Kristoffer Nordfeldt

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Lipton » 12-04-2012 10:53

Klote debuut voor Nordfeldt, hij is nog maar enkele weken bij Heerenveen een heeft weinig tot geen wedstrijdritme. Vergeet niet dat Kenny Steppe momenteel nog de eigenlijke 2e doelman is maar die heeft een blessure. Anders had Wouda op goal gemoeten en daar word je helemaal niet vrolijk van.
Toch ziet Nordfeldt zijn reflex er niet heel denderend uit. Maar dat kan met de tijd nog komen. Hij is bovendien nog jong voor een doelman.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Zola » 12-04-2012 12:13

Hij is 22 jaar, natuurlijk zijn keepers zo ongeveer vanaf hun 28e op hun sterkst maar daar hebben we nu niks aan. Je kan moeilijk een paar jaar wachten tot Nordfeldt klaar is. Goed genoeg is oud genoeg.
Avatar gebruiker
Zola
Basisspeler
 
Berichten: 638
Geregistreerd op: 01-03-2006 16:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Otsje P » 12-04-2012 13:22

Er staat wel een leuk stukje op de clubsite. Hij is gelukkig kritisch genoeg op zichzelf.

VDB is voor 2 duels geschorst dus Nordfeldt mag het tegen NEC en Vitesse laten zien. Ik ben best positief, vind zijn uitstraling prima. Als hij een beetje ritme heeft, geloof ik grif dat we een prima doelman aan hem zullen hebben.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor plebejer » 12-04-2012 13:50

Zoals al gezegd was dit natuurlijk zo'n beetje het ongunstigste moment om te debuteren. Je bent net een aantal weken in Heerenveen, geen wedstrijdritme, nog niet gewend aan je medespelers, en dan mag je invallen tegen Ajax na een rode kaart..
Ondanks deze 'verzachtende omstandigheden' vond ik hem helaas nog steeds ondermaats presteren. Bij de eerste goals was hem niet veel aan te rekenen, maar de 4e en de 5e.. ai. Daarnaast vond ik dat hij een aantal ballen losliet die hij best klem had mogen hebben.

Hopelijk doet hij het in de komende wedstrijden in een wat normalere situatie beter, maar ik houd mijn hart vast..
plebejer
Bankzitter
 
Berichten: 45
Geregistreerd op: 25-10-2009 16:10

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Vrieskist » 12-04-2012 15:41

Otsje P schreef:Er staat wel een leuk stukje op de clubsite. Hij is gelukkig kritisch genoeg op zichzelf.


Idd, neem dit stuk:

Aankomende zaterdag kan de Zweed revanche nemen in de wedstrijd tegen NEC. ,,Dat is wel lekker, dan kan ik meteen aan de supporters laten zien dat ik veel beter kan dan dit. Dat moet niet zo moeilijk zijn," knipoogt de doelman. ,,Veel slechter dan dit kan niet"

Hij is in het stuk best kritisch op zichzelf, geeft mij weer moed.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Heerenveen rules » 12-04-2012 17:32

Zo, hij is wel erg hard voor zichzelf, kan dat wel? :mrgreen:
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Erwin4ever » 12-04-2012 19:38

Dat is iig een goede instelling!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Squerrel » 13-04-2012 07:16

Hij zou ook weinig zelfkennis hebben als hij nu zou roepen "ach afgezien van die paar foutjes ging het best lekker".

Wat moet hij anders moeten roepen dan wat hij nu zegt? Juist! Hij moet het eerst maar laten zien maar tot zo ver een zware onvoldoende. Hopen dat het beter wordt maar ik heb zwaar mijn twijfels.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Otsje P » 13-04-2012 08:11

Squerrel schreef:Hij zou ook weinig zelfkennis hebben als hij nu zou roepen "ach afgezien van die paar foutjes ging het best lekker".

Wat moet hij anders moeten roepen dan wat hij nu zegt? Juist! Hij moet het eerst maar laten zien maar tot zo ver een zware onvoldoende. Hopen dat het beter wordt maar ik heb zwaar mijn twijfels.


Nou Squerrel, er zijn er anders genoeg die met excuses of verzachtende omstandigheden aan zouden komen zetten. Een rare stuit in de bal, of een speler die het zicht blokkeerde, of koud in het veld, of gebrek aan ritme.

Lasse Schone: "Ik moest weg omdat ik te lang haar had" Dat soort praktijken is aan de orde van de dag. Het ligt bij vele voetballers altijd aan een ander, of bepaalde omstandigheden. Nordfeldt is hard en kritisch. Terecht, zo zou ik het ook doen. Maar in de voetbalwereld is dat nog niet eens zo normaal.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Wizard » 13-04-2012 11:19

Ik ben blij met de zelf-reflectie van Nordfeldt. Dit geeft aan dat hij geen speler is van smoesjes of bagatelliserende woorden.
Hij is professioneel, geeft een juiste weergave van de werkelijkheid en is blijkbaar ambitieus (bewijsdrang). Als hij dit de komende wedstrijd ook laat zien met daden, heeft hij 't wat mij betreft weer goedgemaakt.

Verder verwijt ik em weinig. Het team liep er bij of moesten ze elk nog 100km door een woestijn lopen. Geen motivatie, geen puf, geen bewijsdrang. Uiteraard is er enorm naar de wedstrijd tegen ajax toegeleefd en beleefde het een dubbele tegengestelde apotheose, waardoor echt alle motivatie weg is geëbd; je moet er als prof wel staan (voor je werkgever, maar ook voor de fans). Nordfeldt was mijns inziens nog de enige met een gezonde instelling...al volgde hij het schaapachtige gedrag van z'n teamgenoten wel heel gemakkelijk op door in de fout te gaan.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 13-04-2012 14:52

Wizard schreef:Ik ben blij met de zelf-reflectie van Nordfeldt. Dit geeft aan dat hij geen speler is van smoesjes of bagatelliserende woorden.


Ik denk dat dat komt omdat hij nog geen mediatraining heeft gehad, gezien hij hier nog maar net is :wink:
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Neymar » 14-04-2012 21:54

Kristoffer speelde erg goed vanavond! Goed herpakt.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Knipecity » 14-04-2012 22:10

Neymar schreef:Kristoffer speelde erg goed vanavond! Goed herpakt.

Klopt helemaal. Had al goede geluiden gehoord vanuit de wedstrijden bij beloftes en dit was ook prima.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Flying Tilster » 14-04-2012 22:29

Heeft zich keurig herpakt...

Bij de 2-0 had hij wel eerder uit moeten komen. Wel jammer dat de commentator dan weer roept dat dit weer een onzekere keeper is... puur en alleen op basis van de wedstrijd tegen Ajax.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Knipecity » 14-04-2012 22:34

Flying Tilster schreef:Heeft zich keurig herpakt...

Bij de 2-0 had hij wel eerder uit moeten komen. Wel jammer dat de commentator dan weer roept dat dit weer een onzekere keeper is... puur en alleen op basis van de wedstrijd tegen Ajax.

TSja,hij heeft nu in 1x een stempel bij buitenwacht. Probeer daar nog maar eens af te komen. Het is VDB ook nooit meer gelukt. En als Dersken en co maar iedere week roepen hoe slecht onze keepers zijn komen ze er ook niet meer van af.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor fries74 » 14-04-2012 22:43

Ik heb vertrouwen in deze jongen en verwacht eerlijk gezegd dat van Basten volgend jaar voor hem gaat kiezen.
Brian blijft toch een heel beperkte keeper en zal ook niet meer beter worden.
Veenstra en Hansma oprotten!!
Avatar gebruiker
fries74
Nieuw talent
 
Berichten: 120
Geregistreerd op: 23-11-2010 23:32

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Jordi-Hearrenfean » 14-04-2012 22:58

Ik vind het nog steeds niet veel eigenlijk. De 2-0 is gewoon een grote fout, hij blijft daar staan wachten terwijl hij al lang en breed naar de grond had moeten gaan en die bal gewoon voor Zeefuik z'n voeten weg had moeten plukken.

De tweede helft heeft ie dan wel een paar aardige reflexen maar het overgrote deel van die schoten kwam ook gewoon recht op hem af. Ik ben geen Vandenbussche fan maar vooralsnog zie ik hem liever dan Nordfeldt.
17 mei 2009!
Jordi-Hearrenfean
Selectiespeler
 
Berichten: 374
Geregistreerd op: 14-09-2008 16:22
Woonplaats: Assen

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Flying Tilster » 14-04-2012 23:00

Knipecity schreef: En als Dersken en co maar iedere week roepen hoe slecht onze keepers zijn komen ze er ook niet meer van af.


Derksen neem ik al jaren niet meer serieus. Zolang die blijft roepen dat Van Persie een basisplaats verdient in Oranje kan ik hem niet meer serieus nemen.

Nordfeldt heeft een lullig debuut achter de rug. Zo'n debuut gun je niemand. Op de 2-0 vanavond na.. (daar moet hij komen en niet twijfelen) heeft hij ons ook een aantal keren uitstekend op de been gehouden. Maar laten we het even afwachten.. we zijn vaker enthousiast over nieuwe spelers/keepers geweest, wat achteraf weer teleurstellend bleek te zijn. Ik hoop echt dat we nu eens een goede keeper hebben aangetrokken.

Met VDB blijf je een haat- liefdeverhouding hebben.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Knipecity » 14-04-2012 23:09

Jij kan Derksen wel niet serieus nemen, maar er kijken wel elke keer bijna 1 miljoen liefhebbers. Ik ben ook een liefhbber, met name dankzij vd Gijp, maar ze zijn daar natuurlijk wel meesters in het neerhalen van spelers of het ophemelen van spelers.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Neymar » 14-04-2012 23:46

Je moet niet zo geloven in wat Derksen zegt. Hij verandert nogal vaak van mening heb ik het gevoel. VI is entertainment en leuke dingen zeggen om kijkcijfers goed te houden hoort er bij.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Knipecity » 15-04-2012 09:53

Neymar schreef:Je moet niet zo geloven in wat Derksen zegt. Hij verandert nogal vaak van mening heb ik het gevoel. VI is entertainment en leuke dingen zeggen om kijkcijfers goed te houden hoort er bij.

Dat weten jij en ik, maar veel mensen geloven alles wat ze zeggen. Iedereen denk nu dat Manolev er helemaal niks van kan, maar dat valt echt wel wat mee. Anders speel je niet zoveel op dat niveau. Compleet afgemaakt door Gijpie.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Stiffie » 15-04-2012 10:04

Ik vond Nordfeldt een goede wedstrijd keepen. In de tweede goal van NEC zag ik geen blunder/ grote fout.
Dit is een zelfverzekerde jongen. Moet nog wel een en ander aan bijgeschaafd (stompt nog veel, moet met zijn lengte ook ballen gaan plukken) worden maar hij is nog jong.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor 1983 » 15-04-2012 11:07

Knipecity schreef:Dat weten jij en ik, maar veel mensen geloven alles wat ze zeggen. Iedereen denk nu dat Manolev er helemaal niks van kan, maar dat valt echt wel wat mee. Anders speel je niet zoveel op dat niveau. Compleet afgemaakt door Gijpie.

Dat zijn dan waarschijnlijk mensen die het voetbal nauwelijks volgen of met het iq van een pinda en niet in staat tot het vormen van een eigen mening. Iedereen met een beetje verstand ziet toch dat VI vooral entertainment en vaak maar wat geroep en geschreeuw is. Heel af en toe zegt Gijp nog wel eens iets dat houd snijd. Nordfeldt keepte prima gister, maar bij VI zullen hebben ze hun mening al gevormd en keepers van Heerenveen kunnen het eigenlijk sowieso nooit goed doen. Ze kijken ook geen hele wedstrijden van scH en zien dan in de samenvatting altijd wel weer een momentje, zoals die 2e goal waarop ze hem kunnen afbranden. Maar nogmaals ik zou me niet te druk maken om VI en vooral je eigen mening vormen.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Knipecity » 15-04-2012 12:04

Heb je eigenlijk wel gelijk in. Maar er zullen genoeg mensen zijn die alles aannemen wat ze daar zeggen, maar goed, dat maakt dan ook eigenlijk niks uit wat die mensen denken ;-)

Je hebt toch altijd het liefst dat ze positief zijn over je clubje en je spelers he ;-)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Jaap F. » 15-04-2012 13:21

Hele goede wedstrijd, na Dost en Narsingh onze belangrijkste man en heeft nu al punten voor ons gepakt.
Jaap F.
Erelid
 
Berichten: 883
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Utrecht

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Freezeman » 15-04-2012 13:24

Je hebt bij Nordfelt ook het idee dat hij mee kan voetballen.
Ik heb tenminste niet direct het zweet in de handen staan wanneer er een terug speel bal komt.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Lipton » 15-04-2012 14:46

De manier van uitkomen bij de 2-0 is wat onhandig, maar typisch voorbeeld van een keeper die opgeleid is in Scandinavie.
Verders heeft hij het goed gedaan, maar je merkt wel aan hem dat hij moet wennen aan het hogere tempo in deze competitie.
Maar die tijd krijgt hij en wat mij betreft blijft hij tot het einde van het seizoen in de goal staan.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Janneman » 15-04-2012 19:11

Nordfeldt keepte sterk maar de 2-0 had hij misschien kunnen voorkomen. Echter heeft hij er ook vier doelrijpe kansen uit weten te houden en daarme vind en vond ik hem de man of the match. Hij moet echter nog even wennen aan zijn verdediging en de Nederlandse competitie maar het zou me niet verbazen dat hij op termijn 1ste doelman wordt.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Wizard » 16-04-2012 10:32

Lipton schreef:De manier van uitkomen bij de 2-0 is wat onhandig, maar typisch voorbeeld van een keeper die opgeleid is in Scandinavie.
Verders heeft hij het goed gedaan, maar je merkt wel aan hem dat hij moet wennen aan het hogere tempo in deze competitie.
Maar die tijd krijgt hij en wat mij betreft blijft hij tot het einde van het seizoen in de goal staan.


Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Naar mijn mening is/wordt dit een hele goede keeper. Hij oogt erg zeker in de goal, wanneer er op het doel wordt geschoten. Ook aan de bal is hij tamelijk rustig; geen paniekzaaier.
De goals die hij tegenkrijgt (en waarop hij invloed had kunnen uitoefenen) zijn wat mij betreft te verhelpen door gewenning.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor TWR22 » 16-04-2012 14:57

Hij is jong, maar heeft een goed karakter denk ik. Ajax was dramatisch, nu best aardig goed en op zich is dat knap want er stond wel veel druk op. We moeten t afwachten maar het lijkt best een goeie keeper te zijn maar goed, je kan t pas zeggen na een wedstrijdje of 5 op een rij denk ik. Wel is duidelijk dat Heerenveen echt op deze man "gokt" en Steppe helemaal klaar is hier.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten

cron