Marten de Roon

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Marten de Roon

Berichtdoor nickstok » 10-07-2015 17:10

Geen weg meer terug


Lijkt mij ook niet. Ik gun het de Roon in ieder geval van harte. Je kunt van alles vinden van zijn voetbalkwaliteiten maar het was een ontzettend harde werker. Daarnaast had hij een hele positieve uitstraling richting de club en de buitenwereld. Ik vond hem dan ook een waardige aanvoerder. Het ga je goed Marten!
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Jazz » 10-07-2015 17:26

Best jammer voor Thern, ziet zijn 2 maatjes (Nordfeldt en de Roon) weggaan :(
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Marten de Roon

Berichtdoor rust » 10-07-2015 18:04

Jazz schreef:Best jammer voor Thern, ziet zijn 2 maatjes (Nordfeldt en de Roon) weggaan :(


Hopelijk maakt hij snel nieuwe vrienden.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Flying Tilster » 12-07-2015 00:22

Stiffie schreef:Ik ben niet zo kapot van de Roon. Prima inzet, wat fysiek, maar voetballend matig. Ook weinig scorend vermogen.


De Roon is zo'n speler die je pas mist als hij er niet is. Knapt ongelooflijk veel vuil werk op en werkt zich een slag in de rondte.
De laatste reguliere competitiewedstrijd werd pijnlijk duidelijk.. dat De Roon enorm gemist werd.
Ik had liever gezien dat Joey verkocht werd, want dat is juist een zwaar overschatte speler.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Mackan68 » 12-07-2015 06:20

Flying Tilster schreef:
De laatste reguliere competitiewedstrijd werd pijnlijk duidelijk.. dat De Roon enorm gemist werd.

Hoe bedoel je? De laatste reguliere wedstrijd deed de Roon gewoon mee. Tegen Vitesse thuis bij de 4-1 werd aangetoond dat we heel goed zonder hem kunnen. In de andere wedstrijd waar Marten niet meedeed, tegen Excelsior uit (3-0) speelde het hele team gewoon als 11 labbekakken en kun je je afvragen of Marten daaraan iets had kunnen veranderen. Ik geloof daar niet in.
Ik denk dat het hetzelfde geval is als met o.a Joey, maar eigenlijk iedere speler. Namelijk, als het als team leuk of goed draait kunnen ze heel aardig voetballen, maar ze zullen 'het verschil' nooit maken in de mindere wedstrijden. Niet het verschil tussen gelijk spelen of winnen. Door zelf te scoren of door iemand vrij te zetten voor de goal. Marten was gewoon een werker, een waterdrager, meer niet.

Een spits als Finnbogason of middenvelder als Ziyech had die kwaliteit wél. Alfred kon als een draak voetballen, maar wel vanuit het niets de bal in het netje leggen. Ziyech deed dat regelmatig met zijn vrije trappen en prima corners (die toen nog wel eens wat goals opleverden) Hij bracht ook nog wel eens wat andere spelers in scoringspositie. Dat verschil zie je ook in de cijfers over afgelopen seizoen en het seizoen ervoor. In 2013-2014 hebben we 3 wedstrijden meer gewonnen, 2x minder gelijk gespeeld en 1x minder verloren en is er 19 keer vaker gescoord.

Ik denk dat het aantal 'lastige' wedstrijden tegen de kleintjes vooral te maken heeft met het verlies van Ziyech en dat na een paar wedstrijden Joey op 10 werd gezet i.p.v Sinkgraven. Ik hoop daarom ook dat juist die positie komend seizoen anders ingevuld gaat worden. Joey heeft het daar op wat afjagen voetballend gewoon niet. Als jet gister ook weer zag wat voor enorme kans hij weer miste.
De Roon gaat door van den Boomen gewoon prima vervangen worden. Daar zit ik niet over in.

De laatste middenvelder die altijd onzichtbaar was in de wedstrijden maar ontzettend belangrijk was voor het elftal wat ik mij kan herinneren blijft nog altijd Arek Radomski.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Marten de Roon

Berichtdoor diepFries » 12-07-2015 09:27

Laatste reguliere competitiewedstrijd :wink:

Dat was dus Twente-thuis, waar nadat De Roon (noodgedwongen) werd gewisseld het van kwaad tot erger ging. Overigens wil ik niet beweren dat met De Roon we de wedstrijd wel zouden hebben gewonnen. Zijn afwezigheid was hier echter duidelijk merkbaar.
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor nickstok » 12-07-2015 09:28

Marten de Roon verlaat Friesland voor een nieuw avontuur in Italië. De aanvoerder van sc Heerenveen tekende een vierjarig contract bij Atalanta Bergamo. Een droomkans, aldus Marten de Roon, die hoopt zich in de Serie A te kunnen manifesteren. ,,Dat wordt de uitdaging, ik wil een basisplaats veroveren.’’

Atalanta Bergamo melde zich in mei, halverwege de play-offs, voor het eerst voor Marten de Roon. ,,Ik kreeg een telefoontje van mijn zaakwaarnemer, wat ik van Italië vond.’’ De middenvelder dacht in eerste instantie aan een geintje, maar Atalanta Bergamo was bloedserieus. ,,Vier, vijf mensen van Atalanta hebben me tien keer aan het werk gezien. Ze wisten me precies te vertellen hoe ik gespeeld had.’’

Verrassing
De belangstelling kwam als een volslagen verrassing. ,,Ik was totaal niet met een transfer bezig, had net voor twee jaar bijgetekend en heb het bij Heerenveen uitstekend naar mijn zin.’’ Toch was het geen moeilijke keuze. ,,De sportieve verbetering staat op de eerste plaats, maar ook financieel is het aantrekkelijk. Daarnaast schijnt Bergamo een mooie stad te zijn en is het leven in Italië goed. Ook in die zin kan ik mijn horizon verbreden.’’

De middenvelder hoopt uit te groeien tot een vaste waarde voor Atalanta Bergamo. Geen makkelijke opgave, maar de Italianen hebben niet voor niets aan zijn deur geklopt. ,,Ze hebben me doelbewust gescout, weten wat voor type speler ik ben. Atalanta speelt vanuit een goed georganiseerde verdediging om van daaruit de ruimtes te zoeken. Met mijn loopvermogen en tactisch inzicht kan ik van waarde zijn. Het feit dat ze me voor vier jaar halen spreekt vertrouwen uit. Ze willen me graag, dat streelt.’’

Nadat dinsdag alle partijen tot overeenstemming waren gekomen, kon Marten de Roon woensdagochtend het nieuws vertellen aan technische staf en selectie. Die betreuren het vertrek van de aanvoerder, maar: ,,Ze gunnen me deze kans en zijn blij voor me.’’ De middenvelder vloog woensdagavond naar Italië, waar hij vandaag gepresenteerd werd.

Onwezenlijk
In Bergamo maakt hij meteen kennis met de Italiaanse mores, want zaterdag (gisteren) vertrok hij voor een drie weken durend trainingskamp. ,,Dat is wel wat anders dan drie dagen Garderen ja. Weet je, het gaat allemaal heel snel, zeker voor mijn vriendin die zwanger is gaat het heel rap, maar ik wil het meemaken, ben ontzettend nieuwsgierig. Aan de andere kant is het nog onwezenlijk, het besef dat ik in Italië ga spelen moet nog komen.’’

Marten de Roon hoopt in Italië een betere speler te worden. Van confrontaties met de wereldsterren van Lazio Roma, Juventus en AC Milan kan de middenvelder veel leren. ,,Maar wat denk je van de mannen die bij Atalanta al jaren meedraaien in de serie A, daar kun je ook wat van opsteken hoor. Het lijkt me geweldig om op zo’n mooi podium actief te zijn.’’

Zo komt er na drie seizoenen een einde aan zijn Friese periode. Een periode waarop Marten de Roon met louter goede gevoelens op terug kijkt. ,,Ik kwam als 21-jarige jongen uit de Jupiler League en ben uitgegroeid tot vaste waarde en aanvoerder. Ik heb onder Van Basten en Lodeweges mogen trainen en heb vrienden gemaakt. Ik weet absoluut dat ik met een aantal jongens contact zal blijven houden. Verder had ik een goede relatie met de fans. Ik heb altijd alles gegeven en dat werd gewaardeerd. Heerenveen blijft in mijn hart, ik zal hier zeker nog wel eens terug komen.’’


Aldus de officiële clubsite: http://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/ital ... de-roon/10
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Jazz » 12-07-2015 09:55

Voor hoeveel is hij verkocht?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Marten de Roon

Berichtdoor NNboss » 12-07-2015 12:38

Jazz schreef:Voor hoeveel is hij verkocht?

1,25 miljoen had ik gelezen
Pride of the north! :stan:
Avatar gebruiker
NNboss
Selectiespeler
 
Berichten: 422
Geregistreerd op: 27-09-2013 18:16

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Mackan68 » 12-07-2015 12:44

diepFries schreef:Laatste reguliere competitiewedstrijd :wink:

Dat was dus Twente-thuis, waar nadat De Roon (noodgedwongen) werd gewisseld het van kwaad tot erger ging. Overigens wil ik niet beweren dat met De Roon we de wedstrijd wel zouden hebben gewonnen. Zijn afwezigheid was hier echter duidelijk merkbaar.

Dat is op zich niet zo vreemd. Je haalt je aanvoerder en 'organisator' uit je team en uit de wedstrijd. Waarin je het toch al lastig hebt. Voor mij geen opzienbarend gegeven dat mensen dan denken dat Marten toen gemist werd. De wedstrijd tegen Vitesse thuis bewees het tegendeel. Vanaf het begin zonder hem en toch een prima wedstrijd gespeeld mét een prima uitslag.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Mackan68 » 12-07-2015 12:47

NNboss schreef:1,25 miljoen had ik gelezen

Dat is het bedrag wat volgens transfermarkt zijn marktwaarde zou zijn. Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat dat ook daadwerkelijk het bedrag is wat de club voor Marten heeft gekregen. Het zal ergens rond het miljoen zijn. Indien er tijdens de verlenging in februari een gelimiteerde transfersom is vastgelegd wellicht nog niet eens dat bedrag.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Stiffie » 12-07-2015 16:15

Ik schat tussen de 1,25 tot 1,5 miljoen. Is prima omdat hij niets gekost heeft en als hij niet verlengd had, niets had opgeleverd. Dus bonus inkomsten! Voor dat geld halen we wel een nieuwe middenvelder.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Bernabeu » 12-07-2015 18:15

Heb zelf van iemand binnen de club gehoord dat het bedrag iets boven de 3 miljoen zit...
Avatar gebruiker
Bernabeu
Bankzitter
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: 05-12-2002 19:10
Woonplaats: Heerenveen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Mackan68 » 12-07-2015 19:49

Bernabeu schreef:Heb zelf van iemand binnen de club gehoord dat het bedrag iets boven de 3 miljoen zit...

Omgerekend in Lires misschien. In euro's zou ik daar maar niet vanuit gaan.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Superfries1996 » 12-07-2015 19:53

Bernabeu schreef:Heb zelf van iemand binnen de club gehoord dat het bedrag iets boven de 3 miljoen zit...


Als dat zo is mag Hans Vonk wat mij betreft per direct een eigen standbeeld krijgen op de club :D
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Knipecity » 12-07-2015 20:34

Een italiaanse club die graag onze aanvoerder wil met nog een contract van 2 jaar. Dan ga ik er wel van uit dat daar wel het nodige geld tegenover staat. Of hij dat volgens ons nou waard is of niet. Blijkbaar zien zij veel in hem.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Marten de Roon

Berichtdoor AllardP » 16-07-2015 16:51

Negen ton, aldus het AD... Ik begrijp het niet; als de technische staf het in hem ziet zitten, dan verkoop je je aanvoerder toch niet voor zo'n fooi? Waarvan je ook nog eens drie ton aan Sparta mag overmaken. Ligt misschien aan mij, maar ik zie de logica niet.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Marten de Roon

Berichtdoor pes5 » 16-07-2015 16:54

'Het economische belang' zal wel weer verkozen zijn boven het sportieve. Daar is Vonk goed in.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Jazz » 16-07-2015 17:16

De Roon is makkelijk te vervangen. Een van je grootste kostenpost bij de club is voor een redelijk bedrag verkocht. Hoopte zelf op +- 1,4 miljoen. Ben benieuwd of er ook nog een doorverkooppercentage in zijn contract is gezet.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Mackan68 » 16-07-2015 17:46

Bernabeu schreef:Heb zelf van iemand binnen de club gehoord dat het bedrag iets boven de 3 miljoen zit...

Ben met nog geen eens 9 ton ontvangen voor Marten wel benieuwd wie jouw contactpersoon is bij de club. Die hoeven we in ieder geval niet op z'n woord te geloven.... :D
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Mackan68 » 16-07-2015 17:50

pes5 schreef:'Het economische belang' zal wel weer verkozen zijn boven het sportieve. Daar is Vonk goed in.

Ik kan me ook best voorstellen dat de club het als morele plicht heeft gevoeld om mee te werken aan deze transfer, omdat Marten in februari ook behoorlijk toe heeft moeten leggen op de afspraken in de optie bij verlenging. In die zin is 9 ton, en een halve maand aan salaris (die toch nog heel aanzienlijk was en nu dus vrijkomt) economisch alleen maar een meevaller. Ik heb hier dan ook totaal geen probleem mee.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Bernabeu » 17-07-2015 19:23

Mackan68, zo lijkt het nu wel ja :wink:

Heb het gehoord van een speler van het 1e elftal. Kon het niet geloven maar hij zei het 100% zeker te weten. Spreek 'm dit weekend nog dus vraag hem nogmaals hoe hij aan deze info komt.
Avatar gebruiker
Bernabeu
Bankzitter
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: 05-12-2002 19:10
Woonplaats: Heerenveen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Jazz » 17-07-2015 19:41

Bernabeu schreef: Heb het gehoord van een speler van het 1e elftal. Kon het niet geloven maar hij zei het 100% zeker te weten. Spreek 'm dit weekend nog dus vraag hem nogmaals hoe hij aan deze info komt.


Hoe ken je deze speler? Houd je bron geheim maar ben wel benieuwd hoe het zit :D
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Bernabeu » 18-07-2015 14:23

Wat ik hoor is dat er onder de spelers best wel regelmatig over transfersommen / salarissen etc. gesproken wordt en delen ze dit met elkaar zonder dat daar moeilijk over gedaan wordt. De speler in kwestie is een vriend van me & ik hoor dus wel vaker wat en meestal komt dat redelijk overeen met de uiteindelijke werkelijkheid.
Avatar gebruiker
Bernabeu
Bankzitter
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: 05-12-2002 19:10
Woonplaats: Heerenveen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Baggerraartje » 19-07-2015 14:09

Had na zijn verlenging een gelimiteerde tranfersom. Vandaar die 9 ton waarschijnlijk.
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Mackan68 » 19-07-2015 16:54

Baggerraartje schreef:Had na zijn verlenging een gelimiteerde tranfersom. Vandaar die 9 ton waarschijnlijk.

Hij had géén gelimiteerde transfersom heeft Marten zelf gezegd.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Marten de Roon

Berichtdoor fuotbalgek » 19-07-2015 19:44

Voor mij leeft het idee dat het niet eens zo belangrijk is hoeveel we voor De Roon hebben gekregen. Het is een degelijke, hardwerkende speler. Niet een speler waar je verder mee komt. Spelers met de status van aanvoerder en goed verdienende speler zouden meer moeten brengen. Dat geldt overigens ook voor Joey.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Neymar » 23-07-2015 19:14

Atalanta heeft vandaag 1-0 gewonnen van Al Ahli Doha, De Roon heeft de enige goal gemaakt :lol:.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Marten de Roon

Berichtdoor hm_DR88 » 23-07-2015 22:06

Tijdens mijn vakantie hoorde ik dat hij verkocht was. Gezien de reacties hier op dit forum, lees ik dat men verwacht dat toekomstige vervangers hem snel zullen laten vergeten. Persoonlijk denk ik dat we nog wel eens heel erg tegen kan gaan vallen.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Feanfan 1 » 27-07-2015 19:16

Eerste competitiewedstrijd voor De Roon is direct een mooie. Op 23 augustus gaat hij op bezoek naar MIlaan tegen Inter.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten