Jukka Raitala

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor TORCIDA » 11-02-2013 09:18

inderdaad, dan zomer en gouweleeuw en anholt op de andere back. Stoppen met Kum. Die bakt er niet veel van
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Calimero » 11-02-2013 15:13

Voorzichtig dan toch maar misschien mijn mening inderdaad moeten bijstellen. Wellicht had Raitala echt gewoon tijd nodig om overal aan te wennen, en begint het nu allemaal een beetje 'gewoon' voor hem te worden. De afgelopen twee wedstrijden heeft hij laten zien dat hij niet voor niets heeft gehaald, en nu wil ik niet te vroeg juichen maar ik hoop dat hij deze lijn doorzet.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor zweed1 » 23-02-2013 23:35

Veruit de slechtste speler van vanavond. Op een gegeven moment dacht ik dat wij zonder linksback speelden.

Twente had steeds enorme ruimte over rechts (Rosales). Kwam ook het doelpunt vandaan.

Toch wel uitermate vreemd dat wij 8 ton hebben uitgegeven voor deze matige speler. Snel van Peppen halen en deze joker van de hand doen.

Van Anholt deed het wat mij betreft zeer goed !!
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Currahee » 23-02-2013 23:38

zweed1 schreef:Veruit de slechtste speler van vanavond. Op een gegeven moment dacht ik dat wij zonder linksback speelden.

Twente had steeds enorme ruimte over rechts (Rosales). Kwam ook het doelpunt vandaan.

Toch wel uitermate vreemd dat wij 8 ton hebben uitgegeven voor deze matige speler. Snel van Peppen halen en deze joker van de hand doen.

Van Anholt deed het wat mij betreft zeer goed !!


Wat een onzin

Djuricic vond het niet nodig om te verdedigen waardoor hij steeds tegen 2 man kwam te staan. Hij zat er steeds lekker kort op en won veel duels. Enige wat ik minder vond was dat er geen druk op bal gezet werd bij voorzetten van rosales.
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor zweed1 » 23-02-2013 23:56

@currahee

Djuricic hoeft bij ons niet mee te verdedigen, die opdracht heeft hij namelijk niet (van onze Marco want dat kost teveelkracht).

Raitalla hoeft alleen maar de rechterkant dicht te houden en dat is gelet op de bezetting van Twente daar vrij simpel. Maar soms moest ik echt zoeken waar hij niet precies uithing.

Dan deed van Anholt het veel beter en effecienter (ook Parra doet verdedigend bijna 0,0) tegen hun stekste man Tadic.

Met alle respect maar Rosales is toch echt een zeer matige speler !
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor casper » 24-02-2013 00:00

Van la Parra doet verdedigend veel meer mee dan Djuricic,de 1-1 was i.m.o te wijten aan het niet mee verdedigen van Djuricic
casper
Selectiespeler
 
Berichten: 307
Geregistreerd op: 23-06-2011 21:55

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Flying Tilster » 24-02-2013 00:05

zweed1 schreef:Toch wel uitermate vreemd dat wij 8 ton hebben uitgegeven voor deze matige speler. Snel van Peppen halen en deze joker van de hand doen.


:lol: Van Peppen? :lol: :lol: Nog nooit zo gelachen op een zaterdagavond.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Lardy » 24-02-2013 00:09

Haha, ik heb het idee dat Zweed1 geen fan is van Raitala. Die kant waar van Anholt stond is 10 klassen minder dan de tandem aan de andere kant. Maargoed, we weten nou ook hoe serieus we die scoutingsberichten van jou moeten nemen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor zweed1 » 24-02-2013 00:19

Lardy schreef:Haha, ik heb het idee dat Zweed1 geen fan is van Raitala. Die kant waar van Anholt stond is 10 klassen minder dan de tandem aan de andere kant. Maargoed, we weten nou ook hoe serieus we die scoutingsberichten van jou moeten nemen.



Ik geef helemaal geen scoutingsberichten meer aan onze club nu de scouting in ontmateld ! Geef ze inmiddels aan een andere club.

Kijk maar eens waar de Zweedse talentjes nu spelen.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Lardy » 24-02-2013 00:26

zweed1 schreef:Ik geef helemaal geen scoutingsberichten meer aan onze club nu de scouting in ontmateld ! Geef ze inmiddels aan een andere club.

Kijk maar eens waar de Zweedse talentjes nu spelen.


Ik bedoelde op dit forum, maar gelukkig geef je ze niet meer aan Heerenveen. Wat een onzin over Raitala zeg.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor zweed1 » 24-02-2013 00:29

Lardy schreef:
zweed1 schreef:Ik geef helemaal geen scoutingsberichten meer aan onze club nu de scouting in ontmateld ! Geef ze inmiddels aan een andere club.

Kijk maar eens waar de Zweedse talentjes nu spelen.


Ik bedoelde op dit forum, maar gelukkig geef je ze niet meer aan Heerenveen. Wat een onzin over Raitala zeg.


Amen is iid een echte topper !! Sorry dat ik er geen kijk op heb, je hebt helemaal gelijk LARDY
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Flying Tilster » 24-02-2013 00:34

zweed1 schreef:Kijk maar eens waar de Zweedse talentjes nu spelen.


Niet een klein beetje een eigen dunk zeg.. onvoorstelbaar.
Zullen we het nu maar weer over Raitala hebben?

Onze linksback werd bij de 1-1 compleet in de steek gelaten door Djuricic, maar dat heb je vast niet gezien..
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Lardy » 24-02-2013 00:36

zweed1 schreef:
Amen is iid een echte topper !! Sorry dat ik er geen kijk op heb, je hebt helemaal gelijk LARDY


Kan je wel geagiteerd reageren. Maar je ziet toch wat er gebeurd, Raitala moet knijpen en Twente speelt Rosales vrij op rechts, dat zijn simpele trainingsvormen waarbij je de back wegtrekt. Djuricic moet gewoon meelopen, hij moet gewoon leren ook vuil werk te doen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor frisianbadboy » 24-02-2013 00:39

Ik geef helemaal geen scoutingsberichten meer aan onze club nu de scouting in ontmateld !


Wat wordt niet ontmanteld onder aanvoering van Veenstra. Alles wordt kompleet kapot gemaakt.

On topic. Raitala gaf inderdaad de nodige ruimte weg maar da tis niet onverstandig als je steeds tegen twee man komt te staan. Dan kun je bete rof afstand dekken dan voor één man kiezen. Ook een wetmatigheid in het betaald voetbal.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor zweed1 » 24-02-2013 00:44

Flying Tilster schreef:
zweed1 schreef:Kijk maar eens waar de Zweedse talentjes nu spelen.


Niet een klein beetje een eigen dunk zeg.. onvoorstelbaar.
Zullen we het nu maar weer over Raitala hebben?

Onze linksback werd bij de 1-1 compleet in de steek gelaten door Djuricic, maar dat heb je vast niet gezien..



De Roon speelt linker middenvelder die die moet Raitalla helpen, Djuricic heeft een vrije rol en hoeft niet te verdedigen.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor zweed1 » 24-02-2013 00:48

Lardy schreef:
zweed1 schreef:
Amen is iid een echte topper !! Sorry dat ik er geen kijk op heb, je hebt helemaal gelijk LARDY


Kan je wel geagiteerd reageren. Maar je ziet toch wat er gebeurd, Raitala moet knijpen en Twente speelt Rosales vrij op rechts, dat zijn simpele trainingsvormen waarbij je de back wegtrekt. Djuricic moet gewoon meelopen, hij moet gewoon leren ook vuil werk te doen.


Als back moet je eigenlijk nooit knijpen want dan staat het team/opstelling niet goed. Een back moet juist op de vleugel blijven.

Mijn insziens heeft het niets met Djuricic te maken want die hoeft van Marco niet mee te verdedigen. Dan heeft de Roon die taak want die stond links mid.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Lardy » 24-02-2013 00:54

zweed1 schreef:Als back moet je eigenlijk nooit knijpen want dan staat het team/opstelling niet goed. Een back moet juist op de vleugel blijven.

Mijn insziens heeft het niets met Djuricic te maken want die hoeft van Marco niet mee te verdedigen. Dan heeft de Roon die taak want die stond links mid.


Kort ervoor was er een afgeslagen aanval waardoor Raitala met de man mee moest en de Roon denk ik ook. Vanuit een Twente opbouw kan ik er in meegaan dat dat opgevangen kan worden maar daar was deze situatie niet naar. Bovendien sta je als linksmid in de mandekking dus om die los te laten moet er erg veel over gegeven worden, risicovol dus.

En dat backs niet hoeven te knijpen ben ik niet met je eens, Raitala moet als de aanval over rechts gaat z'n man los laten en voetballen in de zone. Kan je nog nuttig zijn voor klutsballen of een diepgaande middenvelder opvangen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Superfries88' » 24-02-2013 01:13

Raitala speelde gewoon wéér een puike wedstrijd. Die jongen won de meeste duels keurig en raakte louter in de problemen door de tactische situatie bij Heerenveen. Er lag op zijn kant te veel ruimte waardoor hij veelvuldig tegenover een numerieke meerderheid stond. Dat is echt niet zijn fout, was eerder te wijten aan Djuricic. Het was wel duidelijk waarom Filip zijn plek op het middenveld kwijt is. Zelfs als buitenspeler is hij defensief al uiterst kwetsbaar, dus als middenvelder al helemaal.

Raitala heeft zijn plek nu wel verdiend, vind ik. Laat maar staan. Als hij zich zo blijft ontwikkelen een prima back voor Heerenveen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Grimo » 24-02-2013 05:08

Helemaal met je eens Superfries. Raitala speelde een prima pot. Waarin hij vaak keuzes moest maken omdat Djuricic niet achter Rosales aan ging. Bewust of niet.
Zweed1 komt behoorlijk koekkoek over. Popiejopie doen over je scoutingsadvies..koekkoek!
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Heerenveen rules » 24-02-2013 10:44

Ik snap de negativiteit ook niet. Hij heeft naar mijn idee weinig fout gedaan. Ik geef het je te doen met zo'n luie linksbuiten voor je die weigert mee te verdedigen. Er is weinig gevaar bij hem weggekomen. Dikke voldoende wat mij betreft.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor topcoach » 24-02-2013 10:54

Beste mensen, jullie hebben er allemaal verstand van getuige jullie commentaren hier. Waarom staat Raitala iedere keer met de handen op de rug op tien meter afstand te kijken hoe Rosales of iemand anders de bal voorgeeft ? Waarom staat hij op het moment dat Nordfeldt het spel dient te hervatten nooit een keer vrij aan de buitenkant ?
topcoach
Nieuw talent
 
Berichten: 123
Geregistreerd op: 17-02-2013 18:31

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Heerenveen rules » 24-02-2013 10:58

topcoach schreef:Beste mensen, jullie hebben er allemaal verstand van getuige jullie commentaren hier. Waarom staat Raitala iedere keer met de handen op de rug op tien meter afstand te kijken hoe Rosales of iemand anders de bal voorgeeft ? Waarom staat hij op het moment dat Nordfeldt het spel dient te hervatten nooit een keer vrij aan de buitenkant ?


Als je er zelf zoveel verstand van hebt toptrainert, waarom vraag je het dan aan ons?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor zweed1 » 24-02-2013 15:15

topcoach schreef:Beste mensen, jullie hebben er allemaal verstand van getuige jullie commentaren hier. Waarom staat Raitala iedere keer met de handen op de rug op tien meter afstand te kijken hoe Rosales of iemand anders de bal voorgeeft ? Waarom staat hij op het moment dat Nordfeldt het spel dient te hervatten nooit een keer vrij aan de buitenkant ?



Volgers de kenners knijpt hij steeds naar binnen. Dat betekent dat hij meer het centrum opzoekt. Daarom enorm veel ruimte op rechts.

Maar er is niemand speler of technische staf die dat opvalt en een einde maakt aan dat knijpen door wat anders te gaan staan.

Nee wij snappen er niet zoveel van !
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor topcoach » 24-02-2013 15:52

Beste mensen, mijn vraag was niet sarcastisch bedoeld! Ik ben er oprecht verbaasd over!
topcoach
Nieuw talent
 
Berichten: 123
Geregistreerd op: 17-02-2013 18:31

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 24-02-2013 19:04

Je kan het Raitala toch niet kwalijk nemen dat Rosales steeds vrij kwam. Raitala had zijn handen al vol met de constante wissel werking tussen Gutiérrez en Tadic , die met hun loop acties de ruimte creëerde waar Rosales dankbaar gebruik van kon maken. Dit was een tactische ingreep die FC Twente na de rust vrij succesvol toepaste. Dan moeten de spelers onderling in de coaching bepalen hoe ze dat aan gaan pakken , en als dat niet gebeurd mag je verwachten dat er vanaf de bank iemand de coaching op zich neemt.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Hinkelpikke » 24-02-2013 20:17

Het viel Raitala niet kwalijk te nemen dat Rosales keer op keer vrijstond. Dat kwam puur omdat Djuricic niet meeverdedigde. Daardoor kwam de rechterkant open te liggen en moest Marecek vaak doordekken. Nou was het voor ons geluk dat werkelijk geen enkele voorzet van Rosales in de eerste helft goed was, maar de eerste de beste bal in de tweede helft viel op het hoofd van Bulykin. Gelukkig is het goed afgelopen, maar het gevaar dat Twente stichtte, kwam van de rechterkant.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor topcoach » 24-02-2013 20:53

hoe hadden jullie dat opgelost ? wetende dat djuricic niet meeverdegigd en blijkbaar ook niet mee hoeft te verdedigen ? Vraag blijft staan waarom ook een raitela zich niet breed aanbiedt bij spelhervattingen vanuit Nordfeldt ! Waarom uberhaupt zoveel lange ballen vanachter uit ?
topcoach
Nieuw talent
 
Berichten: 123
Geregistreerd op: 17-02-2013 18:31

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Surhuisterveen » 25-02-2013 11:09

Prima wedstrijd gespeeld. Lijkt wel of hij sterker is geworden. Vond hem eerst maar een iel mannetje.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Lipton » 25-02-2013 13:07

In de eerste paar potten vond ik hem een hele talentvolle back, maar daarna heeft hij een hele moeilijke periode gehad. Nu is hij gewoon goed bezig, en is hij misschien wel een van de betere linksbacks van de Eredivisie. En hij kan alleen nog maar beter worden, wat wil je nog meer?
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Ryback » 01-03-2013 01:59

Heb vetrouwen in jullie opmerkingen en in hem, maar toch ik zie hem te ver van zijn aanvaller verdedigen, waardoor voorzetten bijna nooit gekeerd worden of de tegenstander krijgt meer ruimte om op afstand te schieten. elke speler heeft zn minpunten natuurlijk, maar straks tegen psv, ik denk dat hij in verdedigend opzicht niet heel veel ballen kan breken.
Ryback
Selectiespeler
 
Berichten: 404
Geregistreerd op: 15-10-2008 13:29

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten