Mark Uth

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Mark Uth

Berichtdoor paparazzi » 10-05-2012 15:54

Naam komt mij niet geheel onbekend voor. In de wandelgangen bij RJC weleens voorbij horen komen. Ik weet nog dat er een half jaar geleden in Kerkrade gezegd werd dat die jongen daar wel zou passen in. Omdat ze hier 'Koln`s plat' spreken. Verder ken ik de beste man niet, maar ik laat me graag verrassen.

Van (goeie) linksbenige aanvallers heb je er niet zoveel, en dat gegeven alleen al geeft de burger weer moed!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Mark Uth

Berichtdoor Fean85 » 10-05-2012 15:56

Dat hij alleen nog maar in de Regionalliga heeft geacteerd baart mij niet zo'n zorgen.
Aangezien er in het eerste van de FC Koln een wereldspits loopt, Lukas Podolski.
Een Guidetti kwam ook niet aan de bak bij Man City, puur en alleen omdat hij spitsen van wereldformaat voor zich heeft.
Maakt hem geen slechte spits, gezien zijn prestaties deze jaargang bij Feyenoord.

Heerenveen staat bekend om zijn goede scouting, ik heb er wel vertrouwen in dat deze jongen een balletje kan raken.
Daarbij is hij pas 20 jaar, krijgt de kans om te groeien, en hoeft geen vermogen te kosten.
Ook qua salaris, waar Heerenveen steeds beter op gaat letten onder Hansma en Veenstra ,
is het gewoon goedkoper en veiliger om zo'n speler te halen dan een speler die al naam heeft gemaakt.
Het risico dat het misloopt is kleiner dan bij pak 'm beet een Ingelsten, waar we nog ruim een miljoen voor betaalden, meende ik. Topscorer van de Zweedse eredivisie, naar het bleek was dat zijn enige topseizoen.

Ik ben erg benieuwd naar wat deze jongen kan, ik laat me graag verassen.
En daarbij, er zullen komende zomer vast nog wel een paar aanvallers arriveren in Heerenveen,
aangezien de gehele voorhoede zal vertrekken.
Fean85
Bankzitter
 
Berichten: 45
Geregistreerd op: 15-06-2009 21:17

Re: Mark Uth

Berichtdoor Neymar » 10-05-2012 16:27

Ik heb veel beelden van Dost gezien. Hij is een hele goede speler. 32 doelpunten is natuurlijk heel veel, maar waarom zou ik er niet nog meer kunnen maken?”


Hij heeft in ieder geval vertrouwen in zichzelf.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Mark Uth

Berichtdoor Skopperij » 10-05-2012 16:53

Ze zijn er mooi vroeg bij. Een Duitser, ik vind dat wel wat hebben. Ook een signaal richting Valpoort en Slagveer; meer dan ooit krijgen zij de kans zich in de basis te spelen.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Mark Uth

Berichtdoor Flying Frisian » 10-05-2012 16:56

sc Heerenveen versterkt zich met FC Köln-spits Mark Uth
Gepubliceerd op 10 mei 2012

sc Heerenveen heeft zich voor komend seizoen versterkt met de linksbenige spits Mark Uth. De twintigjarige aanvaller is afkomstig van FC Köln, en tekent een contract voor drie jaar in Friesland. De Duitser debuteerde nog niet in het eerste elftal van 1. FC Köln, maar speelde wel één interland voor Duitsland-20.

De gehele loopbaan van de aanvaller speelt zich af in zijn geboortestad Keulen. Vanaf 2004 maakt het talent deel uit van de jeugdopleiding van 1. FC Köln. Na een uitstapje in 2007 naar Viktoria Keulen, keerde Uth in 2009 weer terug bij 1. FC Köln. In de ploeg van 1. FC Köln-19 scoorde Uth maar liefst 24 keer in 24 duels. Een seizoen later stroomde hij door naar het tweede team, waar hij zeven doelpunten maakte in 23 duels. Dit seizoen scoorde hij negen maal in veertien wedstrijden in het tweede elftal van de 1. FC Köln en behoorde Uth ook tot de eerste selectie. Hij was topscorer van de voorbereiding, maar tot een debuut kwam hij afgelopen seizoen niet.
Hopen dat ons (en Mark) Sandor van der Heide-tafarelen bespaard blijven.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Mark Uth

Berichtdoor sonnema » 10-05-2012 17:08

1 FC Koln heeft in het verleden goede spelers afgeleverd(Bernd Schuster, Jurgen kohler, Pierre Littbarski, Lucas Podolski, Klaus Allofs,etc).
Hopen dat dit ook een met een goede kop is. Vooral mentaal zit het meestal wel goed met duitsers, iets waar onze huidige selectie wel eens behoefte aan had.
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Re: Mark Uth

Berichtdoor Gibbet » 10-05-2012 17:12

Ik ben echt enthousiast, hij is nog maar 20 jaar en heeft toch al wat naam gemaakt, zij het in jeugd elftallen. En 't niveau in de eredivisie is ook een stuk lager, zo'n jongen kan echt stappen zetten onder San Marco.
Gibbet
Selectiespeler
 
Berichten: 213
Geregistreerd op: 24-11-2009 08:18

Re: Mark Uth

Berichtdoor xander » 10-05-2012 17:27

Hij denkt i.i.g. meer doelpunten te maken dan Bas Dost na het bekijken van youtube filmpjes van hem 8)

Klinkt allemaal goed en hij is een lange tijd door de club gevolgd.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Mark Uth

Berichtdoor Heerenveen rules » 10-05-2012 17:31

Hansma gaat er niet vanuit dat Uth er direct zal staan. 'Wij proberen zoveel mogelijk jeugdig talent binnen te halen en die door te ontwikkelen. Een jaar geleden was Narsingh bijvoorbeeld ook nog niet zo ver. Mark Uth is een speler waarvan wij denken dat hij ook grote stappen kan maken.'


We zijn groot geworden door het halen van talenten, die door te ontwikkelen en dan door te verkopen. Prima. Maar ik hoop nu niet dat we volgend seizoen een veredeld beloftenelfal krijgen zonder ervaring (behalve Zomer). Deze jongen is natuurlijk ook een grote gok. Van een beloftenelftal naar de eredivisie, al is het niveau daar hoger dan hier.

“Ik heb veel beelden van Dost gezien. Hij is een hele goede speler. 32 doelpunten is natuurlijk heel veel, maar waarom zou ik er niet nog meer kunnen maken?”


Hier houd ik wel van. Overtuigd zijn van jezelf. Dat soort spelers hebben we nodig. Niet die spelers die het dun door de broek loopt als ze tegen Ajax, PSV of Feyenoord moeten spelen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Mark Uth

Berichtdoor heerenveenown » 10-05-2012 17:39

Johan Hansma is zeer content met zijn recente vangst. De twintigjarige Mark Uth heeft een contract voor drie jaar getekend bij sc Heerenveen. De linkspoot is absoluut iemand met een neusje voor de goal, zo laat de technisch directeur weten aan Omrop Fryslân.

Hansma:
“Uth is een aanvaller die het liefste in de spits speelt, maar ook heel goed aan de zijkanten uit de voeten kan. Hij is een jongen die gemiddeld gezien garant staat voor doelpunten. Mark Uth is een speler waarvan wij denken dat hij ook grote stappen kan maken.”

Hierbij maakt Hansma duidelijk dat het een speler met toekomstperspectief is. “Wij proberen zoveel mogelijk jeugdig talent binnen te halen en die door te ontwikkelen. Een jaar geleden was Narsingh bijvoorbeeld ook nog niet zo ver.”

Uth wordt overigens niet direct gezien als opvolger van Bas Dost. “Hij heeft het afgelopen jaar gewoon meegetraind bij het eerste van FC Köln en heeft daar ook regelmatig op de bank gezeten. Het is gewoon een talentvolle jongen die we proberen in te passen en door te ontwikkelen”, aldus de directeur.

“Hopelijk ontwikkelt hij zich door tot een goede eerste elftalspeler en hopelijk tot de toekomstige opvolger van Bas Dost”, zegt Hansma tot slot.


Bron: http://www.feantastisch.nl

Hier staat niks over basis speler. Hier staat door ontwikkelen ;o
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Mark Uth

Berichtdoor Stiffie » 10-05-2012 17:45

Ik had wel weer een konijn uit de hoge hoed verwacht. Ditmaal eens een Duits konijn! Is het contract 3 jaar met een optie of gewoon drie jaar contract? Als hij het goed doet is hij na 2 jaar voor een 'prikje' weg, dat is dan wel jammer.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Mark Uth

Berichtdoor heerenveenown » 10-05-2012 17:46

Stiffie schreef:Ik had wel weer een konijn uit de hoge hoed verwacht. Ditmaal eens een Duits konijn! Is het contract 3 jaar met een optie of gewoon drie jaar contract? Als hij het goed doet is hij na 2 jaar voor een 'prikje' weg, dat is dan wel jammer.

Hoezo voor een prikje? 9 miljoen zal je bedoelen :mrgreen:
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Mark Uth

Berichtdoor FC Drogeham » 10-05-2012 18:03

Wat heeft hij eigenlijk gekost?
Avatar gebruiker
FC Drogeham
Basisspeler
 
Berichten: 800
Geregistreerd op: 20-07-2003 16:49
Woonplaats: Drogeham

Re: Mark Uth

Berichtdoor heerenveenown » 10-05-2012 18:04

FC Drogeham schreef:Wat heeft hij eigenlijk gekost?

Ze spreken van een ''klein bedrag''
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Mark Uth

Berichtdoor RobertDeVries » 10-05-2012 18:05

Er worden verschillende berichten d eether in geslingerd. Wordt hij nu gehaald voor de basis, of willen wij hem doorontwikkelen tot misschien wel een bas dost.
RobertDeVries
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 14-06-2010 19:50

Re: Mark Uth

Berichtdoor Outlaw » 10-05-2012 18:07

Uth giet oan!!
De Grinzer bargen modderje om ‘e raak en knoarje kinne se ek
Avatar gebruiker
Outlaw
Selectiespeler
 
Berichten: 437
Geregistreerd op: 09-12-2002 20:05

Re: Mark Uth

Berichtdoor RobertDeVries » 10-05-2012 18:08

uth-slover
RobertDeVries
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 14-06-2010 19:50

Re: Mark Uth

Berichtdoor Wolliepoly » 10-05-2012 18:11

hij gaat de Uth-daging aan om er meer te maken dan Dost
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: Mark Uth

Berichtdoor RobertDeVries » 10-05-2012 18:18

En als het wat minder gaat pr-uth-ser
RobertDeVries
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 14-06-2010 19:50

Re: Mark Uth

Berichtdoor Wolliepoly » 10-05-2012 18:26

:lol: :lol: :lol:
RobertDeVries schreef:En als het wat minder gaat pr-uth-ser
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: Mark Uth

Berichtdoor feanfans » 10-05-2012 18:32

Lijkt me een Uth-stekende aankoop. Duitsers hebben over het algemeen een goede mentaliteit. Zou mooi zijn als hij die mentaliteit op de rest kan overbrengen. De lekkerste overwinningen zijn die waarin de goal in de laatste minuut valt..
Lees overal goede verhalen over deze jongen. Ben benieuwd.
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Re: Mark Uth

Berichtdoor Neymar » 10-05-2012 18:39

Ik kan nu al niet wachten op de voorbereiding van het nieuwe seizoen, de leuke oefenwedstrijden altijd :P
Hoop dat Uth zich daarin kan bewijzen.

Maarja er komt tussendoor nog zo'n voetbaltoernooitje, EK ofzo.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Mark Uth

Berichtdoor Beetle » 10-05-2012 19:05

Een spandoek is snel gemaakt.

Afbeelding

Mark IT


:lol: :wink:

Kunnen we met recht op z'n Duits winnen.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Mark Uth

Berichtdoor Muck » 10-05-2012 20:23

'Verklaring' van de Köln-site:
Mark Uth wechselt zum SC Heerenveen

„Einer neuen sportlichen Herausforderung stellen“

„Nach einer eingehenden Analyse mit unserem Kaderplanungsteam für die kommende Spielzeit haben wir uns entschieden, dass es für die Entwicklung von Mark Uth besser ist, wenn er sich einer neuen sportlichen Herausforderung stellt. Mark ist ein guter Spieler, der seine Ausbildung beim 1. FC Köln durchlaufen hat. Allerdings haben wir mit den 19-jährigen Stürmern Mikael Ishak und Kacper Przybylko zwei ganz junge Spieler beim FC, denen wir in der kommenden Saison Spielpraxis in der Lizenzspielermannschaft ermöglichen wollen. Für Mark Uth ist es eine große Chance, bei einem niederländischen Top-Club zu spielen“, erklärte Frank Schaefer.


Ik was heel nieuwsgierig waarom Köln zo'n talentvolle speler laat gaan....ze geven dus de voorkeur aan 2 jongere spitsen voor volgend jaar. Toch mooi dat ze daar ons zien als een 'niederländischen Top-Club".
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Mark Uth

Berichtdoor Lipton » 10-05-2012 20:32

Waar ik dan wel een beetje de kriebels van krijg is dat je dan leest dat die jongen, links voor, spits, rechtsvoor en tien kan spelen. Natuurlijk wel lekker z'n speler, maar ik hoop dat Marco hem zoveel mogelijk voor 1 positie gaat gebruiken.

Volgens mij ook de eerste keer dat wij een Duitser in het team krijgen spelen, nu nog een Brit graag.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Mark Uth

Berichtdoor Stiffie » 10-05-2012 21:01

Hansma en co doen het heel slim met Uth. Ze zeggen dat hij een potentiele basisspeler is (en dat geloof ik graag). Maar er zit een stukje psychologie achter. Natuurlijk wordt er verder gekeken naar een spits die er direct staat maar Hansma zal altijd zeggen, we hebben al een spits binnen. Zo kunnen ze in alle rust de echte spits benaderen en zo komen we niet over als een club in nood die bereid is de hoofdprijs te betalen voor een nieuwe spits.

Mark my words!
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Mark Uth

Berichtdoor RobertDeVries » 10-05-2012 21:04

Als dat het idee is, dan slaat hij de plank mis, want zodra Dost, narsingh of assaidi verkocht worden, vraagt elke club weer de hoofdprijs...

Ik denk dat hij bedoelt dat deze jongen qua potentie (dus inde toekomst) een basisspeler kan worden (want dat staat er eigenlijk).
RobertDeVries
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 14-06-2010 19:50

Re: Mark Uth

Berichtdoor Lipton » 10-05-2012 21:07

Stiffie heeft wel een punt, als je spelers wil halen moet je het nu doen. Ze zijn nu goedkoper, 1 omdat het nog vroeg is, 2 omdat clubs belachelijke bedragen gaan vragen als ze weten dat de club veel geld heeft.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Mark Uth

Berichtdoor RobertDeVries » 10-05-2012 21:12

Lipton schreef:Stiffie heeft wel een punt, als je spelers wil halen moet je het nu doen. Ze zijn nu goedkoper, 1 omdat het nog vroeg is, 2 omdat clubs belachelijke bedragen gaan vragen als ze weten dat de club veel geld heeft.

Het enige probleem nu is, dat er geen geld is. Dus zal je moeten wachten op geld. En er wordt maar een klein deel van het binnengekomen geld weer geïnvesteerd. Zo kunnen clubs denken dat je veel geld hebt, maar je kan en wil het niet uitgeven. Want er moet nu bespaart worden waar het kan
RobertDeVries
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 14-06-2010 19:50

Re: Mark Uth

Berichtdoor zweed1 » 10-05-2012 21:21

Uth is toch een grote gok volgens mij en kan eigenlijk niet de opvolger als spits zijn. Regionalliga in Duitsland is het 4e niveau. Daarin heeft hij 14 wedstrijden gespeeld.

Als je het dossier goed bekijkt heeft hij op jonge leeftijd al twee slepende blessures gehad en een flinke schorsing op basis van een rode kaart.

Waarom laat Koln zo'n talentje gaan voor 2 ton ??

Straks troeft Roda ons af door Hellenius binnen te halen die reeds heeft bewezen op het hoogste niveau in Denemarken (+ in jond Denemarken) aardig te kunnen scoren.

Als talentvolle aanvaller prima, maar Uth kan toch niet onze spits voor volgend jaar zijn, hij heeft in 2012 geen bal geraakt (door zijn blessure).
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten