Mark Uth

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Feanfan13 schreef:Daar komt hij echt niet aan de bak in de Duitsland. Daar word je afgemaakt op je productie. 5 wedstrijden droog staan en je bent zo goed als afgeschreven. Kijk bijv naar Bas Dost, scoort er nu natuurlijk wel leuk op los, maar daarvoor mocht hij verkassen naar een andere club.
Dost blijft ook alweer in 5 van de 6 laatste wedstijden zonder goal.
Staat dus ook al bijna weer 5 wedstrijden op rij droog en wordt ook alweer geregeld voortijdig van het veld gehaald.
Het kan dus binnenkort ook gedaan zijn met deze hype en dan begint het gezeur gewoon opnieuw.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Zo lang Uth maar belangrijk blijft in het meevoetballen. Ik zie hem liever het gehele team beter laten spelen dan steeds zelf een doelpunt maken en we daardoor verliezen. Een goed spelende Uth hoeft niet te scoren, een goed spelende Uth laat anderen beter spelen. Dat is misschien wel waar zijn kwaliteiten nog meer liggen dan het scoren zelf. Ik heb zelden zo'n goed voetballende spits gezien, zeker bij Heerenveen niet.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Stiekem hoop ik eigenlijk dat de productie niet al te gek op gang komt. Op die manier zal de belangstelling wat meer uit blijven, en zal Uth misschien meegaan richting verlenging.

Moet ons geen punten kosten natuurlijk. Die bal van zondag had hij wat mij betreft mogen maken. :wink:
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

Otsje P schreef:Stiekem hoop ik eigenlijk dat de productie niet al te gek op gang komt. Op die manier zal de belangstelling wat meer uit blijven, en zal Uth misschien meegaan richting verlenging.

Moet ons geen punten kosten natuurlijk. Die bal van zondag had hij wat mij betreft mogen maken. :wink:

Mogen maken? Moeten maken! Overigens had ik ook het idee dat hij dacht dat er afgefloten was. Want zo'n bal moet je er echt inpissen.

Ik had overigens al verwacht dat hij deze week zou bijtekenen. Als Uth nu een stap hogerop maakt, kan dat wel eens het einde van zijn cariere zijn. Gewoon nog een jaartje bij onze club doorontwikkelen.

Ook vind ik dat de club gewoon moet zeggen dat ze het volgende week woensdag WILLEN weten of hij verlengt of niet. Dan weet de club en ook de scouting waar ze aan toe zijn. Het is ook graag of niet.

Maar stel Uth blijft, welke gevolgen heeft dit dan? Dalgaard zal wel terugkomen. Dan heb je Uth, Dalgaarf, Veerman, en de heugd waaronder V. Amersfoort en Huser. Daarvan zal sowieso 1 iemand de club van moeten verlaten, waarna mijn voorkeur uitgaat naar Dalgaard natuurlijk.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Feanfan13 schreef: Maar stel Uth blijft, welke gevolgen heeft dit dan? Dalgaard zal wel terugkomen. Dan heb je Uth, Dalgaarf, Veerman, en de heugd waaronder V. Amersfoort en Huser. Daarvan zal sowieso 1 iemand de club van moeten verlaten, waarna mijn voorkeur uitgaat naar Dalgaard natuurlijk.
Ze zien in Van Amersfoort geen spits, en Huser is ook volgend seizoen nog te licht. In Dalgaard is geen vertrouwen en Uth zal hoogstwaarschijnlijk vertrekken. Dat betekent dat je dan nog maar 1 spits in je gelederen hebt. Aangezien er in de jeugd ook geen groot talent op de spitspositie speelt (behalve Gudmunsson op de '10'), en ik het betwijfel of Veerman een spits voor de basis is, zal de club hard aan de slag moeten voor een nieuwe basiswaardige spits. En, dat er wellicht nog een jeugdspits aangetrokken kan worden.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Frisian Viking schreef:Zo lang Uth maar belangrijk blijft in het meevoetballen. Ik zie hem liever het gehele team beter laten spelen dan steeds zelf een doelpunt maken en we daardoor verliezen. Een goed spelende Uth hoeft niet te scoren, een goed spelende Uth laat anderen beter spelen. Dat is misschien wel waar zijn kwaliteiten nog meer liggen dan het scoren zelf. Ik heb zelden zo'n goed voetballende spits gezien, zeker bij Heerenveen niet.
Maar als Uth niet scoort en de andere spelers komen ook maar lastig tot scoren, dan heb je wel een behoorlijk groot probleem. Zowel Slagveer als Larsson deden in een aantal wedstrijden opeen even hun duit in het zakje, maar verder valt het scorend vermogen toch nog steeds tegen. Er zal dus nog steeds op goals gescout en getransfereerd moeten worden als het kan. Of er nu middenvelders, aanvallers of verdedigers aangetrokken worden die scoren óf redelijk goede assists weten te geven, dat maakt eigenlijk niet uit. Door de productie van Uth voor de winterstop en de goals en assists van Slagveer is er wat zand in ogen gestrooid. Maar het probleem is dus eigenlijk nog steeds niet opgelost,
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Natuurlijk is Pelle een spits. Net als Slagveer trouwens. Maar, ja Vonk hè.
Ik zeg jullie het wordt tijd voor een opstand tegen Vonk en de TS. Ook het verlengen met De Roon lijkt nergens op.
Samen maken we de club sterk.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3640
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Belachelijke Kletskoek 2007?
Het beleid is niet zo raar in deze situatie.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Hier verder over Mark Uth graag.
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

BK2007 schreef:Natuurlijk is Pelle een spits. Net als Slagveer trouwens. Maar, ja Vonk hè.
Ik zeg jullie het wordt tijd voor een opstand tegen Vonk en de TS. Ook het verlengen met De Roon lijkt nergens op.
De club is gebaat bij rust, als je onrust wilt, ga dan lekker bij Twente lopen zeuren! Als er nu weer een crisis zou ontstaan dan zou dat wel eens hele erge gevolgen kunnen hebben voor de club, dus houd asjeblieft op met onrust zaaien!

Vind het juist wel goed dat het team zoveel mogelijk bij elkaar wordt gehouden, daar heb je volgend seizoen zeker profijt van. Natuurlijk hoop ik dat er nog een versterking bij komt voor het middenveld, die De Roon doet verbluffen, maar is dat haalbaar in de situatie waarin de club zit?
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Suffertje. Hoezo rust als Vonk loopt te kloten. Door met De Roon te verlengen wordt er juist geen nieuwe middenvelder gehaald of snap je dat niet. Er had doorgeselecteerd moeten worden. Als supporter van ScHeerenveen kan ik hier dus erg kwaad om worden.
Samen maken we de club sterk.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

BK2007 schreef:Natuurlijk is Pelle een spits. Net als Slagveer trouwens. Maar, ja Vonk hè.
Ik zeg jullie het wordt tijd voor een opstand tegen Vonk en de TS. Ook het verlengen met De Roon lijkt nergens op.

Meid het is allemaal wat. Moeten we dan ook maar in opstand komen tegen jou? Genoeg trol berichten van je gelezen onderhand.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Nu graag maar weer verder over Uth.

BK2007 kan de discussie over het beleid in het daartoe behorende topic voeren. Vanavond is overigens een dameswedstrijd in het ALS.
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

BK2007 schreef:Suffertje. Hoezo rust als Vonk loopt te kloten. Door met De Roon te verlengen wordt er juist geen nieuwe middenvelder gehaald of snap je dat niet. Er had doorgeselecteerd moeten worden. Als supporter van ScHeerenveen kan ik hier dus erg kwaad om worden.
Kom jij nou maar eens onder die steen vandaan, zodat je eens inziet dat de club niet met miljoenen kan smijten ;) Je moet nu geleidelijk door gaan bouwen, en dat doet Vonk perfect! Gelukkig staat er geen idioot als jou aan het roer, dan hadden we inmiddels geen club meer gehad ;)
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Ik laat mij niet provoceren in het Uth topic.

Overigens on topic: de optie in het Uth contract is gelicht.
Samen maken we de club sterk.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3640
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Dat Uth nog een jaar vast ligt was een formaliteit. Hopelijk is hij zo slim om in te zien dat 7 maanden goed spelen in Nederland in Duitsland niks betekent. Je kunt beter 2-3 jaar goed spelen, één van de beteren zijn in deze competitie, en dan naar een grotere competitie gaan.
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

fuotbalgek schreef:Dat Uth nog een jaar vast ligt was een formaliteit. Hopelijk is hij zo slim om in te zien dat 7 maanden goed spelen in Nederland in Duitsland niks betekent. Je kunt beter 2-3 jaar goed spelen, één van de beteren zijn in deze competitie, en dan naar een grotere competitie gaan.
Maar hoe laten we hem dat inzien? Als hij deze zomer weggaat, dan hoor je hoogstwaarschijnlijk nooit meer wat van hem.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

BK2007 schreef:Ik laat mij niet provoceren in het Uth topic.

Overigens on topic: de optie in het Uth contract is gelicht.
Je doet zelf niets anders dan provoceren. :?

Ontopic: We kunnen wel door blijven gaan met afvragen of een stap naar de (2e) Bundesliga voor Uth verstandig is en of we ooit nog wat van hem zullen horen. Misschien kunnen we ons beter af gaan vragen of dat Mark überhaupt iets uitmaakt. Hij lijkt een familieman te zijn en wil gewoon terug naar zijn roots. Misschien is hij wel tevreden met een club nog lager dan de 2e Liga.....
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Wat een onzin. Jullie onderschatten Uth en overschatten de Bundesliga. Hij is nu Naar mijn idee al goed genoeg voor rechterrijtje Bundesliga en zeker wel de 2e Bundesliga. Het is echt niet zo dat daar alle clubs van topniveau zijn. Denk dat Verbeek hem heel graag bij Bochum zou hebben. Daarnaast ga ik er van uit dat hij nog lang niet aan het einde van zijn ontwikkeling is.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Daar ben ik het niet mee eens. Uth is geen echte goalgetter en nog te vaak onzichtbaar in wedstrijden, zoals hij vandaag ook eerlijk toegeeft in de LC. Wanneer je nog niet bijna wekelijks uitblinkt in de huidige Eredivisie, is het niet logisch om te veronderstellen dat je het wel even gaat maken in één van de beste competities ter wereld. Daar acht ik hem op dit moment ook gewoon niet toe in staat. Uth moet eerst maar eens constant worden en daar heeft hij naar mijn mening nog minimaal een jaar voor nodig. Hij draait een prima seizoen, maar een prima seizoen is wat anders dan goed genoeg zijn voor de Bundesliga.

Overigens wil Uth schijnbaar alleen op het hoogste niveau spelen. Dat heeft hij in ieder geval eens geroepen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Superfries88' schreef:Daar ben ik het niet mee eens. Uth is geen echte goalgetter en nog te vaak onzichtbaar in wedstrijden, zoals hij vandaag ook eerlijk toegeeft in de LC. Wanneer je nog niet bijna wekelijks uitblinkt in de huidige Eredivisie, is het niet logisch om te veronderstellen dat je het wel even gaat maken in één van de beste competities ter wereld. Daar acht ik hem op dit moment ook gewoon niet toe in staat. Uth moet eerst maar eens constant worden en daar heeft hij naar mijn mening nog minimaal een jaar voor nodig. Hij draait een prima seizoen, maar een prima seizoen is wat anders dan goed genoeg zijn voor de Bundesliga.

Overigens wil Uth schijnbaar alleen op het hoogste niveau spelen. Dat heeft hij in ieder geval eens geroepen.
Je overschat de Bundesliga dus inderdaad. Roy Beerens, hier toch niet echt populair bij velen, mede door zijn lage rendement, speelde al 24 keer dit seizoen bij nummer 13 Hertha. Ik schat de kwaliteiten van Uth toch iets hoger in. Zeker omdat hij wel kan scoren.
De rechterhelft van de Bundesliga is in het algemeen helemaal niet zo goed. Het zijn voor ons vaak grote namen, maar veel van die grote namen kunnen erg ver wegzakken.

Maar goed, ik zou liefst hebben dat Uth wel bijtekent want ik ben wel weg van hem, veel meer dan ik was van Finnbogason. Die goals komen vanzelf weer.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Ach natuurlijk wil en Uth naar de Bundesliga en is hij daar wel aan toe. Ik vertrouw dat interview in de LC trouwens niet. Zijn woorden zullen door die Cambuur journalisten wel verdraait zijn.
Uth gaat ons de zomer verlaten zoveel is duidelijk, al was het alleen al vanwege het veel hogere salaris wat hij elders kan krijgen. Misschien wordt het wel Schotland misschien Griekenland als de Bundesliga niet doorgaat.
Samen maken we de club sterk.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Knipecity schreef:Je overschat de Bundesliga dus inderdaad. Roy Beerens, hier toch niet echt populair bij velen, mede door zijn lage rendement, speelde al 24 keer dit seizoen bij nummer 13 Hertha. Ik schat de kwaliteiten van Uth toch iets hoger in. Zeker omdat hij wel kan scoren.
De rechterhelft van de Bundesliga is in het algemeen helemaal niet zo goed. Het zijn voor ons vaak grote namen, maar veel van die grote namen kunnen erg ver wegzakken.
Beerens staat dan ook keurig in de onderste regionen van het spelersklassement van Kicker. Hij heeft nog steeds een onthutsend rendement voor een aanvaller, dus dat schaar ik niet direct in de categorie geslaagde overstap. Overigens zat Van der Vaart (die bij de Nederlandse top gewoon iedere week zou voetballen) de laatste weken op de bank bij HSV, dat voor het tweede seizoen op rij tegen degradatie vecht. Volgens mij toont dat juist aan dat ook het niveau in het rechterrijtje behoorlijk hoog ligt. Dortmund stond als CL-deelnemer zelfs even op de onderste plaats. Daarnaast heeft een voor Nederlandse begrippen goede spits als Luuk de Jong toch ook ervaren dat goed spelen in de Eredivisie iets wezenlijk anders is dan serieus meedraaien in de Bundesliga.

We moeten Uth niet overschatten. Hij speelde twee jaar geleden in het beloftenteam, zat een jaar geleden een periode op de bank in Almelo en heeft dit seizoen in liefst zeventien van de 26 gespeelde wedstrijden niet gescoord. Daarnaast geeft hij zelf toe dat het nog te vaak niet lekker loopt en Lodeweges geeft aan dat hij nog genoeg kan verbeteren. Ik denk oprecht dat hij nog niet klaar is voor de Bundesliga. Misschien over één of twee jaar, dat zou kunnen, maar op dit moment denk ik dat het te vroeg voor hem komt.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Wizard schreef: Ik snap dat hij verlangt naar 'Heim ins Reich'
Beetje foute terminologie die je hier gebruikt. :)
Ik heb bij hem soms meer het idee dat het een buitenspeler is dan een pure spits. Ik vind hem ook goed als hij van links komt. Het zal m.i. nooit een spits worden die er 20 of meer maakt. In Nederland kan hij leuk mee, maar voor de Bundesliga komt ie echt tekort, als je hier al regelmatig onzichtbaar bent.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

1983 schreef:]
Beetje foute terminologie die je hier gebruikt. :)
Ik heb bij hem soms meer het idee dat het een buitenspeler is dan een pure spits. Ik vind hem ook goed als hij van links komt. Het zal m.i. nooit een spits worden die er 20 of meer maakt. In Nederland kan hij leuk mee, maar voor de Bundesliga komt ie echt tekort, als je hier al regelmatig onzichtbaar bent.
Huh?
Hij heeft nu al 13 en die had hij bijna al in 1 seizoenshelft gemaakt. Hoe kan je stellen dat hij er nooit meer dan 20 zal maken naar jou inzien?
Hij heeft nu qua afwerken een wat mindere fase, maar laat anderen wel meer scoren na de winter.

Ik vind hem zeer compleet, nu al, en hij kan echt nog veel beter worden. Ook kan hij koeler worden voor de goal. Dat is ook een kwestie van rijping. Hij is snel, atletisch en heeft veel meer potentie dan de meeste spelers, alleen al op basis van die eigenschappen.
Kiekerjan
Invaller
Berichten: 355
Lid geworden op: 26-02-2009 11:16

Bericht door Kiekerjan »

Persoonlijk zie ook liefst dat Uth bij ons verlengt maar ik heb slecht voor gevoel overhouden tijdens de Petear met Hans Vonk toen ik hem vroeg over contract verlening van onze eerste spits. Daarbij snap ik dat Uth graag terug wil naar Duitsland, zoals het gezegd word is Uth een familie man en kan zich best ontwikkelen in tweede bundesliga. Vindt voor Uth nog wel de bundesliga een te hoog niveau, want bij een team dat keihard vecht tegen degradatie zal hij niet goed uit de verf komen en zal er andere dingen gevraagt worden dan alleen ze voetballend vermogen.

Dus hij zal al uit moeten komen dan in de middenmoot in Duitsland en dat van Heerenveen naar middenmoot bundesliga club is volgens mij een stap te ver nog. Ik zou het wonder vinden als Uth verlengt. Maar alle wonderen zijn de wereld nog niet uit dus laten we positief blijven en anders alle ballen op Henkie maar :wink:
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Knipecity schreef: Huh?
Hij heeft nu al 13 en die had hij bijna al in 1 seizoenshelft gemaakt. Hoe kan je stellen dat hij er nooit meer dan 20 zal maken naar jou inzien?
Hij heeft nu qua afwerken een wat mindere fase, maar laat anderen wel meer scoren na de winter.
Ja precies, hij heeft er 13 en het seizoen zit er bijna op. Die 20 gaat hij echt niet meer halen. Die mindere fase heeft hij vaker, hij scoort in veel te weinig wedstrijden. Dat was vorig seizoen ook al het geval. Hij mist wel eens wat (grote) kansen, maar om nou te zeggen dat er heel veel meer in had gezeten, nee. Het is geen mannetje dat altijd op de juiste plek staat, geen echte afmaker. Veel meer een goede voetballer dan dat. Die 20 zal hij misschien ooit wel eens halen, maar ik bedoelde meer te zeggen niet structureel 20+, hij is geen typische topscorer. En dat hoeft ook niet per se, begrijp me niet verkeerd want ik ben blij met zijn inbreng, het is slechts een constatering.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Vergeet niet dat dit pas zijn 1e seizoen in de basis is bij het eerste. Als je ziet hoe hij heeft zich ontwikkeld tov het begin van het seizoen waar er nog over hem werd getwijfeld dan is dat erg positie.

Hij is zeker geen typische goalgetter als Huntelaar, Van Nistelrooy (ook pas na Heerenveen) en Finnbogasson, maar als hij hier volgend seizoen nog speelt acht ik hem zeker in staat 20+ te maken. De vraag is echter of hij dat geduld heeft. Een tweejarig contract voor deze jongen zou perfect zijn geweest. Volgend seizoen verder doorontwikkelen en dan verkopen voor een mooi bedrag. Nu moet je hem in de huidige situatie bijna wel deze zomer verkopen.
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

Weer twee assisten en een doelpuntje, toch vond ik hem vrij matig voetballen.

Laten we hopen dat hij blijft, kan hij zich nog mooi doorontwikkelen bij ons.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Matig voetballen?! Wat verwacht jij in hemelsmaam van een Heerenveen spits?
Plaats reactie