Marten de Roon

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Fanatismo » 01-05-2014 11:53

Grimo, als aanvoerder mag je daar best wel iets van zeggen, of er iets mee gedaan wordt is wat anders!
Fanatismo
Selectiespeler
 
Berichten: 443
Geregistreerd op: 03-10-2013 09:33

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Superfries88' » 01-05-2014 11:59

De Roon mag als aanvoerder wel iets zeggen, maar is het handig om nu al zulke uitspraken te doen? Hij moest op dat moment immers nog intern overleggen en ik neem aan dat hij ook de clubleiding daarbij spreekt. Misschien laat hij zich wel overtuigen door Van der Wiel en co. Maar dan ligt een stukje onrust al weer op straat... Blijf wijselijk stil, ga intern op zoek naar de precieze beweegreden en beslis pas daarna of je zoiets moet delen met de media. Hoewel ik zijn reactie wel kan begrijpen, vind ik niet dat hij als aanvoerder de juiste weg kiest.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Otsje P » 01-05-2014 12:07

Superfries88' schreef:De Roon mag als aanvoerder wel iets zeggen, maar is het handig om nu al zulke uitspraken te doen? Hij moest op dat moment immers nog intern overleggen en ik neem aan dat hij ook de clubleiding daarbij spreekt. Misschien laat hij zich wel overtuigen door Van der Wiel en co. Maar dan ligt een stukje onrust al weer op straat... Blijf wijselijk stil, ga intern op zoek naar de precieze beweegreden en beslis pas daarna of je zoiets moet delen met de media. Hoewel ik zijn reactie wel kan begrijpen, vind ik niet dat hij als aanvoerder de juiste weg kiest.


Zo is het natuurlijk Superfries88. In plaats van meteen de grote leider uit te gaan hangen in de media, had hij beter eerst aan kunnen kloppen bij v/d Wiel. Wellicht dat die hem haarfijn uit kon leggen hoe ze het in gaan vullen.

De media maakt er ook weer een mooi verhaal van natuurlijk. Ze brengen het net of de Roon het als aanvoerder opneemt voor diegenen die ontslag krijgen. Maar de Roon kijkt naar de selectie, en dus naar zichzelf in deze kwestie. Hij vindt de inbreng van van Dijk belangrijk voor het functioneren van de spelers, en wil dus weten hoe men dat denkt op te lossen.

Feanonline is ook alleen nog maar op hits uit. Zullen wel goed verdienen aan de sponsoring. Allemaal schreeuwende koppen, die uit hun verband gerukt zijn. Bah, zonde.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Frisian Viking » 09-08-2014 20:22

Waar was deze jongen mee bezig zeg. Bijna alles ging fout.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Marten de Roon

Berichtdoor DSCH » 10-08-2014 16:32

Frisian Viking schreef:Waar was deze jongen mee bezig zeg. Bijna alles ging fout.


Ik heb soms het gevoel dat hij wat te overijverig is. Achter elke bal aan rennen en meerdere dingen tegelijk willen doen. Op die manier ontstaat vaak de situatie dat hij uit positie loopt en daardoor de tegenstander het middenveld wat in handen krijgt. Aan de andere kant, door zijn ijver herstelt hij ook vaak fouten, maar ik zou hem toch liever wat rustiger zien willen worden. Wat rustiger aan de bal zodat hij betere keuzes kan maken en wat rustiger in zijn loopacties zodat hij de goede momenten kan uitzoeken.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Lardy » 23-08-2014 21:27

Hopelijk komt die nieuwe middenvelder snel. De Roon heeft echt niet het niveau van Heerenveen, verdedigen kan hij niet, aanvallen kan hij niet, technisch zeer beperkt, gogme heeft hij niet. Hij is conditioneel sterk, fysiek in orde en kan veel lopen. Maar is dat tegenwoordig al genoeg voor een middenvelder van Heerenveen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Stiffie » 23-08-2014 22:46

Vergelijk dat eens met Eikrem en Kums.... Die konden wel voetballen. Hij is wel bruikbaar maar in een bepaalde rol. Jagen, energie erin gooien maar voetballend zo beperkt. Ik denk dat Thorsby hem snel gaat overvleugelen.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Marten de Roon

Berichtdoor frisianbadboy » 23-08-2014 22:59

Hopelijk komt die nieuwe middenvelder snel. De Roon heeft echt niet het niveau van Heerenveen, verdedigen kan hij niet, aanvallen kan hij niet, technisch zeer beperkt, gogme heeft hij niet. Hij is conditioneel sterk, fysiek in orde en kan veel lopen. Maar is dat tegenwoordig al genoeg voor een middenvelder van Heerenveen.


Ik vond hem vandaag de slechtste aan onze kant. Veel onnodig balverlies en zie hem geen stappen meer maken. Lijkt al twee jaar stil te staan in ontwikkeling. Harde werker maar de echte voetbalkwaliteit ontbreekt helaas.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Knipecity » 23-08-2014 23:16

Snap die kritiek op hem niet zo. Is een erg nuttige speler voor ons die veel werk verzet, maar ook vaak met lange ballen openingen vindt. Ik zie hem liever dan vd Berg.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Marten de Roon

Berichtdoor frisianbadboy » 24-08-2014 21:49

Marten de Roon vraagt om versterkingen. Ik vind het persoonlijk wel ironisch dat in mijn ogen één van de mindere spelers vraagt om versterking. Na van den Berg is Marten toch zeker degene die ik zou vervangen voor een nieuwe speler. Ik vind hem qua ontwikkeling al jaren stilstaan. Jammer maar helaas. Juist deze speler roept om versterking die in mijn optiek wel eens ten koste van zichzelf zou gaan wat mij betreft.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Riverside » 24-08-2014 22:02

Vind ik niet terecht, ik vind Marten een belangrijke kracht voor dit elftal. Oké, hij zal Oranje niet gaan halen, maar voor ons toch een zeer bruikbare middenvelder. Daarnaast een intelligente jongen die niet snel naast zijn schoenen gaat lopen. Ben blij met hem als aanvoerder.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Stiffie » 25-08-2014 08:55

Wat doet hij dan zo goed Gerard? En hij kan wel intelligent zijn maar ik vind dat hij te weinig voetbalintelligentie heeft.
Ook het eeuwige gemekker op de scheidsrechter, wat hem nog al eens geel oplevert, komt niet bijster verstandig over.
Hij zal stappen moeten maken anders wordt hij gepasseerd.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Marten de Roon

Berichtdoor dirk3 » 25-08-2014 09:25

Ik vind hem, voor ons huidige niveau, goed genoeg. Met goeie voetballers om hem heen (Sinkgraven, Thorsby?, Pele, aankoop?)
kan hij naar zijn kwaliteiten spelen vanuit zijn positie. Verleden jaar met VDB en Ziyech, had ik de indruk dat hij zichzelf voorbij liep, omdat de twee anderen regelmatig een steekje lieten vallen en de voetballende basis in de ploeg als geheel minder was.
dirk3
Wereldspeler
 
Berichten: 1289
Geregistreerd op: 30-08-2012 21:10

Re: Marten de Roon

Berichtdoor BK2007 » 14-09-2014 10:51

Hij had een bizar moment toen hij volledig over de bal maaide, vervolgens in zijn val aan de broek hing van zijn tegenstander en daarmee een gevaarlijke vrije trap tegen kreeg. Hij werd daarna nog even door de vd Berg uitgelachen trouwens.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Peter » 14-09-2014 11:37

Snel verlengen met deze speler. Volgens mij loopt zijn contract aan het eind van dit seizoen af. Is toch echt een heel erg nuttige speler en scoort nooit een onvoldoende. Vind hem één van de betere aankopen van Heerenveen. Technisch niet altijd de beste, maar superieure mentaliteit en inzet. Is wat mij betreft het cement tussen de stenen.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Peter
Basisspeler
 
Berichten: 809
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:40
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Wizard » 14-09-2014 13:45

Leuke en bruikbare speler maar tilt dit elftal en in deze speelstijl niet duidelijk naar een hoger niveau. Heeft een zeer goede lange pass in de benen maar is in de korte passing nog te vaak slordig (en heeft veel tijd nodig). Zal zich vooral nog in de kleinere ruimtes moeten verbeteren.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Lardy » 20-09-2014 21:44

De hele wedstrijd alles fout doen, verkeerd instappen/doordekken en gaan klagen tegen anderen. Zo'n gozer neem je toch niet serieus. Als de Roon een goede dag heeft is het een bruikbare speler. Maar voor de rest kan je er helemaal niks mee. En dat zelfde geldt voor Van den Berg.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Marten de Roon

Berichtdoor frisianbadboy » 20-09-2014 21:46

Wat een matige voetballer vind ik dit. Samen met van den Berg echt twee hele matige voetballers. Inzet prima maar er moet toch meer kaliteit zijn te vinden tegen een normale prijs. Deed tegen Vitesse weinig goed.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Heerenveen rules » 20-09-2014 21:47

De Roon eruit, Thorsby op zijn plek. De Roon speelde erg matig. Voegt niets toe en leidt dom balverlies.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Marten de Roon

Berichtdoor vries153 » 20-09-2014 22:02

De Roon lijkt net als vorig seizoen weer in een mega dip te zitten waarbij hij nogal wat fout doet de 1-1 bv kwam doordat meneer schoenen ging wisselen op een naar mijn mening totaal verkeerd moment je doet dit niet bij balbezit van de tegenstander, speel dan gewoon even door tot je eigen ploeg balbezit heeft nu had Pröper alle tijd en ruimte en scoorde hij.
vries153
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 23-07-2003 18:48
Woonplaats: gorredijk

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Stiffie » 20-09-2014 22:08

Dom inderdaad om je schoenen te wisselen als het spel gewoon loopt. Doe dat bij een blessurebehandeling of een corner mee. Er moeten toch wel betere spelers dan de Roon te scouten zijn.... Je kan hem er als 12e man wel bij hebben.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Marten de Roon

Berichtdoor pes5 » 20-09-2014 22:13

Ik vond vd Berg best goed anders. Gewoon Van Anholt naar het middenveld en een fatsoenlijke linksback halen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor fuotbalgek » 20-09-2014 22:15

pes5 schreef:Ik vond vd Berg best goed anders. Gewoon Van Anholt naar het middenveld en een fatsoenlijke linksback halen.


Zolang hij als een van de meest ervaren spelers zo dom gedrag blijft vertonen kun je niet op niet op hem vertrouwen. Met Thorsby en Sinkgraven wordt het erg jong en fragiel. Lodeweges zou graag andere keuzes maken, maar dit is wel logisch.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Heerenveen rules » 20-09-2014 22:21

pes5 schreef:Ik vond vd Berg best goed anders. Gewoon Van Anholt naar het middenveld en een fatsoenlijke linksback halen.


Wie moet dat doen dan? :mrgreen: Niet van die moeilijke dingen vragen aan Vonk....
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Marten de Roon

Berichtdoor pes5 » 20-09-2014 22:27

fuotbalgek schreef:
Zolang hij als een van de meest ervaren spelers zo dom gedrag blijft vertonen kun je niet op niet op hem vertrouwen. Met Thorsby en Sinkgraven wordt het erg jong en fragiel. Lodeweges zou graag andere keuzes maken, maar dit is wel logisch.


Van Basfen werd hier altijd bekritiseerd vanwege het meewegen van ervaring... Soms heb je het wel nodig. Vd Berg heeft domme dingen gedaan, maar dat van vandaag was natuurlijk toneelspel van die Vejinovic, waardeloos. Ik vond dat Vd Berg er vaak goed tussen zat, rustig was aan de bal en goed opende op de vleugels. De Roon en Sinkgraven waren beiden minder vandaag.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Lardy » 21-09-2014 12:53

Ik heb mij al vaker uitgelaten over De Roon, het is wel een allround speler die als hij z'n dag heeft best nuttig is. Maar ik vind hem verdedigend kwetsbaar en aanvallend te matig.

Situatie 1. Laat zo z'n man uit z'n rug lopen en verwacht dat die wel overgenomen kan worden. In principe moet dat mogelijk zijn maar je trekt je centrum wel uit elkaar. Maar kan een keer gebeuren.
Afbeelding
Afbeelding

Situatie 2. Grote kans van Leerdam. Hij moet gewoon Leerdam blijven dekken, maar hij gaat druk geven op Propper. Hij laat Leerdam zo helemaal vrij komen. Onbegrijpelijk. Normaal gesproken kost je dit een goal.
Afbeelding
Afbeelding

Situatie 3. Hij zit kort aan de zijlijn op z'n tegenstander, Propper kaatst de bal op Wallace. Drie seconden later staat Propper helemaal vrij.
Afbeelding
Afbeelding

En de laatste. Meer wat klein leed. De eerste geef hij iets te kort rugdekking, Propper krijgt schietkans. Bij de tweede is hij z'n man weer helemaal kwijt. Bal op Propper komt niet aan. Gelukkig. Anders gewoon een goal tegen. Maar dit kan helaas gebeuren op ons niveau.
Afbeelding
Afbeelding
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Marten de Roon

Berichtdoor vries153 » 21-09-2014 14:45

Het is wel duidelijk dat dit iets is waar aan gewerkt kan worden daarbij de Roon is hopeloos uit vorm normaal is het gewoon een meer dan bruikbare speler.

Als ze verstandig zijn bij de technische staf dan gaan ze hier mee aan de slag dit heeft namelijk niets met voetballende kwaliteiten te maken maar enkel met verkeerde keuzes.
vries153
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 23-07-2003 18:48
Woonplaats: gorredijk

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Mackan68 » 21-09-2014 17:53

vries153 schreef:Het is wel duidelijk dat dit iets is waar aan gewerkt kan worden daarbij de Roon is hopeloos uit vorm normaal is het gewoon een meer dan bruikbare speler.

Als ze verstandig zijn bij de technische staf dan gaan ze hier mee aan de slag dit heeft namelijk niets met voetballende kwaliteiten te maken maar enkel met verkeerde keuzes.


Ik ben nog steeds van mening dat het komt omdat een middenveld met de Roon én van den Berg niet ideaal is. Dan heb je 2 spelers die eigenlijk overal en nergens willen staan en dan is de organisatie al snel zoek. Mooi in beeld gebracht door Lardy hier overigens.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Erwin4ever » 22-09-2014 07:17

Mackan68 schreef:Mooi in beeld gebracht door Lardy hier overigens.

Ik denk dat hij volgende week uitgenodigd wordt voor studio voetbal...... :wink:
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Marten de Roon

Berichtdoor fuotbalgek » 22-09-2014 10:32

Mooi in beeld gebracht Lardy, een aantal van deze situaties viel mij inderdaad ook op. Het is waarom lopende middenvelder altijd kansen krijgen tegen ons. Waarom denk je dat Immers uitgerekend tegen ons wel scoort? Bevestigt nog maar weer een keer dat de Roon en vd Berg met elkaar moet gaan concurreren, en er een ander type op 6 moet komen te staan.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten

cron