Jukka Raitala

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Lardy » 22-10-2012 13:37

Ik denk ook dat Raitala nog stukken beter kan, maar hij verspeeld net zoveel de bal als van Anholt, Zomer, Gouweleeuw, en het hele middenveld, het is wat makkelijk om te zeggen alsof hij uit de toon viel. Moet ook zeggen dat veel aanvallen over de rechterkant gingen, zal mede te maken hebben met het feit dat van la Parra links staat en het hele middenveld rechtsbenig is, maar zo benut je zo'n jongen niet op zijn sterkste punten. En bovendien was die kant van Groningen niet echt sterk.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Wizard » 22-10-2012 13:44

Lardy schreef:maar hij verspeeld net zoveel de bal als van Anholt, Zomer, Gouweleeuw, en het hele middenveld.

Dat vind ik een nogal gedurfde uitspraak. Ben 't op basis van de wedstrijden die ik gekeken heb (8 comp.wedstrijden) niet met je eens, maar wellicht dat dat statistisch anders is. Wel durf ik te stellen dat Jukka de bal op gevaarlijkere plekken verspeelt dan de andere 3 verdedigers.
Maar goed, op dat punt verschillen wij van mening.
Wel ben ik van mening dat in aanvallend opzicht Jukka een goede versterking is en wat dat betreft meer te bieden heeft dan Breuer. VLP zou dan ook meer gebruik moeten maken van Jukka (die er ook overheen komt, maar niet door VLP aangespeeld wordt).
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor 8board » 22-10-2012 19:05

West/Jukka is best. :D

By the way: "Mika Ojala said today that nothing is for sure. He is maybe moving somewhere but Sweden is not sure."
8board
Bankzitter
 
Berichten: 28
Geregistreerd op: 04-12-2007 13:34

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor 1983 » 22-10-2012 19:26

Van een 24 jarige mag je verwachten dat hij er meteen staat, geen excuses. Maar van er meteen staan is totaal geen sprake vooralsnog en Ik zie voorlopig geen enkele stijgende lijn bij die jongen. In verdedigend opzicht wordt ie regelmatig, zelfs door hele matige rechtsbuitens, aan alle kanten voorbijgelopen. En in voetballend opzicht levert hij de ballen net zo makkelijk in bij de tegenstander dan dat hij ze bij een ploeggenoot krijgt. Zijn sterkste punt is duidelijk aanvallend, opkomen en voorzet geven, deed ie tegen Vitesse bijvoorbeeld heel aardig. Maar dit is volgens mij echt weer zo'n mislukte buitenspeler die uit armoede maar back gemaakt is. Dat gepruts van hem zou een jeugdspeler ook op de mat kunnen leggen, of zelfs beter. Wat dat betreft doet Van Anholt het op een vergelijkbare plaats, op een voor hem niet natuurlijke positie, stukken beter. Ik begin Breuer zelfs te missen :roll:
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Erwin4ever » 23-10-2012 12:17

Wizard schreef: Ik zat aan de kant van Jukka en betrapte hem toch meerdere malen op dom balverlies.

In de pauze mee verhuisd dus denk ik.... :wink:

Ik ga zeker niet zeggen dat hij de beste man van het veld was, maar de negatieve stemming die hier heesrt begrijp ik totaal niet. De opmerking van Lardy is in mijn opinie heel belangrijk; Ook ik heb Schet namelijk niet gezien, en ook als Kirm naar zijn kwam was die niet gevaarlijker dan vanaf de andere kant. Opbouwend zeker niet slecht.
Het lijkt erop dat Jukka met de positie ook het pispaaltje van Breuer heeft over genomen.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Otsje P » 23-10-2012 12:31

Ik vond Jukka ook niet zo beroerd spelen. Had wel een paar keer dom balverlies, waarvan 1 heel erg knullig(op het middenveld). Verder had hij Schet inderdaad behoorlijk in zijn zak.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Superfries88' » 23-10-2012 12:43

Eens met de bovenstaande reacties: ik ben ook niet zo kritisch ten opzichte van Raitala. Natuurlijk haalde hij een paar rare fratsen uit, maar verder vond ik hem heel behoorlijk spelen. Hij was ook niet de enige die rare fratsen uithaalde trouwens. Dan is het wel erg makkelijk om één speler specifiek naar voren te halen. Lekker vertrouwen blijven geven en ik verwacht dat hij zichzelf gaat opwerken tot een vaste pion binnen het elftal.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Superfries1996 » 23-10-2012 15:22

Gewoon lekker laten staan, bij ons zijn er ze op links nauwelijks aan te pas doorgekomen. Nog altijd beter dan het alternatief(el-akchaoui)
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor sd88 » 23-10-2012 16:16

Nog altijd beter dan het alternatief(el-akchaoui)


Ik durf niet met alle overtuiging te zetten dat El Akchaoui kwalitatief echt minder is. Zijn persoonlijke trekjes heb ik echter niet hoog zitten, vandaar dat mijn keuze ook uitgaat naar Raitala.

Het is nu eenmaal al jaren lang wat behelpen op deze posities (zie zelfs het NL elftal). Vaak zijn het toch net niet middenvelders die op de back positie komen te staan. Laat hem doen wat hij moet doen en dan heb je voor Eredivisie begrippen al een hele aardige back te pakken.
sd88
Nieuw talent
 
Berichten: 94
Geregistreerd op: 14-02-2012 21:20
Woonplaats: groningen

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor 1983 » 23-10-2012 16:18

Dat ie van Schet en Kirm niet veel last had zou ik maar niet als compliment voor Raitala zien, dat zijn namelijk 2 spelers die al weken dramatisch spelen en meest genoemd worden om uit de basis te verdwijnen. Tenminste, tot die conclusie kom ik als ik het fcgforum mag geloven. Vooral verdedigend vind ik hem maar matig en als hij dan ook zoals zondag een paar keer z'n eigen ploeg in gevaar brengt, dan kan je toch moeilijk tevreden zijn. Tot nu toe presteert hij nog niets wat zijn aantrekken rechtvaardigt. Beter dan El-AK (komt waarschijnlijk vooral omdat iedereen dat een lul vind) lees ik dan geregeld, nou ik zie het niet. Hopelijk groeit die linksback die Lipton in de A1 goed zag spelen tegen Ajax snel door.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Lardy » 23-10-2012 17:11

Superfries1983 schreef:Dat ie van Schet en Kirm niet veel last had zou ik maar niet als compliment voor Raitala zien, dat zijn namelijk 2 spelers die al weken dramatisch spelen en meest genoemd worden om uit de basis te verdwijnen.


Maar we bestempelen bijna allemaal wel van Anholt als Man of the Match terwijl die ook tegen die dramatische Kirm en Schet speelde. En bovendien heeft van Anholt nauwelijks aangevallen en was hij in balbezit ook niet bijzonder.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Wizard » 24-10-2012 09:37

Lardy schreef:Maar we bestempelen bijna allemaal wel van Anholt als Man of the Match terwijl die ook tegen die dramatische Kirm en Schet speelde. En bovendien heeft van Anholt nauwelijks aangevallen en was hij in balbezit ook niet bijzonder.

Omdat hij losstaand van de eerste 15 min. alle persoonlijke duels won. Daarbij zat hij telkens boven op z'n tegenstander, wat veel mensen aanspreekt. Zelf vond ik Marecek de beste man van 't veld, maar dat terzijde.
Ik ben ook niet negatief over Jukka (lees mijn reacties maar over hem vanaf 't begin), maar duidelijk voor mij is dat hij in de problemen komt wanneer hij onder druk staat en dat hij rare capriolen kan uithalen wanneer ie de bal verliest. Hij moet leren wat koeler te handelen. Wanneer dat laatste lukt, kan dit een hele leuke back worden.

@Erwin4ever. Dat is correct.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Heerenveen rules » 24-10-2012 12:02

Lardy schreef:En bovendien heeft van Anholt nauwelijks aangevallen en was hij in balbezit ook niet bijzonder.


Van Anhiolt kun je op basis van de eerste helft moeilijk tot MOTM benoemen. De eerste paar gevaarlijk aanvallen van Groningen kwamen omdat hij te diep stond en zijn man tweemaal kwijt was en ze zo door konden komen vanaf links. Ook liep hij geregeld de Ridder voor de voeten. Van Anholt heeft blijkbaar veel krediet maar speelde echt niet bijzonder zondag. Zomer, Gouweleeuw, Nordfeldt, VLP en Marecek wel.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor 1983 » 28-10-2012 16:05

Hoeveel hebben ze ook alweer betaald :lol: voor deze grappenmaker?
Hij is regelmatig zijn man kwijt, is al door meerder rechtsbuitens, en dan nog niet eens de beste, helemaal dol gedraaid. Echt wie bedenkt het om zo'n iemand te kopen, ongelooflijk. Een van de slechtste linksbacks die ik hier gezien heb, en dat zegt veel want we waren al niet bepaald verwend op die positie.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Erwin4ever » 28-10-2012 16:27

Ben over het algemeen minder negatief over hem dan de meesten hier, maar dit was niet best!
Had wel de pech dat Gouriye wel heel erg sterk was, ook van Anholt had het heel lastig met hem als hij vanaf onze rechterkant kwam. Volgende week Kruiswijk maar in centrum en Zomer ( was ook zeeeer matig vandaag ) op links proberen.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Ago » 28-10-2012 17:18

Superfries1983 schreef:Hoeveel hebben ze ook alweer betaald :lol: voor deze grappenmaker?
Hij is regelmatig zijn man kwijt, is al door meerder rechtsbuitens, en dan nog niet eens de beste, helemaal dol gedraaid. Echt wie bedenkt het om zo'n iemand te kopen, ongelooflijk. Een van de slechtste linksbacks die ik hier gezien heb, en dat zegt veel want we waren al niet bepaald verwend op die positie.


Wie had dat nog eens gedacht, heimwee naar onze verguisde vriend Breuer. :wink:
Ago
Basisspeler
 
Berichten: 746
Geregistreerd op: 12-08-2005 22:07

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Janstra » 28-10-2012 17:42

Ik heb Raitala nog geen enkele wedstrijd echt goed zien spelen. Hij lijkt wel dat hij elke wedstrijd voor het eerst op de backpositie staat. Zelfs een man in de gaten houden lukt hem niet. Aan de bal is het ook erg pover.
Janstra
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 28-10-2011 11:30

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Squerrel » 28-10-2012 19:07

Zulke spelers vind je ook op pak em beet eerste klas niveau.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor mitrita » 28-10-2012 19:08

Spelers afkraken, ik hou er niet van. Zeker nieuwe spelers krijgen hier vaak te snel een etiketje goed of slecht opgeplakt voordat ze zich hebben kunnen settelen. Hanssson was destijds in zijn eerste wedstrijden ook niet zo sterk, terwijl Barsom ooit een prima debuut had.
Van Raitala kreeg ik tot dusver weinig hoogte, echt goede wedstrijden heeft hij in elk geval nog niet gespeeld.
Vandaag was het simpelweg bedroevend en het is onbegrijpelijk dat van Basten hem niet uit zijn lijden heeft verlost.
Het wordt nu echt tijd voor Jukka om zich eens positief te onderscheiden.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor pes5 » 28-10-2012 19:47

Wat mij de meeste zorgen baart is dat hij die fouten maakt door een ogenschijnlijke laksheid die hij vaak probeert te herstellen met lompe tackles. Gewoon geen goede verdediger. Tenminste, tot dusver.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Wizard » 01-11-2012 09:32

pes5 schreef:Wat mij de meeste zorgen baart is dat hij die fouten maakt door een ogenschijnlijke laksheid die hij vaak probeert te herstellen met lompe tackles. Gewoon geen goede verdediger. Tenminste, tot dusver.


Eens. Als opkomende back is hij in aanvallend opzicht prima, maar als verdediger valt hij toch echt door de mand.
Af en toe is hij laks in de opbouw of 't uitverdedigen (wanneer er druk op staat) en probeert hij dat met de raarste capriolen te herstellen. Hoe ver is Aktaou? Of kan Pelé niet een keer op de linksback?
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Blizzard » 08-11-2012 21:25

Het is nog te vroeg om deze speler af te schrijven maar ik had er toch meer van verwacht. Het valt niet bepaald mee. Er lijkt haast wel een vloek te rusten op de linksbackpositie bij Heerenveen. Sinds het vertrek van Erik Edman (2004) kan ik me geen onomstreden, volwaardige linksback meer herinneren. Met Kum lijkt er ook weer sprake van een kunstgreep, van een noodoplossing. Dat hebben we eerder gezien met Breuer. Hopelijk boekt Raitala snel progressie.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Erwin4ever » 16-12-2012 09:50

RuudvanHuntelaar schreef:Omdat het de enige linksback in onze selectie is , die door de meeste hier ( in mijn optiek ten onrechte) al direct is afgeschreven na een matige start.

Dat hij veel te snel is afgeschreven ben ik helemaal met je eens. Zijn start was juist weinig mis mee, tot zijn blessure was hier eigenlijk iedereen positief over hem ( lees maar terug in dit draadje ). Na zijn blessure kwam hij terug in een elftal dat dolend was, stond vaak naast de zwakste schakel in dat elftal waardoor hij regelmatig moest kiezen. Kun je het een nieuweling van 24 kwalijk nemen dat hij dan ook wegzakt? Persoonlijk vind ik dat hij meer krediet verdiient en Zou hem graag weer zien spelen, bv vandaag in verdediging van Anholt - Kum - Kruiswijk - Raitala
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor pes5 » 16-12-2012 23:51

Erwin4ever schreef:
RuudvanHuntelaar schreef:Omdat het de enige linksback in onze selectie is , die door de meeste hier ( in mijn optiek ten onrechte) al direct is afgeschreven na een matige start.

Dat hij veel te snel is afgeschreven ben ik helemaal met je eens. Zijn start was juist weinig mis mee, tot zijn blessure was hier eigenlijk iedereen positief over hem ( lees maar terug in dit draadje ). Na zijn blessure kwam hij terug in een elftal dat dolend was, stond vaak naast de zwakste schakel in dat elftal waardoor hij regelmatig moest kiezen. Kun je het een nieuweling van 24 kwalijk nemen dat hij dan ook wegzakt? Persoonlijk vind ik dat hij meer krediet verdiient en Zou hem graag weer zien spelen, bv vandaag in verdediging van Anholt - Kum - Kruiswijk - Raitala


Lees zelf maar eens terug. Er werden door een flink aantal meteen al vraagtekens geplaatst bij zijn spel en vooral zijn defensieve kwaliteiten. Vooral jij 'hing de vlag uit' na 2 wedstrijden.. Net zoals na een wedstrijd bij Marecek, een assist van Pappa. Erg opportunistisch dus. Iets wat hier in dit topic echter gelukkig geen trend is als je nog eens goed terugleest.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Erwin4ever » 17-12-2012 07:52

Nee, gelukkig is pessimisme hier de trend.......
Ach, ben blij dat ik daar niet aan mee doe 8)
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor pes5 » 17-12-2012 13:35

Erwin4ever schreef:Nee, gelukkig is pessimisme hier de trend.......
Ach, ben blij dat ik daar niet aan mee doe 8)


Het gaat me er niet om of je daar wel of niet aan mee doet. Je plaatst hier iets wat niet klopt om je eigen statement kracht bij te zetten.

Raitala zal bij de beloften en op trainingen moeten laten zien dat hij weer in de basis hoort te staan. En vooral verdedigend rustiger worden. Misschien kan Klompe hem daarbij helpem. Hij is nog redelijk jong, dus zou nog kunnen groeien.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Erwin4ever » 17-12-2012 20:32

pes5 schreef:Je plaatst hier iets wat niet klopt om je eigen statement kracht bij te zetten.

Ik roep niet dat zijn start fantastisch of super was, maar dat er ( als basis ) weinig mis mee was!
De echte kritiek ( soms terecht, soms iets minder tercht ( imo ) ) kwam, toevallig of niet, na zijn blessures.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Zola » 18-12-2012 10:24

Hansma riep dat Raitala een back was die ze al veel eerder hadden willen halen maar toen financieel niet haalbaar was.

Nu blijkt dat iemand die 17 wedstrijden heeft gespeeld in de subtop van 1 van de sterkste competities , de primera division en 14 interlands voor Finland heeft gespeeld niet goed genoeg is voor de linksback positie van een grauwe middenmoter in de eredivisie.

Een aankoop van 24 jaar met zijn staat van dienst hoort er gelijk te staan, dat hij er niet staat is triest en niet goed.
Avatar gebruiker
Zola
Basisspeler
 
Berichten: 638
Geregistreerd op: 01-03-2006 16:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Wizard » 18-12-2012 15:07

Zola schreef:Nu blijkt dat iemand die 17 wedstrijden heeft gespeeld in de subtop van 1 van de sterkste competities , de primera division en 14 interlands voor Finland heeft gespeeld niet goed genoeg is voor de linksback positie van een grauwe middenmoter in de eredivisie.
.

Wat denk je nu zelf: Zou hij kwalitatief niet goed zijn of zou 't probleem anders zijn?
Mijns inziens wordt hij niet goed gebruikt. Defensief raakt hij snel in pankiek (wat te trainen is; wanneer je in de buurt van hem bijv. een rustige CV'er of goed vrijlopende CM'er neerzet, lijkt 't alweer heel anders).
Opkomend en aanvallend is deze jongen ijzersterk, maar er wordt echt veel te weinig gebruik gemaakt van deze kwaliteiten.
Wanneer hij doorkomt of in de loop de bal krijgt, komt er vaak een goede voorzet of dreigende aanval uit. Helaas wordt hier te weinig meegedaan.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Zola » 18-12-2012 15:36

Defensief raakt hij snel in paniek? Dat is erg onhandig als je een linker vleugel VERDEDIGER bent! Kom op zeg, hij heeft in Spanje gespeeld en heeft interlands gespeeld dan raak je toch als je verdediger bent niet meer in paniek.
Fantastisch dat ie mooi kan opkomen maar dat is geen pre voor een back. Je man uitschakelen wel en als je daarna mee op kan komen is dat mooi.Hij wordt niet goed gebruikt? Waar haal je die wijsheid vandaan? Hij heeft altijd een linkerspits voor hem La Parra of de Ridder, die naar binnen trekt dus genoeg ruimte om op te komen.

Defensief staat hij vaak verkeerd en kunnen mensen bij hem binnendoor komen. Dat deze jongen niet in de basis staat met zijn ervaring en leeftijd is diep triest. Hij laat het simpelweg (nog) niet zien dat ie er in moet.
Avatar gebruiker
Zola
Basisspeler
 
Berichten: 638
Geregistreerd op: 01-03-2006 16:35
Woonplaats: Heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 31 gasten