Kees Smid

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Kastelein
Jeugdspeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 12-05-2012 17:50

Bericht door Kastelein »

Kees, was een man puur sang nooit meer ouwehoeren en we zullen zijn persoonlijkheid en sigaar missen
Wij wensen de naaste familie veel sterkte met dit verlies
De kastelein en zijn medewerkers
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Wat triest dat hij het niet heeft gered. Wij koesteren een bijzondere herinnering aan iemand die belangeloos een stille kracht voor onze club was. Kees, bedankt voor vele jaren toewijding aan onze club.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Bij dit bericht past slechts één ding... stilte..
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
HVNFL
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 16-02-2010 16:48

Bericht door HVNFL »

R.i.p.


Dat is alles wat ik kan zeggen.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

De sjouwer is niet meer...

Afbeelding

Afbeelding

De Rouw advertentie.
Afbeelding


Hier nog een condoleance register.

Voor de wedstrijd van sc Heerenveen tegen Feyenoord had Eredivisie Live een interview met Foppe de Haan over zijn herinneringen aan Kees. Dat is hier te bekijken.
Wéér uit!!!!
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Ik kende Kees helemaal niet, maar wat een mooie " In Memoriam " op Heerenveen TV.
Geweldig!
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

oldtimer schreef:Ik kende Kees helemaal niet, maar wat een mooie " In Memoriam " op Heerenveen TV.
Geweldig!

Item Heerenveen TV:
Eerbetoon aan clubman Kees Smid
Gepubliceerd op 15 mei 2012
Afgelopen vrijdag is Kees Smid overleden. Kees is een bijzondere clubman, die ongelooflijk veel voor de club heeft gedaan. De laatste jaren was hij actief als materiaalman bij de eerste selectie en hielp hij bij het onderhoud van de grasmat.

http://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/eerb ... heerenveen
Alle ballen op Henkie!
NOXX
Bankzitter
Berichten: 201
Lid geworden op: 25-08-2011 17:24

Bericht door NOXX »

Inderdaad een mooi stuk op HeerenveenTV. Ook hele mooie woorden van Jans, prachtig verteld.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Prachtig gemaakt en helemaal met de eer en het respect dat hem toekomt.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
heerenveenown
Selectiespeler
Berichten: 676
Lid geworden op: 22-12-2011 23:06
Locatie: Friesland

Bericht door heerenveenown »

Mooie stukje op heerenveen tv inderdaad. Asaiddi zal hem erg missen net zoals wij allemaal.
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Edit: Zie hieronder
Laatst gewijzigd door H-J op 18-05-2012 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
FeanFanForLife
Wereldspeler
Berichten: 1204
Lid geworden op: 02-02-2005 17:41
Locatie: Fryslân

Bericht door FeanFanForLife »

De rouwadvertentie van SC Heerenveen staat vandaag in de Leeuwarder Courant.
Gewoon een nette advertentie waarin beschreven staat wat Kees allemaal voor de club heeft betekend.

Kees, rust zacht en bedankt voor alles.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Voor de geïnteresseerden zonder LC:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Rond 3 uur vanmiddag zal de rouwstoet langs het Abe Lenstra Stadion rijden, voor wie geinteresseerd is.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Eerbetoon aan materiaalman SC Heerenveen

Afbeelding

HEERENVEEN - Met gekleurde rookfakkels en Bengaals vuur brachten werknemers en supporters van SC Heerenveen vrijdagmiddag een eerbetoon aan materiaalman Kees Smid.

Smid (73) overleed aan de gevolgen van een hartaanval. Hij werd onwel toen hij twee weken geleden voor de afsluitende eredivisiewedstrijd tegen Feyenoord de lijnen aan het krijten was.

De rouwstoet van Smid, clubman in hart en nieren, reed vrijdagmiddag voor de begrafenis langs het Abe Lenstrastadion.
Laatst gewijzigd door xander op 18-05-2012 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
heerenveenown
Selectiespeler
Berichten: 676
Lid geworden op: 22-12-2011 23:06
Locatie: Friesland

Bericht door heerenveenown »

http://www.lc.nl/friesland/regio/articl ... Heerenveen

Mooi afscheid..
Je ziet Breuer staan achter in.
En die man achter die vrouwelijke steward, is dat nou Johan Derksen?
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
NOXX
Bankzitter
Berichten: 201
Lid geworden op: 25-08-2011 17:24

Bericht door NOXX »

Naast Breuer waren ook Sibon en Hansma aanwezig.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Vanmiddag in Nieuweschoot afscheid genomen van Kees Smid. De belangstelling bij het crematorium was overweldigend. Vrijwel de volledige technische staf, veel spelers (Sibon, Roorda, Breuer, Steppe), een groot aantal medewerkers van sc Heerenveen, de voltallige huidige directie, de vorige directie Yme Kuiper, Henk Hoekstra , oud-elftalleiderJoop Heida en veel vrijwilligers (stewards en anderen). De uitvaartleider van Yarden wist Kees mooi te karakteriseren, Robert Veenstra hield een warme speech en tot slot droeg Marijke van der Lijn een gedicht voor waarin ze Kees neer wist te zetten zoals velen hem herinneren.
Kees leeft voort in onze herinnering - aan ons de herinnering levend te houden.
RobertDeVries
Basisspeler
Berichten: 753
Lid geworden op: 14-06-2010 20:50

Bericht door RobertDeVries »

20 jaar geleden toen Heerenveen bijna niet meer bestond is na een vergadering van de toenmalige actie 67 een persoon binnengestapt die nog niemand kende. Hij had vooraf riemer van der Velde gebeld met de mededeling dat hij ook wat wilde doen. Deze man kwam met een spaarbankboekje van zijn bank en stak van wal. Ik heb mijn vrouw verloren en nu heb ik alleen nog heerenveen, die wil ik niet ook nog kwijt.

Dat was Kees.

Hij is daarna meegevraagd naar een trainingskamp waar hij zich helemaal niet zo thuis voelde. Hij wilde graag wat doen. Foppe heeft hem destijds gevraagd een paar pionnen klaar te zetten. Sindsdien is hij elke dag minstens een uur eerder dan de spelersgroep op het trainingsveld te vinden geweest.

Iedereen noemt hem en clubman omdat hij vrijwilliger is. Maar hij was veel meer dan dat. Hij was met Heerenveen getrouwd. Dus nu is Heerenveen zijn man verloren....
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

RobertDeVries schreef:20 jaar geleden toen Heerenveen bijna niet meer bestond is na een vergadering van de toenmalige actie 67 een persoon binnengestapt die nog niemand kende. Hij had vooraf riemer van der Velde gebeld met de mededeling dat hij ook wat wilde doen. Deze man kwam met een spaarbankboekje van zijn bank en stak van wal. Ik heb mijn vrouw verloren en nu heb ik alleen nog heerenveen, die wil ik niet ook nog kwijt.

Dat was Kees.

Hij is daarna meegevraagd naar een trainingskamp waar hij zich helemaal niet zo thuis voelde. Hij wilde graag wat doen. Foppe heeft hem destijds gevraagd een paar pionnen klaar te zetten. Sindsdien is hij elke dag minstens een uur eerder dan de spelersgroep op het trainingsveld te vinden geweest.

Iedereen noemt hem en clubman omdat hij vrijwilliger is. Maar hij was veel meer dan dat. Hij was met Heerenveen getrouwd. Dus nu is Heerenveen zijn man verloren....
Mooi stukje leesvoer!
geert23
Invaller
Berichten: 423
Lid geworden op: 17-06-2006 09:55

Bericht door geert23 »

xander schreef:

Prachtig!
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Qua timing niet helemaal te plaatsen, maar vandaag nog een mooi "in memoriam" in de LC
Kees’ hart stopte op het veld van SC Heerenveen

HEERENVEEN - Materiaalman Kees Smid uit Heerenveen werd tijdens het kalken van de lijnen op het hoofdveld van zijn club onwel en stierf enkele dagen later. Hij had het gekscherend wel eens tegen zijn collega’s gezegd: ,,Hjir, op dit fjild, soe’k wol stjerre wolle.’’ Om vervolgens onder de middenstip begraven te worden. ,,Dat kin net’’, wierpen de mannen toen tegen. ,,Dêr is’t mar 30 sintimeter djip en dan komt dyn búk der boppe út.’’
Want Kees was best een forse kerel. Groot was de schrik toen ,,dy âlde’’ op zondagochtend zes mei, tijdens het krijten van de lijnen ineens op de grasmat lag. Het was tegen elven en over enkele uren moest ‘zijn’ club aantreden tegen Feyenoord. Hulpdiensten kregen zijn hart weer op gang, maar bij kennis kwam de 73-jarige Heerenvener niet meer. En zou hij volgens de artsen van het MCL in Leeuwarden, waar hij in allerijl naartoe was gebracht, ook niet meer komen.
Dus ging de stekker eruit. ,,Hy hat altyd sein dat er gjin ‘kasplantje’ wurde woe. Dus hoegde ik net lang nei te tinken doe’t de dokters my fregen hoe’t it fierder moast’’, vertelt zijn enig kind, zoon André. Al vanaf kindsbeen was Kees, die met oudere broer Rein en tweelingzus Tietie in de Heerenveense Van Cuijkstraat opgroeide, een voetbalfan. Tot z’n veertigste speelde hij bij de amateurs van Heerenveen. ,,Gewoan, foar de lol. Yn it fjirde of fiifde of sa.’’ Vanuit zijn woonkamer had zoon André zicht op de flat van zijn heit in de Citroenvlinderstraat. ,,Wy koenen inoar beraze.’’ Twee tot drie keer per week at André bij ,,de âlde’’. ,,At syn club ferlern hie, wie hy der in pear dagen raar fan.’’ Kees was ruim dertig jaar weduwnaar. Zijn Trijntje stierf al op 32-jarige leeftijd. Beppe, de mem van Trijntje, zorgde voor de toen twaalfjarige André als Kees aan het werk was.
Kees nam hond Arpad, een boxer, mee naar de bouw. ‘s Zomers lag het dier op de steiger of scharrelde wat rond. In de pauze vrat het dier de klokhuizen van de appels op. ’s Winters maakten Kees en zijn collega’s een nest voor het beest van een oude jas. En een bouwlamp erboven voor de warmte. ,,It FNV makke him sels erelid.’’ Voor een nieuwe partner was geen plaats in Kees’ leven. ,,Hy hie ien leafde en dat wie ús mem.’’ Hij had Trijntje ontmoet in café Van der Meer, op de hoek van het Breedpad en de Gedempte Molenwijk.
Meer mannen aasden op de aantrekkelijke barvrouw, maar met de tien jaar oudere Kees ging ze mee. Tot hilariteit van diens maten, zo hoorde André onlangs. Toen SC Heerenveen financieel zware tijden doormaakte, haalde Kees zijn spaargeld van de bank om zijn club te helpen. Hij moest zijn echtgenote missen en nu beschouwde hij de club als zijn vrouw. ,,En dy woe hy ek net kwyt’’, weet André.
Uit waardering voor deze gulheid mocht de inmiddels vervroegd uitgetreden bouwvakker voortaan mee op trainingskamp. Hij zette pylonen klaar, kreeg steeds meer klusjes toebedeeld en werd uiteindelijk materiaalman. Zijn laatste rit voerde langs
het Abe Lenstrastadion. Aanhangers vormden een erehaag voor de rouwstoet, die werd begeleid door motoragenten. André vond het prachtig. ,,Mar om ús heit hie dy drokte net hoegd’’, weet hij. ,,Hy wie beskieden."
Gebruikersavatar
Zola
Selectiespeler
Berichten: 638
Lid geworden op: 01-03-2006 16:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Zola »

Ben er weer even stil van...
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

mooi stukje, vraag me af of wij wel hebben gerealiseerd ( ik althans niet) dat we zo'n clubman in onze gelederen hadden, beetje de sjakie wolfs van heerenveen. Alleen Kees bracht zelfs eigen spaarcentjes mee naar de club.
Erg jammer dat hij er niet meer is.
Hier heb ik geen woorden voor
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Niemand realiseerde zich dat, omdat het zo 'gewoon' was om Kees bij de club te zien. Om eerlijk te zijn kan ik me niet eens anders herinneren dan dat Kees er altijd was, en dat zijn sigarengeur overal rondom de selectie hing. Hij is erin geslopen en eigenlijk was hij gewoon een deel van het interieur. Kees was de tafel van het eerste elftal van sc Heerenveen: multifunctioneel, niet opvallend maar zeker onmisbaar. Je ziet en merkt het pas als hij er niet meer is. En ook op dat moment besef je pas dat er zo'n bijzonder persoon bij de club rondliep. Te laat, eigenlijk. Voor de mensen die er nu achter komen. Voor Kees denk ik niet, die had genoeg plezier aan zijn tweede vrouw. Dat was voor hem meer dan genoeg.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Mijn eerste herinnering aan Kees gaat terug naar omstreeks 1998. Hij werd geïnterviewd door Omrop Fryslân naar aanleiding van de aanstaande docusoap en het toenmalige beeld was echt typisch Kees; hij was zichzelf. Een clubman in hart en nieren die nooit op de voorgrond wilde treden. Integendeel, hij stond liever op de achtergrond. Hij cijferde zichzelf weg uit het belang voor de club. Misschien maakt hem dat nog wel meer clubman. En inderdaad, zo'n man ga je eigenlijk pas missen zodra hij er niet meer is. Kees was op zijn manier uniek.

Zoals ze dat zo mooi zeggen: uit het oog, maar niet uit het hart.
Superfean4
Basisspeler
Berichten: 912
Lid geworden op: 29-03-2011 17:39
Locatie: Langs de Luts

Bericht door Superfean4 »

is voor Kees trouwens al eens een minuut stilte geweest (of iets in die richting). vind ik meer dan op zijn plaats voor deze clubman. Als dit niet gebeurt vind ik het toch wel jammer voor kees en zijn nabestaanden.
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Nee, geen minuut stilte geweest. Op Terschelling hoorde ik dat ze daartoe hebben besloten omdat er voor een meer interne oplossing is gekozen. Misschien heeft daar ook een familiair verzoek aan vast gehangen, dat heb ik niet helemaal meegekregen.
Plaats reactie