Kristoffer Nordfeldt

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Mackan68 » 27-10-2014 17:52

Lardy schreef:Wie moet er dan in. Noring of De Fockert? Ik kan helaas nooit kijken bij de beloften.

De Fockert is niet voor niets 2e keeper. Die zou dan normaal gesproken zijn kans eens moeten krijgen. Doet het bij de beloftes ook behoorlijk.
Wat ik van Noring tot nog toe gezien heb overtuigd mij allerminst.
Op basis van zijn praatjes zou hij net zoals Dalgaard eigenlijk al basisspeler moeten zijn. Wat mij betreft gaat hij zich eerst lekker dit seizoen onsterfelijk maken bij de beloftes.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor 1983 » 29-10-2014 10:58

Knipecity schreef:Denk dat deze keeper alom wordt gezien als een zeer matige keeper. Alleen een deel vd Heerenveen supporters hebben ooit een goede keeper gezien in hem en hij doet soms goede dingen, maar van een keeper wordt nou eenmaal verwacht dat hij ballen tegenhoudt.

Niet helemaal waar, hij heeft bijvoorbeeld regelmatig in het elftal van de week gestaan van VI. Bij dat zelfde programma werd ook af en toe lovend over hem gesproken, bijvoorbeeld door Gijp. Ook regelmatig negatief trouwens, dus laten we het er op houden dat hij als zeer wisselvallig wordt gezien. Dat het de laatste tijd erg slecht gaat is helder, maar dat hij beter kan heeft ie ook aangetoond. Ik heb bij hem altijd het idee dat het een mentale kwestie is ipv kwalitatief, hij heeft nog steeds het idee dat hij veel hogerop kan en dat hij er hier niet zoveel voor hoeft te doen. Als hij er van doordrongen raakt dat dit zijn niveau is en dat hij er keihard voor moet werken om het niveau te halen van in zijn eerste seizoen, dan kan hij voor Heerenveen nog steeds een prima keeper zijn. Maar als hij zo door blijft gaan zie ik ook liever een andere de kans krijgen.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Runtelaar » 04-11-2014 14:17

Dat Nordfeldt het de laatste weken wat moeilijker heeft, betekend nog niet dat het een slechte keeper is.

Zie tussen de linies, waar Nordfeldt op een 2e plaats staat achter Zoet als het gaat om beste doelman van de Eredivisie.
https://twitter.com/Tussendelinies/status/529577694942732288/photo/1

Statistieken liegen niet. Voor de Eredivisie hebben wij gewoon een prima keeper.
Runtelaar
Bankzitter
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: 03-07-2014 14:10
Woonplaats: Meppel

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Superfries88' » 04-11-2014 15:42

Deze statistieken bewijzen juist helemaal niets. Is een keeper die negen rollertjes pareert en één knullig doorlaat beter dan een keeper die acht ballen uit de kruising tikt en twee keer kansloos is? Statistisch gezien wel, maar ik denk dat iedere voetbalkenner wel beter weet. Volgens mij moet je de moeilijkheidsgraad ook meenemen in combinatie met de manier waarop. In dat geval zakt Nordfeldt onherroepelijk diverse plaatsen en ik vraag me zelfs af of hij dan wel het linkerrijtje haalt. Niet dat ik hem een slechte keeper vind, in potentie kan hij goed mee op dit niveau, maar na twaalf wedstrijden heeft hij relatief veel fouten op zijn naam staan. Dat mag best genoemd worden.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Lardy » 04-11-2014 16:49

Nordfeldt is gewoon een uitstekende keeper voor Heerenveen. Die statistiek laat zien dat hij niet slecht is, maar laat niet zien of hij goed is. Nordfeldt staat voor mij in de top 5 van Nederland. Dus prima voor Heerenveen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Mackan68 » 04-11-2014 17:01

Als de situaties meegenomen zouden worden waarin goals die direct of indirect door Nordfeldt zelf gecreëerd werden, ben ik ineens niet zo zeker meer van de hoge positie op de ranglijst. Plussen en minnen tegen elkaar wegstrepend is hij niet bijzonder. En dat wordt met deze uitkomst wel een beetje gesuggereerd. Hij is niet extreem goed en gelukkig in de meeste gevallen ook niet extreem slecht. Net als het hele team laat hij het te regelmatig afweten wanneer er iets te halen valt. Dat is eigenlijk altijd al zo en lijkt een beetje bij onze club te horen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor DSCH » 04-11-2014 20:41

Nordfeldt is voor ons een prima keeper. Het mag inderdaad gezegd worden dat hij de laatste tijd niet gelukkig is, maar er zijn maar weinig keepers die niet van deze blunders maken. Vind maar eens een keeper die dat niet doet en graag voor Heerenveen wil keepen. Die zijn bijna niet te vinden, Nordfeldt is gewoon een keeper die hoort bij het niveau van Heerenveen.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor fuotbalgek » 04-11-2014 23:53

Nordfeldt zou in deze fase stabieler moeten worden en sterker moeten worden op zijn zwakke punten, die ontwikkeling mis ik. Desondanks is hij nog steeds van een beter niveau dan VDB, die toch in betere tijden hier vaak eerste keeper was.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Grimo » 05-11-2014 09:32

Nordfeldt staat al drie jaar stil. Is na drie jaar nog steeds geen stabiele betrouwbare doelman.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Wizard » 05-11-2014 09:37

Deze statistiek zegt toch helemaal niets. Een keeper in een ploeg die op de counter speelt, zal meer doelpogingen tegen krijgen dan een aanvallende ploeg. Een degradant zal meer doelpogingen tegenkrijgen dan een subtopper. Een ploeg die voornamelijk schoten tegenkrijgt uit de 1e of 2e lijn maakt een enorm verschil.
Keepers als Cillissen en Vermeer staan onder Nordfeldt; kan 't nog ludieker? Ik denk dat 't goed is voor de technische staf om te kijken of het spelconcept past bij het aantal schoten op Nordfeldts goal. Geven we niet teveel kansen weg of zijn 't veelal schoten uit de 2e lijn.
Mackan68 geeft terecht weer dat wanneer er een overzicht met blunders gemaakt wordt, onze Kristoffer dan niet meer tot de 'beste' stoppers van de Eredivisie behoort. Ik durf zelfs te stellen 'tot de mindere'.
Feit blijft dat we blijkbaar veel kansen/schoten weggeven en dat Nordfeldt over het algemeen een goede stopper is, maar ook regelmatig een behoorlijke slipper heeft. Wat mij betreft een gemiddelde keeper die er voor mij niet uitspringt wat mn komt door z'n blunders.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Lardy » 05-11-2014 09:46

Ach Wizard. Noem eens 5 betere keepers in de Eredivisie. En eens 3 die beter en haalbaar zijn.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Wizard » 05-11-2014 09:56

5 betere:
- Cillissen
- Vermeer
- Zoet
- Mulder
- Ruiter

Normaliter is Velthuizen ook beter, maar maakt dit seizoen een indruk dat hij versneld met pensioen wil.

Haalbare keepers laat ik over aan de scouting. Ik ben niet zo thuis in Scandinavië.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor rust » 05-11-2014 10:22

Wizard schreef:5 betere:
- Cillissen
- Vermeer
- Zoet
- Mulder
- Ruiter

Normaliter is Velthuizen ook beter, maar maakt dit seizoen een indruk dat hij versneld met pensioen wil.

Haalbare keepers laat ik over aan de scouting. Ik ben niet zo thuis in Scandinavië.


Hij vroeg om 5 betere keepers.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Knipecity » 05-11-2014 10:32

Keepers beoordelen vind ik altijd best lastig. Andere keepers beoordeel je vaak op hun blunders. Ik zie andere keepers te weinig om een goed beeld te hebben. Als een keeper bij een topclub speelt ga je er maar van uit dat hij beter is dan een keeper bij bijvoorbeeld Cambuur. Maar je ziet dat de scheidingslijn bij keepers vaak veel dunner is. Je ziet soms wat oudere keepers van een kleine club naar een topclub gaan om daar reservedoelman te worden en als ze dan moeten keepen doen ze het prima.
Lastig beoordelen. Een keeper kan heel belangrijk zijn, maar ik vind het zelf de minst interessante positie van het team.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor fuotbalgek » 05-11-2014 10:45

In mijn ogen zijn de 5 keepers dan ook beter.

Nordfeldt heeft nog teveel zwakke punten en ontwikkelt zich daarin beperkt. Dode spelmomenten en hoge ballen is hij onzichtbaar, teveel ballen klemt hij niet, hij werkt ballen vervolgens niet goed weg naar de zijkant waardoor er een rebound kan ontstaan en af en toe zit er dan nog een onverklaarbare flater bij zoals het inleveren van de bal in de beker, het tweede doelpunt van Zwolle. En natuurlijk gaan er veel te veel doeltrappen over de zijlijn, onbegrijpelijk.

Al eerder heb ik aangegeven Nordfeldt zeker talentvol te vinden. In aanleg had hij ook al wel eerste keeper van Zweden kunnen zijn en hier onomstreden eerste doelman, of misschien al een transfer kunnen maken. Maar je mag het de technische staf, met name de keeperstrainer, aanrekenen dat Nordfeldt zich hier niet ontwikkeld heeft. Bepaalde zwakke punten in zijn spel zijn heel goed trainbaar, en je kunt je afvragen waarom Nordfeldt hier geen betere keeper is geworden. Ik denk niet dat hij nu het maximale uit zijn talent haalt, en daarmee denk ik dat de keeperstraining bij Heerenveen ondermaats is.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Wizard » 07-11-2014 08:19

fuotbalgek schreef:Ik denk niet dat hij nu het maximale uit zijn talent haalt, en daarmee denk ik dat de keeperstraining bij Heerenveen ondermaats is.

Ik denk ook dat dit aspect best eens beter door de club onder de loep genomen mag worden. Daarnaast mag er een psycholoog met hem aan 't werk aangezien het lijkt alsof hij z'n focus niet kan vasthouden. Wanneer hij goed geconcentreerd is, is het een hele goede keeper. Maar ook in het veldspel, de doeltrappen, angst bij dode spelmomenten en de vele slippertjes/blunders tot nu toe lijkt het alsof hij z'n concentratie/focus verliest. Hij zal z'n focus toch langer moeten kunnen vasthouden.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Thinkman » 07-11-2014 11:29

Psychologische aspect van keepers (eigenlijk alle topsporters) wordt weleens onderschat.
De focus ligt vaak geheel op de fysieke training. Mentale focus, concentratie, stabiliteit is echter wat het verschil maakt tussen een doorsnee en een goede sporter. Technische fouten kun je via training afleren, 'mentale' fouten echter ook. Een mentaal sterke speler zal dan ook stabieler (=op zijn potentiele niveau) presteren zowel uit als thuis.
Een technische perfecte keeper die niet 90 minuten volledig gefocused kan zijn, zal nooit een topkeeper worden.

Gelukkig snappen ze dit bij sc Heerenveen ook, en passen ze dit principe nu bij de jeugdopleiding toe. Zie bijv. op http://www.eco-coach.nl/

Ben benieuwd hoe Nordfeldt hierin begeleid wordt, alleen maar fysieke training of ook het mentale aspect? Want daar is voor hem de meeste winst te behalen.
Had ook wel wat voor 'toppertje' Lumu kunnen zijn ....
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Grimo » 07-11-2014 12:26

Thinkman schreef:
Gelukkig snappen ze dit bij sc Heerenveen ook, en passen ze dit principe nu bij de jeugdopleiding toe. Zie bijv. op http://www.eco-coach.nl/


Dit wordt ook op de eerste selectie toegepast al zeker twee seizoenen volgens mij. Kennelijk heeft het geen effect op Nordfeldt.

Betwijfel ook of zijn slippertjes en fouten met concentratie te maken heeft. Hij maakt er daarvoor te veel fouten en slippertjes voor. Daarbij vind ik hem na 2,5 seizoen niet beter worden. Bij deze jonge ploeg had ik graag een keeper als Pasveer gezien. Een voorbeeld qua profmentaliteit,persoonlijkheid, Nederlands, goed in de coaching wat onze jonge team wel kan gebruiken en bovendien een betrouwbare keeper. Dan had je een prima ervaren as gehad met Pasveer, Buijs, van der Berg en daarom heen onze jonge talenten.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Joucke » 08-11-2014 22:07

Kon de 0-1 en 0-2 niet goed beoordelen vanaf zuid. Had de tweede helft wel een paar prima reddingen, en was creatiever met spelhervattingen.

Kwam een paar keer goed van z'n lijn bij lange ballen van de Eagles, prima tweede helft gekeept.
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Flying Tilster » 08-11-2014 23:14

Joucke schreef:Kon de 0-1 en 0-2 niet goed beoordelen vanaf zuid. Had de tweede helft wel een paar prima reddingen, en was creatiever met spelhervattingen.


Vanaf Noord prima te beoordelen... bij beide goals trof Nordfeldt geen blaam..
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor bollebert » 09-11-2014 08:49

pakte gisteren gewoon een punt voor je als team.
bollebert
Basisspeler
 
Berichten: 837
Geregistreerd op: 01-08-2005 11:19

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Mackan68 » 09-11-2014 16:22

Géén ballen buiten de lijnen getrapt. Een paar keer goed uitkomen én klemvast bij hoge ballen. Slechts 1 bal stompte hij het veld weer in, maar gelukkig stond daar een van onze spelers die op kon ruimen. Verder een aantal prima reddingen zoals we hem kennen en ook graag iedere wedstrijd zien spelen. De goals kon hij niets aan doen, dus al met al een hele dikke voldoende voor Kristoffer. Ga zo door!!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor I love Albert » 09-11-2014 17:07

http://fotbolti.net/news/09-11-2014/alb ... u-timabili

Here is a interview whit one of your most promising young player.
I love Albert
Bankzitter
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 09-11-2014 16:54

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Mackan68 » 09-11-2014 17:49

I love Albert schreef:http://fotbolti.net/news/09-11-2014/albert-stefnir-a-ad-spila-fyrir-adallidid-a-thessu-timabili

Here is a interview whit one of your most promising young player.

Spamalert!!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor I love Albert » 09-11-2014 18:54

Sorry, Just wanted to show you the interview... The interview is whit Albert Guðmundsson who is 17 year old Icelandic football player who plays for Heerenveen. In the interview he talks about what teams he rejected before accepting Heerenveen. After he rejected Arsenal and joined Heerenveen Arsene Wenger said publicly that he was very disappointed that Albert didn't sign for Arsenal. Also in the interview he is asked why he joined heerenveen and he says he wants to play for the first team this season
I love Albert
Bankzitter
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 09-11-2014 16:54

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Surhuisterveen » 09-11-2014 19:35

Gisteren prima gespeeld.
Maar mogen de spelhervattingen wat vaker afgewisseld in plaats van constant op de rechtsvoor?
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Fryskeboy22 » 09-11-2014 20:21

I love Albert schreef:Sorry, Just wanted to show you the interview... The interview is whit Albert Guðmundsson who is 17 year old Icelandic football player who plays for Heerenveen. In the interview he talks about what teams he rejected before accepting Heerenveen. After he rejected Arsenal and joined Heerenveen Arsene Wenger said publicly that he was very disappointed that Albert didn't sign for Arsenal. Also in the interview he is asked why he joined heerenveen and he says he wants to play for the first team this season


I'm respecting you're proud as an Icelander because some huge talent is in our academy, but this is already very old news to us.
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor I love Albert » 09-11-2014 20:29

Yes okay. This is a new interview though :)
I love Albert
Bankzitter
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 09-11-2014 16:54

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Neymar » 09-11-2014 20:32

Had een paar goede reddingen gisteren, prima wedstrijd.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Mackan68 » 10-11-2014 00:31

I love Albert schreef:Sorry, Just wanted to show you the interview... The interview is whit Albert Guðmundsson who is 17 year old Icelandic football player who plays for Heerenveen. In the interview he talks about what teams he rejected before accepting Heerenveen. After he rejected Arsenal and joined Heerenveen Arsene Wenger said publicly that he was very disappointed that Albert didn't sign for Arsenal. Also in the interview he is asked why he joined heerenveen and he says he wants to play for the first team this season


You can show everything as long as it's a one time post. Posting the same message in 7 most actual topic is nothing else but spam. :D I guess Albert will make a good chance to get closer to the first squad when Daley Sinkgraven will leave Heerenveen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten