Jukka Raitala

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor pes5 » 16-09-2012 00:03

Zo briljant vond ik hem niet anders. Veel te driest, aan de bal redelijk, maar positioneel zeer zwak en fysiek absoluut nog te licht.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor 1983 » 16-09-2012 11:08

Nee ik ben er ook nog lang niet van overtuigt. Maar omdat iedereen El-Ak haat lijkt het al gauw of het een enorme vooruitgang is ten opzichte van hem. Ik vind Raitala eerlijk gezegd een beetje eenzelfde type als onze grote Marokkaanse vriend, voetballend/aanvallend redelijk, maar verdedigend o zo kwetsbaar. En veel teveel bezig zijn met aanvallen in plaats van je voornaamste taak. Blijft een zorgelijk punt die positie.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Heerenveen rules » 16-09-2012 19:03

Waarom heeft de club in hemelsnaam Breuer niet gewoon verlengd? Je weet wat je in huis hebt, hij was de beste verdediger afgelopen seizoen. En nu we het met twee spelers die minder zijn. Goed gehandeld directie!
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Superfries88' » 16-09-2012 19:13

El-Akchaoui faalt nu al voor de derde keer in drie seizoenen, dus om Raitala nu al negatief weg te zetten op basis van nog geen negentig minuten gaat me iets te ver. Dat zou betekenen dat nieuwe spelers wel erg weinig krediet hebben. Ik vind dat ook niet terecht, omdat ik Raitala wel degelijk beter acht en dat bij vlagen ook terug zie. Dat neemt niet weg dat hij een stuk beter moet gaan spelen. Er valt inderdaad nog het nodige op aan te merken. Ik zou hoe dan ook Raitala nu een serie wedstrijden de kans geven, want met El-Ak redden we het toch niet.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Wizard » 17-09-2012 08:24

Raitala speelt nog onwenning en komt daardoor onzeker over. Aanvallend is 't een verrijking, maar verdedigend zeer kwetsbaar. Doordat El-Ak (ondanks af en toe een persoonlijke fout) over meer ervaring beschikt en daardoor zekerder de duels ingaat, begrijp ik Van Bastens keuze wel. Toch zal Raitala de nieuwe linksback moeten worden en het moment waarop heeft hij volledig zelf in de hand. Wanneer hij wat zekerder gaat spelen, defensief minder hapt en beter positioneert, zal dat moment snel komen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Erwin4ever » 20-09-2012 21:06

Wizard schreef: Doordat El-Ak (ondanks af en toe een persoonlijke fout) over meer ervaring beschikt en daardoor zekerder de duels ingaat, begrijp ik Van Bastens keuze wel.

????? Het enige dat ik El Ak heb zien doen is achteruit lopen, duels gaat hij niet aan. Jukka gaat , soms een beetje ongecontroleerd misschien, wel het duel aan.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Surhuisterveen » 20-09-2012 22:58

De invalbeurt van Jukka was dramatisch. Dat kon iedereen zien.. Liet zich van alle kanten overlopen. El Ak was zeker niet veel slechter. Duidelijk is dat we een probleem hebben op (o.a.) de linksback.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Flying Tilster » 20-09-2012 23:46

Op dit moment is het 't kiezen tussen 2 kwaden. Beiden hebben niet laten zien basiswaardig te zijn.
Van El Ak had ik dat nog wel verwacht, maar dat Raitala nu geen basisspeler is valt me eerlijk gezegd vies tegen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Heerenveen rules » 21-09-2012 06:53

Flying Tilster schreef:Op dit moment is het 't kiezen tussen 2 kwaden.


En dan Breuer die constant stabiel was laten gaan. Heb ik al laten weten dat ik vind dat Hansma er een bende van heeft gemaakt deze zomer. :mrgreen: Totaal ongeschikt deze man.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Wizard » 21-09-2012 08:42

Flying Tilster schreef:Op dit moment is het 't kiezen tussen 2 kwaden. Beiden hebben niet laten zien basiswaardig te zijn.
Van El Ak had ik dat nog wel verwacht, maar dat Raitala nu geen basisspeler is valt me eerlijk gezegd vies tegen.


Mij niet. Hij heeft 2 behoorlijke blessures gehad en mist daardoor wedstrijdritme.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor 1983 » 21-09-2012 12:34

Ik snap ook nooit waarom dit soort spelers van ver moeten komen, bij groningen hebben ze zo'n Zweed die geen kut kan dekken, PSV haalde Manolev en Vukovic (als die betaald voetbal kan spelen, kan ik het ook) en wij hebben nu weer een of andere Fin die nog nooit ergens gelukt is buiten dan misschien de zwakke Finse competitie. En dat heeft ook nog geld gekost. Hou het simpel, zet daar maar gewoon een Nederlander neer waar je niet al teveel in hoeft te investeren. Ik kan me niet voorstellen dat er in de JL of onderkant Eredivisie niets rondloopt wat minstens hetzelfde niveau heeft voor die positie. Maar dat heeft dan natuurlijk geen naam genoeg, wij moeten iemand hebben die bij Hoffenheim en Ossasuna heeft mogen falen. En die interlands heeft gespeeld voor het o zo geweldige FInland, nee dat is veel beter. Ik ben nooit fan geweest van Breuer, verre van zelfs, maar wat verlang ik terug naar de linksback Breuer van vorig seizoen. Een klasse beter dan El-Ak en Raitala bij elkaar. Hopelijk gaat Raitala deze woorden keihard logenstraffen, maar ik geloof er vooralsnog helemaal niks van.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Superfries88' » 21-09-2012 12:55

Vergeet niet dat Raitala pas net 24 is en ondanks blessures 'gewoon' de helft van de wedstrijden in de sterkere Primera División speelde. Alleen het avontuur Hoffenheim is echt op een mislukking uitgelopen, maar dat vind ik nou niet direct een reden voor enorme twijfel. Dat beschouw ik meer als een verkeerde beslissing op die leeftijd. Ik zie eerlijk gezegd wel een bepaalde potentie in hem. Tijdens de eerste voorbereidingswedstrijden schrok ik, maar stap voor stap zag ik hem wel groeien. Wat hij tegen ADO net te veel had, had hij in het begin te weinig. Ik denk dat Raitala even de balans moet vinden, het vertrouwen moet krijgen (een betere optie is er toch niet, dus waarom ook niet?) en dan zie ik hem wel uitgroeien tot een volwaardige linksback. Wel had ik Breuer graag behouden, achteraf had je hem erg goed kunnen gebruiken.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor 8board » 03-10-2012 15:33

Jukka Raitala SC Heerenveen and Mika Ojala FC Inter are both in National team against Georgia.

http://www.veikkausliiga.com/News.aspx?type=1&ID=49216

Afbeelding
8board
Bankzitter
 
Berichten: 28
Geregistreerd op: 04-12-2007 13:34

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor pes5 » 06-10-2012 21:59

Verdedigend blijf ik hem soms kwetsbaar en onhandig vinden, maar hij maakt veel meters aan de linkerkant en een goede voorzet. Goed optreden!
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Erwin4ever » 07-10-2012 19:22

Yes ik krijg medestanders! :mrgreen:
Speelde gister goed mee, en zeker aanvallend sterk!
Komt prima uit de verf in dit systeem.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Knipecity » 07-10-2012 20:11

Erwin4ever schreef:Yes ik krijg medestanders! :mrgreen:
Speelde gister goed mee, en zeker aanvallend sterk!
Komt prima uit de verf in dit systeem.

Hoezo medestanders? Er kan toch gewoon gezegd worden wat je ziet? Raitala was tegen NAC heel zwak, gisteren alweer een stuk beter. Dat is wat ik gezien heb.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor vries153 » 08-10-2012 19:35

Soms worden spelers hier wat te snel beoordeeld geef de nieuwe jongens wat tijd ze moeten nog wennen aan de eredivisie en het team moet nog groeien.

Ik zie gewoon Marco zijn hand in een hoop dingen geef het tijd verwacht dit seizoen geen wonderen het is weer opbouwen.

en voor de azijnzeikers onder de posters ja we zijn weer terug bij 2 jaar geleden maar wel financieel gezond en kunnen nu de weg omhoog weer inslaan.
Kampioen zullen we waarschijnlijk nooit worden maar geniet nou eens van wedstrijden zoals tegen Ajax en Vitesse en haal daar het goede gevoel uit.
vries153
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 23-07-2003 18:48
Woonplaats: gorredijk

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Erwin4ever » 11-10-2012 21:48

Knipecity schreef:Hoezo medestanders? Er kan toch gewoon gezegd worden wat je ziet? Raitala was tegen NAC heel zwak, gisteren alweer een stuk beter. Dat is wat ik gezien heb.

De smilie staat er niet voor niets achter!

Persoonlijk vond ik Jukka ( iig de eerste helft ) tegen NAC best wel behoorlijk spelen, moest echter vaak kiezen tussen zijn eigen man en de man die door Zomer los gelaten werd. Vaak koos hij ( niet heel overtuigend ) voor de meest centrale, stond dan ( logisch ) vaak aan de verkeerd kant te dekken en zijn eigen man had daardoor vaak te veel ruimte.
Met deze menning stond ik hier redelijk alleen, vandaar die opmerking.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor 8board » 18-10-2012 11:37

http://www.urheilulehti.fi/jalkapallo/v ... imus-tehty

Stefan Håkans: Det här är första gången jag hör om detta. Ingen aning om det stämmer.
8board
Bankzitter
 
Berichten: 28
Geregistreerd op: 04-12-2007 13:34

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Heerenveen rules » 18-10-2012 12:10

Er zijn dagen dat ik geen Fins lees, dus het is me niet geheel duidelijk wat er staat.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Muck » 18-10-2012 14:27

Met behulp van Google Translate, begrijp dat dit over Mika Ojala gaat. Afgelopen zomer gelinkt aan sc Heerenveen en verhuist nu naar BK Häcken in Zweden.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor 8board » 18-10-2012 17:19

Met behulp van Google Translate, begrijp dat dit over Mika Ojala gaat. Afgelopen zomer gelinkt aan sc Heerenveen en verhuist nu naar BK Häcken in Zweden.


That's right. Only Inter chairman Stefan Håkans who is by the way Finnish-Swedish says that he has not hear anything about it.

Well Holland is good option for finns but also Sweden is good option. 4-4 German - Sweden

My modest hope was that he will make agreement with Heerenveen, but maybe it's not gonna happend now.
8board
Bankzitter
 
Berichten: 28
Geregistreerd op: 04-12-2007 13:34

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor TWR22 » 19-10-2012 09:39

Heerenveen rules schreef:Er zijn dagen dat ik geen Fins lees, dus het is me niet geheel duidelijk wat er staat.


Zweeds.

Er staat (met een dialect): Dit is de eerste keer dat ik er over hoor. Geen idee of het klopt.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor BK2007 » 22-10-2012 11:59

Jukka speelde geen beste wedstrijd.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor pes5 » 22-10-2012 13:02

BK2007 schreef:Jukka speelde geen beste wedstrijd.



Inderdaad. Aan de bal prima, maar soms zo onstuimig. Voor rust kostte ons dat bijna een penalty voor Groningen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Wizard » 22-10-2012 13:06

pes5 schreef:
BK2007 schreef:Jukka speelde geen beste wedstrijd.



Inderdaad. Aan de bal prima, maar soms zo onstuimig. Voor rust kostte ons dat bijna een penalty voor Groningen.


Was inderdaad randje strafschop waarbij hij met 2 benen een sliding maakte.
Het lijkt erop dat wanneer hij onder druk komt, een beetje in paniek raakt. Af en toe zeer onstuimig hoe hij uitverdedigt.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Lardy » 22-10-2012 13:12

Feanatieke schreef:Gewoon een vermoeden, maar als het Breuer was die exact dezelfde wedstrijd had gespeeld als Raitala gisteren, waren er vast veel meer kritische reacties geweest. Blijkbaar valt het gepruts van Raitala nog niet zo op. Ik vond hem zwaar tegenvallen.


Tsja, het is net wat je wilt zien. Geeft, vind ik, niet heel veel weg. Opbouwend is die prima en gaat af en toe mee aanvallen. Kan in de aanval wel wat meer in het spel betrokken worden maar volgens mij is het een prima speler voor Heerenveen met genoeg potentie.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Wizard » 22-10-2012 13:18

Lardy schreef:. Geeft, vind ik, niet heel veel weg. Opbouwend is die prima en gaat af en toe mee aanvallen. .

Ben 't vaak met je eens, maar nu sla je de plank toch even mis. Juist Raitala gaf gisteren veel (onnodige) balen weg. Paniekerig wanneer hij onder druk komt, veel te hard inkomend wanneer hij de bal kwijt raakt, etc.
Wanneer er rust is, is hij sterk in de opbouw. Aanvallend doet hij goed mee, maar wanneer er druk is.. lijkt Jukka het spoor bijster.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Lardy » 22-10-2012 13:23

Wizard schreef:Ben 't vaak met je eens, maar nu sla je de plank toch even mis. Juist Raitala gaf gisteren veel (onnodige) balen weg. Paniekerig wanneer hij onder druk komt, veel te hard inkomend wanneer hij de bal kwijt raakt, etc.
Wanneer er rust is, is hij sterk in de opbouw. Aanvallend doet hij goed mee, maar wanneer er druk is.. lijkt Jukka het spoor bijster.


Volgens mij is zijn directe tegenstander nauwelijks gevaarlijk geweest, Schet heb ik nauwelijks gezien deze wedstrijd. Aanvallend is hij een aantal keer opgekomen, en kan mij nauwelijks rare situaties herinneren. Overigens leverde hij net zoveel ballen in als van Anholt, en die wordt door sommigen bestempeld als Man of the Match. Het is moeilijk te vergelijken maar jullie doen het voorkomen alsof Popov weer linksback staat.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Wizard » 22-10-2012 13:29

Lardy schreef: Het is moeilijk te vergelijken maar jullie doen het voorkomen alsof Popov weer linksback staat.

Vergelijking met Van Anholt: De meeste aanvallen van Grun gingen over links, en daar stond Pelé als rechtsback. Veel meer persoonlijke duels aan die kant dus.
Ik heb ook niet veel duels gezien aan de rechterkant van Grun, maar de keren dat er druk op Raitala stond, verspeelde hij de bal. Kijk de wedstrijd nog maar eens opnieuw. Ik zeg ook niet - goed lezen - dat ik Jukka een Popov2 vind en benoem dan ook juist een aantal positieve dingen, maar wat mij vast staat is dat hij het erg moeilijk heeft wanneer er druk op staat. Ik zat aan de kant van Jukka en betrapte hem toch meerdere malen op dom balverlies.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten