Mark Uth

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Ik vind de info van RobertdeVries wel interessant. De ene scout is de andere niet, de tijd zal het leren.
Ik weet nog goed dat een oud-scout vertelde dat Marcus Berg niet echt een versterking voor Heerenveen zou zijn. Berg was goed genoeg voor Groningen, maar later niet voor HSV en PSV. Zeg het maar.
Born to party, forced to work
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Maar Veenstra heeft hem ook zelf aangenomen......niemand anders. Want ik heb uit bronnen vernomen dat zowel van Basten, hansma en Riemer hem hebben afgeraden
Hier heb ik geen woorden voor
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

TORCIDA schreef:Maar Veenstra heeft hem ook zelf aangenomen......niemand anders. Want ik heb uit bronnen vernomen dat zowel van Basten, hansma en Riemer hem hebben afgeraden
Gaat Veenstra zich nu ook al bemoeien met het aantrekken van spelers? Hij heeft zelf wel eens aangegeven dat hij er weinig verstand van heeft. Of speelt Veenstra de alleenheerser ofzo op dit moment? Vandaar dan dat er voornamelijk nog maar middelmaat is aangetrokken (over Raitala kan ik niet oordelen, Kum vind ik een goede aanvulling).
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

Hoe is het toch mogelijk dat de 3 mensen met het meeste voetbalverstand binnen deze club hem afraden en dat hij dan wel gecontracteerd wordt?
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

TORCIDA schreef:Maar Veenstra heeft hem ook zelf aangenomen......niemand anders. Want ik heb uit bronnen vernomen dat zowel van Basten, hansma en Riemer hem hebben afgeraden
Dan is het te hopen dat (1) Hansma, Marco en Riemer het mis hebben, (2) Uth een ongelooflijke ontwikkeling doormaakt of (3) dat Fazli zich ontwikkelt de komende weken/maanden.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Maar het zou gewoon een zeer kwalijke zaak zijn dat een non-voetbalman als Veenstra zich met het aantrekken van spelers bemoeid (behalve de financiele kant). Dan kent hij zijn plek niet.

Maar er wordt wel meer onzin geroepen, dus wie zegt dat dit waar is?
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Wat een drukte om niks. Mag Uth zich aub ontwikkelen en zich aanpassen aan het niveau van sc Heerenveen? Wat een kwalijke zaak dat men na 30 minuten al gaat roepen dat hij een miskoop is. Wat een onzin.

Geef die jongen de tijd!
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Eens. Volgende keer in de spits.

Hopelijk krijgt Uth wel een vaste positie. Met spelers die zogenaamd 'op alle posities in de aanval' kunnen spelen, loopt het niet vaak goed af. Zo'n jongen heeft wat structuur nodig, en moet niet wekelijks ergens anders opduiken.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

De post van Torcida is cynisch jongens. Hij is geen liefhebber van Robertde Vries.
Born to party, forced to work
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Jezus ja. Zoals iemand in 1974 al zei: 'We zijn er ingetuind.'

Hoe dom! :oops:
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Hoe goed of slecht Uth ook is, ik ga er vanuit dat Amoah de eerste spits wordt. Door zijn leeftijd zullen ze hem wel niet voor de bank gehaald hebben. tevens heb je garantie dat hij 15 goals maakt en dat is redelijk tot goed voor een spits van Heerenveen. wat de inbreng van Uth zal zijn weet ik niet. Hij schijnt een allround-aanvaller te zijn, dus hij zal de concurrentie aan moeten gaan met Van La Parra en de aankoop die Assaidi vervangt.
Ik denk dat Uth het eerste half jaar zeker geen vaste waarde zal zijn, maar hopelijk verrast hij me. Het is ook net met welke aanvaller Heerenveen nu mee op de proppen komt.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Feanfan 1 schreef:Hoe goed of slecht Uth ook is, ik ga er vanuit dat Amoah de eerste spits wordt. Door zijn leeftijd zullen ze hem wel niet voor de bank gehaald hebben. tevens heb je garantie dat hij 15 goals maakt en dat is redelijk tot goed voor een spits van Heerenveen.
Alleen als hij dan spelers om hem heen veel beter laat functioneren en scoren.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ligt eraan welke buitenspelers je hebt. Narsingh en Assaidi hadden ook geen hulp van Dost nodig om goals te maken
Peter
Basisspeler
Berichten: 809
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Lijkt me alles ook een vrij onlogisch verhaal. Kan me niet voorstellen dat een Veenstra zegt van daar loopt ergens een onbekende speler die ik niet ken, maar lijkt me wel wat voor ons. Anders gezegd er zal toch een scout een positief advies gegeven hebben over die jongen, anders was die nooit in beeld gekomen. Overigens houd ik me wat dat betreft maar vast aan de supporters van zijn vorige club die het onbegrijpenlijk vonden dat hij geen kans kreeg, omdat ze in hem een hele goede jonge speler zagen.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Feanfan 1 schreef:Ligt eraan welke buitenspelers je hebt. Narsingh en Assaidi hadden ook geen hulp van Dost nodig om goals te maken
15 goals tegenover de 32 van Dost nu. Dan lever je enorm in. Daarnaast scoorden afgelopen seizoen Narsingh, Assaidi en Djuricic volgens mij ook nog 28.

Maar goed, ik denk dat wij als supporters de verwachtingen sowieso naar beneden moeten bijstellen. Linker rijtje, want zonder nog 2 of 3 echt goede spelers kom je er niet met deze aanval met name.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Knipecity schreef:
Maar goed, ik denk dat wij als supporters de verwachtingen sowieso naar beneden moeten bijstellen. Linker rijtje, want zonder nog 2 of 3 echt goede spelers kom je er niet met deze aanval met name.
Onzin, welke club buiten de top zes van afgelopen seizoen heeft de ruimte om investeringen te doen? Elke club in Nederland verliest elk jaar haar beste spelers en moet hiervoor goedkope vervangers halen. Financieel staat Heerenveen er nog een stuk beter voor dan de meeste clubs in Nederland. Het is dan ook aan haar stand verplicht om dit jaar weer minimaal zesde worden.
Jurruh
Basisspeler
Berichten: 934
Lid geworden op: 21-02-2005 20:25
Locatie: Groningen

Bericht door Jurruh »

Eric schreef:Onzin, welke club buiten de top zes van afgelopen seizoen heeft de ruimte om investeringen te doen? Elke club in Nederland verliest elk jaar haar beste spelers en moet hiervoor goedkope vervangers halen. Financieel staat Heerenveen er nog een stuk beter voor dan de meeste clubs in Nederland. Het is dan ook aan haar stand verplicht om dit jaar weer minimaal zesde worden.
Ik denk dat we serieus rekening moeten gaan houden met Vitesse. Tel daar Ajax, AZ, Feyenoord, PSV en Twente bij op en je kunt zonder problemen gewoon zevende worden. We verliezen zoveel belangrijke spelers (namelijk de spelers die 50 van onze 79 doelpunten hebben gemaakt) dat ik me afvraag of we direct in staat zijn er te staan. Ik kan me zo ook geen club herinneren die een gehele kwaliteitsvoorhoede zag vertrekken en direct weer presteerde.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Eric schreef:Het is dan ook aan haar stand verplicht om dit jaar weer minimaal zesde worden.
Met deze selectie is denk ik linkerrijtje al mooi zat. Want we hebben nu een voorhoede wat weinig potten zal breken en wedstrijden win je vaak door te scoren..........
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Precies, Vitesse koopt net zolang tot ze kampioen worden. In Rutten hebben ze nu ook een prima trainer voor de (sub-)top.

Mijn lage verwachtingspatroon heeft inderdaad te maken met het inleveren van 50 goals en een heleboel assists. Dat vang je niet zomaar op.

Naast de genoemde clubs zal ook Fc Groningen er alles aan doen weer mee te doen en dan kan je zomaar weer moeten strijden met Heracles, NEC, NAC etc als het een beetje tegen zit.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Heerenveen rules schreef:Want we hebben nu een voorhoede wat weinig potten zal breken en wedstrijden win je vaak door te scoren..........
Op dit moment heb je aan aanvallers: Amoah, Uth, Van La Parra, Slagveer, Valpoort, Tannane, Narsingh en Assaidi. De twee laatste namen kan je waarschijnlijk doorstrepen, maar daar tegenover staat de komst van nog minimaal één aanvaller. Als je in ogenschouw neemt dat Assaidi het afgelopen seizoen geen bijzondere bijdrage heeft gehad en niemand nog weet welke drie spelers de voorhoede gaan vormen (laat staan hoe ze presteren), is het nogal vroeg om te beweren dat de voorhoede weinig potten gaat breken.

Ik ben op voorhand niet zo bang voor een stevige terugval. Het is al zo vaak voorgekomen dat diverse bepalende spelers vertrokken en meestal liep het wel weer los. Misschien schiet Amoah er wel gewoon vijftien in, laat Uth zich zien, breekt Valpoort door en doen andere spelers goed mee. Het zou zomaar kunnen. Het is nog zo vroeg allemaal...
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

En dan vergeet je Fazli nog, ik denk dat we hem niet te snel moeten afschrijven.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Superfries88' schreef: Als je in ogenschouw neemt dat Assaidi het afgelopen seizoen geen bijzondere bijdrage heeft gehad
Je zegt best vaak zinnige dingen, maar Assaidi heeft 10 keer gescoord ondanks zijn lange periode van niet fit zijn, wat heel veel is voor een buitenspeler. Zijn optreden uit bij Twente heeft oa voor plaatsing voor Europees gezorgd.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Knipecity schreef:Je zegt best vaak zinnige dingen, maar Assaidi heeft 10 keer gescoord ondanks zijn lange periode van niet fit zijn, wat heel veel is voor een buitenspeler. Zijn optreden uit bij Twente heeft oa voor plaatsing voor Europees gezorgd.
Klopt, maar het is ook zo dat hij eigenlijk alleen in die wedstrijd echt beslissend is geweest.
En dat " we " ook zonder Assaidi een heel eind zijn gekomen.
Gebruikersavatar
Fladian
Invaller
Berichten: 432
Lid geworden op: 15-07-2004 12:34
Locatie: Arnhem

Bericht door Fladian »

Superfries88' schreef:Op dit moment heb je aan aanvallers: Amoah, Uth, Van La Parra, Slagveer, Valpoort, Tannane, Narsingh en Assaidi. De twee laatste namen kan je waarschijnlijk doorstrepen, maar daar tegenover staat de komst van nog minimaal één aanvaller.
Mag ik hieruit opvatten dat Tannane word gezien als een links- of rechtsbuiten? Ik dacht zelf namelijk dat hij meer een 'nummer 10' is, een beetje een zelfde type speler als Djuricic. Maar aangezien je hem niet in hetzelfde lijstje zet betekent dat of dat je Djuricic simpelweg vergeten was, of dat ze niet op dezelfde positie spelen.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Scherp stiffie, sorry jongens... Ik moet bekennen dat het heerlijk voelt dit soort berichten te plaatsen en dan de serieuze reacties te lezen. Dat geeft aanleiding om nog meer bronloze onzin te gaan posten.
Hier heb ik geen woorden voor
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Fladian schreef:Mag ik hieruit opvatten dat Tannane word gezien als een links- of rechtsbuiten?
Nee. Althans, niet met zekerheid. Tannane kan namelijk zowel op '10' als op de vleugels uit de voeten. Daarom heb ik hem ook bij de aanvallers gezet, maar het zou best kunnen dat ze hem meer als middenvelder zien. Ik denk dat de voorbereiding wel één en ander zal uitwijzen.

Het lijkt me goed om vanaf hier weer vooral Uth te bespreken. Ik zie trouwens wel iets in hem, op basis van gevoel vooral.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Uth deed het in Dokkum anders best leuk. Maar inderdaad, ik zou hem graag ook eens in de spits willen zien spelen ipv Amoah die mij tot op heden nog helemaal niet kan bekoren.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Vreemd dat hij nog geen minuten heeft gemaakt als spits. Amoah kan niet de opvolger worden van Dost lijkt mij, die lijkt op zijn retour en heeft vorig jaar amper gespeeld. Maar Utk krijgt geen kans op zijn favoriete positie.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Wat ik tot nu toe heb gezien bevalt Uth me nou niet echt slecht, maar hij is er ook nog niet zo lang. Gun die jongen wat tijd!
nou nou
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Superfries1996 schreef:Wat ik tot nu toe heb gezien bevalt Uth me nou niet echt slecht, maar hij is er ook nog niet zo lang. Gun die jongen wat tijd!
Het lijkt me dan ook echt geen vleugelspits. Waarom heeft hij nog geen minuten als diepe spits gemaakt? Daar lijkt hij me veel geschikter voor. Vooralsnog steeds geklooi met VLP van links en Uth van rechts. NL elftal capriolen dus. Of was het op Skylge anders?
Plaats reactie