren in de prijs die Heerenveen betaald heeft. Hij heeft 8 ton gekost.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Lardy schreef:Voor diegene die geïnteresseerd waren in de prijs die Heerenveen betaald heeft. Hij heeft 8 ton gekost.
6 ton heb ik gehoord exclusief een bonus van 2 ton (wat deze inhoudt weet ik niet, maar zal iets zijn van aantal wedstrijden 1e elftal en/of dat SCH Europees voetbal haalt volgend seizoen).
winterzzz85
Selectiespeler
Berichten: 711
Lid geworden op: 09-10-2008 13:47
Locatie: Zeist

Bericht door winterzzz85 »

Feanatieke schreef:In twee dagen tijd Martinus al voorbijgestreefd qua aantal posts in het spelertopic. Het maakt wel wat los.
Of Martinus maakte niet zo veel los, laten we het daar maar op houden.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

We wachten dan ook al jaren en jaren en jaren op een goede linksback. Geen gemarkeerde rechtspoot die het wel goed deed overigens.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Hij gaat er in salaris fors op achteruit. Knap, dat een jongen van 23 die bewuste keuze durft te maken. Vaak blijven ze van club naar club hoppen (Babel, Drenthe), waarna hun carrière als een nachtkaars uit gaat.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Hoe speelt Raitala tot op heden? Ik heb nog geen wedstrijd gezien dit seizoen :oops:, dus ik kan niet over hem oordelen. Is het een zekerheidje voor de linksback, of hij heeft per wedstrijd altijd wel een dure fout ? En aanvallend ?
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Je ziet dat hij het wel in zich heeft. In de voorbereiding oogt hij tot nu toe wat ongelukkig. Verspeelt nog te veel ballen. Maar ik denk dat hij er wel komt.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Ik heb Raitala nog niet zien spelen. Wat heeft hij dan in zich? Een killer als verdediger? snelheid, kopkracht, duelkracht? Voetballende back die opkomt?

Anyway, donderdag ga ik ook zelf even 'scouten'.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Het is een licht ventje, dat het niet van zijn fysiek moet hebben. Hij is bewegelijk, en zal veelal voor de voetballende oplossing kiezen. Hij springt ontzettend gemakkelijk en kan daardoor ondanks zijn geringe lengte heel behoorlijk koppen. Echt veel van zijn aanvallende inbreng hebben we nog niet gezien, omdat we de bal maar moeilijk voorin kunnen houden. Hierdoor heeft hij nog weinig kansen gehad om er eens flink overheen te gaan. Ik geloof echter wel dat hij technisch goed genoeg is om aanvallend een meerwaarde te zijn.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Ik vond Raitala goed spelen afgelopen donderdag. Won bijna ieder duel en is sterk in de lucht en kab goed mee voetballen. Het is ten opzichte van wat we hadden een totaal andere speler. Hij is completer in mijn ogen dan bijv. Breuer en El-Akchaoui, een soort van kruising van die beide.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Raitala maakte inderdaad een goede indruk. Begint uit te groeien tot een goede back. Zijn begin vond ik allerminst overtuigend, maar eigenlijk per wedstrijd begint hij sterker en sterker te worden. Ik hoop dat hij die lijn vast kan houden. Dan hebben we absoluut een betere back in huis ten opzichte van Breuer, met alle respect voor laatstgenoemde trouwens.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Jukka heeft natuurlijk al aardig wat ervaring op het hoogste niveau. Als je basisspeler bent bij Osasuna verwacht ik zeker dat je ook een hele goede back voor Heerenveen bent. Verwacht dan ook dat hij al vrij snel zal laten zien een meerwaarde te zijn voor ons.

Tegen Rapid al wel gezien dat hij een prima pass in huis heeft, aardig snel is en goed kan koppen. Het oogt misschien bij tijd en wijle nog wat onwennig maar dat vind ik niet meer dan normaal.
The two most powerful warriors are patience and time.
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

Hoe is het met zijn blessure. Hoop dat hij snel inzetbaar is. Alles beter dan El Akchoui.
Wat was die slecht zeg gisteren.
Plaats reactie