Marten de Roon

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Heerenveen rules schreef:Elk nadeel heeft zn voordeel. Mooi laten gaan deze man. Ik vind hem zeer beperkt. Hij en van der Berg is teveel op het middenveld.
We zitten niet vaak op één lijn, maar hier kan ik me wel in vinden. Ik heb liever Van den Berg dan De Roon. De laatste is technisch te beperkt en het is duidelijk dat hij ik zijn ontwikkeling stil staat. Misschien een mooi moment om eens verder te kijken.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Superfries88' schreef:Dat is inderdaad de titel van ELF, maar zij trekken een kortzichtige conclusie uit de woorden van De Roon. Heerenveen heeft een paar jaar geleden een afspraak met hem gemaakt en de financiële richtlijn is afgestemd op de toenmalige situatie. Nadien is het salarishuis echter beperkt en daardoor past de oude afspraak niet meer netjes binnen de nieuwe richtlijnen. Zo simpel moet je dat zien. Natuurlijk kan de club er voor kiezen om de optie gewoon te lichten en dat zal financieel ook best lukken, maar dan creëer je dus weer scheve verhoudingen. Dat is niet wat de club wenst.
En ook dit klopt als een bus natuurlijk. Een speler als De Roon is een waterdrager, niet meer niet minder en hij dient dan ook alszodanig te worden ingeschaald in het nieuwe salarishuis. Hogere salarissen zijn hooguit voorbestemd aan spelers die het verschil kunnen maken, iets wat De Roon nog maar zelden heeft gedaan.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Hij ontwikkelt zich amper, is nog steeds vrij onrustig. Op die positie heb je een speler nodig die niet alleen gas kan geven maar ook rust kan brengen.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Dat druk zetten van De Roon hebben wij het hier vaker over gehad, hij is onze '6' maar zet redelijk onnozel druk. Hij stuurt niet aan, houdt geen controle over het middenveld en zorgt dat wij erg kwetsbaar zijn in de omschakeling (verdedigend). Als diepgaande middenvelder kan hij nog wel voor gevaar stichten, maar als '6' gaat het nergens over.

Hij gaat hier druk zetten.
Afbeelding

En hier staat zijn mannetje.
Afbeelding

De Roon gaat weer eens druk zetten.
Afbeelding
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Leuk om een paar screenshots te maken en dat iets te gaan roepen. Hangt er dus helemaal van af wat de coach voor opdracht meegeeft aan een speler. Je hebt verschillende speelvariaties waarbij het juist de bedoeling is dat een speler de opbouw verstoort. Dat kan een verdedigende middenvelder of back zijn. Je kunt simpelweg niet oordelen als je de opdrachten niet kent waarmee de spelers het veld in zijn gestuurd. Het heeft dus totaal geen nut om dit op deze wijze te doen. Je kunt je net zo goed afvragen waarom de man van De Roon niet wordt overgenomen. Dat lijkt me een veel betere opmerking.
Een speler die een kans mist of niet een verdedigende fout maakt kun be- of veroordelen, maar dit gaat nergens over.
As je denkt dat je op trainersvak iets te zeggen hebt, laat dan maar weten waar je die "kennis" hebt opgedaan. Ik heb meer dan 10 jaar ervaring als jeugdtrainer/leider van diverse selectie jeugdelftallen va een amateurvereniging van D tot en met A jeugd, en zelfs ik kan je vertellen dat dit nergens op slaat. Als je het niet eens bent met het aankoopbeleid van Heerenveen, dan kan ik het met je eens zijn. Als je van De Roon meer verwacht dan wat hij laat zien, dan kan ik het (deels) met je eens zijn. Laat alsjeblieft die zogenaamde kennis achterwege, want die heb je niet.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Peter schreef:Heel verhaal....
Het gaat er om dat De Roon druk zet, en geen enkel idee heeft wat hij doet. Je speelt met een linksback op het middenveld en een onervaren centrum, als je dan denkt dat het wel overgenomen word dan ben je dom bezig. Als je als elftal zonder automatismen gaat bouwen op automatismen dan doe je iets fout. Als de taken duidelijk zijn dat De Roon druk moet zetten dan is dit geen kritiek op De Roon maar op Lodeweges. Wat naief.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Peter schreef: Laat alsjeblieft die zogenaamde kennis achterwege, want die heb je niet.
Haha. Gekkie. Voor de jarenlang ervaring en enorme kennis (ahum) moeten we natuurlijk bij jou zijn. :lol: :lol:
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
Berichten: 1044
Lid geworden op: 01-07-2012 13:20

