Jukka Raitala

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Is ie geblesseerd dan? Ik begreep namelijk dat MvB het niet in hem ziet zitten.

Uit bij Twente stond van Aanholt op de back, zet die er dan neer. Of Doke Smit op links, alles beter dan El Ak. En inderdaad ... Raitala moet spelen maar ik meen dat MvB het niet in hem ziet zitten.
100% achter Marco van Basten!
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

Volgens mij viel hij al na 30 minuten gebleseerd uit tegen NEC . Voor zover ik weet is dat de oorzaak dat hij niet speelt. Kan me niet voorstellen dat van Basten El Akchoui boven hem verkiest. Nogmaals, Ik vond het gisteren een ergernis van hier tot Tokyo.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

TWR22 schreef:Is ie geblesseerd dan? Ik begreep namelijk dat MvB het niet in hem ziet zitten.
Hahaha! Raitala maakt een uitstekende indruk tot dus ver, denk jij echt dat hij El-Ak de voorkeur geeft boven Jukka? Kom op zeg... :roll:
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Raitala trainde anders volop mee dinsdag, dus of hij nu geblesseerd is? Wellicht zijn ze nog voorzichtig met hem. Maar dat hij veel beter is dan El A is duidelijk. Komt bij dat ik El A maar een domme schreeuwer vindt. Hoe hij de dingen zegt en brengt tegen zijn ploeggenoten getuigt niet echt van leiderschap.
Duo Maxwell
Selectiespeler
Berichten: 512
Lid geworden op: 18-05-2008 21:19

Bericht door Duo Maxwell »

In Heerenveen Tv melden ze dat ze geen risico met hem wouden nemen. Hopelijk tegen AZ er weer bij.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Ik kan me ook niet voorstellen dan MvB het niet ziet zitten in Raitala en dan voor El-Ak kiest. Raitala heeft toch wat geld gekost en het zou zonde zijn om hem op de bank te zetten ten faveure van El-Ak.
TCK
Bankzitter
Berichten: 198
Lid geworden op: 15-03-2010 20:00

Bericht door TCK »

Raitala heeft niks gekost, even voor de duidelijkheid ;)
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Raitala heeft ca. 800.000 euro gekost.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

TCK schreef:Raitala heeft niks gekost, even voor de duidelijkheid ;)
Lipton schreef:Raitala heeft ca. 800.000 euro gekost.
Euh, daar zit nogal ff verschil tussen. Wat is het nou?
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

TCK schreef:Raitala heeft niks gekost, even voor de duidelijkheid ;)
Jawel, rond de 6-8 ton.
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Terugval in herstel of wat was de reden dat hij niet speelde?
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Ik zie op de site dat Raitala de volledige wedstrijd met de beloften heeft gespeeld. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat gedaan zouden hebben, als ze hem donderdag willen opstellen. Vind het een beetje vreemd. Als hij de hele wedstrijd speelt, dan is hij dus fit. Waarom hebben ze hem dan niet een helft laten spelen, zodat hij donderdag fit kan beginnen. Het zal toch niet zo zijn dat El Ak hem voorbij is in de pikorde? Hij doet het best redelijk, maar ik ben de laatste minuten in Molde nog niet vergeten. En zijn praatjes na afloop ook niet.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Wedstrijdje bij de beloftes is niet zo hele intensief. Blijkbaar is die jongen fitter dan men had verwacht.
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

zitten zeg maar 3 dagen tussen is toch rust genoeg?
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Currahee schreef:zitten zeg maar 3 dagen tussen is toch rust genoeg?
Als je van plan bent hem in de basis op te stellen, dan laat je hem niet de hele wedstrijd bij de beloften staan. Dat slaat nergens op. Ga er maar niet vanuit dat hij donderdag begint.
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Stukje op site ScH n.a.v. wedstrijd met de beloftes;

,,Conditioneel moet ik nog verbeteren, want na zestig minuten was ik behoorlijk moe," vertelt Raitala. ,,Maar ik heb geen last meer van mijn blessure, dus ik zou donderdag tegen Molde FK kunnen spelen. De trainer zal uiteindelijk een beslissing maken, maar ik ben er klaar voor.”
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Superfries1983 schreef:uit ander topicRaitala zal wel weer eens de kans gaan krijgen, maar in wat ik tot nu toe van hem zag heeft hij nog duidelijk niet aangetoond beter te zijn. Helemaal weggespeeld door Foor bijvoorbeeld.
Ik heb de wedstrijd tegen NEC niet gezien, echter hem wel in zien vallen tegen Molde en dat deed hij beter dan El Ak speelde. Vooruit verdedigen, fel op de bal en mee opkomen. Persoonlijk zou ik hem altijd opstellen als linksback, mede omdat hij echt nog wel beter gaat worden!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Erwin4ever schreef:mede omdat hij echt nog wel beter gaat worden!
Ik hoop het, maar vraag me wel af waarop je die stelling baseert? Heb je hem ooit zien spelen voordat hij bij Heerenveen kwam bijvoorbeeld? (Zo ja, dan wil ik je best geloven). Maar dat hij bijvoorbeeld Osasuna heeft gespeeld, prachtig, maar kan me herinneren dat Ajax een Spaans international aantrok (Juan Fran of zo) die er helemaal niks van bleek te kunnen. Dat Raitala na de blessure nog steeds niet speelt zegt ook wel wat aangezien El-Ak nou niet echt heel lekker bezig is. Weinig vertrouwen van de TS blijkbaar, want fit is ie al een tijdje. Ik verwacht tegen Den Haag dus ook weer gewoon EL-Ak.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Superfries1983 schreef: Maar dat hij bijvoorbeeld Osasuna heeft gespeeld, prachtig, maar kan me herinneren dat Ajax een Spaans international aantrok (Juan Fran of zo) die er helemaal niks van bleek te kunnen. Dat Raitala na de blessure nog steeds niet speelt zegt ook wel wat aangezien El-Ak nou niet echt heel lekker bezig is. Weinig vertrouwen van de TS blijkbaar, want fit is ie al een tijdje. Ik verwacht tegen Den Haag dus ook weer gewoon EL-Ak.
Juanfran inderdaad. Maar deze gast speelde, voordat hij naar ajax kwam, een slecht seizoen in de Turkse competitie. Hij was dus op de weg terug. Hij is door ajax gehaald omdat hij jarenlang bij Celta de Vigo in de basis had gespeeld. Toen hij door ajax werd gehaald was hij over de 30 volgens mij, terwijl Raitala aan 't begin van z'n carrière staat. De vergelijking gaat dus niet op. Met goed technisch beleid en een blessurevrije Raitala staat Jukka gewoon in de basis tegen Ado.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Wizard schreef: Met goed technisch beleid en een blessurevrije Raitala staat Jukka gewoon in de basis tegen Ado.
Laten we het hopen inderdaad. Ik ben er echter niet van overtuigd dat van Basten El-Ak er weer snel uit haalt.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Zou ik een dramatische beslissing vinden, als je El Ak boven Raitala verkiest.
100% achter Marco van Basten!
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Nou ja dramatisch. Gerry Koning boven Janmaat verkiezen, dat was dramatisch! :lol:
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Stiffie schreef:Nou ja dramatisch. Gerry Koning boven Janmaat verkiezen, dat was dramatisch! :lol:
Niet mee eens. Koning was verdedigend sterker dan Janmaat. In die periode was er onbalans in 't team en er was weinig vertrouwen. Op zo'n moment kies je als coach voor defensieve zekerheid.
Wel ben ik met je eens dat Koning wel erg lang (te lang) de voorkeur boven Janmaat kreeg.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Wizard schreef:Niet mee eens. Koning was verdedigend sterker dan Janmaat. In die periode was er onbalans in 't team en er was weinig vertrouwen. Op zo'n moment kies je als coach voor defensieve zekerheid.
Wel ben ik met je eens dat Koning wel erg lang (te lang) de voorkeur boven Janmaat kreeg.
Houdt toch op.. Koning was echt een parodie op verdedigen. Verdedigen ansich zwak.. positie kiezen kon hij al helemaal niet.
Stond Koning in het veld dan wist je zeker dat je met 10 man stond..
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
jaeger
Nieuw talent
Berichten: 62
Lid geworden op: 28-06-2011 23:59

Bericht door jaeger »

de eerste goeie set van hansma. op zijn eerste werkdag was koning ontslaan.
kom op, koning een betere verdediger noemen dan janmaat. dan neem jij jezelf niet serieus.
daarom heeft koning zeker ook nooit het nederlands elftal gehaald
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

jaeger schreef:de eerste goeie set van hansma. op zijn eerste werkdag was koning ontslaan.
kom op, koning een betere verdediger noemen dan janmaat. dan neem jij jezelf niet serieus.
daarom heeft koning zeker ook nooit het nederlands elftal gehaald
Hansma heeft geen enkele speler ontslagen, dus ook Koning niet. Zijn aflopende contract werd niet verlengt.

Janmaat was op dat moment in principe een veel betere back dan Koning. Maar Janmaat was in die fase alleen maar naar voren aan het rennen, en hij vergat zijn defensieve taken. Jans koos voor een beetje meer zekerheid door Koning op te stellen. In principe een mindere voetballer, maar wel 1 die zich puur op het verdedigen focuste. Janmaat is pas in het laatste jaar ook verdedigend sterk geworden, de jaren daarvoor was hij completer, maar verdedigend niet sterker dan Koning.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Otsje P schreef: Janmaat was op dat moment in principe een veel betere back dan Koning. Maar Janmaat was in die fase alleen maar naar voren aan het rennen, en hij vergat zijn defensieve taken. Jans koos voor een beetje meer zekerheid door Koning op te stellen. In principe een mindere voetballer, maar wel 1 die zich puur op het verdedigen focuste. Janmaat is pas in het laatste jaar ook verdedigend sterk geworden, de jaren daarvoor was hij completer, maar verdedigend niet sterker dan Koning.
Exact.
Sommige forumleden kijken ook niet verder dan hun neus lang is. Uiteraard was Janmaat de betere back, maar dit had hij voornamelijk te danken aan zijn ondersteuning van de rechtervleugel en het middenveld. Doordat Janmaat veel opkwam, sterk was in de opbouw en passing, moest de linkervleugel van de tegenpartij meeverdedigen. Met Koning had je geen opkomende back, maar wel iemand die sterker was in de mandekking. Daarnaast had Janmaat in die tijd een mindere fase en was 't niet meer dan terecht dat hij er even een poosje naast werd gezet. Al helemaal omdat SCH in die tijd verdedigend heel erg kwetsbaar is.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Wizard schreef:Met Koning had je geen opkomende back, maar wel iemand die sterker was in de mandekking
Je zat toch continue met samen geknepen billen als Koning speelde. Dan kon je er net zo goed niemand neerzetten.


OVer Raitala: Ben wel benieuwd wat Van Basten tegen ADO gaat doen. Het is toch te hopen dat Jukka op korte termijn de voorkeur gaat krijgen boven El Ak.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Jukka heeft vandaag bewezen dat hij toch wel degelijk ( heel ) veel beter is dan El Ak!!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Een van de weinige lichtpuntjes vandaag inderdaad, maar ik vond hem eerder ook al wel prima. Gewoon een prima back.
The two most powerful warriors are patience and time.
Plaats reactie