Mark Uth

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

RobertDeVries
Basisspeler
Berichten: 753
Lid geworden op: 14-06-2010 20:50

Bericht door RobertDeVries »

zweed1 schreef:Uth is toch een grote gok volgens mij en kan eigenlijk niet de opvolger als spits zijn. Regionalliga in Duitsland is het 4e niveau.
Ik ga er toch vanuit dat hij 1 van de 22 is, want meer spelers mogen er niet bij Heerenveen voetballen Valpoort komt bij de selectie, dus reken maar dat deze jongen als basisspeler is gehaald.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

zweed1 schreef:Als talentvolle aanvaller prima, maar Uth kan toch niet onze spits voor volgend jaar zijn, hij heeft in 2012 geen bal geraakt (door zijn blessure).
Vierde niveau Duitsland of eredivisie Denemarken. Denk niet dat het verschil zo heel erg groot is.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Zola
Selectiespeler
Berichten: 638
Lid geworden op: 01-03-2006 16:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Zola »

"Uth wordt overigens niet direct gezien als opvolger van Bas Dost." Lijkt me duidelijk dus. Als hij niet de opvolger is moet er dus nog 1 komen!

Overigens denk ik dat hij als centrumspits fysiek te kort zal komen met zijn 1.85 meter en en 69 kilo. Voor die positie heb je meer body nodig.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Frisian Viking schreef: Vierde niveau Duitsland of eredivisie Denemarken. Denk niet dat het verschil zo heel erg groot is.
Ik neem aan dat 4e klasse Duitsland gewoon te vergelijken is met topklasse hier. Laten we het Duitse voetbal nou niet groter maken dan het is. Schalke (nummer 3) won met veel moeite over twee wedstrijden van Twente (nummer 6 van Nederland).
Bayern is top. Dortmund denk ik ook, maar daaronder wordt het al snel minder.
Gebruikersavatar
Neymar
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Knipecity schreef: Ik neem aan dat 4e klasse Duitsland gewoon te vergelijken is met topklasse hier. Laten we het Duitse voetbal nou niet groter maken dan het is. Schalke (nummer 3) won met veel moeite over twee wedstrijden van Twente (nummer 6 van Nederland).
Bayern is top. Dortmund denk ik ook, maar daaronder wordt het al snel minder.
Ja het niveau waar Uth op speelde is niet echt geweldig hoor. Maar ze zullen hem vast wel goed gescout hebben.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Knipecity schreef:Ik neem aan dat 4e klasse Duitsland gewoon te vergelijken is met topklasse hier. Laten we het Duitse voetbal nou niet groter maken dan het is. Schalke (nummer 3) won met veel moeite over twee wedstrijden van Twente (nummer 6 van Nederland).
Bayern is top. Dortmund denk ik ook, maar daaronder wordt het al snel minder.
Maak er maar niveau eerste divisie van. Het Duitse voetbal is aan een flinke opmars bezig. Het enige land in Europa waar de competities financieel gezien gezond zijn. En had Schalke zoveel moeite met Twente dan? 4-1 ofzo werd het toch in Gelsenkirchen?
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Wat een bullshitvergelijkingen tussen het Nederlandse en het Duitse voetbal. Misschien dat aan de top de verschillen nog redelijk beperkt zijn, maar vooral in de breedte is Duitsland veel sterker. Er zijn nota bene vijf keer zo veel Duitsers als Nederlanders. Het niveau gaat dus lang niet zo hard omlaag als hier in de lagere divisies. Ik ben ooit eens bij een promotiewedstrijd geweest voor een plek in de tweede Bundesliga: 55.000 toeschouwers. De Regionalliga is op geen enkele manier te vergelijken met de Topklasse.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Maar verwachten dat een jonge spits van Koln II hier de ballen van het gaat spelen is niet reeel. Als het zo'n groot talent was geweest dan had Koln hem vast niet laten gaan. De vraag is: waarom laat Koln hem gaan?
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Heerenveen rules schreef:Maar verwachten dat een jonge spits van Koln II hier de ballen van het gaat spelen is niet reeel. Als het zo'n groot talent was geweest dan had Koln hem vast niet laten gaan. De vraag is: waarom laat Koln hem gaan?
Als ik dat Köln-forum moet geloven kiezen zij voor nog jongeren spelers. Een andere spits met dezelfde leeftijd als Uth hebben ze ook van de hand gedaan. Zijn ze daar niet blij mee overigens.

Als dit, als dat. Dost heeft hier ook gespeeld en er tig ingelegd? Idem aan Alves of Huntelaar. Ze hebben hier wel gespeeld en zijn ook behoorlijk goed geweest. Waarom zou dat nu niet kunnen? Huntelaar kwam ook vanuit de Eerste Divisie hierheen en schoot er gelijk 17 in.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Frisian Viking schreef:Als ik dat Köln-forum moet geloven kiezen zij voor nog jongeren spelers.
Bijzonder dan. Uth is 20.

Maar goed, ik heb weinig vertrouwen in een speler die alleen nog maar gescoord heeft in de A's en de beloften (is zelfs nog geen eerste divisie niveau).
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Op het Köln forum bericht men inderdaad dat er volgende jaar 2 gasten van 19 de voorhoede van het tweede gaan vormen. Dus inderdaad jonger ;-)
The two most powerful warriors are patience and time.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Opnieuw toch weer een speler die nog door niemand in verband was gebracht met onze club en dat blijft toch elke keer weer een knappe prestatie.
De vraag blijft bij zoiets wel altijd hoe de club aan zo'n speler komt, Duitsland is immers niet direct een land waar je verwacht dat "onze" scouts actief zijn.
Waarschijnlijker is dat er door zaakwaarnemers met zo'n jongen wordt geleurd om hem ergens onder dak te krijgen.
De vraag is dan ook in hoeverre zo'n jongen echt serieus bekeken is.
Het afgelopen seizoen was daar immers niet veel gelegenheid toe, slechts 14 wedstrijden in het tweede, en ik vraag me af of hij al langer op de lijstjes heeft gestaan. Kortom, toch wel wat een gokje.
Deze jongen is daarnaast "Kölner" en zal dus zich nog eens dienen aan te passen van het leven in een bruisende miljoenenstad naar het kleine en saaie Heerenveen.

Overigens, al die woordgrappen met zijn naam zijn leuk, maar Uth hoor je natuurlijk wel gewoon uit te spreken als "Oet".
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Los van de woorden van Hansma ben ik geneigd te denken dat Uth met Valpoort mag gaan vechten om de positie van tweede spits. Allereerst zal er als eerste spits een druk op hem komen te staan die hij nog niet eerder heeft meegemaakt, waardoor het afbreukrisico te groot is. Ten tweede heeft Mark hier in december al een thuiswedstrijd van de club bezocht. Dit duel was het laatste voor de winterstop en de tussentijdse transferperiode. Aangezien de club zoals gezegd van Fazli afwilde, is het aannemelijk dat men al een vervanger achter de hand had. Talenten die halverwege het seizoen komen en dan rustig aan het niveau en de club kunnen wennen, is een beproefd concept. Ten derde gaat men komende zomer van vier naar één centrumspits in de selectie, waardoor er in ieder geval twee bij dienen te komen.
mitrita schreef:De vraag is dan ook in hoeverre zo'n jongen echt serieus bekeken is.
Uit de woorden van onze technisch directeur is op te maken dat hij tientallen keren is bekeken.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

mitrita schreef:Overigens, al die woordgrappen met zijn naam zijn leuk, maar Uth hoor je natuurlijk wel gewoon uit te spreken als "Oet".
Zoals de Hollanders zeggen: Uth moarn!

Hansma voert tot dusver een keurig aankoopbeleid. Deze jongen zal niet lichtvaardig zijn aangetrokken, maar lijkt van minder kaliber dan basis-aankopen als Zomer en Kums. Ik ga ervan uit dat er nog wel iets gebeurt, zodra het supertrio vertrokken is.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

mitrita schreef:Waarschijnlijker is dat er door zaakwaarnemers met zo'n jongen wordt geleurd om hem ergens onder dak te krijgen. De vraag is dan ook in hoeverre zo'n jongen echt serieus bekeken is.
12 tot 15 keer is hij bekeken. Dus dan moet je wel een aardig beeld van zo'n jongen hebben. En sommigen hebben twijfels en zeggen koop nog maar een spits. Maar je kan de beste jeugd opleiding ter wereld hebben maar als je vervolgens ze niet durft in te passen heb je er niks aan. Fazli, Valpoort en Uth zijn 3 spitsen die zullen strijden voor die plaats denk ik, en misschien komt er nog iemand, maar dan moet je of Fazli of Valpoort verhuren.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Wanneer hij in de jeugd en de beloften zo veel gescoord heeft, zou je bijna moeten denken dat hij de afgelopen 2 jaar veel blessures heeft gehad. Verder weet ik niet hoe Duitsland in zijn spitsen zit, maar als je op je 18e al bij Jong Duitsland zit, doe je 't goed. Het lijkt erop dat z'n ontwikkeling de afgelopen 2 jaar is gestagneerd, wat dan ook weer een oorzaak is dat hij nog niet bij de hoofdmacht heeft gedebuteerd.
Ik denk dat we gewoon moeten afwachten en erop moeten vertrouwen dat onze technische staf inclusief Van Basten hem weer wat frisse lucht kan inblazen. Daarnaast heeft hij voor 3 jaar getekend; uit dat aantal jaren spreekt duidelijk vertrouwen van onze directie. Gezien z'n stagnatie en beperkte ervaring denk ik dat hij langzaam wordt gebracht en er dus zeker nog een waardige vervanger van Dost komt.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

mitrita schreef:De vraag is dan ook in hoeverre zo'n jongen echt serieus bekeken is.
Zeer goed lijkt mij. Ik denk dat ze hem al meer dan een jaar in de gaten houden. Ook gezien het feit dat hij bij de wedstrijd Heerenveen - PSV in december aanwezig was. Dat zegt toch wel iets mijns inziens.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Volgens de Leeuwarder Courant zag vooral Solbakken het niet zitten in Uth. De technisch directeur was wel gecharmeerd van hem, maar ondanks het vertrek van deze trainer wilde hij zelf graag weg. Het is blijkbaar niet zo dat hij weg moest.
RobertDeVries
Basisspeler
Berichten: 753
Lid geworden op: 14-06-2010 20:50

Bericht door RobertDeVries »

Wizard schreef:Wanneer hij in de jeugd en de beloften zo veel gescoord heeft, zou je bijna moeten denken dat hij de afgelopen 2 jaar veel blessures heeft gehad. Verder weet ik niet hoe Duitsland in zijn spitsen zit, maar als je op je 18e al bij Jong Duitsland zit, doe je 't goed. Het lijkt erop dat z'n ontwikkeling de afgelopen 2 jaar is gestagneerd, wat dan ook weer een oorzaak is dat hij nog niet bij de hoofdmacht heeft gedebuteerd.
Ik denk dat we gewoon moeten afwachten en erop moeten vertrouwen dat onze technische staf inclusief Van Basten hem weer wat frisse lucht kan inblazen. Daarnaast heeft hij voor 3 jaar getekend; uit dat aantal jaren spreekt duidelijk vertrouwen van onze directie. Gezien z'n stagnatie en beperkte ervaring denk ik dat hij langzaam wordt gebracht en er dus zeker nog een waardige vervanger van Dost komt.
Hij is maar 1 keer uitgenodigd voor jong Duitsland. Dus zo goed wa hij dan ook weer niet.
RobertDeVries
Basisspeler
Berichten: 753
Lid geworden op: 14-06-2010 20:50

Bericht door RobertDeVries »

HEERENVEEN - "Bas Dost is een superster, maar ik denk dat ik beter ben."

Met de intenties van Mark Uth (20), aanwinst van SC Heerenveen, zit het wel goed. Aanvaller Uth is afkomstig van 1. FC Köln, waar hij gold als een groot talent en de jeugdopleiding doorliep.

In de LC van vrijdag een interview met de ambitieuze jonge Duitser
Bron: LC.nl

Aan arrogantie geen gebrek. Nog niks gepresteerd en nu al een grote bek. Hoop dat hij het waar maakt. Ploeggenoten houden over het algemeen niet van die omhooggevallen "talentjes" die veel roepen en weinig goals maken. Hoop dat hij overigens kan mee voetballen, want dat wil Van Basten toch? Huntelaar/Van Nistelrooij waren niet zijn type spitsen...
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Ik ben vooral benieuwd hoe men deze specifieke speler op het spoor is gekomen. Normaal gesproken scouten Nederlandse clubs niet echt in Duitsland. Op vroege jeugdscouting door clubs uit de grensstreek na dan.
Voor de rest is deze speler natuurlijk totaal onbekend voor ons. We zullen wel zien wat hij in zijn mars heeft. Als ik de beschrijvingen zo lees is Uth wel een ander type dan Dost. Er worden hier vraagtekens geplaatst bij zijn gewicht tov zijn lengte. Vergeet niet dat bijvoorbeeld Huntelaar ook een lichtgewicht was toen hij hier kwam voetballen. Een goed trainingsprogramma kan daar snel verandering in brengen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Zo'n groot talent dat Köln hem zo laat lopen omdat zij, als 2e Bundesligaclub, nog twee grotere talenten hebben lopen. Zal dus wel wat meevallen.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Frisian Viking schreef: Zeer goed lijkt mij. Ik denk dat ze hem al meer dan een jaar in de gaten houden. Ook gezien het feit dat hij bij de wedstrijd Heerenveen - PSV in december aanwezig was. Dat zegt toch wel iets mijns inziens.
Als hij uitgerekend die wedstrijd tegen PSV heeft gezien zal hij op basis daarvan wel vermoeden dat hij direct in de basis mag verschijnen :D . Misschien daarom die wat arrogante benadering. Twee weken eerder tegen AZ was dan beter geweest,
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Het volledige verhaal uit de lC.

Hij wordt inderdaad niet gehinderd door bescheidenheid.
Mark Uth: ‘Ik ben beter dan Bas Dost’

HEERENVEEN – Met de intenties van Heerenveen-aanwinst Mark Uth (20) zit het wel goed. ,,Bas Dost is een superster, maar ik denk dat ik beter ben.”

Aanvaller Uth is afkomstig van 1. FC Köln, waar hij gold als een groot talent en de jeugdopleiding doorliep. De afgelopen twee jaar was hij speler van het beloftenelftal. Hij zat dit seizoen zes keer op de bank bij het eerste, dat degradeerde uit de Bundesliga. Tot een debuut kwam het nooit, hoewel hij topscorer was tijdens de voorbereiding. Dat hij geen kans kreeg in de hoofdmacht was enerzijds een kwestie van een hardnekkige blessure aan het schaambeen. Die hield hem vier maanden aan de kant. Maar het was óók een kwestie van politiek, zeggen Uth en zijn zaakwaarnemer Sascha Breese.

Technisch directeur Volker Finke (in maart vertrokken uit Keulen) zag het wél in hem zitten, trainer Stale Solbakken niet. Hoewel de Noorse coach een maand geleden werd ontslagen en Uth wellicht zijn kans had kunnen afwachten, besloot hij anders. ,,Ik wilde naar Heerenveen, waar jonge spelers zich volgens mij perfect kunnen ontwikkelen”, zegt hij. ,,Ik heb het altijd leuk gevonden dat de club belangstelling voor me had. Mijn perspectief is hier beter dan in Keulen.”

Heerenveen, dat hem voor de komende drie jaar heeft vastgelegd, kreeg Uth al in 2010 in het vizier. Hij maakte toen in de A-junioren van Köln 24 doelpunten in 24 wedstrijden. Nu een uittocht van aanvallers dreigt in Heerenveen, is de tijd aangebroken Uth te contracteren. ,,Het is voor mij een grote stap”, zegt Uth, die één keer voor Duitsland onder 20 jaar uitkwam. ,,Ik ga voor het eerst op mezelf wonen en dan ook nog in een ander land. Ik hoop dat ik topscorer van Nederland kan worden, met misschien wel meer doelpunten dan Dost (32, red.). Ik vind het fantastisch dat Marco van Basten, een van de beste spitsen ooit, mijn trainer is straks. Ik hoop dat hij me veel kan leren.”
Uth noemt zichzelf een ,,meevoetballende spits die niet in de zestien staat te wachten.” Volgens technisch directeur Johan Hansma kan de linkspoot - ,,hij heeft iets speciaals” - echter op alle aanvallende posities uit de voeten.
Heerenveen, dat rekening houdt met het vertrek van het supertrio Bas Dost, Luciano Narsingh en Oussama Assaidi, maakt ,,een kleine” vergoedingssom over naar Keulen.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

mitrita schreef:Hij wordt inderdaad niet gehinderd door bescheidenheid.
Het zou mooi zijn dat we voor een paar ton een Guidetti binnenhalen die het team kan opzwepen en naar nieuwe hoogten kan stuwen.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Een duitser met zo'n grote bek al op zo'n jeudige leeftijd, zie je niet vaak.

Mag ik wel, een beetje arrogantie erin.
Bedankt Torcida:-)
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

RobertDeVries schreef:Hij is maar 1 keer uitgenodigd voor jong Duitsland. Dus zo goed wa hij dan ook weer niet.
Jij verwacht dat wij het grootste Duitse talent hier even binnen zouden kunnen halen?
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Giusto
Nieuw talent
Berichten: 113
Lid geworden op: 31-05-2005 17:47
Locatie: Granada

Bericht door Giusto »

RobertDeVries schreef:Aan arrogantie geen gebrek. Nog niks gepresteerd en nu al een grote bek.
Mjah, ik vraag me af in hoeverre hij dit echt letterlijk zo gezegd heeft. Hij zegt in het filmpje op de officiele site dat Bas Dost een superspits is, geen superster, en waarom hij er niet een paar meer zou maken. Verder ook weinig nieuws in het LC-artikel wat niet in het filmpje naar voren kwam/gezegd is, dus ik vraag me af hoe diepgaand het interview van de LC is geweest en in hoeverre het allemaal correct vertaald is.. Verder alleen maar prima dat hij ambitie uitstraalt natuurlijk.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Hopen dat deze, gok toch wel, goed uitpakt. Hopelijk staat hij niet de ontwikkeling van eigen jeugdspelers in de weg, zou zonde zijn. Als hij niet als basisspits is gehaald dan staat hij toch juist invalbeurten voor Valpoort in de weg? Het zal echt wel een flink talent zijn, maar ik begrijp deze aankoop niet helemaal. Dacht dat we jonge jongens genoeg hadden rondlopen en er allen spelers direct voor de basis zouden worden gekocht. Ik ben erg benieuwd wat hij kan betekenen voor scH.
Laatst gewijzigd door 1983 op 11-05-2012 17:58, 2 keer totaal gewijzigd.
RobertDeVries
Basisspeler
Berichten: 753
Lid geworden op: 14-06-2010 20:50

Bericht door RobertDeVries »

Frisian Viking schreef: Jij verwacht dat wij het grootste Duitse talent hier even binnen zouden kunnen halen?
nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat we niet moeten verwachten dat we een supertalent hebben binnengehaald. Nikki hofs heeft meer interlands op zijn naam staan....
Plaats reactie