Bericht door RuudvanHuntelaar »

Peter schreef:Je hebt verschillende speelvariaties waarbij het juist de bedoeling is dat een speler de opbouw verstoort. Dat kan een verdedigende middenvelder of back zijn.
:shock: :shock: :shock: Peter meer dan 10 jaar ervaring als lijder geloof ik direct na deze misschien wel meest onzinnige post ooit. Dus jij vind het als trainer allemaal wel prima als een verdedigende middenvelder of back even de boel de boel laat en de opbouw gaat verstoren bij de tegenpartij man man man ... zucht.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Wat betreft de 3e foto deel ik de mening van Peter. Want daar behoort de speler rechts van de scheids De Roons mannetje over te nemen en loopt daar natuurlijk volledig uit positie.

Maar wat betreft foto 1 en 2 geeft Lardy toch een zeer goede weergave van de werkelijkheid. Om deze 2 screenshots kan je niet heen. Wat de opdracht van de coach ook is, op foto 1 staat hij totaal verkeerd en komt hij ook zeer ongelukkig in. Dat heeft dus niks te maken met afhankelijk van de opdracht van de coach. Op foto 2 staat hij weer volledig uit positie en zelfs ruim voor de bal, terwijl hij juist onze meest verdedigende middenvelder is.
Misschien ten overvloede, maar het was wederom De Roon die Bel Hassani liet lopen wat feitelijk de tegentreffer inluidde.
Daarom heb ik veel liever V/d Berg als verdedigende middenvelder. Echter heeft die de scheidsrechter niet mee en weet die wel hoe je druk moet zetten.

Kortom, Lardy ga zo door.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Gedurende een gehele wedstrijd hoor je natuurlijk een speler te beoordelen. Even wat foto's plaatsen is wel iets te makkelijk.
Tenzij je dus probeert aan te tonen dat de Roon iets te vaak te veel wil doen. Daar ben ik het ik het dus mee eens.
Hij maakt denk de meeste kilometers gedurende de gehele wedstrijd en probeert overal te storen en brandjes te blussen.
Misschien moet hij daarin nog wat slimmer worden.
Samen maken we de club sterk.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

@Wizard. Wat die derde betreft ben ik het met je eens. Het ging mij eigenlijk om ons middenveld in het algemeen, niet zozeer om alleen de Roon. De Roon is bij ons verdedigende middenvelder en die moet zich bewust zijn van zijn positie. De Roon is een loper en een fladderaar, wat mij betreft totaal ongeschikt voor een 6 positie. Ik zou persoonlijk kiezen voor backs die aanvallender staan en het driehoekje die in tact blijft. Het driehoekje is dan Otigba, Van Aken en De Roon. Zo ben je in de omschakeling minder kwetsbaar.

Een ploeg die wil counteren probeert, na balverovering, direct de spits te bereiken. Naar mijn idee kan je dat verhinderen door je 6 iets positiebewuster te laten spelen en die ballijn er uit te halen. Nu zijn vaak al onze drie middenvelders 'weg' en ben je in de omschakeling kwetsbaar.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
Berichten: 1044
Lid geworden op: 01-07-2012 13:20

Bericht door RuudvanHuntelaar »

Wizard schreef:Wat betreft de 3e foto deel ik de mening van Peter. Want daar behoort de speler rechts van de scheids De Roons mannetje over te nemen en loopt daar natuurlijk volledig uit positie.
Zelfs over foto 3 heb ik nog mijn twijfels , dit is in het geval van de Roon echt geen moment opname maar bijna chronisch. Ik denk dat je over dit hele lopende seizoen wel op minimaal 30 situaties uitkomt , waarin hij de verkeerde beslissing neemt voor wat betreft moment van druk zetten en de positie waarop. Je kan het hem niet eens kwalijk nemen, want het komt waarschijnlijk voort uit enthousiasme en de bereidheid om hard te willen werken. Het is alleen erg jammer dat hij tactisch erg zwak is en daardoor veelal de verkeerde beslissingen neemt, waarmee hij al zijn harde werken weer te niet doet.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

leuke foto's , maar op basis daarvan is het echt niet mogelijk wat te zeggen, uit wat voor situatie ontstaat het beeld waardoor De Roon rechtsvoor druk zet? ( 1e foto)

Als je dan toch foto 1 wilt analyseren?

Volgens mij is het juist of Ratailla die 5 meter van zijn tegenstander staat. Dus als de Roon rechtsvoor druk zet moet Raitalla het ook doen op zijn positie en dus die 5 meter pakken.

Foto 2 is dus het vervolg van foto 1, Dat de roon fout staat is dus onzin, wie neemt zijn positie over als hij daar druk gaat zetten, wat was de situatie voorafgaande aan foto 1 en twee? Waar is Sinkgraven, Waar zijn onze verdedigers

Foto 3 staat opnieuw rataila veel te ver van zijn tegenstander, wat staat hij daar nu toch te doen, gras dekken? Marzo gaat met Tannane mee wat correct is, De Roon stoort wat ook logisch is, maar waar is Sinkgraven?
Hier heb ik geen woorden voor
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Ben ik niet met je eens Torcida. Raitala zou daar in theorie moeten overnemen, maar dit is het gevolg van een linksback op het middenveld.

De Roon is onze controlerende middenvelder en staat te vaak uit positie. Hij loopt de andere middenvelders voorbij met druk zetten zoals hier wordt aangetoond. Hij maakt ons zo kwetsbaar voor lopende mensen uit het middenveld van de tegenstander. Nu Buijs weggevallen is moet hij zich al helemaal focussen op controle, met een jonge en onervaren verdediging achter zich.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

hmm als ik foto 1 beschouw, staan ze voorin 1 op 1 te 'verdedigen' maw druk te zetten. Echter verzaakt met name raitalla en dan wordt ineens De Roon zijn taak discutabel. Toch had ik het idee dat de Roon dieper moest spelen dan raitala wat hij in ieder geval ook deed.
Hier heb ik geen woorden voor
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

TORCIDA schreef:hmm als ik foto 1 beschouw, staan ze voorin 1 op 1 te 'verdedigen' maw druk te zetten. Echter verzaakt met name raitalla en dan wordt ineens De Roon zijn taak discutabel. Toch had ik het idee dat de Roon dieper moest spelen dan raitala wat hij in ieder geval ook deed.
Het gaat mij niet alleen om de Roon hoor. Ik had het beter in een ander topic kunnen plaatsen. Maar het gaat mij voornamelijk om het middenveld in het algemeen. Ik vind het nogal dom om met de controlerende middenvelder druk te gaan zetten op hun centrale verdediger. En ik vind het nogal dom om te verwachten dat je man die je achter laat wel even wordt overgenomen. Je speelt met een ventje van 18 en een linksback die nog nooit in zijn leven op het middenveld heeft gespeeld. En je centrale verdedigers zijn nog maar snotneuzen, daar kan je ook niet van verwachten dat die daar alles even neerzetten. Ik vind dat je dan onnodige risico's neemt.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Speelde als een van de weinigen een redelijk goede wedstrijd gisteren.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Eens. Speelde zijn beste wedstrijd in lange tijd.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Realistische vent en een van de weinige wat slimmere voetballers.
Alfred
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Alfred »

Knipecity schreef:Realistische vent en een van de weinige wat slimmere voetballers.
Dan moet hij het wel afleren om direct als een klein kind te gaan blerren als er maar iets tegenzit in het veld.
En ook geen schoenen gaan vervangen als het spel niet stil ligt....

Dromen van Bundesliga en Premierleaque mag maar werkt vooralsnog op de lachspieren.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ik snap al die negativiteit over deze jongen echt niet. Zoals hij zelf aangeeft maakt hij dit seizoen minder groei door, maar hij gaat wel voorop in de strijd en is zeker van waarde. Ik zie dan ook niet dat hij zijn basisplaats snel verliest.

En over een paar jaar middenmoot Bundesliga of Engeland, waarom niet? Zit nog genoeg rek in die jongen.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Knipecity schreef:Ik snap al die negativiteit over deze jongen echt niet. Zoals hij zelf aangeeft maakt hij dit seizoen minder groei door, maar hij gaat wel voorop in de strijd en is zeker van waarde. Ik zie dan ook niet dat hij zijn basisplaats snel verliest..
Ik zie in hem zeker ook rek, maar hij is wat mij betreft de middenvelder die met stip op één staat om vervangen te worden. Een concurrent voor zijn positie is een must om hem wat scherper te krijgen. Ondanks dat z'n laatste wedstrijd prima is, vind ik hem de zwakke schakel op het middenveld. Staat echt al sinds februari 2014 stil. Realistische vent, maar moet zich echt ontwikkelen.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Knipecity schreef:En over een paar jaar middenmoot Bundesliga of Engeland, waarom niet? Zit nog genoeg rek in die jongen.
De Roon repte in de krant over clubs als Hertha BSC, Gladbach en West Ham United. Dat zijn bepaald geen kleine clubs. Als hij over een paar jaar op dat niveau wil voetballen, zal hij flinke stappen moeten maken. Gelukkig ziet hij dat zelf ook in.

Marten is voor ons een nuttige kracht en ik zou het prima vinden wanneer hij nog een paar jaar bij ons voetbalt, maar ik zie niet de potentie dat hij in een topcompetitie bij dergelijke clubs terechtkomt.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Leuke clubvoetballer voor het niveau Heerenveen middenmoot/subtop. Karakter jongen die er altijd voor gaat maar dit is ook zijn niveau en daar is niks mee.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

De Roon heeft door een uitgedunde selectie en een gebrek aan concurrentie zijn ontwikkeling van het begin nooit doorgezet. Deels omdat hij misschien niet beter kan, maar hij is hier ook te vroeg aanvoerder geworden in zijn ontwikkeling. Of hij de hierboven genoemde clubs ooit gaat halen zal mij benieuwen.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Een beetje handige zaakwaarnemer moet de Roon zeker de Bundesliga in kunnen krijgen. Of dat Gladbach of Hertha is, is natuurlijk afwachten, dat zijn grote clubs die de ambitie hebben aardig hoog mee te draaien. Maar een kleine club kan zeker als hij nog een stap kan maken de komende twee seizoenen. En dat moet bij ons kunnen, hij is aanvoerder en concurrentie is er vooralsnog niet dus hij zal de eerste man op papier zijn. Gegarandeerd veel speeltijd.
The two most powerful warriors are patience and time.
Alfred
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Alfred »

Voorstopper schreef:Een beetje handige zaakwaarnemer moet de Roon zeker de Bundesliga in kunnen krijgen.
Die zaakwaarnemer moet dan wel haast een tovenaar zijn. Op de topclubs na, zou geen enkele Nederlandse club het redden in Duitsland. Twente en Vitesse zijn niet beter dan een Bremen of een Hamburg en kijk eens hoe moeilijk zulke clubs het hebben in de Bundesliga.

De Roon zal nooit goed genoeg worden voor een Nederlandse topclub dus ook niet voor laagvliegers Engeland en Duistland.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

De Roon zal simpelweg nu niet in de Bundesliga aan de bak komen. Wat eventueel wel zou kunnen is dat hij net als Paul Verhaegh naar een club uit de 2. Bundesliga gaat, met die club promoveert en dan zichzelf geleidelijk het niveau eigen maakt. Maar in de 1. Bundesliga zie ik het hem niet redden.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Als een kleinere club promoveert, bijv Ingolstadt dat nu ruim eerste staat in de 2.Bundesliga, moet zo'n club met beperkt budget toch een selectie van 25-30 man samenstellen. Ik zou niet weten waarom een de Roon over een paar jaar niet naar zo'n club over zou kunnen stappen.
Ik heb het ook niet over nu, nu is hij niet van dat niveau, maar over een paar jaar als hijzelf weer wat verder is (en dan is ie nog maar 25). Ik vind het verder mooi om te zien dat zo'n jongen ambities heeft maar tegelijkertijd ook realistisch is over waar hij staat. Laat hem de komende jaren zijn ontwikkeling maar weer oppakken dan zien we over een paar jaar wel waar hij uitkomt.
The two most powerful warriors are patience and time.
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

Moet hij eerst wel bijtekenen tot nog toe had vonk beter in nl kunnen blijven en zorgen voor versterkingen.
Nu nog niemand bijgetekend en geen vetsterkingen erg jammer.
Plaats reactie