Marten de Roon

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Wubwub
Jeugdspeler
Berichten: 28
Lid geworden op: 04-04-2011 23:09

Bericht door Wubwub »

Van de 7 doelpunten die we nu tegen hebben gehad komen er 4 op naam van zijn directe tegenstander (Immers, Jansen, Propper, Paulissen). Simpel gerekend kost ons dat 4 punten en een verlenging in de beker. Ik vond de Roon de afgelopen twee seizoenen een hele waardevolle speler, maar dit jaar op de positie voor de verdediging is het echt dramatisch.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2020
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Wubwub schreef:Van de 7 doelpunten die we nu tegen hebben gehad komen er 4 op naam van zijn directe tegenstander (Immers, Jansen, Propper, Paulissen). Simpel gerekend kost ons dat 4 punten en een verlenging in de beker. Ik vond de Roon de afgelopen twee seizoenen een hele waardevolle speler, maar dit jaar op de positie voor de verdediging is het echt dramatisch.
Hopelijk heeft Lodeweges dat ook gezien en zette hij gister niet voor niks Van Anholt op de positie van verdedigende middenvelder.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Wubwub schreef: Ik vond de Roon de afgelopen twee seizoenen een hele waardevolle speler, maar dit jaar op de positie voor de verdediging is het echt dramatisch.
Ik was altijd één van de felle critici richting De Roon afgelopen 2 seizoenen en zal dit na dit drama nog sterker zijn. Tegen Vitessen en nu weer tegen Roda. En zo zijn er van vorig seizoen ook erg veel beelden beschikbaar waaruit blijkt dat hij verdedigend positioneel erg zwak is. Natuurlijk is hij in de opbouw sterker geworden en geeft hij af en toe prachtig splijtende cross passes. Maar verdedigend is het gewoon onthutsend zwak. Je zou een Buijs op het middenveld kunnen laten spelen en Otigba achterin met Van Aken. Wellicht es een probeersel in de toekomst.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Otigba en van Aken centraal achterin is wat onervaren, maar talentvol genoeg, tegen Utrecht hebben ze het prima gedaan. Een middenveld met Buijs, Sinkgraven en Thorsby zie ik zeker zitten (punt naar achteren). Maar ik verwacht dat Buijs achterin gewoon blijft staan en dat de Roon dit seizoen zijn basisplaats gaat verliezen aan Thorsby.
nou nou
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

De Roon is aanvoerder dus zal zijn plek niet sbel verliezen ben ik bang. Maar het zou een zegen zijn. Na de rode kaart van vd Berg in de Kuip was ik voor exit vd Berg maar hij voegt meer toe dan de Roon die als een kip zonder kop over het veld loopt en zo zwak aan de bal is in de kleine ruimte. Vd Berg - Sinkgraven- Thorsby heeft mijn voorkeur.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Wat mij betreft komt v Anholt op het middenveld. Dat mag ten koste van De Roon, maar vd Berg kan ook ingewisseld worden.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

BK2007 schreef:Wat mij betreft komt v Anholt op het middenveld. Dat mag ten koste van De Roon, maar vd Berg kan ook ingewisseld worden.
En dan met Raitala links?
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

BK2007 schreef:Wat mij betreft komt v Anholt op het middenveld. Dat mag ten koste van De Roon, maar vd Berg kan ook ingewisseld worden.
Thorsby gewoon op het middenveld?
nou nou
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

BK2007 schreef:Wat mij betreft komt v Anholt op het middenveld. Dat mag ten koste van De Roon, maar vd Berg kan ook ingewisseld worden.
Volgens mij heeft van Anholt aangegeven niet op het middenveld te willen spelen, even buiten beschouwing latend of hij zoveel te willen heeft...
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Tsja, aardig wat reacties op mijn post om Pele maar op het middenveld te zetten.
Ik denk ook wel terechte opmerkingen.
Maar je moet wat als je ziet dat het middenveld beter moet. Vandaar dat ik pele als goede optie zie.
- wie moet dan op de linksback ? Toch maar Raitala proberen,
- Thorsby is abslouut ook kandidaat. Misschien net nog wat te vroeg ? Ik zag in hem een waardige opvolger van vd berg. Maar het gaat nu toch meer om de verdedigende middenvelderpositie. Thorsby en vd Berg zijn aanvallende middenvelders.
- Dat Pele zelf aangeeft bij voorkeur op de rechtsback te willen spelen is natuurlijk erg belangrijk. Daar hoort hij dan ook te spelen. Maar declub besloot anders en legde Marzo vast. Dan is het gewoon zaak om daar praktisch mee om te gaan. Eigenlijk een slechte zaak dat hij dan om professionele redenen zich maar moet schikken. In dat geval kan hij dus net zo makkelijk ook op het middenveld terecht komen. Iets wat hij vorig seizoen zeer verdienstelijk deed overigens.

Ik zou nog eens graag een goed interview met Pele willen zien met vragen hieromtrent. Misschien wat voor het blad Feanfan ?
Samen maken we de club sterk.
Harmiej
Invaller
Berichten: 285
Lid geworden op: 31-07-2014 15:59

Bericht door Harmiej »

BK2007 schreef: - Thorsby is abslouut ook kandidaat. Misschien net nog wat te vroeg ? Ik zag in hem een waardige opvolger van vd berg. Maar het gaat nu toch meer om de verdedigende middenvelderpositie. Thorsby en vd Berg zijn aanvallende middenvelders.
?
Thorsby wel ja, maar Joey van den Berg een aanvallende middenvelder????
Joey heeft wel diepgang, maar een aanvallende middenvelder is het zeker niet.
Ooit al eens een wedstrijd van Heerenveen bekeken?
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Ik heb de wedstrijd nog eens teruggekeken, maar wat was De Roon wederom slecht, ditmaal met name grossierend in balverlies. Veel simpele dingen gingen fout. Erg slordig.
Heerenveen till I die!
vries153
Bankzitter
Berichten: 241
Lid geworden op: 23-07-2003 19:48
Locatie: gorredijk

Bericht door vries153 »

En weer was de Roon slecht, het korte spel bij hem is gewoon ver en ver onder de maat zowat alles wat over 0-15 meter gaat levert hij in bij de tegenstander.

Met het systeem wat Heerenveen speelt moet je juist daarin goed zijn en hij kan dat duidelijk niet aan.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Daar hadden we Brama heel goed kunnen gebruiken.

Ook weer een vreselijk domme overtreding voorafgaand aan de 1-1.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Heeft dit seizoen nog niks goed gedaan. Staat op dit moment in de schaduw van Van den Berg die gewoon goed voetbalt. Waar is deze jongen toch mee bezig, lijkt helemaal nergens op. En dan is het ook nog je aanvoerder.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Alfred
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Alfred »

Slappe jongen, komt ook geen bal van hem aan. Ik zou voor hem graag een ander poppetje zien, desnoods in de winterstop.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Lodeweges ziet ook wel in dat De Roon niveau Jupiler League is. Maar er kan op dit moment niemand anders staan. Van Anholt kan. Maar dan komt linksback iemand die Jupiler League niveau is. Net als onze rechtsbuiten.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Jij denkt werkelijk dat Lodeweges de Roon aanvoerder maakt als hij in hem een JL speler ziet. Thorsby moet erin op het middenveld als Larsson fit is. Maar je aanvoerder passeer je niet. Dus vindt Lodeweges de Roon een belangrijke speler.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Heerenveen rules schreef:Jij denkt werkelijk dat Lodeweges de Roon aanvoerder maakt als hij in hem een JL speler ziet. Thorsby moet erin op het middenveld als Larsson fit is. Maar je aanvoerder passeer je niet. Dus vindt Lodeweges de Roon een belangrijke speler.
Lodeweges heeft de Roon niet aanvoerder gemaakt, hij heeft geen reden of alternatief gezien om dit te wijzigen. Buijs is nieuw bij de club, Joey is niet de ideale persoonlijkheid en de rest is 13.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

[quote="Heerenveen rules"]Jij denkt werkelijk dat Lodeweges de Roon aanvoerder maakt als hij in hem een JL speler ziet. /quote]
Hij gaat voorop in de strijd en weet vaak goed te doceren en op te peppen waar nodig. Verder gewoon een hele matige voetballer die verdedigend nog te vaak door het ijs zakt. Aan z'n instelling ligt het in ieder geval niet. Echt jammer dat een Brama hier niet is gekomen; zou de ideale versterking zijn naast een Sinkgraven en V/d Berg op het middenveld.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ik denk dat de waarde van De Roon zwaar onderschat wordt. Die jongen zit misschien niet in de beste fase, maar met zijn enorme werklust en aanjagend vermogen is hij samen met vd Berg erg belangrijk met al die jonge jongens er omheen.

Als je Thorsby ipv hem zou opstellen vraag je om problemen, doordat je nog meer routine inlevert.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Knipecity schreef:Ik denk dat de waarde van De Roon zwaar onderschat wordt. Die jongen zit misschien niet in de beste fase, maar met zijn enorme werklust en aanjagend vermogen is hij samen met vd Berg erg belangrijk met al die jonge jongens er omheen.

Als je Thorsby ipv hem zou opstellen vraag je om problemen, doordat je nog meer routine inlevert.
En aan het eind van de rit kost hij je altijd een goal. Hij is gewoon geen 6. Hij kan best wat aanvallender spelen, maar deze functie ligt hem totaal niet.
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1140
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Zat er een aantal keer goed bij in de tweede helft, bij het opvangen van tweede ballen. Werd verder nog een keer heel kwaad op de scheids omdat hij bij z'n shirt was vastgehouden en er niet voor gefloten werd, moet daarmee oppassen. Hij staat immers ook op scherp...
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

was de zwakste schakel op het middenveld gister alweer!
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

hij leverde als gewoonlijk weer erg veel ballen in, hij speelt een stuk slechter dan vorig jaar, daarentegen vond ik Van der Berg prima spelen.
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Van den Berg maakt positieve stappen. De Roon blijft net als Slagveer maar aanmodderen. Wat mij betreft toont hij absoluut niet aan waarom of er met hem verlengd zou moeten worden. Misschien hijzelf ook niet want nog niet zo lang geleden gaf hij aan hier graag te willen blijven. Dat geloof ik graag, want ergens anders zou hij zeker zijn basisplaats en aanvoerdersband kwijt geraakt zijn.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Buijs voor De Roon
Otigba naast Van Aken
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Ik vind dat De Roon een beetje een pispaal is geworden. Ik zie hem onwijs veel nuttig (opruim)werk verrichten op het veld. Nee, daar komt niet altijd veel en mooi aanvallen of opbouwen bij, maar ook wel eens een bal weg rossen en een overtreding maken. Bovendien vind ik hem een waardige aanvoerder die voorop gaat in de strijd.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Hij werkt keihard zoals elke speler van dit team eigenlijk maar zijn passing is ver onder de maat de laatste weken. Toch wel fijn als hij wat vaker naar de goede kleur afspeelt.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Calimero schreef:Ik vind dat De Roon een beetje een pispaal is geworden. .
Ik vind dat ook meer dan terecht:
- Is zeer zwak in de korte passing;
- staat verdedigend vaak aan de verkeerde kant of loopt op 't verkeerde moment in;
- laat al een paar keer z'n man lopen in de omschakeling waardoor er wordt gescoord door 'zijn' man.

Aan het begin van vorig seizoen was hij superieur en maakte hij een enorme ontwikkeling door. Echter sedert februari/maart dit jaar is het steeds ondermaats naar mijn mening en een uitzonderingswedstrijd daargelaten.
Laatst gewijzigd door Wizard op 12-11-2014 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie