Marten de Roon

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Marten de Roon

Berichtdoor pes5 » 16-09-2013 12:14

john2p schreef:

Niet helemaal waar, want die heeft doorgetraind gedurende de interlandweek. En de Roon heeft 10 dagen niet getraind. Daarbij is de speelwijze van Finn met de Roon natuurlijk niet vergelijkbaar. De Roon maakt veel meer kilometers, moet het daar ook van hebben. Dan is fitheid een nog belangrijkere factor. De speelwijze van Finnbogason is vooral loeren op de momenten. Hij werkte gisteren overigens best hard.


Finnbogason gaf zelf aan dat hij moe was omdat hij zo'n tijd niet volledig had getraind. De Roon had ook een tijd niet getraind. Het gaat mij niet om de speelstijlen van beiden, maar wel om dat je als trainer niet zo snel twee spelers in de basis zet waarvan je niet weet of ze de 90 minuten kunnen volmaken. Dan ben je al twee wissels kwijt bij tegenslag.
Bovendien was ook Van Anholt niet okselfris. Evenals Kum.

Dat je dan kiest voor Finnbogason en Van Anholt snap ik wel. Het niet laten starten van De Roon was eenvoudiger op te vangen.


Overigens vond ik het middenveld in de tweede helft prima renderen. Eikrem als man voor de defensie, waarbij elke aanval begon, De Roon als loper en Vd Berg achter Finnbogason om tweede ballen te winnen en om zijn diepgang.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor john2p » 16-09-2013 12:28

@pes5 eigenlijk zijn we het dus met elkaar eens. Want we begrijpen beiden waaromde Roon wissel stond. We voeren alleen andere argumenten aan. Ik denk dat vBasten al onze argumenten heeft overwogen :lol: . In ieder geval was het best te verdedigen. Ik hoop wel dat vBasten nu voort blijft borduren op het middenveld Eikrem, de Roon en Ziyech. Ik zou het wel jammer vinden om terug te vallen op bijna 3 controleurs. In bepaalde wedstrijden zou ik het wel kunnen begrijpen, dus zoals gisteren, waarin meer vechtvoetbal nodig is dan tactisch/technisch voetbal (of dat nou is vanuit dominantie, of mooie counters, vind ik eprsoonlijk ook best mooi voetbal als dat goed wordt uitgevoerd).
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Erwin4ever » 17-09-2013 18:23

Frisian Viking schreef:Deze jongen is toch één van de eerste spelers die je erin zet.

Helemaal mee eens, in mijn ogen Het verschil tussen de eerste en tweede helft!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Otsje P » 01-11-2013 09:15

Beste brave Marten is even volledig van het padje. Hij maakt momenteel echt ontzettend veel fouten, zou het de welbekende terugslag zijn? Zondag maar even op de bank dacht ik zo. Van den Berg is stabieler op dit moment.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Grimo » 01-11-2013 09:26

De Roon was slordig en niet goed, maar Ziyech en vooral Eikrem laten in mijn ogen ook verschrikkelijk weinig zien. Vond Eikrem tegen NEC en VVV niet sterk en bijzonder.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Gekko » 01-11-2013 10:14

Het harmonieert niet tussen die drie. Het is geen eenheid, er is geen vastigheid waarbij men elkaars sterkte benut. Individueel zie je soms goede dingen, vooral de openingen van Ziyech springen daarbij in het oog. De Roon is zoekende naar zijn rol op het middenveld. Verzet veel werk maar het is nog niet effectief genoeg. iets meer ingetogen spelen zou een stap voorwaarts zijn.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 24-11-2013 09:42

Wat was deze jongen slordig in zijn passing , ging echt helemaal nergens over !! Moet echt een verbeterpunt worden , anders zie ik het somber in , staat volledig stil in zijn ontwikkeling.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Marten de Roon

Berichtdoor john2p » 24-11-2013 09:44

RuudvanHuntelaar schreef:Wat was deze jongen slordig in zijn passing , ging echt helemaal nergens over !! Moet echt een verbeterpunt worden , anders zie ik het somber in , staat volledig stil in zijn ontwikkeling.


Klopt, ik vond hem 1 van de mindere schakels. Hij oogt ook onzeker.
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Erwin4ever » 24-11-2013 11:52

Speelde inderdaad niet altijd even gelukkig, maar is nog jong en vorig jaar wel heel snel ontwikkeld.
Dat hij dan een terugval krijgt is te verwachten. Blijft altijd hard werken, mooi laten staan! Zal hier alleen maar sterker van worden!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Otsje P » 25-11-2013 10:49

Erwin4ever schreef:Speelde inderdaad niet altijd even gelukkig, maar is nog jong en vorig jaar wel heel snel ontwikkeld.
Dat hij dan een terugval krijgt is te verwachten. Blijft altijd hard werken, mooi laten staan! Zal hier alleen maar sterker van worden!


Zo speelt hij het hele seizoen al. Is hij de nieuwe Dirk Kuijt of zo? Alles aan de bal verkeerd doen, maar hij werkt zo lekker hard, dus we laten hem maar staan? Dan kan ik ook wel meedoen, ik wil ook wel hard werken.

De Roon staat wat mij betreft de vooruitgang van ons positiespel al de hele tijd in de weg. Die jongen zou als dienende speler naast Eikrem wel aardig kunnen functioneren, maar denkt nu dat hij het spel moet maken. Afpakken en inleveren zou zijn credo op dit moment moeten zijn. Hij levert simpelweg elke bal die hij krijgt rechtstreeks in bij de tegenstander, dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Flying Tilster » 25-11-2013 16:02

Otsje P schreef:De Roon staat wat mij betreft de vooruitgang van ons positiespel al de hele tijd in de weg. Die jongen zou als dienende speler naast Eikrem wel aardig kunnen functioneren, maar denkt nu dat hij het spel moet maken. Afpakken en inleveren zou zijn credo op dit moment moeten zijn. Hij levert simpelweg elke bal die hij krijgt rechtstreeks in bij de tegenstander, dat kan toch niet de bedoeling zijn.


Dat hij het spel wil maken, kun je hem m.i. niet kwalijk nemen. Hij wordt er door gedwongen door MvB, doordat er naast hem een houthakker staat die er ook helemaal niks van bakt. Het zijn beiden dienende spelers, die nu gedwongen worden het spel te maken.
Ook Van den Berg hoort ballen af te pakken en direct in te leveren. Doordat MvB ze beiden opstelt denken ze beiden dat ze het spel moeten maken en dat kunnen ze gewoon niet. En dat is wel iets wat ik Van Basten aanreken.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Otsje P » 25-11-2013 16:06

Flying Tilster schreef:Dat hij het spel wil maken, kun je hem m.i. niet kwalijk nemen. Hij wordt er door gedwongen door MvB, doordat er naast hem een houthakker staat die er ook helemaal niks van bakt. Het zijn beiden dienende spelers, die nu gedwongen worden het spel te maken.
Ook Van den Berg hoort ballen af te pakken en direct in te leveren. Doordat MvB ze beiden opstelt denken ze beiden dat ze het spel moeten maken en dat kunnen ze gewoon niet. En dat is wel iets wat ik Van Basten aanreken.


Eens hoor. Of de Roon, of van den Berg opstellen. Nooit beiden.

Persoonlijk vind ik van den Berg aan de bal beter dan de Roon, maar anderen hebben weer wat meer moeite met van den Berg.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Marten de Roon

Berichtdoor AllardP » 25-11-2013 16:12

De Roon is geen briljante voetballer, maar heeft een gigantisch loopvermogen en nog veel potentie om beter te worden. Beide in tegenstelling tot Van den Berg. Benutten op zijn sterke punten en gewoon in de basis houden.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Marten de Roon

Berichtdoor fuotbalgek » 26-11-2013 10:13

AllardP schreef:De Roon is geen briljante voetballer, maar heeft een gigantisch loopvermogen en nog veel potentie om beter te worden. Beide in tegenstelling tot Van den Berg. Benutten op zijn sterke punten en gewoon in de basis houden.


Exact, vorig seizoen hebben we een sterke serie gehad van vijf wedstrijden waarin de Roon vijf marathons heeft gelopen. hierdoor konden we echt vooruit druk zetten. Ik zie in de Roon dan ook echt veel meer dan vd Berg, zeker richting de komende jaren.

Het ging goed zonder 'aanvoerder' vd Berg, hij begon te mokken en MvB pakte de eerste kans om hem er weer in te zetten. Nu is hij gelukkig weer 2 wedstrijden afwezig, hopelijk grijpt MvB daarna niet weer gelijk terug naar vd Berg. Gewoon lekker Eikrem, Roon en Ziyech.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Fanatismo » 26-11-2013 11:46

Ben benieuwd wat de Roon zaterdag laat zien zonder vd Berg, samen op het middenveld vind ik geen goede combinatie.
Als Eikrem fit is, is dat het ideale middenveld, maar stelt van Basten Eikrem op???
Of gaat ie voor De Kamps?
Fanatismo
Selectiespeler
 
Berichten: 443
Geregistreerd op: 03-10-2013 09:33

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Gekko » 26-11-2013 16:35

De Roon moet veel zuiniger, ingetogener spelen en zijn momenten kiezen om diep te gaan. Het is nu te vaak 120 km per uur met beperkt effect en veel risico weg te zijn als het niet kan.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor dirkj » 04-12-2013 16:03

geen slecht verhaal. http://nos.nl/artikel/582512-de-roon-ho ... kheid.html

(enige jammere is die opmerking dat het bij een 'echte club' toch wat anders geregeld is, dat mogen sommigen zich dan wel weer aantrekken)
dirkj
Selectiespeler
 
Berichten: 260
Geregistreerd op: 07-01-2007 21:50

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Flying Frisian » 09-02-2014 23:01

Ongelofelijk hoe vaak deze jongen "vast" staat en daardoor niet kan reageren op een schijnbeweging. Hij kan een hoop progressie boeken door meer op zijn voorvoeten te gaan staan.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Knipecity » 09-02-2014 23:29

Misschien heb je daarin gelijk, maar ik vind deze jongen zich erg goed ontwikkelen. Wat knapt hij veel vuil werk op, jaagt tegenstanders op, pakt ballen af, gaat voorop in de strijd op een positieve wijze.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Gekko » 11-02-2014 11:46

We missen Henk Heising. Die maakte van rodelaar Van Nistelrooij en ballerina met de startsnelheid van een Ferrari. Op dat vlak kan De Roon ook nog beter worden.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Grimo » 11-02-2014 15:25

Ook de Roon zijn contract moet verlengd worden anders loopt hij volgend seizoen gratis de deur uit.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Marten de Roon

Berichtdoor fuotbalgek » 11-03-2014 10:16

Speelt de laatste weken beter. Veel nuttig werk op het middenveld in verdedigend opzicht, maar durft ook sneller vooruit te voetballen. Valt me op dat hij vaker voor een voorwaartse pass durft te kiezen richting Ziyech of een vleugelspeler, wat ons spel er een stuk aantrekkelijker op maakt. Hopelijk kan hij deze ontwikkeling doorzetten.

En dat nieuwe contract lijkt inderdaad wel zinvol.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Wizard » 11-03-2014 14:54

fuotbalgek schreef: maar durft ook sneller vooruit te voetballen. Valt me op dat hij vaker voor een voorwaartse pass durft te kiezen richting Ziyech of een vleugelspeler
En dat nieuwe contract lijkt inderdaad wel zinvol.

Helemaal eens. Ben ook erg blij verrast door het spel van De Roon. Vond hem altijd één van de zwakkeren (kip zonder kop), maar vind dat hij zich erg goed ontwikkelt op dit moment. Vooral zijn visie om vooruit te denken met prachtige crosspasses werkt goed. Hopelijk blijft hij effectief denken en niet in de manier waarop.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Otsje P » 11-03-2014 15:10

Wizard schreef:Vooral zijn visie om vooruit te denken met prachtige crosspasses werkt goed.


Vooruit spelen wordt nu ook meer beloond. In die zin dat Bilal en VLP over het algemeen vrij zuinig zijn met de bal. Toch is het ook gewoon zo dat deze jongens nu sneller gevonden worden. Voor mijn gevoel werd Slagveer bijna altijd in de dekking aangespeeld, en daar ligt beslist niet zijn sterke punt. Misschien dat ook een Slagveer momenteel wel beter tot zijn recht zou komen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Knipecity » 23-03-2014 20:15

Deze jongen wordt met de week beter. Is aanjager, balafpakker en ook zijn passing wordt steeds beter. Laat soms Ziyech-achtig inzicht zien door buitenspelers weg te sturen met een fraaie pass.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Fanatismo » 23-03-2014 21:00

Sinds ie weer aanvoerder is, speelt ie met meer zelfvertrouwen, prima ontwikkeling! Had het ook verdiend om
gisteren MOM te worden.
Fanatismo
Selectiespeler
 
Berichten: 443
Geregistreerd op: 03-10-2013 09:33

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Fanatismo » 23-03-2014 21:05

MOTM bedoel ik natuurlijk :)
Fanatismo
Selectiespeler
 
Berichten: 443
Geregistreerd op: 03-10-2013 09:33

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Erwin4ever » 24-03-2014 08:37

Knipecity schreef:Deze jongen wordt met de week beter. Is aanjager, balafpakker en ook zijn passing wordt steeds beter. Laat soms Ziyech-achtig inzicht zien door buitenspelers weg te sturen met een fraaie pass.

Was afgelopen zaterdag inderdaad weer verreweg de beste op het veld!!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Fanatismo » 01-05-2014 11:16

Op de Feanfansite staat een interessant stuk van de Rhoon, omtrent de mensen die weg moeten, vooral Busscher en van Dijk vindt ie kwalijk!
Fanatismo
Selectiespeler
 
Berichten: 443
Geregistreerd op: 03-10-2013 09:33

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Grimo » 01-05-2014 11:45

Fanatismo schreef:Op de Feanfansite staat een interessant stuk van de Rhoon, omtrent de mensen die weg moeten, vooral Busscher en van Dijk vindt ie kwalijk!


De Roon is hier om te voetballen, niet om over het beleid te discussieren. Zou verstandig zijn als hij zich op het voetballen concentreert ipv in de pers te reageren op deze bezuinigingen.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten