Kristoffer Nordfeldt

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Onder druk weet hij trouwens niet echt wat hij met de bal moet, maar misschien is hij dat niet gewend gezien zijn Zweedse verleden. Verder goed gekeept inderdaad, als hij komt dan komt hij ook echt, en hij bokst de bal ook ver genoeg weg vond ik. Een minpuntje: Als je met twee vuisten uitkomt bij een hoge bal moeten er daarna ook minstens twee man gestrekt liggen :mrgreen:
Corruption is everywhere, fight it!
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Fanatic 4-ever schreef:Onder druk weet hij trouwens niet echt wat hij met de bal moet
Gelukkig hebben onze andere keepers dit wel ruim voldoende onder de knie! :wink:
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Wel een keeper met een mooie uitstraling. Dat is m.i. geen onbelangrijk aspect, zeker voor een doelman. Zo'n Steppe in het doel ziet er namelijk niet echt uit. Met Nordfeldt staat er wel een kerel. Of hij een betere keeper dan Vandenbussche is zal nog moeten blijken. Ik heb in twee wedstrijden zowel positieve als negatieve momenten van hem gezien.
Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

Nu nog een mooie verre bovenhandse worp en daarna een snelle counter. Ik heb het vaker gezegd maar dat mis ik bij onze keepers. En het is zo'n prachtig gevaarlijk wapen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Boegyman (NL) schreef:Nu nog een mooie verre bovenhandse worp en daarna een snelle counter. Ik heb het vaker gezegd maar dat mis ik bij onze keepers. En het is zo'n prachtig gevaarlijk wapen.
Als ik me niet vergis de tweede helft tegen Ajax, Assaidi ditmaal uitgeweken naar rechts, iets over de middellijn. Geweldige aanname (buitenkantje) ook, die vervolgens toch te ver van diens voet af springt..

Hij heeft een paar fratsen gehad al. Toch staat er wel een keeper met uitstraling, met lef. Wat zou het mooi zijn wanneer dit eindelijk eens het schot in de roos blijkt te zijn.
In case of doubt, make it sound convincing
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Als je kijkt naar de leeftijd van Nordfeldt, en naar zijn kwaliteiten dan kun je concluderen dat hij best een groot talent is.
Want er zijn volgens mij maar weinig doelmannen van een jaar of 22 die in de eredivisie een basisplaats hebben. Bovendien is hij transfervrij gekomen. Ik geloof er heilig in dat deze man (veel) punten voor ons gaat pakken.
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Het opportunisme druipt er weer vanaf. Deze man heeft net twee wedstrijden achter de rug en heeft in die twee wedstrijden niet eens geweldig gekeept. Natuurlijk moet hij nog wennen en zie ik ook dat hij een goede uitstraling en bepaalde kwaliteiten heeft. Maar we moeten niet te hard van stapel lopen, laat hem eerst maar eens een stabiele serie neerzetten.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

davp schreef:Het opportunisme druipt er weer vanaf. Deze man heeft net twee wedstrijden achter de rug en heeft in die twee wedstrijden niet eens geweldig gekeept. Natuurlijk moet hij nog wennen en zie ik ook dat hij een goede uitstraling en bepaalde kwaliteiten heeft. Maar we moeten niet te hard van stapel lopen, laat hem eerst maar eens een stabiele serie neerzetten.
Doel je nu op die mensen die hem na die wedstrijd tegen Ajax volledig afbranden?

Goede pot gekeept tegen NEC. Bij die 2-0 had hij wat sneller in mogen grijpen, maar hij probeerde de hoek zo klein mogelijk te maken. Goede goal van Zeefuik ook wel. Denk dat Vandenbussche die bal wel had gehad trouwens.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Denk dat vdb op Zeefuik was afgestormt en of de bal had gehad, of een penalty had veroorzaakt. Nordfeldt had trouwens in de 2e helft enkele reddingen die vdb wellicht niet had gehad.
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Speculeren over wat VdB gedaan of wel of niet gehad had kan ik niet zo veel mee.

Ben wel zeer content over hoe hij er stond tegen NEC, zeker na de zepert tegen AJAX.
Zit dus iig een goede kop op en er staat ook echt iemand!!!!
Dat opgeteld bij aantal prima reddingen stemt mij positief voor de toekomst!!
Ik zeg Steppe dumpen in Belgie.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Laat deze jongen de laatste wedstrijden a.u.b. ook keepen. Gisteren keeper hij een goede wedstrijd en komt tenminste niet zo nerveus over als VDB
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Weet niet of hij nu al beter is dan VDB masr hij kan het wel snel worden. Van Basten zal beide keepers wel een kans geven in de voorbereiding en dan kan deze jongen wel eens nummer 1 worden.
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Dan hoor ik in de samenvatting meneer de commentatort zeggen dat deze keeper erg onzeker over komt.
Ik vind hem juist veel zekerder overkomen dan Vandenbussche.
Nordfelt staat gewoon lekker te keepen en straalt vertrouwen uit naar de spelers.
Jans zijn superieure inzicht en vakkundig wisselbeleid kennend zal Vandenbussche er volgende keer wel weer in staan maar volgend seizoen is dit onze keeper.
Anti anti. :)
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Hij heeft oor die eerste wedstrijd nu een stempel en probeer dat maar weg te krijgen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Vandenbussche is in principe aangewezen als de nummer één voor de rest van het seizoen, dus ik ga er vanuit dat zijn fout tegen Ajax niet direct krediet kost. Zou ik ook niet fair vinden. Nordfeldt is als stand-in gegroeid (ook al maakt hij nog wat fouten, veel zwakke uittrappen na rust bijvoorbeeld), maar moet zich toch richten op volgend seizoen. Tijdens de voorbereiding moeten ze maar uitvechten wie er onder de lat mag plaatsnemen.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Met name zijn voortzetting vond ik niet altijd denderd. Hij gooide de bal bijvoorbeeld een paar keer op Doke, waar Doke helemaal niks mee kon. Werd gelijk in de verdrukking gebracht.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Freezeman schreef:Dan hoor ik in de samenvatting meneer de commentatort zeggen dat deze keeper erg onzeker over komt.
Ik vind hem juist veel zekerder overkomen dan Vandenbussche.
Nordfelt staat gewoon lekker te keepen en straalt vertrouwen uit naar de spelers.
Jans zijn superieure inzicht en vakkundig wisselbeleid kennend zal Vandenbussche er volgende keer wel weer in staan maar volgend seizoen is dit onze keeper.
Dat viel mij ook meteen op.
En dat op basis van een (1) gisteren wat ongelukkig verwerkte bal.
Allemaal zeer vooringenomen natuurlijk, maar zo werkt het helaas.
Zo,n blunder als tegen Ajax blijft natuurlijk lang op het netvlies kleven.
Dat heb ik ook met keepers van lang geleden.
Je hebt steeds de neiging ze daaraan op te hangen, zo onterecht als dat ook is.
Nordfeldt deed het gisteren naar mijn mening absoluut redelijk en van onzekerheid heb ik weinig gespeurd..
Al zal hij volgende week gewoon weer op de bank zitten.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Ik vind Nordfeldt ook erg onzeker ogen. Heb hem meerdere malen met de handen een hopeloos gebaar zien maken.
Daarnaast meevoetballend zwak, net als VDB.
SCH
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Ik ben het totaal niet eens met feit dat hij onzeker is en slecht in mee voetballen.
Hij probeert juist heel veel voetballend op te lossen en kiest niet automatisch voor de peer naar voren.
Grote probleem is echter het aanbieden van mn de centrale verdedigers op het moment dat er terug gespeeld wordt.
Ze blijven dan lekker achter de man staan waardoor de keeper weinig met de bal kan. Dat Kristoffer dan vervolgens gebaar maakt lijkt mij vrij logisch!!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

Hij plukt wel heel veel ballen zonder moeite uit de lucht. Waar Vandenbusse vaak de bal weg stompt vangt Nordfeldt de ballen.
vries153
Bankzitter
Berichten: 241
Lid geworden op: 23-07-2003 19:48
Locatie: gorredijk

Bericht door vries153 »

Vandenbussche haakt af met liesklachten, Nordfeldt keept tegen Heracles

Zijn schorsing van twee wedstrijden zit er op, maar Brian Vandenbussche kan zaterdag toch niet in actie komen tegen Heracles Almelo. De doelman van sc Heerenveen heeft liesklachten opgelopen tijdens de training. ,,De klachten zijn deze week alleen maar verergerd,” zegt trainer Ron Jans. Het is nog onduidelijk hoe lang de keeper uitgeschakeld is. Kristoffer Nordfeldt zal zaterdag starten onder de lat bij sc Heerenveen. Voor de geblesseerden Geert-Arend Roorda, Gerald Sibon en Daryl Janmaat komt het uitduel tegen Heracles Almelo nog te vroeg.
Bron: sc-heerenveen.nl

Guidetti verhaal of gewoon echt een blessure????

heb een beetje het idee dat Jans, Vdb op deze manier straft tenzij hij natuurlijk echt in de lappenmand zit.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

vries153 schreef: heb een beetje het idee dat Jans, Vdb op deze manier straft tenzij hij natuurlijk echt in de lappenmand zit.
Je ziet spoken!
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

vries153 schreef:heb een beetje het idee dat Jans, Vdb op deze manier straft tenzij hij natuurlijk echt in de lappenmand zit.
Ik kan me niet voorstellen dat Jans dit laat doorwerken. Als hij Brian wil straffen, zet hij hem wel op de bank aangezien Wouda tekort komt voor het eerste.
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Vandenbussche had morgen gewoon gespeeld als hij fit was. Nordefeldt maakt tot nu toe een redelijke indruk en heeft zeker potentie. Wel heb ik het idee dat hij meer een lijnkeeper is en het vooral van zijn reflaxen moet hebben. Volgend seizoen zullen ze beide een kans krijgen. Van Basten zal vast en zeker de juiste keus maken.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Royce_SCH schreef:Van Basten zal vast en zeker de juiste keus maken.
Van Basten koos voor Vermeer terwijl Stekelenburg er rondliep. Dus of van Basten de juiste keuze maakt? :mrgreen:
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Heerenveen rules schreef: Van Basten koos voor Vermeer terwijl Stekelenburg er rondliep. Dus of van Basten de juiste keuze maakt? :mrgreen:
Stekelenburg zat toen in een dip en ontwikkelde zich niet. Dat is de reden waarom Van Basten voor Vermeer koos. Overigens is dit later ook uitgesproken door Stekelenburg (dat 't een prikkel was van VB).
VdB heeft gewoon een blessure en Nordfeldt vervangt hem. Hopelijk laat Kristoffer nu z'n ware klasse zien (maar hoeft ie niet te vaak in actie te komen)
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Surhuisterveen schreef:Ik vind Nordfeldt ook erg onzeker ogen. Heb hem meerdere malen met de handen een hopeloos gebaar zien maken.
Daarnaast meevoetballend zwak, net als VDB.

Ik ook, maar dit komt omdat hij bij spelhervattingen de bal vaak niet kwijt kan, doordat veel spelers met de rug naar hem toe staan en er weinig beweging is. Daarnaast is hij voetballend juist veel beter.
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Surhuisterveen schreef:Ik vind Nordfeldt ook erg onzeker ogen. Heb hem meerdere malen met de handen een hopeloos gebaar zien maken. Daarnaast meevoetballend zwak, net als VDB.
Nordfeldt was alleen iets onzeker tegen Ajax. Deze keeper lijkt meer kwaliteiten te hebben dan VDB.
Dat hij een hopeloos gebaar maakt heeft te maken dat de ploeg totaal niet vrij loopt.
En deze jongen is echt niet zwak in het meevoetballen, hij is daar juist vele malen sterker in dan VDB.
Maar ja.. vv Surhuisterveen is natuurlijk niet de maatstaf.. :wink:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Tjonge wat heeft deze "onzekere keeper" ons vandaag vaak gered!!!!
We willen een keeper die punten voor ons pakt????

Ik zeg; we've got him!!!!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Nordfjeldt bevalt me wel. Heeft uitstraling. Op de lijn gewoon sterk. In het positioneren goed. In de lucht bekwaam. En rustig. Aan de bal is het niet altijd even goed, maar zoals enkele anderen al aan hebben gegeven is dit trainbaar tot een bepaald niveau. VDB krijgt een hele kluif aan deze man. Zal me niet verbazen als Nordfjeldt eerste keus wordt en over een jaar gewoon eerste doelman van Zweden is.
The two most powerful warriors are patience and time.
Plaats reactie