Moderators: Beheerders, Fanmasters
TORCIDA schreef: Het was geen team, er was weinig echte motivatie er was veel onvrede in de ploeg je zag aan alles af dat er weinig plezier was. Dus ik begrijp hem volkomen.
Marça schreef:Ja, hij is een meester in het onderscheppen van de bal maar in balbezit is het maar een matige speler. Als hij van afstand schiet, weet je zeker dat de bal ruim over de goal gaat. Des te knapper dat hij nu in de Premier League speelt.
Marça schreef:Knap dat je van zo'n succesverhaal toch nog iets negatiefs kan maken...![]()
Natuurlijk is de positie van Middlesbrough niet heel rooskleurig, maar hij is dit seizoen wel een basisplek in de Premier League, is opgeroepen voor Oranje en kreeg recent nog een groot compliment van José Mourinho. Hoezo te snel doorgegaan?
heerenveenown schreef:Ik bedoelde het ook niet negatief, tuurlijk is het een groot succes verhaal. Wie had verwacht dat Marten voor 14 miljoen naar Engeland zou gaan, Mourinho zulke woorden zou spreken en hij zijn debuut zou maken bij Oranje. Dat is natuurlijk top.
En ik gun Marten ook het aller beste, ik vind het alleen jammer dat de kans nu heel groot is dat hij gaat degraderen.
En dan? Terwijl hij bij Atlanta de held was. Ik hoop dan ook dat hij een nieuwe mooie transfer krijgt en daar dan een paar seizoenen kan ballen.
Alleen in de context dat hij nu waarschijnlijkt degradeert, vraag ik me nu af of die stap verstandig was. Ondanks het geld etc.
Marça schreef:Doorverkooppercentage geldt alleen bij eerste doorverkoop (Atalanta naar Middlesbrough) maar we hebben wel recht op opleidingsvergoeding/solidariteitsbijdrage, dat volgens mij zo rond de twee ton moet liggen.
De Roon geniet in Italië: ''Geen idee of ik ooit nog terugkeer''
Na een jaar bij Middlesbrough te hebben gespeeld in de Engelse Premier League, was Marten de Roon stiekem opgelucht dat hij na één seizoen alweer kon terugkeren naar Atalanta Bergamo. In het bourgondische Italië heeft de oud-Heerenvener alles wat zijn hartje begeert.
"Als je het mij nu eerlijk vraagt, heb ik geen idee of ik ooit nog definitief terugkeer", vertelt de 26-jarige middenvelder in Voetbal International. "Onze jongste dochter is in Bergamo geboren, Nederland kent ze niet eens. De oudste heeft Engels als voertaal, doordat ze naar een internationale school gaat."
"Ik merk ook dat we steeds minder naar Nederland vliegen, want als ik vrij ben, ontdekken we liever Italië. En wanneer we dan weer een keer familie hebben bezocht en we landen op Milaan/Bergamo, geeft dát een gevoel van thuiskomen", vervolgt De Roon, die geniet van het goed leven in Zuid-Europa en ondertussen het strakke regime van trainen enorm waardeert.
"Toen ik na drie weken voorbereiding weer thuiskwam, wist mijn vriendin niet wat ze zag. Ik viel bijna vijf kilo af. Ze heeft toen een foto gemaakt en die naast eentje gelegd van mij als speler van Heerenveen. Het verschil was gigantisch, daar schrok ik zelf bijna van. Ik ben nog nooit zo fit aan een seizoen begonnen."
Het is niet alleen een kwestie van trainen maar ook van de juiste voeding. "Dat is een groot verschil met Nederland. Daar ga je na de training naar huis en is er niemand die op je let. Je snaait iets, pakt wat lekkers. Of je rijdt langs de McDonald’s. Deed ik ook als ik met Heerenveen terug was van een uitwedstrijd en ik kreeg honger. Hier krijg ik er niet eens de kans voor.
Marten de Roon schreef:Het is niet alleen een kwestie van trainen maar ook van de juiste voeding. "Dat is een groot verschil met Nederland. Daar ga je na de training naar huis en is er niemand die op je let. Je snaait iets, pakt wat lekkers. Of je rijdt langs de McDonald’s. Deed ik ook als ik met Heerenveen terug was van een uitwedstrijd en ik kreeg honger. Hier krijg ik er niet eens de kans voor.
JelleLawnmower schreef:Heb inderdaad al eens met mijn zoontje een speler bij de MCDonalds gezien inderdaad
BK2007 schreef:Joey vd Berg waarschijnlijk.
Maar het kan gewoon goed zijn. Na een wedstrijd extra proteïnen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten